
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nespina my vetrak chlazeni
prohledat
26 příspěvků (zobrazeno 1 až 26) od 05.08.2004 do 10.08.2004, založil/a
23:16:17
10.08.2004
10.08.2004

Boss
-> U-Geen: Tak to pak jo..Pražáci ať teda namontujou relátka..a chudí kluci z vesnice dají vypínače..

23:13:37
10.08.2004
10.08.2004

U-Geen
-> Boss: no treba na rusny prazsky ulici...
23:06:57
10.08.2004
10.08.2004

Boss
-> U-Geen: No pokud je někdo tak pitomej že přeslechne hučící větrák a odejde..tak ať ráno tlačí no..

18:19:48
10.08.2004
10.08.2004

U-Geen
to preklenuti kontaktu cidla ma jedinou nevyhodu, a to ze to funguje i pri vypnutym zapalovani a tudiz to muzes nechat pusteny a vybit si baterku :-) jinak je to perfekt. ja to spinam pres rele z dvojky pojistky, jenom aby se nereklo :-) teda spis nespinam protoze neni treba.
18:03:48
10.08.2004
10.08.2004

Boss
-> PeterP136: No v případě nepoužití relé stačí natáhnout jeden drát od čidla,druhej se vyvede už rovnou z pojistkové skříňky..jednodušší to už být nemůže..Jako nepopírám výhody relé,ale když pominu to přepínání tlumený/dálkový tak jsou ty spínače naprosto spolehlivý i na víc než 30 let starejch stovkách a starších..
17:51:31
10.08.2004
10.08.2004

PeterP136
-> Boss: Sice tiez neviem co Tomas Sk chcel povedat, ale vyhody relatok su:
- menej kablov (jeden je vzdy kostra)
- odlahcuje spnace (vo vacsine aut su spinace namahane len malo, lebo teiz pouzivaju relatka a tie co su v starych autach (ako skodovky bez relatok na dialkacoch) ich maju pekne vypalene az prepalene)
A spinacie rele stoji asi 70Sk, takze asi 50Kc.
- menej kablov (jeden je vzdy kostra)
- odlahcuje spnace (vo vacsine aut su spinace namahane len malo, lebo teiz pouzivaju relatka a tie co su v starych autach (ako skodovky bez relatok na dialkacoch) ich maju pekne vypalene az prepalene)
A spinacie rele stoji asi 70Sk, takze asi 50Kc.
01:08:41
10.08.2004
10.08.2004

Gryzly
-> Palic: jo, jasně. Já zapomněl.
19:42:26
09.08.2004
09.08.2004

Boss
-> Tomáš SK: Eh? To sem moc nepochopil...Od čeho asi podle tebe vypínače jsou?Si myslíš že v tom pitomým relé je něco jinýho?Cha..Akorát že relé stojí nejmíň kilo a oproti tomu vypínačů co jsou dimenzovaný na proudy co jsou u spotřebičů v autě jsou plný vrakoviště kde ti je daj zadara...Ale pokud to někdo chce dělat složitě tak je to na něm..ať si nacpe relé uplně všude..

18:39:12
09.08.2004
09.08.2004

Tomáš SK
-> Boss: To je sice pekne, ale uz slovo "zkrat" ma dost desi
Tie kontakty vypinaca by som takto nemucil...

07:50:37
09.08.2004
09.08.2004

Palic - zrušená registrace
ja jsem cudlik napojil pres rele dle schematu (to co jsem pridal je modrou barvou)
07:33:06
09.08.2004
09.08.2004

Palic - zrušená registrace
-> Gryzly: no pantata ma ten posledni model 353 s dvoutaktem, ty meli palici jinou, nebyla tam ta vrtule a chladic nebol za motorem ale na predni masce, chladic je stejnej jako na skodofce akorat nema ten malej vyvod jako skodofka........
22:14:41
08.08.2004
08.08.2004

Boss
A co tak prostě použít dvoulinku s vypínačem kterej bude jednoduše zkratovat kontakty čidla?To je snad to nejjednoduší co je..A kontrolka se dá jednoduše napojit na jeden konec toho vypínače a zem...
21:16:25
08.08.2004
08.08.2004

Gryzly
-> Zero: Tomáš SK to vymyslel nádherně. Ten drát +12V co povede k tomu vypínači napoj na pojistku č.2. Bude to mět tu výhodu, že pokud vypneš zapalování, tak se automaticky vypne i větrák a přepne se na termočidlo. Což znamená že se ti nemůže stát, že bys zapomněl zaplej větrák a tím si vybil baterku. Akorát nepoužij tlačítko ale vypínač.
14:08:55
08.08.2004
08.08.2004

Tomáš SK
-> Zero:
Čau Zero, ja síce zatiaľ manuálne ovládanie nemám, ale keď som videl, ako si to zapojil, tak som sa rozhodol, že ti skúsim pomôcť. Myslím, že origo je vetrák zapnutý ako na obr.a. Ak to zapojíš ako na obr.b, potom ti bude fungovať vždy len jeden systém - buď manuálny, alebo automatický. Stačí mať jedno prepínacie relé, najlepšie do 10 A a tlačítko. Takýmto zapojením neopaľuješ kontakty tlačítka a nemusíš pridávať ďalšiu poistku, lebo tlačítkom tečie okolo 100mA - 200mA a hlavný obvod je istený originálnou poistkou č. 1. Hlavne to nezabudni zapojiť tak, aby to bolo defaultne na automatike (ako je naznačené na obr.).
Ako vravím, nemám to zapojené, vymyslel som to len teraz, ale podľa mňa by to malo bez problémov fungovať. Ak niečo budeš potrebovať, ozvi sa na mail alebo ICQ. Zatiaľ čaf!
Tom
Čau Zero, ja síce zatiaľ manuálne ovládanie nemám, ale keď som videl, ako si to zapojil, tak som sa rozhodol, že ti skúsim pomôcť. Myslím, že origo je vetrák zapnutý ako na obr.a. Ak to zapojíš ako na obr.b, potom ti bude fungovať vždy len jeden systém - buď manuálny, alebo automatický. Stačí mať jedno prepínacie relé, najlepšie do 10 A a tlačítko. Takýmto zapojením neopaľuješ kontakty tlačítka a nemusíš pridávať ďalšiu poistku, lebo tlačítkom tečie okolo 100mA - 200mA a hlavný obvod je istený originálnou poistkou č. 1. Hlavne to nezabudni zapojiť tak, aby to bolo defaultne na automatike (ako je naznačené na obr.).
Ako vravím, nemám to zapojené, vymyslel som to len teraz, ale podľa mňa by to malo bez problémov fungovať. Ak niečo budeš potrebovať, ozvi sa na mail alebo ICQ. Zatiaľ čaf!
Tom
13:14:01
08.08.2004
08.08.2004

Zero
Muze se neco zkratovat pri takovymhle zapojeny?
Nevadi nejak kdyz k jednomu spotrwebici jsou dva napajeci kabeli a oba zaroven sepli?
Nevadi nejak kdyz k jednomu spotrwebici jsou dva napajeci kabeli a oba zaroven sepli?
20:48:33
07.08.2004
07.08.2004

Zero
Tahle jsem to udelal a tet jsem zkusel spojit naprimo bez termocidla a spalilo mi to pojistku 1 kdyz to sepnu tim spinacem tak ok.
Ale (nejsem si jistej jesli uz bezi ale i kdyz to sepkne termostat tak my to vypali pojistku).
Kolik A ma vetrak?
Ale (nejsem si jistej jesli uz bezi ale i kdyz to sepkne termostat tak my to vypali pojistku).
Kolik A ma vetrak?
20:37:33
07.08.2004
07.08.2004

Zero
Kde v aute je vlastne to cidlo co ukazuje na palubce teplotu?
Na ten vodny okruh je nekde cerpadlo? Kde?
Na ten vodny okruh je nekde cerpadlo? Kde?
18:27:26
06.08.2004
06.08.2004

Gryzly
-> Zero: A chladič máš teplej? No zkus to čidlo uvařit v kastrolu s vodou a teploměrem zjistíš jestli spíná.
-> Palic: Čidlo na Warťase? Naši měli varťase z roku 1983 a tam byla v hlavě hřídel která poháněla větrák od klikovky, a zároveň honila i vodní pumpu. Leda tak na ten novější typ s 1.4 od VW.
-> Palic: Čidlo na Warťase? Naši měli varťase z roku 1983 a tam byla v hlavě hřídel která poháněla větrák od klikovky, a zároveň honila i vodní pumpu. Leda tak na ten novější typ s 1.4 od VW.
17:42:58
06.08.2004
06.08.2004

Luděk
včera jsou kupoval čidlo jakože na škodovku a je tam honosné: made in germany,taxem zvědav,jak to bude fungovat
-> Zero: doporučil bych Ti výplach chladiče a kontrolu vodní pumpy

-> Zero: doporučil bych Ti výplach chladiče a kontrolu vodní pumpy

11:50:03
06.08.2004
06.08.2004

U-Geen
-> Palic: aaa tak to mam asi tak i kdyz sem kupoval sodovacky, protoze me to spina taky stále.
08:26:56
06.08.2004
06.08.2004

Palic - zrušená registrace
-> Zero: no vono zalezi jaky jsi koupil cidlo, prej je vice druhu s jinou teplotou spinani...... skodovacky cidlo a wartburacky cidla maji stejny zavit a jsou zamenny (mam tam ted v wartase a spina mi i kdyz na teplomeru se zda fse v poradku) teplota spinani je snad 80 stupnu.........
08:07:32
06.08.2004
06.08.2004

Jirik - zrušená registrace
2 U-geen: já to poznal taki, že to psal on. Sem si hnet řýkal, že dyž nespýná čydlo na ventylátoru, tak že bude asy v prdely a bude chťýt vymňěňyt...

23:34:55
05.08.2004
05.08.2004

King
Jenze 100st na teplomeru neznamena 100st na chladici. Pokud jsou zaneseny trubky nebo cerpadlo je ponekud opotrebovanejsi, pak vzadu u motoru je 100 a ve predu treba jenom 80 a to nestaci na aktivaci spinace (ma prahovou teplotu snad 90(?)) Muzes ho pro testovani skusit doma povarit v kastrolu, jestli sepne pred dosazenim bodu varu...
22:35:17
05.08.2004
05.08.2004

Zero
Jo spusti cidlo je novy.
Ale 90 - 100 a nic uvari se.
Jo udela jsem spinac na palubovku a pripojil 12v primo na vetrak pokud by se seplo cidlo a zaroven byl zaplej spinac tak se to nejak nezkratuje?
Nechapu proc se to cidlo nespina sahal jsem nanej a je horky.
Ale 90 - 100 a nic uvari se.
Jo udela jsem spinac na palubovku a pripojil 12v primo na vetrak pokud by se seplo cidlo a zaroven byl zaplej spinac tak se to nejak nezkratuje?
Nechapu proc se to cidlo nespina sahal jsem nanej a je horky.
22:01:50
05.08.2004
05.08.2004

U-Geen
uz podle nadpisu sem poznal, ze to pises ty :-)
kdyz spojis ty dva kabely na cidlu, tak se vetrak spusti?
kdyz spojis ty dva kabely na cidlu, tak se vetrak spusti?
20:40:41
05.08.2004
05.08.2004

Zero
Zkontroloval jsem to a ok vymnenil cidlo vse je v poradku ale nesepne mne to a uvar se auto.
Udela jsem si vypinac na palubku ale chi aby fungoval vetrak automaticky co stim muze bejt?
Zavisi snad na zapojeny kabelu na ten termocidlo?
Udela jsem si vypinac na palubku ale chi aby fungoval vetrak automaticky co stim muze bejt?
Zavisi snad na zapojeny kabelu na ten termocidlo?