skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
zadni brzdy 130, uz nevim :-(
prohledat
49 příspěvků (zobrazeno 1 až 49) od 30.09.2006 do 20.06.2012, založil/a Jarda - zrušená registrace
-> Jarda: Este je moznost ohnutyho unasece, ale je to solidni ingot. Musel bys vymlejt nejakou hroznou diru nebo nevim. To samy hridel no.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: disk bych vyloučil, protože mi to dela i se zimakama a ikdyz apolla prehodim...
-> Jarda: Ohnuty hridel, disk... Je to mozny :-) Jinak bubny budou dycky sejdrem, zlaty kotouce :-D
tak jsem dal konecne na rapida nove bubny a jsem nastvanej :/ kope to jak svi...
jestli to nesouvisi s tim, ze mi prijde za jizdy, ze se mi trochu vrti zadek (ohnuty hridel?)




-> minno: vicemene stejne jako predtim, nikde se to nektroutilo az tak ze by to bylo spatne. Proste jsem ten konec u tunelu provlik vic pod uhlem nahoru at tam neni zadny S.
-> Dušan: hm, divné. Kadiaľ si ten teda teraz bowden dal? Ono sú tie lanká dosť zahnuté už aj smerom od štítu do pozĺžneho ramena.
Uz jsem nasel proto problem co to zusobuje. Dela to bowden. Zkusil jsem je odpojit od rucky a vytahnout ven. Kdyz jsou rovne tak to krasne zatahnu i rukou a jde to lehce. jakmile je protahnu pod autem dovnitr tak levej proste jakoby drhne a to uz jsem zkusil 3 novy. Problem je v jeho zanuti. Tzn nesmi nyt nikde zahnuty na malym polomeru. Trosku jsem to upravil a brzdi smykem obe kola jak nic.
-> Dušan: Nemáš nataženej bowden, mohl by pružit a proto by měly pakny tak malý krok na ručku?!
-> minno: to nevim, zkusim. Ted dodelavam predek.
-> Dušan: no musí, len vidíš ako to je. Tiež som nad tým maturoval, a nakoniec to bola len taká blbosť. Pretočíš bubon aj rukou po zatiahnutí ručky? Čo sa stane keď dotiahneš lanko - furt ide otáčať kolesom?
-> minno: musi pac nic jinyho tam neni. A nebo se naseru a pujde tam kotouc 

-> Dušan: Som názoru, že tá páka by sa mala dostať po riadnom zatiahnutí až ďalej. Na tvojom mieste by som zhodil aj pravé koleso, pravý bubon a skúsil zatiahnúť ručku tak a pozorovať, či sa tie páky dostanú na oboch stranách do rovnakej pozície. Bude problém niekde v tom mechanizme.
-> minno: je to zatazeny tak ze pravy kolo udrzi cely auto a leva strana je takto na max
-> Dušan: na fotkách je isto zatiahnutá ručná? A úplne, alebo len trochu? Lebo tá páka kde je pripojené lanko by mala zájsť po riadnom zatiahnutí až ďalej k tej matici. Skúšal si to zatiahnuť až tak, aby páka došla k tej matici? Či tam ozaj tá vysoká samoistiaca matica nezavadzia? Lebo ako vravím, mne 3 mm robilo problém. A podľa všetkého ty tam máš tiež tie dlhšie šróby M8x25.
-> Dušan 06.06.12 13:18:33: Pockej, rozumime si? Mas vahadlo v tunelu kolmo k ose auta nebo ne?
-> Dušan: já bych prohodil buben v tom případě,zkusit to
-> Dušan: A jak málo to brzdí? Není to třeba jenom tim, že si ještě pakny nesednuly?
-> Karel.: rucka musi fungovat i bez kapalinove
-> Dušan: Tak to zahoď do kopřiv a dej kotouče. 

nevic na foto je zatahla rucka
-> Dušan: já se asi stavím
nic jeden šlapat na pedál a druhej koukat co to dělá a co ne,jednoduchý


-> Matthes, záškodník z TechWebu: prave ze nejde jak prava strana
-> stepan: nikde tam neni zadnej otlak
-> stepan: nikde tam neni zadnej otlak
-> Dušan: A nepřekážej ti tam ty vysoký samojistící matky třeba?
-> Dušan: A kdyz zarves paku rucni brzdy k sobe, tak to vahadlo kam se pripojujou lana je kolmo k ose paky?
-> Dušan: tento istý problém ako píše Gryzly som mal aj ja. Origo tam patria šróby M8x22, také sa ale ľahko zohnať nedajú, tak som tam šupol M8x25 a po čase sa mi na jednej strane začala opierať páka ručnej brzdy po zatiahnutí o tento jeden šrób. Tiež mi z ničoho nič prestalo takmer úplne brzdiť jedno koleso na ručku, a nemohol som prísť na ten bug. Všetko vrátane bubna nové a ručka nebrzdí :-) Myslel som, že je to lankami, lanká už mali asi 4 roky, dal som aj nové lanká a furt nič. Potom na to pozerám a že aha.....
-> Gryzly: mozny to je, mrknu na to
-> Dušan: Nedával jsi nový šrouby co drží brzdový štít? Páka ručky by se mohla o něj opřít nešla by dál.
-> Dušan: A když sundáš buben a našlapeš, roztahují se čelisti?
-> Pavel P..: dal jsem dalsi novej a to stejný. navíc jsou funkcni
-> Dušan: spíš máš blbej samostav... nekupovals ty druhovýrobní? stojej za hovno..
mam otazku podobnou, ale jinou :) Bubny novy, oblozeni novy, rozperky projistotu dovareny kdyby byly vymackany a porad mi nebrzdi levy kolo na rucku. Brzdi hur i na provozni brzdu, ale to neni tak citit. Je mozny aby byl buben spalenej a proste ten kov nemel treni ?
-> all: mooc diky za rady, vypodlozeni pomohlo
uz to brzdi normalne

Tak to bych měl něco podobného asi udělat také jestli neseženu jiné bubny než 231,6 a 231,8
-> Jarda: Ten samý problém v květnu,tejden sem se trápil,nakonec jsem přišel na to,že nové)!) pakny mají výřez pro rozpěrku téměř o 2mm hlubší,než originál,takže ani sebelepší buben,rozpěrka ani prasátko nic nezmozli,dal jsem jeté originál a auto bez problémů nabrzdilo. Zkus oměřit a případný zmetek reklamuj.
ale bude se to tak dat udělat i na sedanovi
-> Jarda: měl jsem stejnej problém....řešení je jednoduché->potřebuješ vypodložit rozpěrky ro roztahujou pakny odsebe když zatáhneš ručku......já jsem neměl a nemám svářečku takže jsem to vyřešil tím, že jsem vzal šroubek kterej se vleze do tý mezery mezi rozpěrkou a pákou která na ni tlačí(od ručky), pilnikem jsem opiloval jednu stranu do rovna(aby nedělal bordel přo jízdě)....po odskoušení jsem ho 1-kou vrtákem provrtal a po nasazení jsem dírkou prostrčil drátek(jako pojistku) aby nemohl vypadnout a je to. Prošel jsem s tím technickou (opravnou) bez nejmenších potíží a auto brzdí jak o život.
Mam rapida.
Hodně zdaru Nouf
Mam rapida.
Hodně zdaru Nouf
-> Jarda: 230 se vyrábějí, na 231 se mohou soustružit, při 232 se vyhazují
-> Jarda: Zkus vypodložit na paknách ruční brzdu
-> formalin: kontroluji: bzzdy, cepy a veskere vule, svetla, vzorek, korozi, nepovolene upravy


-> pajavlk:
-> Kalibán123: dekuji, ale mlaceni asi nebude to prave, samostav byl menen
-> FORM: jj, diky, zitra to zmerim, ale musim najit nekde tu hodnotu max. opotrebeni, doufam jen, ze to bude v publikaci Aby jezdili po roce 2000
-> Kalibán123: dekuji, ale mlaceni asi nebude to prave, samostav byl menen
-> FORM: jj, diky, zitra to zmerim, ale musim najit nekde tu hodnotu max. opotrebeni, doufam jen, ze to bude v publikaci Aby jezdili po roce 2000
-> formalin: Jasně že jí kontrolujou, skus jí nejdřív přitáhnout
ludia a to na STK robia aj rucnu?
este niky som nebol na stk a caka ma to do 19dni
a rucna ked ju mam zatiahnutu tak sa v pohode pohnem ani o tom neviem ze ju mam zatiahnutu a na miernom kopci ma ani neudrzi
ciboze este co budu kontolovat na stk poradte dik.-> Jarda: prepac ze ti do toho leziem



A nebo vzít palici a pořádně do toho fláknout

-> Jarda: zkus změřit vnitřní průměr bubnů, jestli už nejsou moc sjeté
hele řešil sem něco podobnýho mě to zase brzdilo furt samo od sebe tak sem sundal kolo vzal palici a pořádně do toho třískal trochu to povolilo tak sem sundal buben a byl nějakej divnej ten samostav tak sem do toho párkrát třísk kladivem a od tý doby to funguje jak má kolo se točí volně a i ručka flokuje 

dal jsem u rapida nove lanovody a zadni brzdy jaksi po zatazeni rucky nebrzdi naplno, auto to v kopci udrzi, ale kdyz do neho zatlacim, tak s nim hnu.... za jizdy nelze brzdu pouzit jako nouzovou
oblozeni na paknach je a samostav zarezly neni a ja nevim, co s tim.... bubny orezle nejsou
na pedal zadek brzdi normalne....
nevite co by to mohlo byt? mam za 14dni STK a s timto nema cenu tam jezdit
predem moc diky

oblozeni na paknach je a samostav zarezly neni a ja nevim, co s tim.... bubny orezle nejsou
na pedal zadek brzdi normalne....
nevite co by to mohlo byt? mam za 14dni STK a s timto nema cenu tam jezdit
