-> Syny 28.03.19 11:02:05: Já ujíždím tři jen kvůli tomu, že Karolína nejezdí moc často a je na mateřské.
Pokud by pak dělala v Plzni a jezdila jen občas na nákupy, pak jedno pustíme do světa. Samozřejmě to nejstarší v naftě. Možná i dvě a koupilo by se jedno co nejnovější v benzínu, takže bych měl jedno já místo Volfiho a Cromiho a jedno Karkule, což by byla zároveň taková záloha.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
kolik má najeto vaše auto
12:52:04
28.03.2019
28.03.2019

Jirik_Tuňák1983
11:02:05
28.03.2019
28.03.2019

Syny
-> vhml 28.03.19 10:42:56:

-> Jirik_Tuňák1983 28.03.19 10:41:03: Ja sam nevim, jak bych ujezdil i dve auta. Chvili jsem o tom premejslel kvuli dojizdeni do prace, kterou jsem chtel zmenit (mit jedno jeste v zaloze), ale to padlo, takze jedno staci.



-> Jirik_Tuňák1983 28.03.19 10:41:03: Ja sam nevim, jak bych ujezdil i dve auta. Chvili jsem o tom premejslel kvuli dojizdeni do prace, kterou jsem chtel zmenit (mit jedno jeste v zaloze), ale to padlo, takze jedno staci.
10:42:56
28.03.2019
28.03.2019

vhml
-> Jirik_Tuňák1983 28.03.19 10:41:03: no jak, jak. Stojí tam, hnijou, všechny v okolí serou, ale zarytě budou všem tvrdit, že v nejbližší době chystají renovaci.
10:41:03
28.03.2019
28.03.2019

Jirik_Tuňák1983
-> Syny 28.03.19 10:18:35: Ještě štěstí, že jsem prodal tu škodovku a ještě se musím zbavit skútru, páč jinak bych byl úplně v řiti.
Nevím, jak to dělají ostatní, kteří mají auta zaparkovaná na jednom hektaru a ještě vymýšlí, kam by vmáčkli ještě aspoň dvě. 


10:18:35
28.03.2019
28.03.2019

Syny
-> Jirik_Tuňák1983: 

09:54:57
28.03.2019
28.03.2019

Jirik_Tuňák1983
-> Syny 28.03.19 08:23:41: Njn, tento týden v pondělí Fiat 1, v úterý Volvo, středa Fiat 1, čtvrtek Fiat 2 a zítra ještě uvidím. Asi Fiat 2 a v sobotu do Prahy Volvo a nebo Fiat 1 podle počasí. 

09:35:56
28.03.2019
28.03.2019

castrol
-> Syny: mam to podobne ale na firemnom 

08:23:41
28.03.2019
28.03.2019

Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Ale ja na jednom aute 

08:10:42
28.03.2019
28.03.2019

Jirik_Tuňák1983
-> Syny 28.03.19 06:54:22: Já taky.
06:54:22
28.03.2019
28.03.2019

Syny
-> castrol: No ja mam najezd +/- 15 tkm rocne...
20:45:24
27.03.2019
27.03.2019

castrol
-> Syny: -> Jirik_Tuňák1983: a mne budete vravet ze malo jazdim 

07:18:45
27.03.2019
27.03.2019

Jirik_Tuňák1983
-> Syny 27.03.19 07:15:31: Njn, ono pak bylo myslím ošklivě. 

07:15:31
27.03.2019
27.03.2019

Syny
-> Jirik_Tuňák1983: To si od 8.8.2018 najel s timhle autem jen 1000km? 

22:01:15
26.03.2019
26.03.2019

Jirik_Tuňák1983
Tadáááá 

12:33:46
26.03.2019
26.03.2019

vhml
-> Syny 26.03.19 12:22:36: v Plzni ne 

12:22:36
26.03.2019
26.03.2019

Syny
-> vhml: To delas v ZF v Plzni? Jestli ty prevodovky jsou spolehlivy jako nejakej (uz nevim jmeno) vedouci tamni konstrukce, tak to potes 

12:19:56
26.03.2019
26.03.2019

dragon_cb_cz
-> vhml: Jsem si myslel, že u ZF děláš, ale nebyl jsem si jistej.
-> suri: Já s tou SX4 mám dlouhodobou (dle tankování) 7.5l / 100km, průměr za asi 12 tisíc km, minimálně 50% Praha. Nevěřím, že bych s manuálem byl pod 6 litrů. Podle spritmonitoru tam vychází rozdíl aut/man téměř presně litr pokud si dobře pamatuju. Novou 9-5 teď máme s manuálem, tak pak můžu porovnat, ale chvilku to bude trvat... a taky ta nová je sedan 162kW, stará byl kombik 184kW. Zatím to vypadá, že bude tak o půl litru až litr úspornější...
-> suri: Já s tou SX4 mám dlouhodobou (dle tankování) 7.5l / 100km, průměr za asi 12 tisíc km, minimálně 50% Praha. Nevěřím, že bych s manuálem byl pod 6 litrů. Podle spritmonitoru tam vychází rozdíl aut/man téměř presně litr pokud si dobře pamatuju. Novou 9-5 teď máme s manuálem, tak pak můžu porovnat, ale chvilku to bude trvat... a taky ta nová je sedan 162kW, stará byl kombik 184kW. Zatím to vypadá, že bude tak o půl litru až litr úspornější...
12:08:22
26.03.2019
26.03.2019

bouchy
-> dragon_cb_cz: To je houby, starej Mustang měl 3° automat (i 3° manuál) Stačilo to? No...
(ani nemluvě o historický Čajce aj.)


11:49:40
26.03.2019
26.03.2019

suri
-> dragon_cb_cz: posledné FSI z automatom bolo 9-10 vs 6-7 manuál
11:47:40
26.03.2019
26.03.2019

vhml
-> Jirik_Tuňák1983 26.03.19 10:49:27: samozřejmě, že naše převodovky jsou ty nejvíc nejlepší 

11:45:48
26.03.2019
26.03.2019

Jirik_Tuňák1983
11:12:25
26.03.2019
26.03.2019

dragon_cb_cz
-> suri: To jo, s tou japonskou atmosférou je ten 4q dost letargickej, ale zase to jinak funguje dobře a je to relativně jednoduchý - tak doufám, že to vydrží a pokud by se něco rozbilo, že to půjde za rozum opravit. V 9-5 ta kombinace fungovala super, ale tam byl 5q a taky úplně jiná porce krouťáku.
Jasná nevýhoda je spotřeba, hlavně po městě kde je měnič pořád v prokluzu... ale ten litr navíc mi za to pohodlí asi stojí.
-> Jirik_Tuňák1983: Netuším, na novou Giuliu rozpočet úplně nemám
Ale prý to funguje dobře... otázkou je, jak moc dobře to bude fungovat za 10 let. To teď asi nikdo netuší. Máma má v Mini taky nějakou 6q HDM, kdo to vyrábí nevím, funguje taky dobře, ale totálně hladká taky není (a to to auto nemá najeto ani 10 tisíc km)... teď už tam myslím dávají dvouspojku.
Jasná nevýhoda je spotřeba, hlavně po městě kde je měnič pořád v prokluzu... ale ten litr navíc mi za to pohodlí asi stojí.
-> Jirik_Tuňák1983: Netuším, na novou Giuliu rozpočet úplně nemám

10:49:27
26.03.2019
26.03.2019

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz: Já se v těch automatech vůbec nevyznám. Jen si pamatuji, že třeba nová Giulia má osmistupňový od ZF s měničem a manuální od Getragu.
Od ZF jsou taky dobrý?
Od ZF jsou taky dobrý?
10:31:50
26.03.2019
26.03.2019

suri
-> dragon_cb_cz: ja som celý všeobecný , AISIN je trošku niečo iné predsalen ... nehovorím že je to zlá prevodovka ale treba k tomu aj motor adekvátny
10:03:58
26.03.2019
26.03.2019

bouchy
-> dragon_cb_cz: Ups, reaguju na to, že konstatní jízda není dobrá pro CVT. Ok, řetěz, myslel jsem si.
09:55:13
26.03.2019
26.03.2019

dragon_cb_cz
-> bouchy: Nevím na co reaguješ... CVT mají pokud vím většinou řetěz.
09:54:25
26.03.2019
26.03.2019

dragon_cb_cz
-> Jawák2: Trhnutí při zařazení R/D můžou dělat i silentbloky okolo motoru/převodovky, ale zároveň i vnitřnosti převodovky. U toho variátoru netuším jak přesně uvnitř vypadá, takže těžko říct. Každopádně doporučuju to moc neprožívat - olej jsi vyměnil, dokonce s proplachem, takže ono stejně není nic moc jiného, co bys mohl udělat. Prostě jezdi a pokud to nebude mít jasně se zhoršující tendenci, tak to neřeš. Pokud by se to zhoršovalo, tak tě repas nemine a je pochopitelně lepší ho provést dokud to nějak funguje, než čekat až to bude úplně v hajzlu.
Já jsem tuhle chybu udělal s naším prvním Sobem - první auto s automatem, ta převodovka neřadila úplně 100%, 4 roky jsem z toho měl trochu nervy. 4 roky to bylo stejné nebo možná spíš zlepšující se a pak jsem auto prodal a nový majitel s ním spokojeně jezdí dál... Dneska už tuším, že to nejspíš bylo tím, že v tom autě vyměnili převodovku (to vím) a neudělali adaptaci TCM (to odhaduju)... proto se to postupně trochu zlepšilo, jak se převodovka postupně adaptovala sama.
-> suri: Rozhodně ho neopraví když už je tam něco vyloženě rozbité, ale speciálně u HDM automatů, pokud je tam olej co už má něco za sebou, tak ta výměna "pocitu" z převodovky může pomoci fakt dost - speciálně u "problémů" závislých na teplotě bych řekl.
Problém je, že automatů je tu najednou docela dost, ale spousta mechaniků (teď pochopitelně nemyslím tebe, -> suri: ) má podle mě jen velmi povšechné povědomí o tom, jak přesně fungují a jaká třeba mají jednotlivé modely specifika. Třeba v případě obou mých Aisinů měnič s řízeným prokluzem lock-up spojky - mechanik, který měnil převodovku v té 9-5 o něčem takovém myslím neměl ani tuchu a že měl vytáhnout Tech 2 a udělat ty adaptace, to nejspíš taky ne. A že by něco takového tušili v autorizáku Suzuki, kde byla teď SX4, jsem také pocit neměl... tu převodovku tam potkají jednou za uherák. Tak se to "nějak" udělá, ono to "nějak" funguje... proto jsem taky výměnu oleje v převodovce na SX4 nechal udělat u specialisty a ne v autorizáku. Protože ten typ převodovky poznal na první pohled, aniž by hledal štítek a celkem přesně věděl, co a jak...
Já jsem tuhle chybu udělal s naším prvním Sobem - první auto s automatem, ta převodovka neřadila úplně 100%, 4 roky jsem z toho měl trochu nervy. 4 roky to bylo stejné nebo možná spíš zlepšující se a pak jsem auto prodal a nový majitel s ním spokojeně jezdí dál... Dneska už tuším, že to nejspíš bylo tím, že v tom autě vyměnili převodovku (to vím) a neudělali adaptaci TCM (to odhaduju)... proto se to postupně trochu zlepšilo, jak se převodovka postupně adaptovala sama.
-> suri: Rozhodně ho neopraví když už je tam něco vyloženě rozbité, ale speciálně u HDM automatů, pokud je tam olej co už má něco za sebou, tak ta výměna "pocitu" z převodovky může pomoci fakt dost - speciálně u "problémů" závislých na teplotě bych řekl.
Problém je, že automatů je tu najednou docela dost, ale spousta mechaniků (teď pochopitelně nemyslím tebe, -> suri: ) má podle mě jen velmi povšechné povědomí o tom, jak přesně fungují a jaká třeba mají jednotlivé modely specifika. Třeba v případě obou mých Aisinů měnič s řízeným prokluzem lock-up spojky - mechanik, který měnil převodovku v té 9-5 o něčem takovém myslím neměl ani tuchu a že měl vytáhnout Tech 2 a udělat ty adaptace, to nejspíš taky ne. A že by něco takového tušili v autorizáku Suzuki, kde byla teď SX4, jsem také pocit neměl... tu převodovku tam potkají jednou za uherák. Tak se to "nějak" udělá, ono to "nějak" funguje... proto jsem taky výměnu oleje v převodovce na SX4 nechal udělat u specialisty a ne v autorizáku. Protože ten typ převodovky poznal na první pohled, aniž by hledal štítek a celkem přesně věděl, co a jak...
09:52:28
26.03.2019
26.03.2019

bouchy
-> dragon_cb_cz: Tak to je překvapující. Ten "řemen" v tom CVT je guma? Někde jsem zaslech, že kov, RAV4 vypadá, že to jen plíškama pobitý. Guma mi ve výkonech 130kw+ nějak nedává smysl. A ten jejich "otáčkoměr" taky ne. Vždyť otáčky motoru u CVT můžou (při zrychlování) leda růst ne? On to byl beztak spíš ekonoměr/ampérmetr.
09:16:57
26.03.2019
26.03.2019

suri
-> Jawák2: nestraším , mám skúsenosť ...
08:28:41
26.03.2019
26.03.2019

Jawák2
-> suri: Nestraš
vraj ten olej nemal taký tlak ako by mal mať keďže ho bolo málo, preto trhlo motorom keď som preradil

07:47:54
26.03.2019
26.03.2019

suri
-> Jawák2: nevidel som ešte automat ktorú opravila výmena oleja dlhšie ako na pár km
07:28:25
26.03.2019
26.03.2019

Jawák2
Bolo to aj s preplachom, a doslova v hodine dvanástej.. chýbalo v nej cca liter oleja
Niekto sa v tom už musel hrabať. Preto mi tak trhalo motorom keď som dal s P do R alebo S..
Teraz sa to zlepšilo tak uvidím či to vydrží alebo nie. No mechcenik mi vravel že ešte 3 deci oleja ak by chýbalo tak pomaly by začalo prevodovku poškodzovať
O 60 000 km pôjdem znova na výmenu s preplachom

Teraz sa to zlepšilo tak uvidím či to vydrží alebo nie. No mechcenik mi vravel že ešte 3 deci oleja ak by chýbalo tak pomaly by začalo prevodovku poškodzovať
O 60 000 km pôjdem znova na výmenu s preplachom
18:53:48
23.03.2019
23.03.2019

dragon_cb_cz
-> David29: Ty jsi ale měl S80 s klasickým měničem, ne? To je dost jiná převodovka... každopádně ani tam to není potřeba tak dramatizovat, klasickou výměnou "vypustit, dolejt" nic nezkazíš, spíš jde o to, že vyměníš max polovinu náplně - pak se to okamžitě promíchá s tím zbytkem a částečně ho to znehodnotí. Ale rozhodně není potřeba dělat demontáž, možnosti jsou v zásadě tři:
1) Udělat těch výměn víc relativně rychle za sebou - někdo se jede jen pár km projet, někdo s tím jezdí třeba týden, další to prostě dělá každých 10-15 tisíc km s výměnou oleje v motoru.
2) Vypustíš co jde, doleješ, pak odpojíš vratnou trubku z chladiče a dáš jí do nádoby... nastartuješ a necháš běžet na neutrál. Čerpadlo běží a postupně takhle z tý trubky vytlačíš třeba 2 litry (kolik je bezpečný záleží podle typu převodovky). Chcípneš, odměříš stejnej objem novýho oleje jako jsi vytlačil, doleješ a zase nastartuješ... tohle opakuješ dokud z tý trubky neteče dostatečně čistý ATF. Klidně takhle můžeš protlačit systémem třeba 20 litrů.
3) Sofistikovanější verze výše uvedeného je proplach mašinou - což je to co ti asi tenkrát doporučovali. Ve výsledku je to samý, jen si odpustíš to opakovaný startování, chcípání, dolejvání atd... spotřeba oleje asi stejná.
Já jsem u Suzuki zvolil nakonec tu první variantu, resp i se sundáním vany a výměnou filtru (což u novějších převodovek ale už nejde). Původně jsem přemýšlel o proplachu, ale chlapík co mi to dělal říkal, že i když na to mašinu má, že mu to přijde zbytečný - že to ATF na měrce nevypadá zas tak zle (mělo odjeto 136 tisíc km). No... možná se s tím jen nechtěl prcat
Každopádně po tej částečnej výměně převodovka funguje stejně v pohodě jako před ní, možná ještě o fous líp... takže asi při další výměně oleje v motoru udělám zase "výměnu" i v automatu, tentokrát už bez sundání vany, jen vypustit a dolejt novou... stojí to asi 6 stovek, tak proč ne.
1) Udělat těch výměn víc relativně rychle za sebou - někdo se jede jen pár km projet, někdo s tím jezdí třeba týden, další to prostě dělá každých 10-15 tisíc km s výměnou oleje v motoru.
2) Vypustíš co jde, doleješ, pak odpojíš vratnou trubku z chladiče a dáš jí do nádoby... nastartuješ a necháš běžet na neutrál. Čerpadlo běží a postupně takhle z tý trubky vytlačíš třeba 2 litry (kolik je bezpečný záleží podle typu převodovky). Chcípneš, odměříš stejnej objem novýho oleje jako jsi vytlačil, doleješ a zase nastartuješ... tohle opakuješ dokud z tý trubky neteče dostatečně čistý ATF. Klidně takhle můžeš protlačit systémem třeba 20 litrů.
3) Sofistikovanější verze výše uvedeného je proplach mašinou - což je to co ti asi tenkrát doporučovali. Ve výsledku je to samý, jen si odpustíš to opakovaný startování, chcípání, dolejvání atd... spotřeba oleje asi stejná.
Já jsem u Suzuki zvolil nakonec tu první variantu, resp i se sundáním vany a výměnou filtru (což u novějších převodovek ale už nejde). Původně jsem přemýšlel o proplachu, ale chlapík co mi to dělal říkal, že i když na to mašinu má, že mu to přijde zbytečný - že to ATF na měrce nevypadá zas tak zle (mělo odjeto 136 tisíc km). No... možná se s tím jen nechtěl prcat

09:33:20
23.03.2019
23.03.2019

David29
Hele s tou výměnou opatrně.
Mě tehdy bylo doporučeno, že tuším nad 100tkm to už nechce klasickou výměnu, ale komlet to vypustit s demontáží.
Že klasickou výměnou se to nevypustí všechno, a výrobce taky udával doživotní náplň - ale je to to samý, jak píše -> dragon_cb_cz 22.03.19 11:29:37:
Mě tehdy bylo doporučeno, že tuším nad 100tkm to už nechce klasickou výměnu, ale komlet to vypustit s demontáží.
Že klasickou výměnou se to nevypustí všechno, a výrobce taky udával doživotní náplň - ale je to to samý, jak píše -> dragon_cb_cz 22.03.19 11:29:37:
21:32:45
22.03.2019
22.03.2019

dragon_cb_cz
-> Jawák2: Tak se s nima předem dohodni, v mém případě to byl taky specialista, ale měl svoje dodavatele a co neměli, to mi řekl ať si klidně dovezu sám, ale že on to prostě nedodá...
18:48:32
22.03.2019
22.03.2019

Jawák2
-> dragon_cb_cz: No, lenže nepočítajú s tým že autá sa dožívajú aj viac ako 200 000 km
najradšej by som bol za originál, budú mi to meniť vo firme kde sa špecializujú len na automaty

11:29:37
22.03.2019
22.03.2019

dragon_cb_cz
-> Jawák2: Ono dost často udávají výrobci náplň jako "doživotní"... což taky většinou bývá - do konce života převodovky
A jaký olej tam dáváš? Origo?

07:49:15
22.03.2019
22.03.2019

Jawák2
-> dragon_cb_cz: Repasovať sa to dá, ale finančne je to dosť drahé. Olej som ešte nemenil
teraz v pondelok idem na výmenu s preplachom
Auto mám od 180 tkm, mám aj servisnú knižku a nieje nikde poznačené žeby bol olej v prevodovke niekedy menený..


08:02:20
21.03.2019
21.03.2019

dragon_cb_cz
-> Jawák2: Těm CVT většinou škodí hlavně jízda ustálenou rychlostí (dálnice atd), pokud jezdíš spíš město/okresky, tak by to mělo být lepší... a určitě to jde repasovat. Olej si v tom měnil?
07:14:17
21.03.2019
21.03.2019

Jawák2
-> palinator: myslíš výherný automat ? 
-> dragon_cb_cz: to netuším
No automat som nikdy nechcel
to auto som mal asi 2 mesiace objednané na dovoz, na SK som žiadné také na predaj nenašiel. No keďže sa mi staré auto už úplne rozpadlo ( Toledo 1L, zhnila zadná náprava a zlomila sa
) , tak som prikívol aj na automat :) ako zatiaľ som spokojný, uvidím ako dlho tá prevodovka vydrží
no pri nižších rýchlostiach dusí motor, nepustí na viac ako 1300 ot.
Večšinou si dávam ručné radenie

-> dragon_cb_cz: to netuším






Večšinou si dávam ručné radenie
20:27:23
18.03.2019
18.03.2019

Nwkt
-> Syny: Kup tu B7 za 260 

19:27:47
18.03.2019
18.03.2019

Syny
Asi bude potreba brzo vymena 

10:05:28
18.03.2019
18.03.2019

dragon_cb_cz
-> Jawák2: Tak proti gustu... znáš to
Multitronic je CVT, že jo? S tím jsem jel jen chvilku jednou a přišlo mi to cajk, ale byl to teda japonec... ti to už myslím stran spolehlivosti mají docela vymakané.

11:34:58
17.03.2019
17.03.2019

palinator
-> Jawák2:
Nemůžeš mít pravdu, protože automat je nejlepší věc na světě.

Nemůžeš mít pravdu, protože automat je nejlepší věc na světě.


09:53:35
17.03.2019
17.03.2019

Jawák2
-> dragon_cb_cz: Nechcel som automat. Je tam multitronic ktorý je povestný svojou nespoľahlivosťou, a aj servis je dosť nákladný
09:07:23
17.03.2019
17.03.2019

dragon_cb_cz
-> Jawák2: Proč bohužel? U auta podobný třídy je automat jednoznačný plus...
08:28:19
17.03.2019
17.03.2019

Jawák2
-> Jirik_Tuňák1983: 
-> dragon_cb_cz: 2,0 TDi 105kw ( CR ), no bohužiaľ automat.. je to rok 2013 a bolo vyrábane pokiaľ viem len pre zahraničný trh, má LED svetlá a inú mriežku v maske
To moje je dovezené s Nemecka na objednávku

-> dragon_cb_cz: 2,0 TDi 105kw ( CR ), no bohužiaľ automat.. je to rok 2013 a bolo vyrábane pokiaľ viem len pre zahraničný trh, má LED svetlá a inú mriežku v maske
To moje je dovezené s Nemecka na objednávku
21:52:13
16.03.2019
16.03.2019

dragon_cb_cz
-> Milan 136: Wiki tvrdí, že jen do roku 2010. To by mohlo být docela fajn... ta 1.8TSI co přišla po tom je oproti klasice o dost větší průser, ne?
21:48:27
16.03.2019
16.03.2019

Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 16.03.19 21:45:24: V tom byla k dostání pokud mě paměť neklame i stará 1.8T 20V. Ale asi ne po celou dobu prodeje.
21:45:24
16.03.2019
16.03.2019

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 16.03.19 21:41:30: Vzhledem k tomu, že je to převtělení starší Audi, tak ještě normální. 
