skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ach to turbo (aneb už zase nějaký otázky)...
prohledat
534 příspěvků (zobrazeno 351 až 400) od 24.06.2008 do 14.04.2022, založil/a Bagrr- máma mele Emu
-> Alenka: já sem si sehnal turbo TD04 z BMW E34 525TDS... budu to mít pro začátek, časem si koupím tu replikovou T3, ale to až budou peníze... komplet sem ho rozebral a znova složil a bude vpohodě... snad chvíly to vydrží.
-> Marcius: jaké nakonec použiješ turbo a na jaký objem?
-> Alenka: presne jak psal gemini, to nebude ono... nějakej regulátor tlaku to bude, ale k čemu, tak to fakt nikdo neví.... každopádně lze použít jakejkoliv karburátor, kterej zatěsníš a přivedeš tlak na všechna potřebná místa (sytič, plovákovka, vzdušníky...) a budeš to nalejvat přes již jmenovaný regulátor tlaku paliva... zda-li to tak všechno bude uvidím koncem prázdnin, až dám do kupy svůj projekt... už sem konečně sehnal použitelnej motor
-> Gemini: budu pak na tebe mít otázečku ohledně hlavy

-> Gemini: budu pak na tebe mít otázečku ohledně hlavy

-> Alenka: regulator tlaku paliva je nieco ine a je to mimo karburatora......reguluje tlak paliva na zaklade tlaku vzduchu (podtlak, pretlak) neda sa tam nic nastavit (myslim na tom R5gtt)
Gemini 28.10.08 17:26:03 napsal: → K-Virus: pozri si ten spodny obrazok, to je nieco co nikto nevie ako to funguje a naco to presne je......je to labyrint kanalikov a membran...... to je to ten spodnejsi obrazok.
Nebude to regulátor tlaku paliva v závislosti na boostu? Měl jsem teď jeden v ruce a vypadá to dost podobně, jeho úkolem je urdžovat tlak paliva nějakou nastavenou hodnotu nad tlakem vzduchu v plovákovce, aby benzín vždy přetlačil boost i při jeho maximálních hodnotách a zároveň, aby tam při volnoběhu a podtlakových režimech jízdy nebyl příliš vysoký tlak.
Nebude to regulátor tlaku paliva v závislosti na boostu? Měl jsem teď jeden v ruce a vypadá to dost podobně, jeho úkolem je urdžovat tlak paliva nějakou nastavenou hodnotu nad tlakem vzduchu v plovákovce, aby benzín vždy přetlačil boost i při jeho maximálních hodnotách a zároveň, aby tam při volnoběhu a podtlakových režimech jízdy nebyl příliš vysoký tlak.
-> Gemini: a ma to stejne rozmery jako T3? Jinak pokud mi vyjde i ohybani trubek tak samozrejme se udelaji i svody od hlavy.... ale na to se zeptam, az budou priruby...
-> Marcius: mam narezane priruby na T2 a fabia vyfuk....
-> Saky: dekuji.
-> Marcius: priruby ke svym turbum /vsechny typy) ma Honeywell na strankach
-> Bagrr- máma mele Emu: než jednodušší, tak spíš levnější.... jako nebylo by zlé použít MoTec, třeba takovou M400... ae za 60 000,- je to trochu mimo mísu....-> Vita ze Sudet: snad to turbo bude sloužit dobře... 16.ho si jdu pr výplatu z vánoc, tak objednávvám.... už se mooc těším.... nevýš, kde bych mohl předem sehnat výkres příruby a nějaký datasheet? já mám možnost si nechat vyřezat na lejzru cokoli z nerezu.... tak abych mu to mohl zanést. Budu jej nechávat na sériových svodech.... a co se týče vstřikování, tak zatím nevím.... tolik peněz nemám...
-> Saky: Beztak asi stejně půjdu cestou karburace a atmomotoru:-)
-> Bagrr- máma mele Emu: no ja si spis myslim ze je lepsi mit univerzal kde si nastavis co potrebujes nez mit neco nastavene z fabriky pro nejaky konkretni typ motoru, s cim si pak nebudes vedet rady jak menit parametry a vetsinou s nutnosti provozu s mnozstvim dalsich mnohdy nepotrebnych cidel atd
-> Saky: Nevím, tak nějak mi přijde jednoduší bastlit turbostříkačku než nějakej universál:-)
-> Bagrr- máma mele Emu: a proc ne nejakou univerzalni strikacku?
-> Fén - Neznalej a neodborník: Sakra skara sakra... Tak holt když se mi nepodaří sehnat stříkačku na R21T bude atmo....
-> Bagrr- máma mele Emu: Rovnotlaký ti taky moc nepomůže, na turbo je nejlepší stříkačka (to vlastně i na atmosférák).
-> Gemini: Ale já tě neřeším. Spíš sem reagoval na lidi co tu chtěj utrhnout slávu na starej turbodmychadlech z naftovejch "bůhvíčeho".... Co se týká mne, měl sem jasno hned u RS Honeywell zvítězil 

Tak sem koumal na jakym principu funguje membránovejkarburátor a došel jsem k tomu že Taky nejspíš nebude vhodnej pro turbo... Protože jestli se nemílím tak membrána se pohybuje díky ppdtlaku a otvírá tak palivo... A jelikož turbo má přetlak tak by to bylo vyřazený z fce, leda by to uměl oošálit zvýšenej tlak benzínu ale to by bylo asi moc hraní se sladěním...
-> Vita ze Sudet: zakladnu koncepciu na obycajnych zvodoch vyskusam na origo T2ke, potom kupim nove na ladene zvody....
-> Vita ze Sudet: mno jo, ae kazdy stary turbo co mi prislo do ruky, tak melo zamastenou kompresorovou cast od oleje a tezko rict od ceho se tam dostal... takto se vyhnu problemum (aspon tem prvotnim...) ja bych s tim totiz chtel treba i nejakou normalni delsi cestu po CR absolvoval, a aby mi to napul cesty sebralo vic oleje nez benzinu, tak o to nemam zajem... penize jakztak mam, takze radsi koupim neznackovy, ae levny a novy turbo.... holt chci mit trochu vetsi klid....
-> Vita ze Sudet: co je na tom tiez som kupil new lader.. lepsie ako stare hnusoby kupovat
-> Gemini: Nejedná se o origo garrett
turbo-parts.de/
-> Marcius: Já nereagoval na ten tvuj svet motoru. ALe ze vubec nekdo na virtu myslí oturbení vazne kdyz chces kupovat new LADER

turbo-parts.de/
-> Marcius: Já nereagoval na ten tvuj svet motoru. ALe ze vubec nekdo na virtu myslí oturbení vazne kdyz chces kupovat new LADER

-> Marcius: kde sa to da zohnat nova T3 za tie prachy ?
-> Vita ze Sudet: odpoledne to sem dám... je to na zadní straně SM 50/86 .... Dvojitý spádový karburátor Weber 32 DAT 18/250... Garrett T3, ic, přetlak 55kPa...el. zapalování Marelli Microplex...1,6 16V 95,6kW/5600 ... 191Nm/3700 ... toť nějaké parametry k ní....
taky karbec na turbo maj ty první daihatsu charade a pak ty lepší rendly měly dokonce dvoukomorový karbce na turbo a eště by se jistě pár aut našlo.
-> Marcius: tak to jsem zvědav

-> Marcius: Ono favority na shánění mám, ale dostupnost je sakra mizenrá.. jednalo by se o mikuni PH4 (je to horizontální dvoják z nějakýho nissanu vhodnej pro turba)
-> Bagrr- máma mele Emu: mnoi a další typ karbu co byl sturbem vserii je weber 32 DAT ... mela ho Lancia DeltaHFTurbo... jednaz prvnich... bylo to v jednom dobovym SvětuMotorů...to pohledám a oskenuju...
-> Marcius: stříkajda, karb se hodně blbě shání...
-> Bagrr- máma mele Emu: promiň... to jsem nevěděl... to máš hodně dobrý, že můžeš i vačku nechat nabrousit... mno já dnes upustil od nového laku za 20000 a jdu radši do toho motoru... takže turbo bude nějaká T3 za 8814,- s DPH i poštovným a balným z německa (je to na tom, co sem nedávno dával Vita ze Sudet...fakt dobry ceny, ae K03 je za 14000,-, tak na tu kašlu... beru to nejlevnější, ae nový
) je to pro benzíny s obsahem od 1.3L do 2.5L.... do 320PS.... boohatě za ty prachy bude stačit... a teď už jen zbývá otázka karb, bo stříkajda 


-> Marcius: Karbce budou nový, chladič oleje již jest u mě, vačka není problém nabrousit u jednoho človíčka kterej tady brousí vačky atd... Pro případ atmo motoru jsem vyzbrojenější jak pro turbo:D
-> Marcius: Nikdy jsem neřekl nic o dvou dvojákách:D Karbce by byli eventuálně jednokomoráky ruské výroby (v mém případě od italské firmy sadarmo)

-> Gemini: Ha tak koukám že to nejni tak jednoduchý... Uvidíme... Přinejhorším bude snaha sehnat elektriku a čidla z r21 turbo... Sice menší objem o 0.2 litru ale to už by se dalo pořešit:-)
-> Bagrr- máma mele Emu: lenze to neni len o mape, ty potrebujes elektroniku a cidla co zvladnu preplnovanie.....a potom este sa pohrat s mapami.....
-> Bagrr- máma mele Emu: ty brdo.... a je tam vyjimatelna EPROMka? a nemel bys lepsi schanet elektriku z UNA Logo turbo, nebo Punto GT? zkus Geminiho... mam dojem, ze on mi rikal, ze ma elektriku z UNA na strikacku...ae jiak ty webry mi prijdou jako dosti velka zhyckanost a za ty prachy se to skoro ani nevyplati... dyt nekde v clancich z tisku byla nejaka 130ka se SEDRem a mela 85kW/8000ot,. a k routak tusim 160Nm.... mel zvetsene difuzory a jine osazeni.... myslim, ze bys mohl zkusit i toto a spis schrastit lepsi veci na ten motor, jako je vačka, chladič oleje, benzinovou pumpu eletrickou a spoustu dalších věcí... aspoń já bych se vykašlal na webery za tady 5-10litru v jakztakz pouzitelnym stavu... navic co jsem slysel, tak prej je docela prca sladit secky komory, kdyz tim krmis favorita.... pak to strili z5 do karbu a volnobeh je na p**u a tak... a novy mas dost drahy.... a ty dily na ne.... takhle pozbiras par sedru, pohrajes si s nema a treba to bude slapat v celku nad ocekavani.... chapu... taky me lakaji lecktere atmo-upravy, ae jak budou penizky, tak turbo je vzdy to prednejsi....
-> Fén - Neznalej a neodborník: Btw čistě náhodou nevíš o někom kdo by dokázal upravit mapu u řj R21?

-> Fén - Neznalej a neodborník: nece se mi schánět karbec pro přeplňování:D a když je možnost to vyřešit hezky jednoduše pomocí stříkačky tak proč ne?:D Karbec pouze v případě atmo motoru:D Jinak stříkačka:D
-> Bagrr- máma mele Emu: Cože najednou stříkačku? :o)
-> Marcius: Když se mi podaří vymámit stříkačku z dodavatele motoru tak bude turbo, když nebude stříkačka tak jdu cestou atmosférickou...
-> Bagrr- máma mele Emu: jako webery na turbo? nebo budes robit atmosferu?
-> Marcius: tak jestli klapne sehnání elektriky tak jdu cestou stříkačky.. Na karbec už nemám náladu:D A když neklapne stříkačka tak atmo jkarbec 4x jednokomora horizontál...
mno tak vidim, ze se to tady znova zastavilo 

-> Vita ze Sudet: výhoda tý K26ky byla v tom že byla zadarmo s celým autem

-> Vita ze Sudet: paráda...se kouknu... nový turbo je jediný řešení, protože se člověk vyhne zbytečným potížím s úniky oleje a podobnými problémy, které u jetých turb klepou na dveře...
-> Bagrr- máma mele Emu: srry, sem chtěl ti taky napsat, ale nechtělo to ten příspěvek nahodit...není to poprvé...
-> Bagrr- máma mele Emu: srry, sem chtěl ti taky napsat, ale nechtělo to ten příspěvek nahodit...není to poprvé...
-> Bagrr- máma mele Emu: K03 má intern WG. Radši než bastlit K26 a nějak ji draze repasovat tak mrkni sem www.turbo-parts.de šnečky za libovku i K03 a nebo jiné šnečky pro 300HP za 1/2 ceny garretta

-> K-Virus: K03ka má vestavěnej westgate? Jinak co jsem tak četl tak to moje k26 bylo používaný jak na benzínech tak na naftách
Akorát mě teda štve že nemá integr westgate, to je nějakejch cca 15t jenom za westgate... Na plno ho nehodlám pouštět


-> Vita ze Sudet: niektory robime viac tajne
a hlavne pomalsie, hlavna je teraz moja diplomovka - 1400ka na vrchy

a hlavne pomalsie, hlavna je teraz moja diplomovka - 1400ka na vrchy
-> Vita ze Sudet: 3K K03... měl jsem K16, ale bylo naftovy...