Stáří pneu na sezónních autech

prohledat
36 příspěvků (zobrazeno 1 až 36) od 21.01.2014 do 22.01.2014, založil/a Peca
řadit dle data
11:57:43
22.01.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Netuším.. měnil jsem, kde jsem pořídil, takže doklad vlastně ani nevím, zda jsem vůbec měl sebou.. Mohl bych zkusit nějakej pohledat, i když teda nevím, jak moc mají ošéfovaný, co kam dodali a kdy..
11:38:04
22.01.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Hele a netušíš jestli ta vraníkovská doživotní záruka funguje i když nemám doklad o koupi? Koupil jsem z druhý ruky krásný skoro nejetý vraníky, ale na jednom je lehká boule z boku 8
10:09:39
22.01.2014
Jozka
-> Syny 21.01.14 17:26:25: 3 3



K tomu stárnutí.. někdejší šéf na Mondeo kupoval zimáky co nejlepší možný dostupný, při nájezdu 50-70 tkm/rok je za dvě zimy zlikvidoval. Výměna a odborný skladování (+vyvážení etc) v servise samozřejmostí. Přitom tvrdil, že druhou zimu už to není ono a pokud mu po zimě zbyly 4 mm, tak 2 z nich zlikvidoval za tři neděle.. Jako za firemní prachy na tenhle charakter provozu a vzhledem k tomu, že rychlostní limity považoval za zcela nezávazný doporučení, proč ne - ale pro naše účely ???



Jinak v průběhu hlavně posledních dvou let jsem zaznamenal jednu podstatnou nevýhodu dražších značkových gum - Vraníka ti bez keců vymění a nepátraj, ale vyreklamovat Michelina apod., je neschůdný, i když má netknutej vzorek a přitom prasklej kord. Aktuálně řeší kámoš u Dunlopů, sada za 12 litrů tuším, dvě gumy zničený po 1500 km a naprosto odmítavej postoj k reklamaci..
17:50:48
21.01.2014
Cumper
Já mám na škodovce s kterou jedu na jaře a v létě tak 2x za měsíc ještě původní OR34. Vzorek maj dobrej, spuchřelý nejsou a jezdí se mi s nima dobře1 Na felicii máme letní asi 12 let a taky OK, zimní maj asi 10. Holt moc toho u nás nenajezdíme a kupovat furt nový gumy na to se můžu....161.
17:26:25
21.01.2014
Syny
-> Mára-rs: Kdepak, kdyz je na ceste led, tak prijde panacek Michelin a pomuze te :) Tedy kazdorocne na to asi plno lidi spoleha :)
17:18:24
21.01.2014
Mára-rs
-> Nwkt: já si myslím že když už je na cestě led tak už je jedno jestli máš zimní nebo třeba slicky jak je holej led je uplně jedno co máš za gumy
17:17:10
21.01.2014
Kocvin
-> stika87: Rozsekaná je kvůli hrankám.. Lamely se při akceleraci (deceleraci) nahnou a hranky zabírají..
17:04:28
21.01.2014
Nwkt
-> Syny: Tj na ledu šlápneš na brzdu a ještě to začne zrychlovat, viz. moje letošní zkušenost 3
17:02:27
21.01.2014
Syny
-> stika87: Hele, pro me za me si kupuj novy zimaky klidne na kazdou zimu :) Je jasny, ze guma starim castecne tvrdne, ale todle zvelicovani je proste kravina a pouze reklamni reci. Zalezi na kvalite pneumatiky - od toho se odviji i jeji starnuti a vsechno ostatni. U kvalitni gumy bude i po dlouhej dobe porad mekka, ac tvrdsi nez po vyrobe. Vem nekdy tvrdomer a opichej par ruzne starejch (idealne stejnejch a stejne skladovanejch) zimaku :)



BTW: Na ledu se te rozplacne leda tak auto o strom a ne element pneumatiky :) To je prave to co si kazdej mysli, jak bezpecny ma pak gumy a pak se strasne divi, kdzy na namrzlej ceste skonci ve skarpe nebo v jinym aute - zimaky nezimaky, stary nestary...
upraveno 2x, naposled 21.01.2014 17:03:17
16:50:17
21.01.2014
stika87 - Maschinenführer
-> Syny: rika ti neco vytrdnuti gumy ? proc myslis ze zimaky jsou rosekany na co nejmenci platky protoze kdyz brzdis tak se pneu zmackne roztahne a udela peknou plochu. ustarych pneu at jsou skladovany jak ces tak pneu ztvrdne a tendle efekt se ztrati.
16:43:54
21.01.2014
Syny
-> stika87: No jasne, dle reklamich reci ano, aby se co nejvic pneumatiky prodavaly. Ale jak rikam - mnohem vetsi rozdil nez nova/stara je za petibabu z Tesca a nebo 2000Kc/ks 4 Tedy ne vzdy plati draha = lepsi, ale proste mnohem vetsi rozdil je kvalitni guma oproti sunce nez stara/nova. Tim spis kdzy jsou ty starsi dobre skladovany a dobre pouzivany.
16:40:38
21.01.2014
stika87 - Maschinenführer
-> Syny: s tim starim u zimnich pneu nemas pravdu. Je obrovskej rozdil mezi novou a starou ;-) a poznas to prave na zmrzlej a mokrej vozovce ;-)
15:53:11
21.01.2014
myschaak AZNP K.Hora
-> Peca: jezdim s glsou na origo OR36 made in CS a není problém....jen bacha na zpuchřelý gumy....
14:27:26
21.01.2014
Majki
vzadu na fele mam 3ti sezónu polaris 2 které uz budou mít 9 let a nepociťuju že by zadek nejak ustreloval ale za to předek kde mam nejake GLOBALy na dojeti (jak jsem je nahazoval mely 5mm), teď už spíš vyhoz (bo od 1. listopadu jaksi zmizly) tak s těmi byl celou dobu "problémy"... byly jak puk od začátku co je měl strejda...



takže starších gum bych se nebál
14:15:18
21.01.2014
Jozka
-> Luky: Placebo = si jenom s novejma gumama víc věříš.. 3 3 4
14:06:22
21.01.2014
Syny
-> Luky: Ani ne tak mezi starou a novou jako mezi nejakou hruzou a nejakou kvalitni. Neboj, taky jsem presedlaval ze starych letnich i zimnich na novy a ze bych tam videl obrovskej rozdil, to se rict neda.



Vranik vyhrava diky vzorku a o tom to prave na snehu je :)
upraveno 1x, naposled 21.01.2014 15:31:19
14:03:06
21.01.2014
Peca
-> Luky: 3
13:59:15
21.01.2014
Luky
-> Syny: a zkusil jsi to někdy porovnat ty gumy? Teda nic proti používání mozku, ale rozdíl mezi "nějakou" zimní gumou a novou zimní gumou je obrovský.



Když jsme dali na Rapida na různé srandazávody na sněhu nové Vraníky (a to je to jen opovrhovaný protektor), vyhrávám nad ostatními rozdílem třídy. Rok předtím jsem zase většinou dostal já. Čím to? Mozkem to moc nebude, na závodech jezdím bez něj stále 1
13:53:22
21.01.2014
bajou
-> Don_pepe: Že? taky bych to nějak extra nehrotil 6 Otec na starých gumách jezdí pořád a bez problémů..
13:47:39
21.01.2014
Syny
-> vhml: Ja bych to neresil ani u zimnich. Pokud maj dobrje vzorek, tak neni co resit. Po ledu pojede stejne jak mekka tak tvrdsi guma a na snehu to chce halvne ten vzorek. Ale uplne nejdulezitejsi je mozek, tomu se nevyrovna zadna sebemekkci guma.
12:28:51
21.01.2014
Don_pepe
Já nevím, mám na užovce gumy na kterých vyjela z fabriky, takže maj minimálně 34 let a zatím žijou gumy i já3
11:50:40
21.01.2014
vhml
U letních bych to vůbec neřešil , u zimních jo, ale ne moc.
11:47:43
21.01.2014
MATTESS
-> Peca: táta má na Feldě Dunlopy z roku 2000 a nezjišťuju nějaké problemy při jízdě
10:40:31
21.01.2014
Jozka
-> Peca 21.01.14 10:24:36: Tak ty možná nebudou o moc horší, než třeba obdobný kousky z roku 2010..4 3
10:29:37
21.01.2014
Bukaj
-> Peca: Nějak takhle starý Micheliny letos dojezdil táta na Octavii... 3
10:24:36
21.01.2014
Peca
Takže letní michelinky, sice vzorek zanovni, ale vyroba z roku 2000, neni nic proti nicemu?
10:23:49
21.01.2014
Pavel P..
Na škodovce s kterou jezdim jen když je pěkně a sucho tak mám i gumy 15let starý na jedněch kolech... ale jelikož to jsou kvalitní Goodyear a v rozměru 185/60 tak nemám důvod měnit, když nejsou zpuchřelý ani popraskaný.... jestli jsou už tvrdší je celkem putna, na suchu držej dobře a když náhodou je mokro tak vim že si mám dávat pozor.



Takže na sezonní auta stáří moc neřešit, spíš řešit stav, popraskání, zpuchření atd.... na spotřebáku už řešim i stáří, po pár zkušenostech na starejch tvrdejch gumách a mokru.4
10:06:46
21.01.2014
Bukaj
-> Luky: 47



Edit: Ale je pravda, že skladování má vliv velký - u pryže je značný rozdíl, jestli je skladována v uzavřené místnosti bez proudění vzduchu a výkyvů teplot, nebo leží někde venku na slunci...

...jednou se ke mně dostala bedna plná nových pryžových dílů na MBčko, která sice byla posledních 30 let v temnu, ale v dřevěné kůlně na zahradě, kde v létě bylo 50 a v zimě -20°C...

...a komplet vše bylo na vyhození - na pohled nádherné, ale při zmačknutí praskaly 10
upraveno 1x, naposled 21.01.2014 10:13:32
10:05:45
21.01.2014
Luky
-> Bukaj: ale poslední verze je, že pokud je (i zimák!) klidně starší 4 let ale je dobře skladován, tak mu větší stáří nevadí.

Výrobcům se totiž ve skladech začaly hromadit starší kola který nikdo nechce, tak je potřeba změnit taktiku na ovečky 1
09:57:07
21.01.2014
m8rinek
Já bych si teda koupil klidně starší, ale kvalitní gumu, něž nějakou žvejkačku z Tesca...



BTW KU31 mi už sloužej druhou sezonu a ještě dlouho budou, za 2ku všechny nebylo co řešit (nová stála 2 kus).
09:55:32
21.01.2014
Bukaj
-> Syny 21.01.14 09:39:16: Protože to přece řikali v televizi... 3 4
09:54:33
21.01.2014
Bukaj
Kvalitní gumy neřešit. Ty maximálně ztvrdnou, ale nezpuchří, stejně se s takovými auty málokdy jede za mokra a na suchu je skoro lepší mít tvrdou gumu...2

Některé méně kvalitní gumy (zvláště východní provenience a zimáky) jsou z takové směsi, která je sice dlouho měkká, ale rychleji stárne (puchří, praská) a často selže kostra a dělají se boule...
09:50:07
21.01.2014
MATTESS
Pokud nebude guma zpuchřelá nebo jinak poškozená stářím, bude na autě.
09:39:16
21.01.2014
Syny
Proc bych menil gumy 4-5 let od jejich vyroby?
09:38:12
21.01.2014
Luky
Řekl bych že neřešit. Já jezdím na stejšnu gumy staré 40 let a řekl bych že ještě celkem fungujou 1
09:35:31
21.01.2014
Peca
Má smysl řešit stárnutí pneu, pokud s autem najedu ročně několik stovek kilometrů jen po srazech a výjížďkách? Protože zákonitě nový pneu neojezdím dřív, než zestárne (cca 4 - 5 let od výroby). Nevyjde tedy lépe koupit rovnou nějakou jetou kvalitní značku za dobrej peníz, ale neřešit stáří? Nebo by měníte gumy každý čtyři roky vzorek nevzorek?



Mám na mysli gumy na leštěnky, né běžný spotřebáky do práce atp...
upraveno 1x, naposled 21.01.2014 09:36:20
Extreme Tyres