Dotaz - "sportovni" filtr

prohledat
46 příspěvků (zobrazeno 1 až 46) od 30.11.2004 do 27.11.2015, založil/a Tuxik
řadit dle data
21:40:41
27.11.2015
Lůďa
Co třeba tenhle, u toho je ten montážní rozměr 75mm, ale to na dvoukomorák asi nevýjde?



www.sportovniautodoplnky. cz/sportovni-vzduchovy-fil tr-jacky-autosport-bavlnen y-plochy
21:39:26
27.11.2015
Lůďa
-> Stepan FUN: Tak to promiň to se ti omlouvám, trochu jsem to blbě pochopil, že to měla být narážka na to jak bych raději něco levnějšího :-)
21:36:20
27.11.2015
StepaNoFUN
-> Lůďa: To není vtip. Například na závoďáku jsme punčochy jezdili docela běžně. Tam byl jedinej problém, že když si to náhodou šlehlo zpátky (a že si to občas šlehlo), tak bylo po punčochách a jelo se bez filtru úplně. :-/
21:33:10
27.11.2015
Lůďa
-> Stepan FUN: vtipnej? Opět virt nezklamal, člověk aby se fakt bál na něco zeptat :-)
upraveno 1x, naposled 27.11.2015 21:36:15
21:28:29
27.11.2015
Milan 136
-> Stepan FUN: 3
21:26:09
27.11.2015
StepaNoFUN
-> Lůďa: Myslel jsem si, že cena se Ti nebude líbit. Ale tady je alespoň jistota, že to funguje.

Nicméně i levnějším mohu sloužit... www.kalhotky-podprsenky.c z/vita-bassa-mia-eva---pun cochove-kalhoty---40-denu

Lze rozstříhat a použít na několikrát. Ještě tedy potřebuješ stahovací pásku, ale ta lze koupit v pakticky kterýkoli prodejně s elektroinstalačním materiálem, či jinde...
21:11:53
27.11.2015
Tomaso435
-> Lůďa: tak vono stačí ho koupit jetej... vejdeš se do 400,- taky jich pár mám takhle .. no nevim k čemu shovanejch:D
20:59:58
27.11.2015
Lůďa
-> Stepan FUN: Díky, ale představa je něco podstatně levnějšího.
20:18:21
27.11.2015
Lůďa
Nemáte prosím typ na filtr, který by šel nasadit na škodovácký dvoukomorák a vešel se pod kapotu, něco ve stylu, jako na obrázku.
zvětšit Dotaz -
20:16:50
27.11.2015
Lůďa
Nemáte prosím typ na filtr, který by šel nasadit na škodovácký dvoukomorák a vešel se pod kapotu, něco ve stylu, jako na obrázku.
17:07:57
07.12.2004
Saky
no o tom prave mluvim ze kalsicky KNko tak jak je na skodovku je nahovno.. ohodne lepsi reseni je koupit jakejkoliv bavlnenej konickej filtr a dat ho nekam bokem prez nejakou nasavaci trubku,, treba z fabie felicie atd.. pak to ma skutecne vyznam a jeste se zvetsi misto nad karbecem.. a stoji to tretinu co Knko, ale samozrejme netvrdim ze KNko tak jak je na skodovku je horsi nez ten tubus-)
09:33:36
07.12.2004
Milošek
-> Saky: no me pridalo k&n dost ale az po udelani nadechu na cerstvej vzduch to bylo teprve ono:)))
11:37:13
05.12.2004
Saky
no ono taky KNko tak jak ho prodavaj takhle nad karbecem pomalu zadnej prinos nema.. ale kdyz si vezmes propustnost tech filtru tak je to nekde jinde
10:44:50
05.12.2004
fine_ray
Přečet sem si to tu a napadla mě stejná otázka jako-> lubosgls ... když máte npř. KN tak ten je přece rovnou nad motorem.. takže teplo a tak jako u origo uříznutýho a co se týče proudění vzduchu tak tam nemá ani kudy proudit.. protože tam žádnej "tubus" neni,ne?
23:02:39
04.12.2004
lubosgls
a jak se strukturove lisi sportovni filtry od tech obycejnejch
07:54:55
03.12.2004
Eidy
Nikdo netvrdil, že to přidá 100 koní. Je to lepší, já si tipnu, asi o 2 koně u šádiny. No a na suchej studenej vzduch to pojede líp než na teplej. To je jasný. Ale jestli je lepší teplech vlhkej nebo studenej suchej to nevim. Tipoval bych tom ale na suchej studenej. Taky záleží na seřízení motoru.
10:07:42
02.12.2004
BEYER - zrušená registrace
eidy: tak to aby si kazdy den poriadne sledoval pocasie ked budes chciet prevetrat shade... 3 inac neviem preco ale moja osobna skusenost z vlhkym studenym vzduxom... mno... nepovedal by som ze to 3x-krat dalo na vykone... ale zase nieje vlhkost ako vlhkost... mimochodom predpokladam ze vsetci tu budeme mat turbo-sotule ak to takto pojde dalej... 3 toz otazka pre fyzika co ja niesom 8 ako by motor slapal zo suchym studenym vzduchom.. ? 1
07:40:45
02.12.2004
Eidy
-> Milošek: Dík.

-> Tomáš SK: Ty si asi myslíš, že na pístu stojí louže vody. Tady se bavíme o páře, která přítomná všude ve vzduchu. To je ta zmiňovaná "voda". A ve studenym vzduchu je ji víc než v teplym. Taková lehká mlha je ideální polotovar pro směs pro spalovací motor.
23:39:07
01.12.2004
Milošek
-> Tomáš SK: eidy ma pravdu!!!!a u toho turn´ba je ten intercooler prave kvuly tomu objemu vzduch protoze teplem zmensuje svuj objem tak proc ho neochladit a tim zvysit ucinost turba a plneni.hlavne kdyz nasajes ten studenej vzduch tak ho normalne stlacis a tim teplem pri stlaceni a naslednym zazehem se odpari a voda teplem zvetsuje svuj objem jinak by nefungoval ani parni stroj...a na stejnem principu funguje i diesel do horkeho vzduchu se vstrikna nafta a ta se tim vzniti a vykona praci ale to uz neni o vlhkosti...HOWG4
19:43:18
01.12.2004
Tomáš SK
-> eidy: No asi sa fyzike vobec nerozumiem 4 Inak vetou "A pokud by ta kapalina byl vzduch, tak z toho logicky plyne, že do válce narveš víc vzduchu a potažmo kyslíku, kterym můžeš spálit víc uhlovodíků obsažených v palivu." je klasicky princip preplnaneho motora a s vlhkostou vzduchu to nema nic spolocne. Lebo pri vacsej vlhkosti sa do valca nedostane o nic viac vzduchu (a teda aj kyslika), jediny rozdiel bude, ze zmes bude obsahovat naviac vodu. A nezabudaj, ze voda je nestlacitelna, takze to, co dostanes pri dobe explozie, budes musiet vynalozit najprv na vacsiu energiu pri kompresii.

A este co sa tyka toho horuceho vzduchu pri turbe, tak na 742.xx motore sa ti vzduch tymto sposobom nezohrieva - zohrieva sa kvoli okolitej teplote stycnych ploch, avsak pri turbe sa vzduch musi poriadne stlacit, cim vznika dalsie teplo (a dost intenzivne)...
19:42:38
01.12.2004
sep
-> eidy: : z jakýho fiata?125? nebo žigulák?
19:16:16
01.12.2004
Eidy
1) NE, myslim minimální. Na STK maj hodnoty, kde my se měly emise pohybovat. Já se do nich ani nedostal.

2) Přesně tak to funguje v tomto případě.

3) Asi o fyzice moc nevíš. O hmotnost jde především. Takže to vezmem velmi zjednodušeně. Při snížení teploty dojde ke smrštění. Takže když máš např. litrovej 4 válec tak objem 1 válce je 250ccm. Vzduch nahradíme pro představu kapalinou. Takže máš válec, kterej naplníš kapalinou o objemu 250ccm a teplotě 100°C. Teď ten válec i s kapalinou ochladíš na 50°C a kapalina se smrskne. (smrštění válce je zanedbatelné) A ty můžeš ještě nejakou tu kapku doplnit. A pokud by ta kapalina byl vzduch, tak z toho logicky plyne, že do válce narveš víc vzduchu a potažmo kyslíku, kterym můžeš spálit víc uhlovodíků obsažených v palivu.

A voda se ve válci nerozkládá na kyslík a vodík jak si mnozí myslí. To by se minulo účinkem, protože za předpokladu 100%ní účinnosti, by se energie získaná hořením těchto 2 plynů musela vynaložit na rozštěpení. Takže takhle nee. Ale voda jednak při vypařování ze stěn válce tyto ochlazuje, čímž ochlazuje i směs atd. a taky má velkou roztažnost. Díky vodě budou vyšší tlaky ve válci a tudíž větší síla na píst (větší výkon) a tlak "bude trvat déle" za horní úvratí, takže síla na píst působí déle.

Moment motoru = síla na píst x rameno kliky

a výkon motoru = moment x úhlová rychlost klikovky.

Uf to jsem vyčerpanej. Je to jasný?
18:05:07
01.12.2004
Tomáš SK
-> eidy: 1) myslis maximalnu - hornu hranicu emisii? 2) pri stlaceni vzduchu v preplnovanom motore sa tento vzduch prehrieva na dost vysoke teploty, preto ho treba ochladit. 3) nejde o hmotnost, ale mnozstvo kyslika a uhlovodikov, ktore tvoria zmes. Kedze pri klasickom spalovani sa ti voda nerozstiepi na kyslik a vodik, ale sa odparuje, podla tvojej teorie by hadam toho kyslika este aj ubudlo. Myslim, ze nejaka debata o vstrekovani vody do valcov tu uz na webe prebehla. Co sa tyka vacsej rozpinavosti a plochsej krivky, to neviem posudit. Ale i tak ma velmi zaujima nazor ostatnych, nech sa poucim.
16:42:54
01.12.2004
Eidy
V květnu jsem byl na STK a i ufiklym "airboxem" a WEBERem z fiata jsem nepřesáhnul minimální hranici emisí. Takže to za prvé. A za druhé, studený a vlhký vzduch zvyšuje výkon. Proč by se asi dávaly mezichladiče na přeplňovaný motory? Materiály a látky (snad kromě vody) se s klesající teplotou smršťují takže nižší teplota vzduchu = vetší hmotnost při stejném objemu. A při větší hmostnosti vzduchu můžeš spálit víc benzínu = větší výkon. A vlhost resp. voda ve směsi prospípvá. Má větší rozpínavost než vzduch a křivka tlaku je plošší = větší výkon. A taky pomáhá chladit stěny válce. Takže pokud jsou dodrženy tyto podmínky je to LEPŠÍ ! ! !
10:12:37
01.12.2004
Milošek
-> Tomáš SK: 4 a skoncily by jsme u pyramid v egypte:)
10:09:37
01.12.2004
Tomáš SK
-> Milošek: My by sme mali zajst na pivo (kofolu) a tam stravit par dlhych zimnych vecerov. Mozno by sme sa dostali az k vplyvu odstredivej sily na vykon motora a jej neziaducich vplyvov na zivotnost termostatu 1
09:36:38
01.12.2004
Milošek
-> Tomáš SK: no podle me zas ta klapka nebude mit takovy vyznam vetsine stejne nechosi nebo ji maj vyndanou.jinak karbec mam serizeny s emisi a vubec se do nej nehrabu(ne jako ze nekdo da na shade karb. z tatrovky...a ma z toho prutokovy ohrivac benalu:)a kdyz mas serizenej motor dle vyrobce tak s myslim ze nejaka teplota vzduchu uz tam zas takovou roli nehraje.to uz si myslim ze tomu motoru vic ublizi ostra vacka..(tim nemyslim ze kdo ma ost.vacici ze mu de motor po 10t srat....:))
08:27:46
01.12.2004
BEYER - zrušená registrace
Tomáš SK: vzdy ked zvysujes vykon alebo pruznost motoru skracujes jeho zivotnost 4 a musim uznat ze je fakt rozdiel ked mas prerobeny airbox...

Tuxik: mno ono to troxu pruznosti doda teda mne to pridalo dost... ale ked sa zohrial motor tak mi to zase tu pruznost trochu vzalo... spotreba isla tiez drobatko hore ale nic extra... ono to skor zalezi od toho ako mas tazku nohu 1 inac da sa to vyriesit privodom vzduchu... staci pouzit taku roztahovaciu trubku co sa pouziva v zduchotechnike ale tiez nieje lacna... ked chces usetrit... 4
21:52:48
30.11.2004
Tomáš SK
-> Milošek: Podla mna musis rozlisit dve veci, a to zabezpecenie vysokeho vykonu motora pri zachovani ostatnych parametrov (spotreba, emisie, zivotnost) a ziskania vykonu za kazdu cenu. Nesuvisia emisie nahodou s kvalitou spalovania? 4 Sudruhovia chceli zachovat vykon motora pri zachovani pravidelneho chodu a pri nizkych emisiach. Nielen chudobna, ale aj bohata zmes moze sposobovat detonacne spalovanie. Ak ta nezaujima v zime klapka,emisie a spotreba, potom mozes takisto nahodit nejaky Weber ci zversky mechanicky spojit klapky karburatora a dosiahnes vacsi vykon, ale urcite to motor odrovna skor. A s mojim prvym komentarom toto vsetko suvisi tak, ze ked budes mat nespravnu teplotu vzduchu, nebude spravne zmiesana zmes a pravidelny chod v zime nedosiahnes tak skoro a to sa predsa motoru nepaci.
21:35:52
30.11.2004
Tomáš SK
-> Nash: Len sa obavam, ze potom by sa posral aj ten kamos, keby prisiel o TP 8
21:07:18
30.11.2004
Milošek
-> Tomáš SK: ma to vliv na zivotnost svicek vadi jim jak extreme chudy tak i bohaty a jeste pe tech extremne chudejch smesi muze vznikat vrstvene(detonacni) spalovani a to muze kurvit motor stejne tak jako velky predstih(cidlo klepani-to neni nas pripad ze:))ta klapka je tam hlavne kvuly emisim a ne pro blaho ridice a pocit akcelerace:) stejne tak jako vzniklo vstrikovani ne kvuly vykonu ale emisim....vzdyt prvni motor co vymyslely (na ropny produkt:))byla strikacka.....
21:04:41
30.11.2004
Nash
To mi připomíná jak jsem jel s kámošem a chytli nás švestky.Jedna z nich kámošovi povídá že když uřízne airbox tak mu to přidá 3 koně.

Moc jsem se smál a povídal jsem si sám pro sebe "kdyby si viděl co tam má tak se zesereš ty idiote fialovej"3 3 3
20:53:17
30.11.2004
Tomáš SK
-> sep: Ahoj, chcel som ti pisat na ICQ, ale neda sa, neviem preco... co je podla teba "vlhky a studeny vzduch"?
20:43:25
30.11.2004
sep
vlhký a studený vzduch pozitivně ovlivňuje spalování ....směs je výbušnější...
20:30:34
30.11.2004
Tomáš SK
-> Milošek: Ano, a od toho sa samozrejme odvija zivotnost motoru 4 Preco myslis, ze sa ceskoslovenski sudruhovia snazili do sania zaradit klapku riadenu bimetalom? A myslis, ze od teploty vzduchu nezavisi vykon motora? A ked budes jazdit povedzme v Himalajach, mozes motor zoriadit ako chces, nikdy nebude mat vykon taky ako pri 20st.C. Takisto v difuzore sa ti pri tom istom tvare zmes premiesa inak pri vzduchu studenom a inak pri teplom... A myslim, ze ak je vzduch vlhky, tiez to nie je nic moc... ale vravim, su to len moje nazory (mozno nie uplne spravne) a ty si mozes s takouto upravou jazdit.
20:04:16
30.11.2004
Milošek
-> Tomáš SK: to sice muzu:)ale teplotu smesi seridit na urcitou teplotu?jo treba na nejakou prumernou pro dane klimaticke podminky treba nasi cr:)ale muze prset,mrznout,parak a to v probehu roku muze bejt rozdil treba i 50stupnu a taky smes ovlivnuje nadmorska vyska treba jiny serizeni bude chtit motor v himalajich a jiny v nizozemi...
19:59:05
30.11.2004
Vojta - zrušená registrace
No ja bych tuto upravu zavrhl uplne. Kdyz urezete ten Air_box tak vam filtr saje horky vzduch z motoroveho prostoru...coz neni 2x zadouci. Tam takovy ten modry plastovy naustek ma svuj ucel - proc myslite ze je vyveden pod zebrovani v kapote? aby nasaval "studeny" vzduch z venci. Ja jsem k tomu "naustku" pridelal jeste z gumy takovy jakoby prodluzovac toho naustku k te mrizce kapoty.

Osobne bych to nerezal! ALe je to kazdeho vec.
19:34:43
30.11.2004
Tomáš SK
-> Milošek: Pre spravne spalovanie a premiesanie zmesi je velmi dolezita jej spravna teplota. Cely zmiesavaci system je na tuto teplotu nastaveny. Samozrejme, robit si mozes, co chces... 5
19:19:57
30.11.2004
Milošek
-> Tomáš SK: proc???ja mam K&Nko a ted v zime je to znat jeste vic kdyz to saje studeneja vlhkej vzduch jede uplne super!!akorat se to trosku dyl ohriva4
18:58:03
30.11.2004
Tomáš SK
-> eidy: Co sa tyka teploty, je asi kazdemu jasne, ze takuto upravu nebude pouzivat v zime 4
16:27:23
30.11.2004
Eidy
No já musim říct, že jsem zpozoroval zlepšení od 4000ot/min. Neni to trhač asfaltu, ale je to znatelné. Jak jste zmínili proudění, přechody a další věci z fyziky, tak právě toto řešení by mělo být lepší z hlediska "aerodynamiky". Nemáš tam žádný ostrý přechody, žádný hrany atd. Nejsi omezenej průtokem vzduchu průměrem trubky. Takže tohle MUSÍ být lepší z hlediska proudění plynů. Na řadu přichází druhá část fyziky a sice teplota. Pokud je zrovna nevhodné proudění vzduchu kolem tohoto filtru dochází k nasáváni teplého vzduchu do motoru, což snižuje objemovou účinnost motoru. Takže pokud má někdo smůlu, jede mu to hůř. Pokud má někdo štěstí jako já, jede mu to líp. Mam eRko. Je možný, že na 105-130 je to horší, protože nemá mřížku v zadnim čele. Taky možná záleží jestli jsou namontovaný krycí plechy na spodku. Prostě mě to funguje dobře.
15:12:23
30.11.2004
Milošek
-> markus: presne tak je to k nicemu akorat vzdy kdyz pridete do autodilu zeptaji se vas jako obvykle? ano jeden vzduchovy filtr:)))))))kdyz uz delat neco se sanim tak tam narvat kit primeho sani treba od K&N ale je to dost drahy a ne kazdej je to ochoten do sve skody investovat ale rozdil je pak o hodne vetsi a za min penez kdyz si kupujete kazde 2tydny filtr tenhle je na celou zivotnost motoru kdyz ho obcas vypereta a napustite prislusnym olejem.....
15:07:27
30.11.2004
markus
no to je zvláštní,-já bych spíš řekl,-že to nemá na výkon vliv žádný,-nebo spíše negativní(ovšem ve velmi malých intencích).samozřejmě,že jsou to jen doměnky,-ale třeba na takove 130L/A,-ve své době,-byl ten plastový náustek,-který všichni v takovém případě vyhazují jako první(když začnou řezat;o),--použit.Otázka zní,--PROČPAK???--že by v továrně při hledání výkonu přehlédli možnost,takhle brutálně ten box rozřezat;o))?Není to spíš tím,-že je to celé na efekt,--vypadá to"sportovně",- -ale jinak je to kničemu??Pravidla tehdy zásah do filtrboxu rozhodně nezakazovala(zůstat muselo sací,karburátor,-ale tohle bylo na libovůli),--všimněte si toho.Oprašte znalosti s fyziky,-o ustáleném proudění(plynů),přechodec h,turbulencích,--podle mě to není tak jednoduché to"uřezat",--a hurá,máme výkon,-nebo"líp reaguje".To je suběktivní pocit,-podle mě.Jinak tím obdobím jsem taky prošel,--měl jsem to tak rovněž,--žádný nárůst výkonu jsem nepozoroval(kromě enormě se zasírajícího filtru),--takže dnes bych já osobně sám za sebe spíš doporučoval"neřezat& quot;.Ale jak říkám,-je to věc názoru,--a hlavně,a to hlavně,--vkusu;o)!
10:23:57
30.11.2004
Eidy
Žádný nárůst spotřeby jsem nespozoroval.
09:00:08
30.11.2004
Tuxik
Zdravim,

zase mam dotaz 6 :

kdyz mam na schade upraveny vzduchovy filtr(viz obrazek), jak moc se zvysi spotreba ? Vsiml jsem si, ze auto lepe reaguje, hlavne pri pridavani plynu, ale netusim jak veliky vliv to ma na spotrebu...



Diky za odpoved 5
zvětšit Dotaz -
Extreme Tyres