
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dotaz na bubny...
-> Kuladmin 05.04.12 21:34:02: Bych to akorát otočil - nejdřív změřit průměr, jestli není už na maximu a pak hranu oblíznul ručně, jak říkáš. Kdo se bojí, může použít lamelový stopkový nástroj..

-> stepan: Reknu to takhle brusku mam na dilne 5 kroku soustruh cca 30metru a stejne to delam bruskou a vysledek je uplne stejnej.
Uz jen proto ze kdyz se to vezme na soustruh chce to stocit rovnou celou plochu a pak se zjisti ze je to na max rozmeru a muze se to zahodit. A to se vyplati



Uz jen proto ze kdyz se to vezme na soustruh chce to stocit rovnou celou plochu a pak se zjisti ze je to na max rozmeru a muze se to zahodit. A to se vyplati


-> Kuladmin: Podle některých místních odborníku musíš na soustruhu, protože srazit to flexou nebo bruskou je uplně jiný a nebude to fungovat. 

Nastesti todle je snad ten nejlepsi zpusob samostavu a taky jediny co poradne funguje - za predpokladu ze to ma ok zoubky. A az naslapes uslysis i jak cvaka = nastavuje se.
A k tem bubnum tu hranu bych kliden lizl i obyc bruskou - delame to tak i na ,,jinych a mnohem drazsich karach,, a funguje to. Max pak by to chtelo zmerit prumer te funkcni plochy a dle toho se rozhodnout zda je ponechat nebo koupit nove - pac nove dnesni vyroby nejsou zrovna zadna vyhra.
A k tem bubnum tu hranu bych kliden lizl i obyc bruskou - delame to tak i na ,,jinych a mnohem drazsich karach,, a funguje to. Max pak by to chtelo zmerit prumer te funkcni plochy a dle toho se rozhodnout zda je ponechat nebo koupit nove - pac nove dnesni vyroby nejsou zrovna zadna vyhra.
-> James1991: jo. Aleněkdy je lepší pomoct mu. Až tam budeš mít buben, tak natoč díru na kolovej šroub tak, abys viděl to očko ve kterým je zaháklý to pérko.
Někdo ti šlápne na brzdu a ty ten kužel něčím špičatým natáhneš dolů a ručně vymezíš vůli tak, aby s tím pak šlo točit.
Někdy to hrozně trvá, než to samo sjede
Někdo ti šlápne na brzdu a ty ten kužel něčím špičatým natáhneš dolů a ručně vymezíš vůli tak, aby s tím pak šlo točit.
Někdy to hrozně trvá, než to samo sjede
-> James1991: Ano
-> Milan 136:
Takže při montáži ho v podstatě nechat tak jak je na fotce a pak už se nastaví sám, je to tak?
Takže při montáži ho v podstatě nechat tak jak je na fotce a pak už se nastaví sám, je to tak?
-> James1991: zkus ho natáhniout dolu a nasadit buben
jak říkají kluci, vymezuje vůli, tak musí být nahoře při monzáži

jak říkají kluci, vymezuje vůli, tak musí být nahoře při monzáži
-> James1991: neboj bude to v pohode
-> James1991: Jak už název napovídá, je to samostav a jako takový se nastaví sám až našlapeš na brzdy nebo až se bude sjíždět obložení.
-> m8rinek:
Brzdy dělám poprvé, tak se radši zeptám než abych to posral. Ptám se proto, že u starých paken to zustalo kde to bylo, u nových se to vrací když to zatlačím tak, jako je tou starých.
Brzdy dělám poprvé, tak se radši zeptám než abych to posral. Ptám se proto, že u starých paken to zustalo kde to bylo, u nových se to vrací když to zatlačím tak, jako je tou starých.
-> James1991: Je to samostav, hádej...
-> James1991: Co tím myslíš, jestli se to srovná? Co se má srovnat?
Nejde o bubny, ale je to v bubnech. Dnes sem složil jedny pakny a oproti těm starým je tam zalezlý ten samostav či co to je (v kroužku). Srovná se to po namontování?
Díky
Díky
-> castrol: já také 

-> OndraKrupi: ved hej ja som len odpovedal na otazku 

-> James1991: kup raci novy, nebo poradne stocit jak jsem psal, presne na tomhle jsem pred par lety vyhorel kdyz jsem si myslel ze nasadim jetej buben na novy oblozeni, a to nebyl vydrenej ani z casti jako ten tvuj, srazit jen tu venkovni hranu nepomuze, a uz vubec ne flexou 

-> castrol: já bych dal nové nebo nějaké z vrakáče, přeci jen tohle není nějaká drahá položka a brzdy musí být v pořádku
-> kreten:
Nový obložení dávat budu a bubny teda koupím taky nový, aspoň od toho bude do budoucna pokoj.
Nový obložení dávat budu a bubny teda koupím taky nový, aspoň od toho bude do budoucna pokoj.
-> James1991: raci kup novy, urcite to nebrus flexou jakoby nic
protoze ti tam bude stejne zavazet ta vnitrni hrana vydrena, nenasadis ten buben na novy oblozeni potom, respektive nasadis ale bude drhnout a bude to nahovno, nebo sehnat schopnyho soustruznika kterej ti to sjede jak vnejsi hranu tak i tu vnitrni do stracena, aby udelal misto novymu oblozeni, jestli teda budes davat novy oblozeni, ale doufam ze jo 


-> stepan: Presne-> James1991: Tu vnejsi hranu sraz flexou aby sly dobre nasadit na oblozeni a je to ok, to stejne neni ,,funkcni,, cast.
-> OndraKrupi: ved ono by stacilo stocit tu prednu hranu
-> James1991: Tak tu hranu můžeš klidně srazit flexou.
když sem si nechával stáčet bubny tak mě přišli asi na 3kila na ouže
-> James1991: no ale stočit se dají jen o 1mm ne?
-> castrol:
O nikom se soustruhem nevím.. na kolik by to tak vyšlo je nechat stočit oba dva?
O nikom se soustruhem nevím.. na kolik by to tak vyšlo je nechat stočit oba dva?
-> James1991: dat stocit hranu
Bubny Fa 93 4x100 mají trošku hranku zevnitř. Na vnitřní straně tak 1.5mm a na vnější tak 2,5mm. Sundat šly celkem blbě jelikož tam vadila ta vnější drážka. Je lepší dát nové nebo je mám nechat být jak jsou?
to že jsou orezlé ničemu nevadí, spíš záleží na tom jestli jsou rovné a jak moc jsou sjeté
-> petr s: sakra!!! Mám skoro nové bubny na svý nápravě a na vlečce kterou repasuju jsou zhnilé na šrot...to je škoda

jsou jiné
Mám krátký dotaz....bubny na vlečce a nápravě na 120tce se liší?? Nebo jsou stejné?? Respektive jsou záměnné?? Díky