skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
22mm brzdovej valec za 19mm
16:56:48
29.06.2009
29.06.2009

Klubko_
-> havlik: jj, valce jo, ale esi prijde predek k te delsi casti u 2 i 4p
16:40:58
29.06.2009
29.06.2009

havlik
-> Klubko_: válce sou stejný
16:34:59
29.06.2009
29.06.2009

Klubko_
petr s 28.06.09 14:51:29 napsal: → Vrba: Podívej se na brzdový válec a tam kam přijde zapojit předek je válec o 1/3 delšípro 2p i 4p?
14:53:34
28.06.2009
28.06.2009

LiMaK - 742 forever
-> petr s: tak ja treba mam vyvody z valce stejne dlouhe...ted jsem tam byl :-)
facko miva treba delsi vyvod tam, kde je zadek, to je ten omezovač bo co
facko miva treba delsi vyvod tam, kde je zadek, to je ten omezovač bo co
14:51:29
28.06.2009
28.06.2009

petr s
-> Vrba: Podívej se na brzdový válec a tam kam přijde zapojit předek je válec o 1/3 delší
14:49:23
28.06.2009
28.06.2009

havlik
-> Vrba: 2 pístový rozvod má obráceně trubky nežli 4pístový rozvod na HBV
14:48:03
28.06.2009
28.06.2009

Vrba
-> LiMaK - 742 forever: Mko má vespod predek a nahoře zadek.
14:34:00
28.06.2009
28.06.2009

LiMaK - 742 forever
-> Vrba: zadek je omezenej, co ja vim, nebo ne?
-> petr s:
trubky byly asi pul roku po vymene, ale bohužel nové-užovka bez posilovače...takže jsem je už znova nemenil, ale udelal propojky z brzdovych hadic....
kde má teda mko posilovač vývod na zadek? nahoře či dole...nevím estli to fakt nemůžu mít otočené...
-> petr s:
trubky byly asi pul roku po vymene, ale bohužel nové-užovka bez posilovače...takže jsem je už znova nemenil, ale udelal propojky z brzdovych hadic....
kde má teda mko posilovač vývod na zadek? nahoře či dole...nevím estli to fakt nemůžu mít otočené...
14:15:27
28.06.2009
28.06.2009

Vrba
-> petr s: Jaký to může mít vliv kdyz ty trubky mezi sebou prohodis? Přece by mel byt všude stejny tlak,tak je to teoreticky jedno...
10:30:56
28.06.2009
28.06.2009

petr s
-> LiMaK - 742 forever: Je jinak zapojen brzdový válec natáhl jsi nové trubky nebo přehodil mezi sebou?
10:27:41
28.06.2009
28.06.2009

LiMaK - 742 forever
ja mam jeden dotaz,
nejak jsem nepochopil to s užovkama a dodatečou montaži posilaovače + prasat vzádu...
mohl by mi nekdo blíž rozepsat?
ne že bych mel problémy s brzdama, jen se mi obcas zdám, že je to "nejaké divné" ale nedovedu presne popsat co, bo se mi to snad jen zdá... :-)
TAKŽE. na klasice užovce bez posilovače jsem kdysi dodělal komplet pedálovou konzolu z Mka...tzn posilovač, pedály, válce atd. Vše tam bylo 3 roky zpet nové,mkové.
hadici podtlaku mam novou,dokonce jsem sehnal i jiný krycí plech pod auto, bo ten puvodní mi ji skřípal, takže hadice nová, vyresena.
zadní náprava je komplet kyvka Mko, bubny a vše do nich nové. teda skoro, protože jsem sehnal jen druhošku samostavy, které po 150km letely do popelnice a daly se repasle origo samostavy, ktere se nesekají :-)
Takže předpokládám že mám vzadu prasata (nové na 120M) že by to mělo byt zapojene a slazené cele dle Mka-kyvky-2p
co je teda presne za problém s tou dodatečnou montaži posiku na užouna, respektiva skladani brzd užovka/M....proc se teda menej ty zadní prasata?co je na nich jineho?
o prumeru 19/22 tohle neni, to mam vyresene, v tom mam jasno.
nejak jsem nepochopil to s užovkama a dodatečou montaži posilaovače + prasat vzádu...
mohl by mi nekdo blíž rozepsat?
ne že bych mel problémy s brzdama, jen se mi obcas zdám, že je to "nejaké divné" ale nedovedu presne popsat co, bo se mi to snad jen zdá... :-)
TAKŽE. na klasice užovce bez posilovače jsem kdysi dodělal komplet pedálovou konzolu z Mka...tzn posilovač, pedály, válce atd. Vše tam bylo 3 roky zpet nové,mkové.
hadici podtlaku mam novou,dokonce jsem sehnal i jiný krycí plech pod auto, bo ten puvodní mi ji skřípal, takže hadice nová, vyresena.
zadní náprava je komplet kyvka Mko, bubny a vše do nich nové. teda skoro, protože jsem sehnal jen druhošku samostavy, které po 150km letely do popelnice a daly se repasle origo samostavy, ktere se nesekají :-)
Takže předpokládám že mám vzadu prasata (nové na 120M) že by to mělo byt zapojene a slazené cele dle Mka-kyvky-2p
co je teda presne za problém s tou dodatečnou montaži posiku na užouna, respektiva skladani brzd užovka/M....proc se teda menej ty zadní prasata?co je na nich jineho?
o prumeru 19/22 tohle neni, to mam vyresene, v tom mam jasno.
13:24:48
27.06.2009
27.06.2009

Vrba
-> COL: Ono to asi žádná hrůza nebude,ale proste to v tom hydraulickem převodu tvoří pružný člen.Pancéřované hadičky by byly jistě řešením problému.Nebo alespon nové originální,které tak moc nepruží.Jinak jsem včera zkousel brzdy a plny účinek brzd je někde na urovni plynoveho pedalu,takže rezerva tam je a na kontrolní žárovku pedál neprošlápnu ani na místě když se moc snažím.Nicméně 120ka je na tom mnohem lépe :-(
22:00:44
26.06.2009
26.06.2009

COL
-> Vrba: Ok, ja vim, co ty hadice budou provadet, ale nevim jak moc je to znat treba proti origo hadicim, nebo treba nejakym specialnim. 1/2 chodu? To je taky bida...
Maji smysl nejake specialni hadice, treba s kovovym opletenim?
Maji smysl nejake specialni hadice, treba s kovovym opletenim?
22:03:47
25.06.2009
25.06.2009

Vrba
-> COL: Pružnost hadic uděla jen to, že pedal se na konci drahy chova tak,jakoby byl okruh porad trosku zavzdušnen (je to jako šlapat na petku).Celková dráha je dana tím,že pístky v brzdičích mají dlouhy mrtvý chod než natvrdo přitlačí desky.V tomhle hledisku bude mít kratší dráhu pedál u auta co má zatuhlé pístky.Možná je i nějaký rozdíl v gumičkách co se používají na repasování 4p brzdiču - rozdíl oproti původním originálům.Mě brzdy reaguji někde nad 1/2 chodu pedálu.Kdežto na 120 s dvoupístkama a vsím původním je to někde v 1/4 chodu.
21:24:20
25.06.2009
25.06.2009

COL
Jak moc maji vliv na delku chodu hadice, resp jejich roztahovani? Ma nekdo srovnani? preci jen na 4p je jich celkem dost. Na 120 s puvodnima hadicema a 2p to brzdi krasne nahore a na rapidu se 4p a 22mm prasatkama vzadu je to jak slapat zeli. Zatazeni rucky - tj. samostavy maji jen maly vliv.
17:27:16
25.06.2009
25.06.2009

Vrba
-> Urbi: protoze jsi mel zarezle pistky co se nevracely a origoš tvrde hadice.
17:05:07
25.06.2009
25.06.2009

Petr Urban
-> Vrba: Mě na tom žlutým rapidu brzdil hned nahoře a tvrdě....tak nevim
14:59:11
25.06.2009
25.06.2009

havlik
-> Milos: no je fakt že já nemam skoro porovnání taky mam vepředu chladáky a vzádu mam kotouče a nějak si nevybavuju kde zabíral pedál předtim ale myslim si že to bylo o něco výše ale těžko říct z mojí strany o předchozím stavu to sou jen dohady, ale i tak se mi to nelibí že to zabírá tak nízko
14:57:03
25.06.2009
25.06.2009

Milos
-> havlik: no mne sa vysral HBV tak ze ven neteklo nic, al pedal sel uplne na podlahu, tudiz prepustal vevnitr.
potom sem kupil cely novy vymenil, ale v te dobe som daval aj chladaky. a odftedy mi to brzdi hentak, tj prisudzoval som slabsi ucinok, resp dlhsi chod pedalu, prave rozsireniu prednych brzdicov a nahodeniu zadnych 22jok.
kazdopadne prvy HBV nebzdil az tak dole..
asi rozoberem HBV a uvidi sa.
potom sem kupil cely novy vymenil, ale v te dobe som daval aj chladaky. a odftedy mi to brzdi hentak, tj prisudzoval som slabsi ucinok, resp dlhsi chod pedalu, prave rozsireniu prednych brzdicov a nahodeniu zadnych 22jok.
kazdopadne prvy HBV nebzdil az tak dole..
asi rozoberem HBV a uvidi sa.
14:51:52
25.06.2009
25.06.2009

Syny
Ten mezi trnem a THV ma byt cca 0,5mm vule... Ale ja sam to mel vyoceny tak, ze to jeste malinko valec drzelo nadzdvyhlej a pak to brzdilo dost dobre, tak to zkuste taky :) Pripadne jde jeste stelovat curik u pedalu brzdy, to taky muze ledacos ovlivnit...
14:48:31
25.06.2009
25.06.2009

havlik
-> Milos: tak to nevim jako mě to dělá taky ale když předtim bylo HBV vysraný tak to vyteklo ven a šlo to prošlápnout skoro až na podlahu skoro tak nevim mam ten stejnej problém jako vrba eště teda taky zkusim o kousek vyštelovat to čuro u pedálu protože nebudu zatim rozebírat HBV:)
14:46:55
25.06.2009
25.06.2009

Milos
-> havlik: nj, jen co, vse jo nove, teda az na posilovac, ale ten si odfujkuje a pracuje jak ma, myslim jedine ze HBVcko muze nejak blbnout-preposutet vevnitr
14:36:32
25.06.2009
25.06.2009

vhml
-> Vrba: výměna válce není řešení. Někde máš chybu v nastavení...
14:23:03
25.06.2009
25.06.2009

havlik
-> Milos: tak on je štelovací kolíček mezi pedálem a posilovačem a mezi posilovačem a HBV tak jestli si šteloval oba na max tak je asi něco špatně.
14:20:32
25.06.2009
25.06.2009

Milos
no tez bych bol rad keby nieeco na toto fungovalo, mam asi stejnu pozadavku co vrba.
a "cudlicek" na posilovaci mam vytoceny nahoru co to da, dal uz neni zavit, a pedal brzdi az uspodu
a "cudlicek" na posilovaci mam vytoceny nahoru co to da, dal uz neni zavit, a pedal brzdi az uspodu
14:17:58
25.06.2009
25.06.2009

Kapřík
-> Vrba: to musí brzdit hned nahoře. Pokud nebrzdí tak je problém se samostavy vzadu na bubnech (které ty nemáš), nebo poštelovat trn na posilovači. Taky jsem si s tím hrál než jsem dosáhl aby mi to brzdilo hned nahoře

12:51:10
25.06.2009
25.06.2009

Vrba
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To by nemelo vadit,spiš mi jde o to aby pedal brzdil hned nahoře.
12:50:21
25.06.2009
25.06.2009

Vrba
-> vhml: Myslim ze by mela byt serizena spravne....teda pokud se to samo nepohne coz asi ne
12:47:40
25.06.2009
25.06.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Vrba: Zas to bude chtit vic sily pri brzdeni.
12:42:36
25.06.2009
25.06.2009

vhml
-> Vrba: a co si seřídit tu tyčku na posilovači?

12:36:46
25.06.2009
25.06.2009

Vrba
Napadlo někoho dát vélec 22mm jako řešení dlouhého mrtvého chodu pedálu u 4P brzdiču? Zajimaly by mě případné postřehy.
15:55:48
26.10.2006
26.10.2006

Gryzly
-> Klubko_: třeba já.
00:57:05
26.10.2006
26.10.2006

Klubko_
Se ta diskuze docela rozjela, co sem tu nebyl. Zda se, ze sem se trochu spatne vyjadril uz na zacatku, takze mel sem 19mm valec a sycel mi posilovac. Sehnal sem teda komplet celou konzolu (pedaly, posilovac a spojkovej a brzdovej valec). Zrepasoval sem posilovac a 22mm valec. Ted s tim jezdim, zatim zadnej problem. Posilovac uz nesyci. Akorat ted by to chtelo sehnat nekoho se skodovkou, abych vyzkousel, esi ten posilovac funguje spravne. 28. na Podebradech, hlasi se nejakej dobrovolnik?
18:54:38
07.10.2006
07.10.2006

Gryzly
-> Syny: a ty prasátka mají uplně jinou gumičku nebal takovej klobouček, jen kroužek s hranou
18:53:00
07.10.2006
07.10.2006

Gryzly
-> Syny: to je takový gumička co maj některý brzdový válce.
18:38:08
07.10.2006
07.10.2006

Syny
-> jack51 06.10.06 23:35:51: Aha, a co to je - k cemu to je dobry?

13:19:53
07.10.2006
07.10.2006

jack51
-> Gryzly: Aha, tak sry.
09:47:04
07.10.2006
07.10.2006

Gryzly
-> jack51: já spíš mluvil o Klubkovy
23:37:06
06.10.2006
06.10.2006

jack51
-> Gryzly: Asi tak, menil jsem ho proto ze se me zdalo ze to moc neposiluje a byl priruce emkove repasovanej
23:35:51
06.10.2006
06.10.2006

jack51
-> Syny: Ty prasatka se menijou ne kvuli posilovacu, ale kvuli absenci ventilu zbytkovyho tlaku na THV
20:50:34
06.10.2006
06.10.2006

Gryzly
třeba ho vyměnil protože mu puvodní odešel a tento byl po ruce
15:37:46
06.10.2006
06.10.2006

Syny
-> Rabbit: Ja mel na oure 22ku a bez posiku a tet tam mam posik a 19ku z eMka a pohode... Ale musi se tam v bubnech vymenit prasatka, kdyz pridas posik!!!
15:30:28
06.10.2006
06.10.2006

Rabbit
A kdyby se udělal inverzní proces? Myslim dát na ten užovkovej posilovač nenší válec z eMka tak by to pak brzdilo víc? Nebo je to uplná bejkovina?
PS: Nebijte mě, tomudle nerozumim.
PS: Nebijte mě, tomudle nerozumim.
11:36:30
06.10.2006
06.10.2006

jack51
ja bych rekl ze uzovka s posilovacem a 22mm valcem ma jinej posilovac nez emko, aspon u me byl jinej, hned jsem si to ho nevsiml a dal jsem tam emkovej posilovac a nedelalo to dobrotu, takze jsem to pak vratil
10:16:23
06.10.2006
06.10.2006

Labros
jak rika Vojtik, leda v pripade ze bys chtel tvrdsi pedal, jinak bude to asi chtit ten posilovac spravit vic, mozna spatna membrana.
07:10:58
06.10.2006
06.10.2006

Vojtik
taky nevim, co touto přestavbou budeš sledovat, snížení brzdného účinku na zimu, nebo posílení pravé nohy?. Nejdřív zjisti, jestli ti jde podtlak do posilovače, jestli jo, tak je chyba v něm.Já mám v autě 2 ekonoměry, jeden standartně zapojenej a druhej je spojenej s posilovačem a měří mi sktečnej podtlak v posilovači i po vypnutí motoru.Je možný, že máš ucpanou, nebo prasklou hadici podtlaku
00:15:58
06.10.2006
06.10.2006

Klubko_
ja to uz udelal a mam pocit, ze mi to nejak nebere posilovac. Pedal je furt stejne tvrdej s i bez nastartovanyho motoru. Posilovac sem spravoval (novy gufero a ta horni gumicka).
00:13:49
06.10.2006
06.10.2006

vhml
velice snadno, ale min to pak brzdi
23:24:49
05.10.2006
05.10.2006

Klubko_
da se vymenit 19mm brzdovej valec na Mkove 105tce za 22mm valec z uzovky (asi GLS), ktera mela taky posilovac?