Mates/Š136 1.4 Mates/Š136 1.4

komentáře | popis | fotky | Mates | 10.06.25 13:48 | 526x v oblíbených
Auto bylo rozebrané do posledního šroubku.Většina dílu je nových nebo zrenovovaných.Pracovalo se na ní přes 2 roky a i nadále se vylepšuje

Karoserie:

-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.
-B sloupek a rámy dveří matný lak.
-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem

-kompletně vyvařená a opískovaná
-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50
-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu
-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu
-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu
-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor
-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm
-Uchycení pásů z 3mm plechu
-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015

Přední náprava:

-vyztužená dle L/A
-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha
-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm
-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem
-strmé řízení od pana Kalouska
-štefty 68mm
-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu
-ovařená nápravnice
-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita
-Tvredé silentbloky svislých čepů
-10mm Alu podložka pod stabilizátorem
-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu
-vzpěra mezi tlumiči

Zadní náprava:

-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu
-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu
-štefty 68mm
-upravené zadní náboje se středícím kroužkem
-podélná ramena vyztužená dle L/A
-šikmá ramena vyztužená dle L/A
-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen
-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha
-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky
-vzpěra mezi tlumiči

Interier:

-Palubní deska z rapida a tunel z felicie
-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno
-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii
-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY
-Budík Teploty oleje a vody JFperformance
-Budík Lambda sondy
-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie
-centrál, el.stahování předních oken renault 19
-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom
-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm
-pedály sparco
-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu
-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly
-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky
-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky
-černý koberec
-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané
-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.
-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu

Exterier:

-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla
-Nové plastové nárazníky
-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou
-Boční blinkry z felicie
-Dvoudílná maska
-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem

Kola:
-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200
-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13

Přední brzdy:
Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500

Zadní brzdy:
- Beral obložení

-brzdova kapalina ATE 200

Převodovka:
-5q se stálým převodem 4,22
-jedno kloub na řadící tyči
-olej Millers oils CRX 75w90NT+

Motor:

Fabia 1.4 8v by Saky:
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi
-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky
-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45
-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v
-nové kroužky NForm Geotze
-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm
-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem
-Odlehčeny setrvačník cca 1kg
-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
-Tvrdé silentbloky
-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU
-Nádobka na vodu z fiat
-Olej Millers oils 10w60
-Lambda sonda Bosch
-palivo 100oktan
-nerezový výfuk burgess
-Chladič oleje

-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou

-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg

Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.

Mates/Š136 1.4 - komentáře:

19:54:54
08.04.2014
castrol
-> Antony: a kludne by aj stacilo do 2001
19:34:23
08.04.2014
Antony - zrušená registrace
-> Mates: jenom do 300? 1
10:02:32
08.04.2014
Mates
Další drobnost
zvětšit Mates/Š136 1.4 - obrázek od Mates vložen 08.04.2014 10:02:32
18:12:54
03.04.2014
Čokin
-> Mates: Že by lepší jiskra?
10:51:29
01.04.2014
Mates
-> sikula: Trochu se předělává, viz SZ.
21:32:42
31.03.2014
sikula
Foto č. 100 Koukám, co budeš kutit?
20:08:09
17.03.2014
sikula
-> Mates: Tak snad to bude dobrý, Semperitku mám jako propojku na nádrži a tam je to v pohodě, ale ta 6mm nádrž - ACpumpa tu mi dal špatnou, podle mě na brzdovku "modrej pruh" a tu když chceš ohnout a je plná benzínu, tak si myslíš že musí prasknout, nebo že tam je 200barů tlak:-)
12:29:30
17.03.2014
Mates
-> sikula: Já mám nakonec taky od Smeperitu na benzin, byl jsem schválně zjistit co mi prodal. Nevím zda je tvrdá stářím, ale nabídl mi stejnou a nedala se moc ohnout.
20:15:58
15.03.2014
sikula
-> Mates: Chce to fakt hadičku na benzín, na autě mám hadičku a ta když je v ní benzín, tak je jak gumová trubka, spadne benzín a je v pohodě, zatím neteče ale budu to řešit..
16:13:38
12.03.2014
Mates
-> Eidy: Je fakt že je tvrdší, ale byla nová, možná déle uložená.
-> Tuner#2: Zkusím jinou hadici

Dík Klucí 4 .
14:02:54
12.03.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Mates 12.03.14 13:41:58: Mám taky ty vroubkované konce, hadice Semperit a bez problému.
13:57:11
12.03.2014
Eidy
-> Mates: Stočením hadičníků nic nevyřešíš. Naopak riskuješ spadnutí hadice. Tak je to špatná hadice, která ztvrdla. Ale na tomhle to musí těsnit.
13:41:58
12.03.2014
Mates
-> Eidy: snad ho, taky utěsním 1

Jinak dík za rady, ale mám další problém. Na škodovce mě sákne benzín přes Facetku. Jsou na ní výstupky a hadice nejspíš nedosedne. Stažená je natvrdo. Mám průměr 8mm. Neřešil někdo stejný problém. Myslel jsem ty výstupky stočit, aby to bylo hladké. Viz ilustrační foto
zvětšit Mates/Š136 1.4 - obrázek od Mates vložen 12.03.2014 13:41:58
upraveno 1x, naposled 12.03.2014 13:42:29
12:34:15
12.03.2014
Eidy
-> Mates: Já svoje kola nechal otryskat pískem a pak mi je lakovali. Pod gumu mi nafoukali zbytek laku z nějakýho auta a když to dneska nafouknu na 2 bary, tak za 10 let tam budou pořád.
12:03:22
12.03.2014
Mates
-> vhml: To jsem říkal v pneuservisu a řek mi, že mi to nepomůže. Dal tam nějakou tekutou černou hmotu co používají při lepení, ale že to nejspíš nepomůže a tak se stalo. Tak nevím jakou variantu udělám, ale nějakou zaručenou, abych ho nenechával pořád zouvat a nazouvat.
12:03:20
12.03.2014
Mates
-> vhml: To jsem říkal v pneuservisu a řek mi, že mi to nepomůže. Dal tam nějakou tekutou černou hmotu co používají při lepení, ale že to nejspíš nepomůže a tak se stalo. Tak nevím jakou variantu udělám, ale nějakou zaručenou, abych ho nenechával pořád zouvat a nazouvat.
11:36:17
12.03.2014
vhml
-> Mates 12.03.14 11:31:31: barva moc nepomůže. Já vyfouknul kolo a stěrkou tam natáhnul silikon.
11:31:31
12.03.2014
Mates
-> stika87: Ten sprej mi radil kamarád, že to udělal na autě kde mu taky ucházely kola po vaření a pak to bylo OK. Nechtěl bych aby prasklo. Trhliny nejsou vidět, ale ,můžou být mikroskopické.

-> Eidy: Taky jsem myslel, že bych je zevnitř natřel barvou, aby se zalily póry, ale nevím jestli to pomůže.
11:12:10
12.03.2014
Eidy
-> Mates: Mě na Kóče ucházela 2 kola. Od té doby, co jsem je nechal zalakovat už neuchází. Takže asi tak. 5
11:04:33
12.03.2014
stika87 - Maschinenführer
-> Mates: sprej by to mohl utesnit ale bal bych se roztrzeni kola pokud to je nekde popraskany osobe bych nechal zkontrolovat a prevarit
upraveno 1x, naposled 12.03.2014 11:05:31
Extreme Tyres