Převodový olej

prohledat
67 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 24.10.2008 do 18.10.2010, založil/a OndraST
řadit dle data
21:36:22
18.10.2010
palinator
-> ozzman1000:

Když jsem zadával dotaz, byl jsem "v terénu" a psal jsem z mobilu. Doma jsem pak projel, co je na trhu a obyčejnou SAE80 jsem nenašel, i když na oleje.cz tuto třídu udávají. Jinak díky.
19:10:30
18.10.2010
ozzman1000
-> palinator:

podľa mňa je to to isté ako toto: www.vurup.sk/english/.../ slovak.html

ja by som to tam nalial bez obáv
10:53:36
17.10.2010
palinator
Prosím rychlej dotaz. Mám koupenej převodovej olej na výměnu do mokrýho 5q Gyrol 80W. Jde o to W. Vadí, že to není klasika 80? Tento W je řidší, API GL-4. Někdo dává i 75W-90, ale tam je asi vyšší hustota za tepla.
19:12:30
28.08.2009
Rooney - zrušená registrace
mam v Rampouchovi nejakej Mogul 75W GL-4, uz na nej jezdim tak 4roky, a pohodicka, nikdy zadnej problem, v zime i kdyz bylo -20, tak slo radit celkem v poho.4
15:40:06
28.08.2009
Jakub M.
-> Kočislav:

zajímavý poznatek toto...
13:48:50
28.08.2009
Kočislav
Já v tomhle vycházím znovu z článku p. Čecha na TW. Jestli jsem to dobře pochopil, olej pro hypoidní převodovky je nutné dávat do aut, která mají diferenciál mimo převodovku - příkladem jsou auta s motorem v předu a s náhonem na zadní kola - žigul apod. Vysvětluje to technickým řešením diferenciálu, kdy jsou kladeny na ozubená kola větší tlaky. Nemyslím si, že by se něco zkazilo použitím hypoidního oleje ve škodovce, ale pochopil jsem z toho, že je to zbytečné. Vlastní odborný úsudek ale nemám, protože taky nejsem strojař...4
upraveno 1x, naposled 28.08.2009 13:49:12
11:26:17
28.08.2009
COL
-> Jakub M.: ja taky nejsem strojar :o) jen jsem vytahl, co jsem mel v pameti.



Na netu jsem nasel nasledujici vetu.



"Kuželové soukolí s kruhově spirálním ozubením Gleason lze řešit také s mimoběžnými osami - tedy jako soukolí hypoidní. "



Treba se tu objevi nejaky strojar :o)
11:19:51
28.08.2009
Jakub M.
-> COL:

no upřímně řečeno, vycházím z informací pojatých z knížky V soukolí okřídelného šípu, kde se o tom Hrdlička zmiňuje... myslím že se tam píše, že je použito hypoidní soukolí Öerlikon... pokud se nepletu. Následně jsem to konzultoval s kamarádem strojařem a přesto že mi přišlo taky divný že je to tak jak píšeš, tak jsem byl ujištěn, že jde taktéž o druh hypoidního soukolí. Takže asi tak, já strojař nejsem, takže tu šířím jen to co jsem poznal z vícerých zdrojů. Pokud se mýlím, rád přijmu další názor a vysvětlení.
11:14:42
28.08.2009
COL
-> Jakub M.: hypoidni soukoli ve skodovce? Ja myslel, ze to je takove, kde jsou mimobezne osy prevodovych kol (to na skodovce nejsou, tam jsou na sebe kolme, protinajici se) a melo by mit jiny tvar ozubeni....
11:03:25
28.08.2009
Jakub M.
-> Kočislav:

tak když v tý převodovce na diferáku to soukolí je, bylo by dobrý ho tam dát. Jasně, v době vzniku konstrukce týhle převodky nikdo o oleji speciálně určeným pro tyhle převody neměl ani páru, s tím že tam není potřeba samozřejmě souhlasím. Ale - když už je k dispozici olej který má mnohem lepší hodnoty a prokazatelně snižuje namáhání tohoto typu ozubení, tak proč ne? ... taťka má teď v převodovce - myslím že to je paramo 80W90H to H označuje právě tu způsobilost pro hypoidní soukolí.
10:50:56
28.08.2009
palinator
-> Kočislav:

Pro Škodu 742 jsou oleje specifikace GL-4. To vím, mám to i na té doporučené flašce Gyrolu SAE 80W
09:17:11
28.08.2009
Kočislav
-> Jakub M.: Pro škodovku netřeba olej pro převodovky s hypoidním soukolím.
08:23:21
28.08.2009
Vojťas
-> Jakub M.: tak ze kdyz sem nalil 80w90 od parama tak to bude ok? spis sem se tu docetl ze je lepsi 80, 4q mokrej
00:32:24
28.08.2009
Jakub M.
jde o to aby ten olej byl především určený pro provodovky s hypoidním soukolím. pokud není, nepatří tam ani to co tu všichni uvádějí. Dobrá věc je 80W90, odzkoušeno, převodovku jsme poté rozebrali a opotřebení odpovídalo najetým km od generálky.
22:09:54
27.08.2009
Kočislav
-> palinator: To bude nejspíš souvise se specifikací API - ten údaj GL-4, GL-5 atd., ne? Na to upozornuje i p.Čech ve článku o olejích na TW. Jen si ted z hlavy nepamatuju, jaká je ta žádoucí specifikace, myslím že GL-4.
21:34:33
27.08.2009
palinator
-> Kočislav:

Kniha z Edice Můj automobil - Jerzy Jalowiecki - je to polák, takže plnou kompabilitu nezaručuju...3

Jinak napsal jsem i do jiného tématu - syntetický olej dle vyjádření prodejce spol. Paramo Mogul Syntrans do převodovek starých škodovek nesmí přijít.5
17:52:39
25.08.2009
Kočislav
-> palinator: Z které chytré knihy jsi to tahal? V uživatelské příručce - té s těmi servisními šeky je to naopak, zkušenost taky naopak. 4q = PP90, 5q=PP80.
14:57:38
25.08.2009
palinator
Je to sice mega starý téma, ale vytáhnu vám info z chytré knihy.

pro 4q : SAE 80 (pro převodovky r.v. od 84) nebo SAE 90

pro 5q : SAE 90 (nesouhlasí s vlastní zkušeností stejnou jako Matthes)

Doporučené značky:

Madit PP 80 (PP 90)

Castrol Hypoy B 80 (B 90)

Mobil Mobilube GX 80 nebo HD 80 (GX 90 nebo HD 90)

Shell Spirax EP 80 (EP 90)

BP Gear Oil 80 EP (90 EP)

Agip F.1 Rotra HY 80 (HY 85/90 (???))

Hipol 10 nebo 10 F (15 nebo 15F)



Doporučená viskozita:

-30/+5 SAE 80

-15/+35 SAE 90

+15/+50 SAE 1409



Jinak s Matthesem souhlasím - 5q v zimě s bůhvíjakým olejem je sranda. Prokřehlý kolena dlouho držet spojku nedovedou...Otáčky poklesnou při puštění spojky asi o 1000 (po minutě, jinak by to chcíplo)2
12:01:18
23.12.2008
peti
-> Kočislav: ja pouziovam celorocne madit PP90 a nemam ziadny problem problem radenie ide pekne
11:22:49
23.12.2008
Kočislav
Ještě dodám, že co se týče značek, preferuji Hekru, ale typy olejů pochopitelně vyrábějí stejné jako ostatní naši výrobci.
11:21:53
23.12.2008
Kočislav
No já bych právě rád zvolil něco, co pak nebudu muset za půl roku až se oteplí zase měnit, aby případná 80ka nebyla na léto moc řídká a zbytečně netekla, nebo aby i v létě mazala tak jak má. I když nepředpokládám, že by v převodovce byly bůhvíjak vysoké teploty.
11:02:19
23.12.2008
gabo000000 - zrušená registrace
PARAMO 80/90



teraz som dal na zimu 80 ku a je to lepsie ao zo shellom..aspon zatial:)
10:38:37
23.12.2008
Kočislav
Ví tu někdo zaručeně jaký olej dle výrobce patří do klasického kyvkového 4q?

Do vlečkového 5q patří PP80 dle výrobce, to vím, ale bohužel ani Mach, ani Cedrych mi neporadili s olejem u kyv. 4q, Andrta nemám.

V dost jeté převodovce 4q mám PP90, sice nedávno vyměněný, ale mám pocit že to není ono. Nicméně bych tam rád měl ten olej, který tam má být.
20:10:11
27.10.2008
suri
-> Zdeněk.: ale to jí potrebuješ rozdelat
20:08:45
27.10.2008
Zdeněk.
-> suri: jj, chci ji i přetěsnit, tak to udělám4
19:35:07
27.10.2008
suri
-> Zdeněk.: a ak sa ti cche tak hu mozes aj preplachnut
19:32:14
27.10.2008
Zdeněk.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: -> suri: tak jo noo3 sem se jenom zeptal3
17:25:13
27.10.2008
suri
-> m8rinek: já vím ale cením si ho
17:21:52
27.10.2008
m8rinek
-> suri: Petr nejni jen tvůj :D:D:D:D
17:12:31
27.10.2008
suri
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jj patrí tam 80 a Petra nezaťažuj dosť ho zaťažujem ja so svojimi hlúposťami
17:11:33
27.10.2008
suri
-> Zdeněk.: výmena oleja je 30 000km nie náhodou ? a 20 rokov no ja by som vymenil a možno aj prepláchol a hlavne očistiť magnety na zátkach
17:10:41
27.10.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Zdeněk.: Bylo by to fajn 3



-> suri: Nevim, mozna ze je tam vic kolecek a ztuhly olej brani otaceni... Mozna by nam neco k tomu rekl petr s. Ale z vlastni zkusenosti devadesatka do 5q nepatri.
17:06:35
27.10.2008
Zdeněk.
sorry za vetření, ale mam dotázek



když teďka budu vyndavat motor a převodovku, mám preventivně vyměnit v převodovce olej? Je to klasika 4q, najeto 55tis. a řádí doteď bezproblémů, ale po 20ti letech by to bylo asi dobrý co?
16:08:13
27.10.2008
suri
-> Matthes, záškodník z TechWebu: a aký je tam rozdiel?
14:09:39
27.10.2008
vhml
Klasickej moguláckej olej PP80 je klasika kterou nic nezkazíš a nic lepšího ani pořádně nevymslíš. Pokud by si chtěl jooo dobrej olej tak Mogul Syntrans 75W-90
12:38:28
27.10.2008
Labros
Tak u mě znamenal PP90 odchod synchronu a to dost brutální. Potom jsem do další převodovky dal 80W90 a částečně zase odešly dva synchrony. Teď jsem tam dal 80 (ne PP) a aspoň se to nezhoršuje a líp se řadí. Takže doporučuju jedině 80 (ať už PP nebo jiná značka).
23:38:54
26.10.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> PeterP136: A to mas 5q? Nechce se mi verit...6
23:17:29
26.10.2008
PeterP136
-> Matthes, záškodník z TechWebu: mozno ked je ten pp90 20 rocny tak ,as mozno pravdu, ale ja mam odjazdene 4 zimy aj pod -20 a vzdy v pohode, len treba pustat spojku po starte trochu opatrnejsie, ale po prvotnom uvolneni spojky je uz vsetko ok.
22:35:33
26.10.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jakub M.: No ja nejsem strojar teda, ale neni hypoid snekovy prevod?
22:28:17
26.10.2008
Jakub M.
domnívám se, že je potřeba olej pro převodovky s hy(hi?)poidním převodem.. neboť tento převod je použit na stálem převodu (kdyžtak mě opravte.. ten název asi nemám správně.. nejspíš jde o hypoidní ozubení..)
22:25:47
26.10.2008
minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no ved to som chcel vediet, tak asi tam necham predsa len ten PP80
22:16:51
26.10.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno: No PP90 pokud mas v zime v 5q tak neodjedes 3 Staci teploty na nule a kdyz nastartujes a pustis spojku tak to zdechne, protoze motor neutoci prevodovku 3 Pokud das sytic tak pojedes i na neutral dopredu 3

Do 4q tento olej patri, ale nemam s tim zkusenosti osobne mam jen 5q.
22:12:37
26.10.2008
minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu: o koľko? :-) a nie je to potom na prevodovku moc husté v zimnom období?
22:00:01
26.10.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno: Jo 6
21:47:14
26.10.2008
minno
PP90 je hustejší ako PP80?
20:09:02
26.10.2008
suri
-> OndraST: tu som ti to napisal
20:06:04
26.10.2008
OndraST
Tak nebudu laborovat, co dával výrobce do 4q převodovky u 120L.

Typ a značku, nemám do čeho kouknout.
19:55:16
26.10.2008
peti
-> OndraST: ja by som tam dal PP80 alebo PP90, osobne tam mam PP90 a som spokojny
19:53:13
26.10.2008
suri
-> OndraST: MOGUL 80 MAdit pp80 Castrol Hypoy ep 80 shel spirax ep 80W
19:52:00
26.10.2008
suri
-> Bobesh: pravda keďže tie prevodovky majú už svoje za sebov
Extreme Tyres