skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
spojka nebo převodovka?
16:24:49
19.10.2015
19.10.2015

isti
Pozrel som si do témy a je to zaujímavé čítanie.-> Bukaj 14.10.15 22:38:52: Presne to čo popisuješ robí aj moje.Na dvojke a trojke to začne triasť celé a občas aj vyhodí kvalt ale nie stále.Že by lamela?Nahodil som tam takú ktorá ešte vyzerala použitelná a nejak som to neskúmal či je prenitovaná.
22:38:52
14.10.2015
14.10.2015

Bukaj
-> Evž@: Člověče, ne. Když byla spojka "seplá", tak ok, jen při vyšlápnutí, respektive povolování pedálu to bylo rodeo.
Zajímavé to bylo teď naposledy s tím italským ložiskem - někdy jsem pouštěl spojku a téměř bez vibrací, jindy se zase nešlo vůbec rozjet, protože mi fofrklacek omlátil dlaň a koleno až vypal kvalt.
A projevovalo se to jen na jedničku a dvojku, vyšší rychlosti v pohodě.
Zajímavé to bylo teď naposledy s tím italským ložiskem - někdy jsem pouštěl spojku a téměř bez vibrací, jindy se zase nešlo vůbec rozjet, protože mi fofrklacek omlátil dlaň a koleno až vypal kvalt.
A projevovalo se to jen na jedničku a dvojku, vyšší rychlosti v pohodě.
12:06:20
14.10.2015
14.10.2015

Evž@
-> Bukaj: a během jízdy jsi nepozoroval vibrace/rezonace?
22:07:30
12.10.2015
12.10.2015

Bukaj
Jednou mi takhle cukalo právě samodomo nýtované obložení (většinou nýtuji sám a srovnat nemám jak), naposledy bylo příčinou cukání vadné (ani ne dva roky staré) ložisko italské výroby, které se přidíralo a zlikvidovalo talířovou pružinu v místě styku.
A kdysi dávno (kolem roku 2000) bylo příčinou cukání vypadlé jedno perko zajištění talířové pružiny na přítlačáku.
Nikdy nebyl příčinou setrvák, i když byl sebevíc přepálený a popraskaný...
A kdysi dávno (kolem roku 2000) bylo příčinou cukání vypadlé jedno perko zajištění talířové pružiny na přítlačáku.
Nikdy nebyl příčinou setrvák, i když byl sebevíc přepálený a popraskaný...
12:30:19
12.10.2015
12.10.2015

Jozka
Chová se to podobně, jako když známej namontoval převodovku, která pocházela z vyhořelýho auta - jenže ta neměla to období funkčnosti..
12:21:48
12.10.2015
12.10.2015

Evž@
-> MVM: nechci říkat že to lamela určo nebude...ale jestli ano tak v tom případě jsem na lamely na onom motoru měl hodně velkou smůlu...jelikož tama prošly asi 3-4 už ani nevím přesně
12:08:37
12.10.2015
12.10.2015

MVM
-> Evž@: No právě "tam" je kámen úrazu v trhavým záběru spojky. Lamela není všude stejně silná.Lamely mají jednak torzní odpružení (ale jak píšeš máš torzně neodpruženou) a další je "tlumení záběru" - tzn. lamela je ještě odpružená mezi vlatním obložením.
Když to nýtuješ sám doma/v práci ... dneska už spíš vyjímka - tak je dobrý to upnout do soustruhu,vyrovnat dle drážkovanýho středu a zjistit jak moc to hází. Pokud to nesrovnáš na začátku - provozem se to už nesrovná,ojíždí se rovnoměrně,nebo se to ještě zhorší. Řešil bych to lamelou ze kšeftu.
Když to nýtuješ sám doma/v práci ... dneska už spíš vyjímka - tak je dobrý to upnout do soustruhu,vyrovnat dle drážkovanýho středu a zjistit jak moc to hází. Pokud to nesrovnáš na začátku - provozem se to už nesrovná,ojíždí se rovnoměrně,nebo se to ještě zhorší. Řešil bych to lamelou ze kšeftu.
11:59:41
12.10.2015
12.10.2015

Evž@
-> MVM: já to nanýtoval a nic víc sem s tim nedělal ...byla neodpružená
11:50:57
12.10.2015
12.10.2015

MVM
-> Evž@: To nýtovaný obložení je zdroj potíží. Nechal jsi to srovnat? Na jaký střed? Odpružená,pevná? .. Kolik to házelo stlačená/nestlačená lamela?
11:27:45
12.10.2015
12.10.2015

Evž@
-> MVM: jak říkám...to auto to dělalo už co jsem to koupil a mělo to tehdá najeto 42 tis a spojka byla totálka...když šel jiný motor byl vždy klid.Ja tam mám ted všechno z emkovýho motoru(vše asi použitý fabrika) kde to fungovalo tzn.komplet setrvák+přítláčak+lamela kde jsem nanýtoval nové obložení.
Pak už jedině ohlá hřídel v převodovce což si nemyslím.
Pak už jedině ohlá hřídel v převodovce což si nemyslím.
10:40:00
12.10.2015
12.10.2015

MVM
-> Evž@: Sachs? Valeo? Starline? Jaký díly tam máš? Vadnou kliku bych vyloučil,nerovnou dosedací plochu na setrváku je možný pohledově zjistit podle zbarvení,samozřejmě to v rozebraným stavu je možný i změřit,případně nechat líznout. Předpokládám správně namontovaný setrvák na kliku - přeměření dosedacích(čistých,rovnýc
h) ploch. Můj názor je v nekvalitních lamelách,ale tohle mi žádný Sachs nedělal.
10:22:55
12.10.2015
12.10.2015

Evž@
-> isti: tady se to asi nedovíme :)
14:08:00
11.10.2015
11.10.2015

isti
-> Evž@: Takéto príznaky mám aj ja s motorom 742.136,zaujímá ma na čo prídete,mňa nič nenapadá.U mňa to robí hlavne na dvojke a trojke,u trojky to zvykne až tak triasť že vyhodí rýchlosť,ale karoséria netrasie.
13:24:46
11.10.2015
11.10.2015

Evž@
Lidi mám takový dotaz který se týká spíše motoru než převodovky a spojky ale úzce to spolu souvisí.Co sem koupil GLSo v roce 2006 tak byly problémy se spojkou,konkrétně vibrace při rozjíždění ve stylu kdy se třepe komplet auto a řadící páka.Tehdá se hned po koupi měnila lamela která byla na prach a vibrace byly pořád velký.Pak přišla éra favo motoru a glso šlo do auta jen na stk.2014 léto jde do auta opět ten 120 ls.Namontoval se komplet nový přítlačák a jiný setrvák(180mm).Ze začátku byl klid ale jak si spojka sedla(po cca 4-5 tis) začaly opět vibrace,pak začla kvičet i převodovka.2015 květen jsem nechal opravit převodovku(byly povoléné hřídele) + nasadil sem spojku se setrvákem 190 mm z auta které fungovalo naprosto v pohodě.Motor se překroužkoval,udělaly se pístní čepy a jezdí jak brok.Ze začátku opět v pohodě ale problém se začíná opakovat.Najel sem asi 5 tis od toho května,spojka při záběru mele opět celým autem že se v tom v podstatě přestává dát jezdit+začíná se ozývat opět převodovka.
Jediné co mě už napadá je vadný klikový hřídel či jeho dosedací plocha pro setrvák jinak už nevím a po vyloučení všech věcí mě napadá jedině tohle.Nesetkal se stím někdo?
Jediné co mě už napadá je vadný klikový hřídel či jeho dosedací plocha pro setrvák jinak už nevím a po vyloučení všech věcí mě napadá jedině tohle.Nesetkal se stím někdo?
21:05:57
30.09.2007
30.09.2007

petas
Pokud by se přestavovalo na 5Q, brala by se převodovka z vrakoviště komplet se všemi nutnými částmi. Otázka je, jestli se tam objeví 125 jako vhodný dárce orgánů. Nějak to nespěchá, řešit to budu asi až na jaře. Mám ještě jedno přibližovadlo a přes zimu bych s touhle stejně nejezdil.
21:02:36
30.09.2007
30.09.2007

petas
-> zdenekz: No ona i dost hučela. Jen jsem byl línej s tím něco dělat. Tohle mě aspoň donutí dát to do pořádku. Motor venku byl. Sám to dělat stejně nebudu. Nemám potřebné vybavení. Nechám to na fachmanovi.
20:57:06
30.09.2007
30.09.2007

zdenekz
-> petas: no a přestavba na 5Q není tak jednoduchá.Příčka,táhlo,n
ádrž a další.
20:55:22
30.09.2007
30.09.2007

zdenekz
-> petas: jestli ta převodovka nebyla rozpůlená s motorem,tak i motor ven s převodovkou.Pokud byla rozpůlená mohlo by se to podařit vyndat jen převodovku.Koukal jsem na ceny ozub.kol do převodovky,tak to nebylo tak hrozný.
20:50:57
30.09.2007
30.09.2007

petas
-> zdenekz: Jasný no. To zase bude pálka. Když už půjde ven, tak to chce aspoň repasi a nejlíp pětikvalt.
20:48:09
30.09.2007
30.09.2007

zdenekz
-> petas: v každym případě převodovka ven,a pak se uvidí,co se vys.alo.
20:44:25
30.09.2007
30.09.2007

petas
Jo a abych nezapomněl, lamelu i přítlačák jsme dávali novej cca před měsícem. To samozřejmě neznamená, že to nebyl druhovýrobní aušus. Víc asi řekne až se to shodí. Jen mě zajímá, jestli by to mohla dělat i spojka, protože mi to selským rozumem připadá spíš na nějaký ty zoubky v převodovce.
20:40:53
30.09.2007
30.09.2007

petas
-> zdenekz: na ty jsem koukal a pod víčkem a nevypadaly. I když vidět byla jen část. Spojka sběžným pohledem pod víčko nevykazovala žádný poškození.
20:36:10
30.09.2007
30.09.2007

zdenekz
-> petas: řekl bych,že jsou vylámané jazýčky na talířové pružině spojky
20:00:31
30.09.2007
30.09.2007

petas
Dneska se mi stala taková nemilá věc. Jedu si to takhle po okreskách se 120cou na 4ku, před zatáčkou jsem ubral plyn a najednou 3 rány jak z děla a auto se začalo celý klepat. Tak jsem zastavil. Na volnoběh byly cejtit i slyšet vibrace. Pedál spojky při sešlápnutí taky vibruje. Kvalty jdou řadit všechny (zpátečku jsem nezkoušel, ale to by asi mělo být jedno) ale dost ztuha. Spojka vystavuje, ale při rozjezdu se to tváří, jako bych na spojce stál. Jindy to zase vystřelí jako bych ji pustil rychle. Domů jsem nouzově dojel, ale jen na trojku. Když jsem tam kvalt dostal, tak kromě vibrací to jelo normálně. Za jízdy se s trochou snahy dá zařadit taky, ale jakmile jsem zastavil a zkusil se rozjet, začal být problém. Mohla by to být spojka, nebo spíš převodovka?