
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Paralelní brzd. válce
09:44:29
24.03.2010
24.03.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Čokin 24.03.10 09:41:05: No pokud das jeden okruh predek, druhej okruh zadek a zaroven do zadniho okruhu das dalsi valec na rucku, tak bez zpetnyho ventilu ti bude narustat tlak v hlavnim valci vepredu a budou se jeho valecky roztahovat a tlacit do pedalu ne? Dle me ptakovina 

09:44:07
24.03.2010
24.03.2010

petr s
-> Čokin: To je blbost rb musíš mít zapojenou zvlášt nebo daný zpětný ventil
09:43:46
24.03.2010
24.03.2010

Čokin
havlik 24.03.10 09:32:24 napsal: → Čokin: a proč tam nemůžeš mít jeden válec někde v interieru?
Nevím jak to ted myslíš?
Nevím jak to ted myslíš?
09:42:58
24.03.2010
24.03.2010

Čokin
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Dělit destičky nechci to je dle mě fušařina chci se této variantě vyhnout, to už raději vyriantu s vahadli. Zajímamě jestli bude fungovat varianta co jsem popsal niže.
09:41:05
24.03.2010
24.03.2010

Čokin
-> vhml: Takže chápuli to správně pokud požiju HBV s posilovačem tudíž klasika přžedek bude na propojky jeden okruh, zadek bude druhýokruh stím že tam bude kostka na 4 díry a před kostkou regulátor tlaku, zadek bude i s ručkou na jeden okruh stím že opět vzadu bude propojka na čtyřpístku. Jediné o co mě jde a tak zní otázka:
Projde tlak vytvořený ruční brzdou přes HBV do předního okruhu na přední brzdy?
Projde tlak vytvořený ruční brzdou přes HBV do předního okruhu na přední brzdy?
09:40:03
24.03.2010
24.03.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Čokin: Dle meho skromneho nazoru bych to taky vzadu rozdelil. Moc se mi nelibi bezpecnost, kdyzby byla rucka spojena s hlavnim okruhem...
Svaret umis, tak by prece nebyl problem ani konzolu predelat a mit dva valce s vahadlem. Pak nalozis dozadu pytle s cementem, presunes vahadlo a zas to bude brzdit rovnomerne.
Svaret umis, tak by prece nebyl problem ani konzolu predelat a mit dva valce s vahadlem. Pak nalozis dozadu pytle s cementem, presunes vahadlo a zas to bude brzdit rovnomerne.
09:34:33
24.03.2010
24.03.2010

petr s
-> Čokin: V zadu zapojíš polovinu 4 pístového brzdiče 1 brzdy 2 ruční brzda
09:32:24
24.03.2010
24.03.2010

havlik
-> Čokin: a proč tam nemůžeš mít jeden válec někde v interieru?
09:32:21
24.03.2010
24.03.2010

vhml
-> Čokin: tak zapoj zadek jenom na jeden pár pístků. Ať už s dělenou destičkou, nebo pro jednoduchost bez. Fungovat to bude
09:30:12
24.03.2010
24.03.2010

Čokin
-> vhml: To je blbost při použití hydraulické ručky to nemužeš mít na jeden okruh podle mě což by s jedním válcem bylo. Pořád ale nevím jestli ten regulátor nebo jiná sranda zabrání tlaku od ruční brzdy na předek kdyby to šlo zapojit na jeden okruh.
Jinak varianta s origo konzolou by samozřejmě byla pro mě nejjednoduchší.
Jinak varianta s origo konzolou by samozřejmě byla pro mě nejjednoduchší.
09:22:00
24.03.2010
24.03.2010

vhml
-> Čokin: proč bys nastavovalo poměr předek-zadek a pak ještě zadek škrtil. To nastavíš rovnou přece...
Přepokládám, že to máš na běžný ježdění. Nech tam obyčejnej válec. Ať už s posilovačem nebo bez. Ve stovce taky nikdy nebyl posilovač a brzdí krásně bez zásadní síly. A dozadu dej omezovač.
Přepokládám, že to máš na běžný ježdění. Nech tam obyčejnej válec. Ať už s posilovačem nebo bez. Ve stovce taky nikdy nebyl posilovač a brzdí krásně bez zásadní síly. A dozadu dej omezovač.
09:18:32
24.03.2010
24.03.2010

Čokin
-> vhml: Je pravda že na vahadlech se nastaví poměr předek zadek a regulátor na zadku to akorát přiškrtí když bude zadek přebržděný.
-> Tomicraw: V tomto případě ale použití dvou válců bez vahadla ti neumžní nastavit poměr tlaku na zadek a na předek, regulátorem to sice omezíš ale je otázka jestli bude potom tlak dostatečný, aby ten pedál nebyl jak šutr a nemuselo se na něm při prudkém brždění skoro stát.
-> Tomicraw: V tomto případě ale použití dvou válců bez vahadla ti neumžní nastavit poměr tlaku na zadek a na předek, regulátorem to sice omezíš ale je otázka jestli bude potom tlak dostatečný, aby ten pedál nebyl jak šutr a nemuselo se na něm při prudkém brždění skoro stát.
09:13:06
24.03.2010
24.03.2010

vhml
-> Tomicraw: a ty myslíš že nebude? Nenech se vysmát a zamysli se nad konstrukcí toho válce...
09:06:11
24.03.2010
24.03.2010

Tomicraw - zrušená registrace
-> vhml: A proč? Myslíš, že jeden válec na čtyři kola bude brzdit stejně jako dva válce na čtyři kola? A když máš omezovač tlaku, tak vahadlo je zbytečné.
08:52:28
24.03.2010
24.03.2010

vhml
Podle mě dva válce bez vahadla a podobný jsou hrozný zvěrstva. Prostě základ je omezit tlak na zadek. Tak buď nechám jeden válec ať už s posilovačem nebo bez a dám omezovač dozadu, a nebo dva válce ai vahadlo... Jiná kombinace mi nepřipadá logická...
08:25:45
24.03.2010
24.03.2010

Tomicraw - zrušená registrace
-> Čokin: Když budou dvá válce, tak při ruční brzdě bude brzdit jen zadek. To je jednoduchý.
06:33:42
24.03.2010
24.03.2010

Čokin
-> Tomicraw: To mě nenapadlo, je fakt že vahadla nahrazovali omezovače do jisté míry. Jenže tím už budu muset stejně upravit pedálovku čemuž jsem se chtěl vyhnout. Dva válce jsou lepší než origo s posilovačem?
Pak ještě nevím jak zabránit tlaku brzd na předek při zatáhnutí ruční brzdy. Sice Saky o tom tady mluvil ale pořád mě nějak nedošlo jestli ten omezovač bude fungovat jako zpětná klapka, tak aby při zatažení ručky brzdil jen zadek.
Pak ještě nevím jak zabránit tlaku brzd na předek při zatáhnutí ruční brzdy. Sice Saky o tom tady mluvil ale pořád mě nějak nedošlo jestli ten omezovač bude fungovat jako zpětná klapka, tak aby při zatažení ručky brzdil jen zadek.
20:01:59
23.03.2010
23.03.2010

Tomicraw - zrušená registrace
-> Čokin: A co tak to dát na dva válečky, bez vahadla a použít omezovač na zadní nápravu? Tak to dělám já a myslím, že to tak bude stačit. Předek bude brzdit na 100% a zadek si došteluješ, jak to dodělám, dám foto.
18:02:36
23.03.2010
23.03.2010

Čokin
Takže, obnovím tohle dva roky staré tema, protože je nyní pro mě aktuální a ptám se na nejefektivnější a cenově dostupné řešení brzd.
Na svého rapida mám nachystány chlezené kotouče 22mm s čtyřpístovými brzdiči a propojkou dopředu na jeden okruh, do zadu jsou v plánu také kotouče se čtyřpístem a hydraulickou ruční brzdou. Nechci dělit zadní destičky takže jak to udělat?
1. Udělat to dle LA to znamená investovat do vahadel a udělat to na přední a zadní okruh stím že by se před zadní kostku dal regulátor tlaku na zadní brzdy.
2. Nechat klasickou pedalovou konzolu s posilovačem zapojit to na jeden okruh dle 120 M a před zadní kostku dát regulátor tlaku popřípadě regulovat i předek?
3. Něco co mě zrovna nenapadá
Budu rád za každou provedení reálnou radu popřípadě optimální řešení pro můj případ.
Na svého rapida mám nachystány chlezené kotouče 22mm s čtyřpístovými brzdiči a propojkou dopředu na jeden okruh, do zadu jsou v plánu také kotouče se čtyřpístem a hydraulickou ruční brzdou. Nechci dělit zadní destičky takže jak to udělat?
1. Udělat to dle LA to znamená investovat do vahadel a udělat to na přední a zadní okruh stím že by se před zadní kostku dal regulátor tlaku na zadní brzdy.
2. Nechat klasickou pedalovou konzolu s posilovačem zapojit to na jeden okruh dle 120 M a před zadní kostku dát regulátor tlaku popřípadě regulovat i předek?
3. Něco co mě zrovna nenapadá
Budu rád za každou provedení reálnou radu popřípadě optimální řešení pro můj případ.
19:40:39
12.09.2007
12.09.2007

Bagrr- máma mele Emu
-> Čokin: No fakt to takhle waran měl.. Jako u šádiny to je zbytečný protože se tam zadek až tak moc nehodlehčí při brždění...
16:43:09
11.09.2007
11.09.2007

Čokin
-> Bagrr: To je tak si akorát někde rozbít hubu.............
22:16:45
05.09.2007
05.09.2007

Bagrr- máma mele Emu
-> Vojtik: A nebo dát jeden do prostřed a nápravy propojit stabíkem:o) Waran to takhle měl že snímal nakroucení stabilizátoru a podle toho určoval jak to bude brzdit:o)
20:21:16
05.09.2007
05.09.2007

Vojtik
-> Pavel P@nkáč: ten zátěžák má skoro každýn novější auto, ale muselo by se s tim laborovat, nemám páru, jak to přesně funguje
16:23:54
05.09.2007
05.09.2007

Pavel P@nkáč
-> Saky: aha tak zustavam u puleni 4P

16:16:44
05.09.2007
05.09.2007

Saky
muzes to dat oboje to neni problem .. proste to das seriove za sebou.. dela to treba ISA Racing ale stoji to nehorazny prachy-) za ty prachy si dokazu vymyslet spoustu lepsich brzd-) treba moje reseni s brzdicema z oktavky vyjde s nabojkama drzakama brzdicema levneji nez ten hajzl-))
16:13:12
05.09.2007
05.09.2007

Pavel P@nkáč
-> Saky: jsem myslel ze by tomu prebrzdeni zabranil prave ten omezovec ne? prave jsem myslel dat dozadu omezovac a hydrailickou rucku ale to zas asi nejde pouzit na jednou ne?
Jinak kde se da ten bazmek sehnat? to bych musel asi koupit celou rucku hydrailickou ne?
Jinak kde se da ten bazmek sehnat? to bych musel asi koupit celou rucku hydrailickou ne?
15:59:35
05.09.2007
05.09.2007

Saky
to nemusis nic vymejslet takovej bazmek je davno vymyslenej.. proste do okruhu jeste vlozis rucku ta ma ventil aby nesel tlak dopredu a brzdil jen zadek a na stejnejch brzdovych trubkach provozujes pracovni i rucni brzdu soucasne.. tam je akorad ejdinej problem ze pokud mas vepredu stejny brzdy jako vzadu tak je to prebrzdeny jak krava.... to reseni s brzdou jen na dva pistky je v tomto lepsi..
15:06:57
05.09.2007
05.09.2007

Pavel P@nkáč
hydraulickou:)
15:06:31
05.09.2007
05.09.2007

Pavel P@nkáč
no zajimavej napad jeste do toho nejak zakomponovat hidraulickou rucku a nemusely by se pulit 4P dle LA ale dat je jen na propojku, nemate nejakej napad?
09:41:05
05.09.2007
05.09.2007

Saky
-> Vojtik: no to bys nasatvil na tvrdo, a pak to muzes dat kamkoliv.. tady neni potreba omezovat podle zatizeni nebot to se v podstate nemeni tak jako u dodavky..
07:23:21
05.09.2007
05.09.2007

Vojtik
Konkrétně u škodárny by asi byly výhodný dva regulátory, na každou stranu zadní nápravy jeden, páč nejde nikde vzít střední hodnota odlehčení zadní nápravy, jako třeba u fáčka atd s " tuhou " zadní nápravou , takže kdyby se dal jeden regulátor brzdného tlaku pro celou zadní nápravu a bral by hodnotu zatížení jen z jedné polonápravy, tak na druhé straně by to zejména v zatáčkách nedělalo dobrotu, buď by to přebržďovalo, nebo brzdilo málo, tudíž kdyby se daly dva regulátory na každou stranu jeden, tak by to mělo bejt lepší. Ideální by bylo, kdyby se na tom regulátoru daly přepínat předvolené polohy třeba na Asfalt, štěrk a sníh.
00:09:35
05.09.2007
05.09.2007

Saky
sice nejsem medved-) ale jestli te uspokoji moje odpoved tak to zapojis presne tam jak pises.. samozrejme tedy ne na hadice ale na trubky pred odbocnou kostku (hadice jsou az u brzdice a to bys tlumil jen jedno kolo-) proste tak abys omezil to co omezit chces..
23:58:42
04.09.2007
04.09.2007

Pavel P@nkáč
-> Gryzly: a kam se to zapoji? do okruhu na hadice?
17:18:51
04.09.2007
04.09.2007

Saky
to ma i pickup..
16:47:27
04.09.2007
04.09.2007

Gryzly
-> vhml: například Wartburg kombi měl omezovač na zadní nápravě podle zatížení auta.
21:40:44
03.09.2007
03.09.2007

Daves
-> Pavel P@nkáč: jj, je tam vahadlo...
-> Montér: ...pro běžný provoz nesmysl, celkově přežitek. V dnešní době normálně regulátor a hotovo.
-> Montér: ...pro běžný provoz nesmysl, celkově přežitek. V dnešní době normálně regulátor a hotovo.
21:31:30
03.09.2007
03.09.2007

Pavel P@nkáč
-> Daves: Tak tohle vypada na styl vahadla ala LA
19:07:14
03.09.2007
03.09.2007

Montér
-> Pavel P.: Jo to je asi fakt, me nějak rozhodilo nějaký to čidlo bo co to je..

18:33:52
03.09.2007
03.09.2007

Pavel P..
-> Montér: vypadá to jako obyč spojkový válce.

18:31:53
03.09.2007
03.09.2007

Montér
-> Daves: A co to je za brzd. válce?
16:01:45
03.09.2007
03.09.2007

Daves
viz co pise Saky
15:53:05
03.09.2007
03.09.2007

Pavel P@nkáč
-> vhml: a rucku budes mit na lanko nebo hydrauliku?
13:58:58
03.09.2007
03.09.2007

Saky
treba ISA racing mimo jine dodava...
13:38:09
03.09.2007
03.09.2007

vhml
Kde se dá pořídit nějakej omezovač brzd na zadek, laditelnej pokud možno nějakým šroubkem či páčkou. Budu dávat kotouč do zadu a bojím se aby to nebylo přebržděný...
13:17:39
03.09.2007
03.09.2007

Montér
-> Saky: Jo ale uz se vidim jak investuju 50k do nějakejch Tar oxů nebo podobnejch značek
Holt se spokojím s trochu težšíma brzdama

Holt se spokojím s trochu težšíma brzdama

13:01:54
03.09.2007
03.09.2007

Saky
-> Montér: jako 4pistky at uz jakykoliv nebo vicepistky obecne jsou super vec jejich cinna plocha je v porovnani s jakymkoliv plovoucim trmenem minimalne o polovicku vetsi.. skoda jen ze je delaj z litiny (bejt to hliniky tak je to pohoda) takze jsou tezky jak krava..
12:27:17
03.09.2007
03.09.2007

Montér
-> Saky: Taky nad jinejma třmenama dopredu uvazuju, mam 4p z 1203, ale zdaj se mi az moc tezky... Ale za nejakou rozumnou cenu se asi nic jinyho pořídit neda..
12:17:47
03.09.2007
03.09.2007

Saky
-> Montér: no posilovac kterej pasne PnP to nevim.. my sme davaly octavkovej vcetne HBV a je to celkem prima zasah do karoserie-) tak jako se vsim..
no brzdy sem myslel jako treba cely trmeny-) kdyz uz tak uz.. do zadu urcite kotouce a dopredu neco vetsiho, 4p jsou sice dobry ale nejdou pouzit pro vetsi prumer kotouce jak nejakejch 250mm.. resp jdou ale uz deska neseda na kotouc optimalne.. pak uz je lepsi volit jine brzdice.. nicmene otazka kam to ma byt.. ono bezny kola ubrzdi v pohode predni seriova brzda.. pokud uz jsou vetsi siroky tak to uz je problem.. spis to hce chlazeny aby se to brzdeni dalo opakovat.. podle me je problem v zadni brzde.. ale nejvetsi problem co me u skodovky vs novejsi auta stvalo ten silenej tlak na brzdovej pedal cemuz pomuze prave jen silnejsi posilovac.. ja tenkrat delal komplet brzdy z oktavky.. od posilovace pres vsechny trmeny a prumery kotoucu taky sedely a brzdilo to snad zatim nejlip co sem mel sanci poznat.. kam se na to hrabaly silenosti typu 6ti pistky z ferrari... proste brzdi vsechno i serie na miste, ale podle me je dulezitej ten kontakt s ridicem a pokud se musim zaprit a cekat co to udela, tak to je spatne
no brzdy sem myslel jako treba cely trmeny-) kdyz uz tak uz.. do zadu urcite kotouce a dopredu neco vetsiho, 4p jsou sice dobry ale nejdou pouzit pro vetsi prumer kotouce jak nejakejch 250mm.. resp jdou ale uz deska neseda na kotouc optimalne.. pak uz je lepsi volit jine brzdice.. nicmene otazka kam to ma byt.. ono bezny kola ubrzdi v pohode predni seriova brzda.. pokud uz jsou vetsi siroky tak to uz je problem.. spis to hce chlazeny aby se to brzdeni dalo opakovat.. podle me je problem v zadni brzde.. ale nejvetsi problem co me u skodovky vs novejsi auta stvalo ten silenej tlak na brzdovej pedal cemuz pomuze prave jen silnejsi posilovac.. ja tenkrat delal komplet brzdy z oktavky.. od posilovace pres vsechny trmeny a prumery kotoucu taky sedely a brzdilo to snad zatim nejlip co sem mel sanci poznat.. kam se na to hrabaly silenosti typu 6ti pistky z ferrari... proste brzdi vsechno i serie na miste, ale podle me je dulezitej ten kontakt s ridicem a pokud se musim zaprit a cekat co to udela, tak to je spatne
12:13:15
03.09.2007
03.09.2007

Vojtik
ne přebržděný, ale aby brzdil rovnoměrně s předkem, páč na sněhu se zadek při brždění neodlehčuje tak, jak je tomu při brždění na asfaltu a s čím se počítá při konstrukci brzd a proto se přední brzdy dělají účinnější a zadní méně, což je na sněhu nevýhoda, páč předek už dávno jede smykem a zadek stále nic. A jestliže chci na sněhu intenzivně brzdit a nejet smykem, aby se dalo zatáčet, tak normálně brzděj hlavně přední kola a na sněhu je to tak malá síla, že zadek skoro nebrzdí a je to moc znát. Proto třeba, když se dají ke 4 pístum dozadu 19 mm prasátka, tak je to v zimě na zabití, což mám vyzkoušené na winterkáře, kde jsem to udělal z nouze, páč jsem dělal brzdy o víkendu a jiný prasátka jsem nesehnal a auto bylo sejně určený na jaře do šrotu, tak jsem šetřil a předek mi lítal furt smykem a zadek se nechytal, přitom na asfaltu to vypadalo normálně. Mladá u 136 GL má brzdy klasicky 4 písty a vzadu 22m prasátka a to je na sněhu k nezaplacení, všechna 4 kola jdou do smyku takřka současně a výslednej brzdovej efekt je dokonalej, krásně vyrovnanej, auto neni při brždění ani nedotáčivý ani přetáčivý a když jsme to zkoušeli na parkovišti, tak bylo až k neuvěření, jakej byl rozdíl brzdnejch drah. Tolik pro vysvětlení, proč by bylo výhodné si nastavit brzdný účinek na zimu víc dozadu. Normálně je člověk odkázanej na ladění průměru prasátek, ale tady ba to šlo plynule šroubkem
Kdo měl někdy u 4 pístů nabastlený prase 19 mm, tak ti to potvrdí


12:10:20
03.09.2007
03.09.2007

Montér
-> Saky: A je nějakej takovej posilovač kterej by na škodováckej válec pásnul plug-and-play, nebo by bylo lepsi dat i jinej válec?
A co se brzd samotnejch týče, tak myslíš kotouče, destičky nebo třeba i celý třmeny?
A co se brzd samotnejch týče, tak myslíš kotouče, destičky nebo třeba i celý třmeny?
