skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak s 4x4
22:09:05
20.09.2012
20.09.2012

Jumbo
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Známý prodejce z Autonovy Brno říkal, že škodovácké 4x2+2*random(0,1) umí semtam potěšit. Například když člověk dostane na sněhu nedotáčivý smyk, začne zápasit a najednou mu chytne zadní náprava a jde do přetáčivého smyku...
22:01:35
20.09.2012
20.09.2012

Matthes, záškodník z TechWebu
-> darklord: Sakra, jesi to od nej byla ironie, tak jsem ji absolutne nevycitil
Hanbim sa.


21:58:45
20.09.2012
20.09.2012

darklord
-> Matthes, záškodník z TechWebu: myslim ze to bola prave pointa toho vtipu ze co sa stane 

21:55:47
20.09.2012
20.09.2012

Matthes, záškodník z TechWebu
-> beastyLA - ten první: Kvizova otazka: Co se stane, kdyz v zatacce uklouzne ta stale pohanena naprava a najednou se pripoji i ty druha? :-)
-> U-Geen: Zas ten motor bude zvyklej na otacky
Tohle ma radovej 6val 2,8 a na silnici je to horsi jak moje skodovka :-)
Jinak se delal i 4,2 atmosfericka ropa a to je prej utrpeni, ale nemel sem moznost srovnat. Na druhou stranu vydrzi vse.
-> U-Geen: Zas ten motor bude zvyklej na otacky

Jinak se delal i 4,2 atmosfericka ropa a to je prej utrpeni, ale nemel sem moznost srovnat. Na druhou stranu vydrzi vse.
21:50:20
20.09.2012
20.09.2012

U-Geen
-> beastyLA - ten první: jo... to je presne duvod proc to nechci :-)
21:49:17
20.09.2012
20.09.2012

U-Geen
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no tohle jede tak od tri :-)) je to 2.0 V6 takze pidivalecky... ale jezdi se s tim v pohode, jenom to "nejede"
21:38:40
20.09.2012
20.09.2012

Matthes, záškodník z TechWebu
-> beastyLA - ten první 20.09.12 21:33:53:
Jako joke dobry. To je offroad jako svin.
-> U-Geen: To je tezky. Nemohu posoudit. Ale treba ten patrol zabira od 2000rpm, do ty doby mrtvola.


-> U-Geen: To je tezky. Nemohu posoudit. Ale treba ten patrol zabira od 2000rpm, do ty doby mrtvola.
21:33:53
20.09.2012
20.09.2012

beastyLA - ten první
-> Martys: přesně tak. zlatá octávia comb i4x4. náhod vždy na jednu nápravu a při protočení naprázdno se sepne i ta zadní... ideální řešení. spolehlivé, funkční :)
21:32:43
20.09.2012
20.09.2012

U-Geen
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no me furt tvrdili jakou ma ta nase vitara silu na nizky otacky... proste nema :-) to je stejny jako kdyz jsem se na subaru foru ptal na co koukat pri koupi... ted uz to vim .-))
21:27:45
20.09.2012
20.09.2012

Martys
Škoda forever
21:27:19
20.09.2012
20.09.2012

Martys
Hoší, díky... Já dám zejtra vědět jak dopadla poznávací jízda.. Aspoň se budu třebas chytře ptát a ne jak nějak co ho baví Mazdy..
21:19:41
20.09.2012
20.09.2012

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Martys: Tyjo to je dost komplikovanej priklad a resit ho jen tak teoreticky od stolu... 
Celej les bych jel na 4H, pokud tam nebudou kopce. Taky zalezi jak moc bude bahna. V navodu (na clonce u ridice
) je napsano, ze 4x4 mas mit uz na prasnejch/kamenitejch cestach. Coz je zbytecny...
Hodit tam 4H za jizdy jde, ale je otazka, co ty volnobezky, viz Evza.
-> U-Geen: Nejhorsi na tom foru je, ze kdyz se clovek na neco zepta, tak plno lidi misto odpovedi rekne, at mu zavolam, ze ma telefon v profilu, to je ujety


Celej les bych jel na 4H, pokud tam nebudou kopce. Taky zalezi jak moc bude bahna. V navodu (na clonce u ridice

Hodit tam 4H za jizdy jde, ale je otazka, co ty volnobezky, viz Evza.
-> U-Geen: Nejhorsi na tom foru je, ze kdyz se clovek na neco zepta, tak plno lidi misto odpovedi rekne, at mu zavolam, ze ma telefon v profilu, to je ujety


21:18:02
20.09.2012
20.09.2012

Martys
:-) už jen ten název offroadforum... tam mě vyhlásej jak malýho kluka..:-)
21:15:45
20.09.2012
20.09.2012

U-Geen
-> Martys: to zarazeni zalezi na konkretnim aute a Navaru nezname... kdyz tak offroadforum.cz, radi poradej (i kdyz kecy maj stejny jako na vsech jinejch znackovejch forech .-)
21:13:10
20.09.2012
20.09.2012

Martys
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A na co tam teda je to Nko? Takže to uvedu v situaci: Povezu káru dřeva z lesa a vidím bahýnko, tak zastavím strčím tam 4H a jedu a prostě frčím s 4x4 a když vyjedu z lesa tak to šoupn zpátky na 2H za jízdy třebas do těch 30km/h.. jedu dál a náhle předemnou kopec dolu a je po děšti a jsou tam kočičí hlavy, tak zastavím a dávám 4L a prostě nechám se dolu na rychlost svézt... A fakt nejde tu 4x4 dát za jízdy třebas do těch 20km/h?
21:08:17
20.09.2012
20.09.2012

U-Geen
-> Martys: ne... s tou pakou vetsinou nehejbas, smysl tyhle pozice je mi utajenej... je to asi spis pro tazeni auta a asi hlavne pro automaty (proste kdyz se neco posere)
21:07:40
20.09.2012
20.09.2012

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Martys: Nene, za bezny jizdy krvdlas jen s beznym klackem 5 rychlosti plus zpatecka.
21:06:33
20.09.2012
20.09.2012

U-Geen
... tohle je priklad ty prepinaci
www.doplnkynaauto.cz/imag es-maxi/4353060042.JPG
jinak seriove tam bude nejspis automaticka. pokud nekdo nedelal tuning nebo opravu vylepsenim
www.doplnkynaauto.cz/imag es-maxi/4353060042.JPG
jinak seriove tam bude nejspis automaticka. pokud nekdo nedelal tuning nebo opravu vylepsenim
21:05:26
20.09.2012
20.09.2012

Martys
A co znamená to Nko jako neutrál? To znamená, že budu vyřazovat dvě páky na rudej?
21:05:05
20.09.2012
20.09.2012

U-Geen
-> Martys: byva to opacne, pro vyrazeni zastavovat nemusis, pro prvni zarazeni jo, pro opetovny vetsinou taky nemusis ale nesmi se ti vykopnout volnobezka, coz se mi stava i pri staly jizdy dopredu, asi setrvacnosti
volnobezky budou ruzny
- pouze automaticky - ma pevnej kryt, nic neresis :-)
- auto/lock - automatika nebo pevne zapnuto, prepinas
- free/lock - volne nebo pevne zapnuto
Osobne bych na offroadu nejradsi free/lock, muzes pak vyuzit 4L i na asfaltu, muze se hodit
volnobezky budou ruzny
- pouze automaticky - ma pevnej kryt, nic neresis :-)
- auto/lock - automatika nebo pevne zapnuto, prepinas
- free/lock - volne nebo pevne zapnuto
Osobne bych na offroadu nejradsi free/lock, muzes pak vyuzit 4L i na asfaltu, muze se hodit
21:00:13
20.09.2012
20.09.2012

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Martys 20.09.12 20:57:10: Uz si nepamatuju presny cislo, mam pocit ze to bylo 40kmph, ale fakt bez zaruky. Otazka je jak se lisi patrol a navara.
20:59:13
20.09.2012
20.09.2012

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Martys: Redukce je do tezkyho terenu nebo kdyz rves neco do kopce a tak. Proste kdyz chces vic sily nebo brzdit z vostryho kopce atd...
Ty volnobezky se snadno meni, takze ti nikdo nerekne jaky tam jsou podle typu auta. Automaticka ma na sobe napsano lock a auto.
Osobne sem je predelal z automatiky na manual odstranenim par soucastek. Prej jsou v terenu ty automaticky nebezpecny v tom, ze kdyz se skrabes do kopce a zastavis se, tak pri couvani vypadne a ses s riti, protoze letis z kopce dolu.
Ty volnobezky se snadno meni, takze ti nikdo nerekne jaky tam jsou podle typu auta. Automaticka ma na sobe napsano lock a auto.
Osobne sem je predelal z automatiky na manual odstranenim par soucastek. Prej jsou v terenu ty automaticky nebezpecny v tom, ze kdyz se skrabes do kopce a zastavis se, tak pri couvani vypadne a ses s riti, protoze letis z kopce dolu.
20:57:10
20.09.2012
20.09.2012

Martys
A zařazení 4H za pomalé jízdy je jak pomalá jízda do 20km/h a na její vyžazení se musí zastavit? Tak to máme u Subaru.
20:55:15
20.09.2012
20.09.2012

Martys
Tak nějak co jsem viděl z fotek tak tam je na páce 2H - 4H - N a 4L. jak to s těma volnobžkema je to nevím je ale jedná se o tip Navara D22. A 4x4 s redukcí je v podstatě co?
20:52:09
20.09.2012
20.09.2012

Matthes, záškodník z TechWebu
-> U-Geen: Mas recht Marenko, musim ti poradne pochlebit: LOL.
Nevim jak Navara, ale Patrol ma i neutral a 4x4 rychla se da radit za pomale jizdy. Zrovna dneska sem tu debilni paku rozebiral, aby se pri razeni 4x4 nemuselo do ni mlatit
Pokud chce bejt clovek hnidopich, tak bych ty volnobezky zkontroloval. Kamos mel pri koupi obe automaticky, ale jedna byla furt kousla i v pozici auto
Takze to nevedel a ikdyz jezdil jen se zadkem, tak se mu tocil diferak i kardan na predku jen tak...
Nevim jak Navara, ale Patrol ma i neutral a 4x4 rychla se da radit za pomale jizdy. Zrovna dneska sem tu debilni paku rozebiral, aby se pri razeni 4x4 nemuselo do ni mlatit

Pokud chce bejt clovek hnidopich, tak bych ty volnobezky zkontroloval. Kamos mel pri koupi obe automaticky, ale jedna byla furt kousla i v pozici auto

20:40:59
20.09.2012
20.09.2012

U-Geen
obvykle je ta paka 2WD - 4WD - N - 4WD LO
2WD - trvala jizda, nahon na zadek
4WD - pripoji predek, bez mezinapravovyho diferaku, cili jizda pouze po povrsich kde je moznost prokluzu (blato, snih, pisek)
N - neutral, mozna tam nebude, u nasi Vitary je
4WD LO - 4x4 s redukci
Pak jeste zalezi jaky tam jsou volnobezky a podle toho se s pakou pracuje
- manualni - natvrdo pripojis poloosy k naboji
- automaticky - sepnou se samy, rozepnou se obvykle opacnym chodem po vyrazeni 4WD
- ty automaticky pak maj jeste ruznej zpusob zapinani a s tim souvisi (a mozna i s typem zapinani 4WD) to, kdy muzes radit 4WD, jestli za jizdy (do urcity rychlosti) nebo pouze za klidu
Snad jsem to moc nepovoral, bude to ruzny i napric typy vseho moznyho
2WD - trvala jizda, nahon na zadek
4WD - pripoji predek, bez mezinapravovyho diferaku, cili jizda pouze po povrsich kde je moznost prokluzu (blato, snih, pisek)
N - neutral, mozna tam nebude, u nasi Vitary je
4WD LO - 4x4 s redukci
Pak jeste zalezi jaky tam jsou volnobezky a podle toho se s pakou pracuje
- manualni - natvrdo pripojis poloosy k naboji
- automaticky - sepnou se samy, rozepnou se obvykle opacnym chodem po vyrazeni 4WD
- ty automaticky pak maj jeste ruznej zpusob zapinani a s tim souvisi (a mozna i s typem zapinani 4WD) to, kdy muzes radit 4WD, jestli za jizdy (do urcity rychlosti) nebo pouze za klidu
Snad jsem to moc nepovoral, bude to ruzny i napric typy vseho moznyho
20:26:36
20.09.2012
20.09.2012

Martys
Zdarec, potřeboval bych poradit. Porozhlížíme se po něčem, co je 4x4 a je to jako pick up. Tak by mě zajímalo jak to je s těma dvěma "řadícíma pákama". Ta vpravo je normál rychlosti a ta vlevo je na přepínání na 4x4, jak se s tím jako čachruje. U našeho Subaru se mačká jen taký gombík na řadičce. Tak bych potřeboval poradit jak se s tím jako zachází, abych při prohlídce vozu tam nebyl jak idiot, děkuji... jedná se o Nissana Navaru