Mám dotaz ohledně chladiče na Š1100 MB. V katalogu vidím, že byly 4 varianty chladičů
1) Š 1000 MB; MBX; MBG do 13. série
2) Š 1000 MB. MBX; MBG od 14. do 17. série
3) Š 1000 MB od 18. série
4) Š 1100 MB; MBX
zajímá mě jestli varianta 4) který je teoreticky určená pro moje auto měla hrdlo uprostřed nebo už bylo vpravo. Na obrázku v katalogu to není rozlišeno.
Máte někdo chladič s číslem dílu 443 511 110 102 ??
díky za pomoc
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Vojtik: Většina H4 parabol embéčkovejch má původ v buse ŠL11..
K tomu zadnímu platu - 67mičky ještě maj dlouhý, moje 1968-ka - z ledna už má zkrácený..

K tomu zadnímu platu - 67mičky ještě maj dlouhý, moje 1968-ka - z ledna už má zkrácený..
Nečetl jsem to celý, tak nevím, jestli nebudu někoho opakovat, ale H4 paraboly se jednak vyráběly jako ND, ale seriově pocházely z Tatry 613
-> Bukaj: Takže někde mezi je zlom
to jsme chytri


-> Petr98:
Moje MBG má 242927 a má už plech děrovaný jen pod platem, teď jsem na to koukal.
Moje MBG má 242927 a má už plech děrovaný jen pod platem, teď jsem na to koukal.

-> Bukaj: MBG ma 220100 a ma žebrování ještě přes celé plato
-> Petr98:
Jo, tohle je normálka, nevím, čemu se divíš?
Jinak teď jsem koukal na kastli Deluxe model 66 (číslo 128xxx) a také má žebrování až do konce plata. Tak že by to měnili až s modelem 67, nebo dokonce 68? Nejsem si jist, jak to mám u Levandulky, ale myslím, že mám už novější typ plechu plata...
Jo, tohle je normálka, nevím, čemu se divíš?

Jinak teď jsem koukal na kastli Deluxe model 66 (číslo 128xxx) a také má žebrování až do konce plata. Tak že by to měnili až s modelem 67, nebo dokonce 68? Nejsem si jist, jak to mám u Levandulky, ale myslím, že mám už novější typ plechu plata...
-> Bukaj: Překvapilo mě, že žebrování přes celé plato zůstalo a změnila se jenom koženka. A ještě větší údiv jsem měl když jsem koženku odlepil. Na celém platu nalepená taková tenká hadra a přes žebrování přesně udělaný takový, něco jako linoleum. No soudruzi ve škodovce se s tím nesrali.... Toto zpracování bych přirovnal v k Ladě niva, která měla na podlaze u spolujezdce výlisek z polystyrenu... Asi aby prostor pro nohy nebyl tak dlouhý... 

-> Petr98: Má domněnka je s náběhem Deluxů - model 66
Ale je to jen domněnka

Ale je to jen domněnka

Kdy se změnilo žebrování zadního plata z žebrování přes celé plato na žebrování na střed?
-> j_j:
Asi mi nic jiného nezbyde, no... :)
Asi mi nic jiného nezbyde, no... :)
-> Bukaj: napiš do MB ;)
-> j_j:
To taky víme (my, kteří, než se ptáme, mrkneme občas do katalogů)
Přesněji to nikdo neví?
To taky víme (my, kteří, než se ptáme, mrkneme občas do katalogů)

Přesněji to nikdo neví?
-> Bukaj: 15. série, po X. 1967, číslo motoru 232 570 a výš. Je tam trošku problém, že 15. série byl mix modelů 1967 a 1968, takže pravda je někde mezi čísly motorů 232570 - 259270.
-> j_j:
To všichni víme
Ale kdy přesně, nevíš? Datum, nebo číslo kastle?
To všichni víme

Ale kdy přesně, nevíš? Datum, nebo číslo kastle?
-> Zdeněk/Mercedes: konec 1967 se lámal model 67 a 68, tudíž i pozičky a blinkry...
Ahoj něco jsem vypátral nicméně je originál buď jedno nebo druhé nikoliv spolu :-) Aspoň u mého auta jelikož jsem dohledal snímky cca 10 let starý, který dokazovaly, že nějakej franta si hrál s vrtačkou :-)) Odhadem 1967 a kousek 1968 pozičky, 1968 blinky :-) Mějte se a ne že to někde vykecáte :-)))
-> Duri:
Díky, zkusím mu napsat
Díky, zkusím mu napsat

-> Bukaj: Ohadom tej pozicky v stlpiku a smerovky v blatniku skus kontaktovat Zdendina:
skoda-virt.cz/cz/.../1354 -karkulka-2e3-1000-de_luxe
Neviem, ci sem este chodi, ale urcite ho niekde zastihnes. Myslim, ze on svojho casu zistoval, ako to bolo. On ma totiz pozicky aj smerovky a vraj sa dopatral informacie, ze to takto mohlo byt. Mohol by to tom vediet viac...
skoda-virt.cz/cz/.../1354 -karkulka-2e3-1000-de_luxe
Neviem, ci sem este chodi, ale urcite ho niekde zastihnes. Myslim, ze on svojho casu zistoval, ako to bolo. On ma totiz pozicky aj smerovky a vraj sa dopatral informacie, ze to takto mohlo byt. Mohol by to tom vediet viac...
-> Jozka:
Jo, to jsem taky viděl - profil tvaru kruhu s prořízlou rýhou. Ale toto opravdu byl červenej profil trojúhelníček s drážkou
Jo, to jsem taky viděl - profil tvaru kruhu s prořízlou rýhou. Ale toto opravdu byl červenej profil trojúhelníček s drážkou

-> Bukaj: Tak to jsem nepotkal.. když to bylo červený, tak to byla rozplácnutá minibužírka.
-> Jozka:
Zatím jsem se u origo MB setkal jen s plastovým profilem, stejným na přední i zadní lištu...
...stejný profil jsem viděl i v červené barvě - asi dobový "tuzink"
Zatím jsem se u origo MB setkal jen s plastovým profilem, stejným na přední i zadní lištu...
...stejný profil jsem viděl i v červené barvě - asi dobový "tuzink"

-> Bukaj 13.12.12 23:30:39: K těm sametkám.. já zas bohužel nenašel katalogy Š100 1970-1972, ale fakt jsem si ověřil, že shodný profily pro P+Z okna byly u MB jen do 12.té série (12-364-94840), pak byl vzadu jiný (12-524-94840) - ovšem u něj je výslovně psáno pro "pevné okno" - což by mohlo znamenat, že posléze zvolili dozadu nějaký profil víc na těsno.
Ovšem kila 73-75 tuhle teorii nepodporujou, mají psanej rovnou stejnej profil pro přední zadní pevný i hejbací stejnej (profil 12-538-94480).. liší se jen délkou a taky možná umístěním nářezů pro ohyby. Ale jestli už je to profil "nové generace", nedokážu říct, na terénní průzkum nebylo kdy.
Mám jinej dotaz - k lištám kapot: u starších kusů nebyl psanej těsnící profil vůbec (vídal jsem jen různobarevný spláclý bužírky, což trochu budí dojem, že byly lišty na kopotách namontovaný "navostro". Od 14. série sice zmiňuje katalog těsnící profil, ale jen jeden (12-498-94840), přitom jsem viděl asi tři druhy profilů - plastovej, co časem ztvrdne jako kámen (zřejmě ten origo) a dvě velikosti pryžovýho...
Jeden ten pryžovej (větší) jsem asi odhalil (a opatřil) jako lahodnou náhradu, původem z Tatry 603, ale jestli byl někdy na MB z výroby..?
Ovšem kila 73-75 tuhle teorii nepodporujou, mají psanej rovnou stejnej profil pro přední zadní pevný i hejbací stejnej (profil 12-538-94480).. liší se jen délkou a taky možná umístěním nářezů pro ohyby. Ale jestli už je to profil "nové generace", nedokážu říct, na terénní průzkum nebylo kdy.
Mám jinej dotaz - k lištám kapot: u starších kusů nebyl psanej těsnící profil vůbec (vídal jsem jen různobarevný spláclý bužírky, což trochu budí dojem, že byly lišty na kopotách namontovaný "navostro". Od 14. série sice zmiňuje katalog těsnící profil, ale jen jeden (12-498-94840), přitom jsem viděl asi tři druhy profilů - plastovej, co časem ztvrdne jako kámen (zřejmě ten origo) a dvě velikosti pryžovýho...
Jeden ten pryžovej (větší) jsem asi odhalil (a opatřil) jako lahodnou náhradu, původem z Tatry 603, ale jestli byl někdy na MB z výroby..?
-> dragon_cb_cz: Někdy se zadaří.. Taky jsem trosky ze 110LS zahodil, ty nalepený nebyly - ale nechal jsem si alespoň gumoplastový nášlapy.
-> Bukaj: Tak takovouhle záhadu ti nezávidím, znám jen oficiální verzi, ale s tou zatoulanou kastlí to není asi nijak odvážná teorie, nehraje v tom jen kabelovej svazek, ten by taky museli dát "pozičkovej". Jinak série byla nějakých 30 tis. kusů, máš z první třetiny, proč ne...
-> Bukaj: Tak takovouhle záhadu ti nezávidím, znám jen oficiální verzi, ale s tou zatoulanou kastlí to není asi nijak odvážná teorie, nehraje v tom jen kabelovej svazek, ten by taky museli dát "pozičkovej". Jinak série byla nějakých 30 tis. kusů, máš z první třetiny, proč ne...
Znalci, potřebuju vyjasnit jednu věc, která už mi déle vrtá hlavou - jak to bylo s osazováním pozičních světel do zadního sloupku? Katalog uvádí "do 15. série" a pro boční blikač v předním blatníku uvádí "od 15. do 17. série, od 18. série na zvláštní přání..."
Nevíte, kdy v průběhu 15. série došlo ke změně, nebo jestli už všechny vozy 15. série by neměly mít pozičky, ale blinkříky?
Má Levandulka (1000MBG) totiž má pozičky, ač je někdy z poloviny 15. série (číslo motoru 2415xx, číslo karoserie 2429xx), tak by mne zajímalo, jestli je to normální, nebo jde o karoserii staršího data výroby s později vyraženým číslem, nebo ještě mne napadá několik možností, více či méně se blížící sci-fi...?
Nevíte, kdy v průběhu 15. série došlo ke změně, nebo jestli už všechny vozy 15. série by neměly mít pozičky, ale blinkříky?
Má Levandulka (1000MBG) totiž má pozičky, ač je někdy z poloviny 15. série (číslo motoru 2415xx, číslo karoserie 2429xx), tak by mne zajímalo, jestli je to normální, nebo jde o karoserii staršího data výroby s později vyraženým číslem, nebo ještě mne napadá několik možností, více či méně se blížící sci-fi...?

-> Jozka: Jo, kovraly jsou přilepený, a když se to v neznalosti rozlepí (jako jsem udělal já) tak to je hnusné oboje
Vůbec kovraly v mých autech dostaly ode mě zabrat - vůbec jsem netušil, že je to taková vzácnost, takže si vůbec nejsem jistý, jestli jsem náhodou nějaký méně hezký kus omylem nevyhodil
Z MBčka jsem je vytahal a někam dal (pořádně nevím kam), v kile je mám krom řidiče, ale právě ten řidičův mám pocit, že jsem asi v době kdy jsem likvidoval vyteklou brzdovku vyhodil - a přitom nebyl nijak zlý 

Vůbec kovraly v mých autech dostaly ode mě zabrat - vůbec jsem netušil, že je to taková vzácnost, takže si vůbec nejsem jistý, jestli jsem náhodou nějaký méně hezký kus omylem nevyhodil


-> Bukaj:



-> Jozka:
A který auto tehdy nebylo na léto,
Možná tak ARO a později Lada Niva...
A který auto tehdy nebylo na léto,

Možná tak ARO a později Lada Niva...
-> Bukaj: A proto jsou dneska asi ty koberce taková rarita.. Dobově to muselo bejt docela peklo - nejen čištění, ale i sušení.. sníh v zimě.. holt byl lux auto na léto už tehdy..
.

-> Jozka: Jo, ty kovraly jsou na gumách lepený něčim, jako chemoprenem - tím, čím se lepily všechny gumové části (těsnění dveří, blatníků apod).
Ono kdyby to nebylo přileené, tak to po těch gumách pekelně klouže...
...takhle se to zase blbě čistí - ty starý kovraly moc nemaj rády vodu (kdysi jsem jeden vypral v pračce a vytáhnul jsem chuchvalce plastových vláken a hromadu bordelu
Ono kdyby to nebylo přileené, tak to po těch gumách pekelně klouže...
...takhle se to zase blbě čistí - ty starý kovraly moc nemaj rády vodu (kdysi jsem jeden vypral v pračce a vytáhnul jsem chuchvalce plastových vláken a hromadu bordelu

-> Bukaj: Aha, já se zas dle těch reklamních tiskovin domníval, že luxy měly i v kufru nějaký ty kovraly.. Standarty 66-69 co mi prošly rukama, měly buď tu tkaninu (často v různým stádiu rozpadu), nebo taky už nic.. A ty luxový koberce podlahový jsou na těch gumovejch fakt nalepený, jak se psalo v dobovém tisku (před uvedením na trh) ?
-> Jozka:
No, tak ten koberec kufru jsem zatím neviděl jinej, než popisuješ pro standardy, De Luxe mají stejnej. Jen jsem si nebyl jist, jestli třeba standardy neměly něco jiného (třeba jen gumu, jako v interiéru)...
No, tak ten koberec kufru jsem zatím neviděl jinej, než popisuješ pro standardy, De Luxe mají stejnej. Jen jsem si nebyl jist, jestli třeba standardy neměly něco jiného (třeba jen gumu, jako v interiéru)...
-> Bukaj: Sametky jsem bohužel prvně sháněl někdy cca 1991 a to už byly k mání jen ty "na přímo" - a na nikoho, kdo by je dobově nasyslil jsem dosud nenarazil. Možná by se daly popátrat druhovýroby pro jiný vozy - jestli katalog nezačíná 110-..
DeLuxový koberce znám jen z prospektů, standarty mají takovou podivně nahrubo tkanou látku, olemovanou černou koženkou jen vpředu a vzadu, měl jsem i na kile. Sloupky jsem bohužel v čase potkal jen jednodílný šeodobéžový, nebo jsem si alespoň jinejch nevšiml.
DeLuxový koberce znám jen z prospektů, standarty mají takovou podivně nahrubo tkanou látku, olemovanou černou koženkou jen vpředu a vzadu, měl jsem i na kile. Sloupky jsem bohužel v čase potkal jen jednodílný šeodobéžový, nebo jsem si alespoň jinejch nevšiml.
-> Jozka:
No, já právě teď sehnal tu origo sametku - bohužel jenom jednu (na jedny dveře)
Těch novodobejch sametek mám připravenou sadu na celé auto, kdyby se mi ale podařilo sehnat ty origo...
A jak jsem se ptal jak to je s těma barevnýma kombinacema čalounění B a C sloupků - netušíš?
A ještě jedna věc - koberec kufru měly všechny MB stejný? Nebo ho měly jen De Luxe?
No, já právě teď sehnal tu origo sametku - bohužel jenom jednu (na jedny dveře)

Těch novodobejch sametek mám připravenou sadu na celé auto, kdyby se mi ale podařilo sehnat ty origo...

A jak jsem se ptal jak to je s těma barevnýma kombinacema čalounění B a C sloupků - netušíš?
A ještě jedna věc - koberec kufru měly všechny MB stejný? Nebo ho měly jen De Luxe?
-> Bukaj: To jsem si nikdy nevšiml, že by byl profil v zadních dveřích nějak odlišnej (krom délky pochopitelně).. Gumoplátěný jsem letos vyndaval ze zadních dveří modelu 69 (1968-08), řekl bych, že i z kila 1972 jsem tahal ty cáry látky a ztvrdlý gumy zvlášť.. LS 1975 si nevybavuju, ale do těch katalogů se mrknu.. Ale tu origo sametku jsem novou neviděl už 25 let.. 

Novější typ sametek asi všichni znáte ;-)
Jinak kdybyste věděli o nějakých nových sametkách, jako je na foto, tak sháním

Jinak kdybyste věděli o nějakých nových sametkách, jako je na foto, tak sháním


Další dotázek
Netušíte někdo, kdy došlo k modernizaci těsnění dveřních skel u 1000/100 z původních s lepenou (navulkanizovanou) sametkou na plátěném podkladu na novější "flockované"?
U všech MB do modelu 68 včetně byly původně ty starší, katalog MB uvádí stejný profil těsnění jako katalog pro Škodu 100, ale ten mám jen na model 1970...
Také jsem měl za to, že v zadních dveřích je stejný profil, jako v předních, ale dle katalogu je jiný (dokonce dva typy - do 11.serie a od 12.serie...).
Jak to tedy je? Jaké jsou typy MB sametek?
Originál vypadá takto (tato sametka je nová, ale stejný typ, jako jsem našel ve všech Deluxkách 66-68):

Netušíte někdo, kdy došlo k modernizaci těsnění dveřních skel u 1000/100 z původních s lepenou (navulkanizovanou) sametkou na plátěném podkladu na novější "flockované"?
U všech MB do modelu 68 včetně byly původně ty starší, katalog MB uvádí stejný profil těsnění jako katalog pro Škodu 100, ale ten mám jen na model 1970...
Také jsem měl za to, že v zadních dveřích je stejný profil, jako v předních, ale dle katalogu je jiný (dokonce dva typy - do 11.serie a od 12.serie...).
Jak to tedy je? Jaké jsou typy MB sametek?
Originál vypadá takto (tato sametka je nová, ale stejný typ, jako jsem našel ve všech Deluxkách 66-68):
-> Petr98:
Nojo, blbě se shání i slušné jeté, natož nové...
...mám dva slušný páry zadních a jeden pár předních, ale řidičův (jak jinak) je docela jetej, no...
Nojo, blbě se shání i slušné jeté, natož nové...
...mám dva slušný páry zadních a jeden pár předních, ale řidičův (jak jinak) je docela jetej, no...

Bukaj 09.12.12 21:23:28 napsal:
→ Petr98: ´
Díky, já jsem je viděl poprvé a naposledy u tebe na fotce, jinak znám jen
klasické deluxové šedé… Já bych taky raději ty šedé, ale zatím jsem na žádné nenarazil
→ Petr98: ´
Díky, já jsem je viděl poprvé a naposledy u tebe na fotce, jinak znám jen
klasické deluxové šedé… Já bych taky raději ty šedé, ale zatím jsem na žádné nenarazil

-> Jozka:
Díky za zkušenost
Díky za zkušenost

-> Bukaj: Ty zalakovaný stavěcí mechanismy kapot jsou docela čuňárna, hlavně teda ten u přední kapoty, kterej je dost snadno demontovatelnej.
U západky padacího čela bych se k teorii montáže před lakem přiklonil, mám obdobný zkušenosti z demontáží - hlavy šroubů, ovládací páka a pozink na zámku (kam barva dostříkla) jsou fakt vždy potřísněny origo barvou..
U západky padacího čela bych se k teorii montáže před lakem přiklonil, mám obdobný zkušenosti z demontáží - hlavy šroubů, ovládací páka a pozink na zámku (kam barva dostříkla) jsou fakt vždy potřísněny origo barvou..
-> Petr98: ´
Díky, já jsem je viděl poprvé a naposledy u tebe na fotce, jinak znám jen klasické deluxové šedé...
Díky, já jsem je viděl poprvé a naposledy u tebe na fotce, jinak znám jen klasické deluxové šedé...
-> Bukaj: Ke kobercům mi řekl prodejce (už je bohužel po smrti), že byly původně dodávané jako zvláštní výbava. Ale podle mě to nebylo z fabriky, ale z mototechny. A říkal mi ještě, že byly pouze takovéto červené. Ale to nemůžu soudit- nevím. Ale vím, že už jsem je dvakrát v origo deluxu viděl. Ale pokud byly dodávané až od mototechny, určitě byly i ve standardech.
Chtěl jsem se zeptat na další věcičku - které díly na karoserii byly v originále lakované a které se montovaly až po laku?
Většina MB, které dnes jezdí, byly již několikrát přelakované a ani dnešní "renovátoři" se takovými detaily často nezabývají, takže skoro všechna MB mají například zalakované i zámky kapot...
Konkrétně mne ale momentálně zajímá západka (zámek) klapačky. Dle mého zkoumání se montovala před lakem, na všech jsem našel nejen stopy původního odstínu laku, ale často také asfaltového "plastizolu" pod ním. Ale raději to budu mít ověřené z více zdrojů
Další dotaz směřuje především na Petra98 - vínová barva koberců "De Luxe", co jsi sehnal, je originál díl, nebo je to jen dobová replika z kovralu jiné barvy, obšitého stejnou koženkovou lemovkou?
A prozatím poslední dotaz - na jaké barevné kombinace interiérů "De Luxe" se montovaly potahy B a C sloupků z dvoubarevné koženky - na černobéžovém interiéru (černé sedačky) mám černobéžové sloupky, ostatní "De Luxe", co znám, mají jednobarevné béžové...
Většina MB, které dnes jezdí, byly již několikrát přelakované a ani dnešní "renovátoři" se takovými detaily často nezabývají, takže skoro všechna MB mají například zalakované i zámky kapot...

Konkrétně mne ale momentálně zajímá západka (zámek) klapačky. Dle mého zkoumání se montovala před lakem, na všech jsem našel nejen stopy původního odstínu laku, ale často také asfaltového "plastizolu" pod ním. Ale raději to budu mít ověřené z více zdrojů

Další dotaz směřuje především na Petra98 - vínová barva koberců "De Luxe", co jsi sehnal, je originál díl, nebo je to jen dobová replika z kovralu jiné barvy, obšitého stejnou koženkovou lemovkou?
A prozatím poslední dotaz - na jaké barevné kombinace interiérů "De Luxe" se montovaly potahy B a C sloupků z dvoubarevné koženky - na černobéžovém interiéru (černé sedačky) mám černobéžové sloupky, ostatní "De Luxe", co znám, mají jednobarevné béžové...
-> Petr98: Označení je hodně podobný jako pro ŠL/ŠM 11, ale ty mají 135 mm jako MB. LS/GLS, co vím a co mám doma, jsou označený jinak - ale mohou to být jenom různý evoluce..
-> Petr98 21.09.12 22:37:42: Pokud má průměr 13 cm, tak je to jak píše -> Bukaj: na 120LS/GLS, LADA ne, ty mají sice stejný průměr, ale nemají díru pro obrasovku 

-> Bukaj: diky
