skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Leštění kopretin
14:27:32
06.02.2015
06.02.2015

m8rinek
-> Luky: Nakomaxituj to na oranžovo a máš to :D
14:26:45
06.02.2015
06.02.2015

Luky
-> m8rinek: táta to někde nechával dělat, nevím u koho (resp. ty kola jsou takhle stočený už třeba 5 let, toho pána jsem kdysi viděl, ale....)
Mně to taky připadá moc hrubý, mně to nevysvětluj
Mně to taky připadá moc hrubý, mně to nevysvětluj

14:22:32
06.02.2015
06.02.2015

m8rinek
-> Luky: Kdo to točil? Na věci před leštěním to chce ostrou kudlu, malou třísku a malej posuv, jestli to někdo vzal na hulváta tak potěš....
14:16:07
06.02.2015
06.02.2015

Luky
-> ondie: jo celkem drsný to je ty rýhy na tom. Taky to nechci vyleštěný do bezvědomí, budu nechávat "kartáčovaný" povrch. Vybičovaný to nechci, takže nylon teda ne e. Zkusím tu houbičku, nebo kdybych sehnal správný rozměr šmirgl lameláku, s tím to jde hezky. Díky
23:38:02
05.02.2015
05.02.2015

ondie
-> Luky: Aha :) ..to máš po soustruhu tak drsný,že moje alternativa je ještě málo?
Věcička z tvý fotky,ten nylonovej kartáč,s tim mi šel vždycky hezky leštit akorát nerez..příjde mi,že to má na hliník moc tvrdej chlup a matroš to tak divně "bičuje". Myslím,že bys nebyl spokojen.
Zatimco právě ty houbičky brousej víc v ploše. Ale kus od kusu,je spoustu zrnitostí.
Šel bych do houbiček .. hrubý-jemný-leštění filcem (pokud je teda cílem lesk,někdo nechává hliník hladkej jemnej,ale nevyleštěnej..u Apoll a Jupíků by to bylo i bližší originálnímu vzhledu a zároveň nenechaný jen na hulváta vypadlý ze soustruhu).
Věcička z tvý fotky,ten nylonovej kartáč,s tim mi šel vždycky hezky leštit akorát nerez..příjde mi,že to má na hliník moc tvrdej chlup a matroš to tak divně "bičuje". Myslím,že bys nebyl spokojen.
Zatimco právě ty houbičky brousej víc v ploše. Ale kus od kusu,je spoustu zrnitostí.
Šel bych do houbiček .. hrubý-jemný-leštění filcem (pokud je teda cílem lesk,někdo nechává hliník hladkej jemnej,ale nevyleštěnej..u Apoll a Jupíků by to bylo i bližší originálnímu vzhledu a zároveň nenechaný jen na hulváta vypadlý ze soustruhu).
21:56:43
05.02.2015
05.02.2015

Luky
-> ondie: to mám, ale tak daleko jsem ještě nedošel
Povrch pro tohle musím teprv uhladit. Tímhle pak povrch sjednotím

20:59:25
05.02.2015
05.02.2015

ondie
-> Luky: Použí něco takovýdleho,existuje spousta rozměrů,aby ses tam dostal a druhů zrnitosti na různý hloubky vrypů. V podstatě bych hliník v posledním kroku před leskem ani ničim jiným nepřipravoval.
www.topabrasive.cz/_data/ .../sortiment_04_02_02.jpg
www.topabrasive.cz/_data/ .../sortiment_04_02_02.jpg
09:53:13
05.02.2015
05.02.2015

Luky
Nebudu zakládat nové téma - už pár víkendů leštím Apolla. Kola jsou nastříkaný a stočený na soustruhu. Bojuju s odstraněním stop po noži, jsou docela hluboký. Čela paprsků jsem vzal vibrační buskou, límce šmirglovým lamelákem na stopce ve vrtačce. Mám ale problém s přechodem mezi paprsky a límcem. Lamelák o šířce 5 mm a průměru cca 50, kterým bych se tam krásně dostal, jsem nesehnal. Nicméně vím o kotouči z tohoto materiálu (nylon + brusný prášek v tom) o mnou požadovaných rozměrech. Má někdo zkušenosti, jak to bude fungovat na hliníku? V tuhle chvíli neřeším leštění, spíš broušení do hladka. Díky
22:49:42
04.10.2014
04.10.2014

Jozka
-> Tomaso435:
Kdysi jsem nechal krytky na jedněch kolech k diskům "přikomaxitovat"
;.. a gumař pak při vyvažování jednu poničil - úderem na střed.

22:36:21
03.10.2014
03.10.2014

Tomaso435
-> Jozka: no násadou vopatrně :D takhle sem z něčeho taky třískal střed, když sem potřeboval vyvážit a jinak to v servíce neuměl...
19:50:27
03.10.2014
03.10.2014

Jozka
-> Tomaso435: Takhle na dálku ti asi nic jinýho nezbyde..
Jsem u poslední sady odhadoval, kolik dá navíc komaxit a celkem i odhadl - takže nebylo nutný žádný lepidlo apod - ale jsem docela zvědavej, jak je budu jednou vyklepávat..
Jsem u poslední sady odhadoval, kolik dá navíc komaxit a celkem i odhadl - takže nebylo nutný žádný lepidlo apod - ale jsem docela zvědavej, jak je budu jednou vyklepávat..

19:42:59
03.10.2014
03.10.2014

Tomaso435
-> Jozka: no 4 vypadají na původní barvu... jedno je rezerva nablentaná čím šlo..
já ty pokličky ztáčím na 70,3 aby tam nějaká vůle byla a vešla se tam tenká vrstva lepidla nebo tmelu... doufám že to pásne :)
já ty pokličky ztáčím na 70,3 aby tam nějaká vůle byla a vešla se tam tenká vrstva lepidla nebo tmelu... doufám že to pásne :)
19:40:27
03.10.2014
03.10.2014

Jozka
-> Tomaso435: No tak to bych spíš viděl na vnější 71 mm.. A jo, asi se to může lišit, mám doma (nebo měl jsem) odlitky ze tří různých forem.. otázka taky může být, kolik je na tom konkrétním kole napatláno barvy..
19:29:25
03.10.2014
03.10.2014

Tomaso435
-> Jozka: kdoví kolik bylo typů? .... toto mi naměřil aceboss tak mu věřím :D snad :-D
"Přeměřil jsem otvory pro pokličky a na měřil jsem tyto hodnoty: 71,6 71,9 71,8 71,6 71,9"
"Přeměřil jsem otvory pro pokličky a na měřil jsem tyto hodnoty: 71,6 71,9 71,8 71,6 71,9"
19:26:30
03.10.2014
03.10.2014

Jozka
-> Tomaso435: Máš nějaký malý ďourky..
Mám obrobeno na průměr 73 mm (tím je tloušťka stěny fakt 3 mm)

11:34:25
03.10.2014
03.10.2014

Tomaso435
-> ondie: no pravda, sou těžší, ale na dobře odaštěnej povrch si myslim že to chytne :)
11:26:01
03.10.2014
03.10.2014

ondie
-> Tomaso435: Tak tys zatim lepil asi jen samý plastový,který sou lehký ne ? ..tohle bude trošku těžší rotační hmota,no ale když to funguje...já osobně ale nejsem moc přítel lepení.
10:52:00
03.10.2014
03.10.2014

Jozka
-> Tomaso435: Aj, zásuvnej průměr si nepamatuju.. tl. stěny zbylá je ale tak 3 mm - aktuálně jsem od krytek daleko, doplním kdyžtak údaje odpoledne.
10:28:59
03.10.2014
03.10.2014

Tomaso435
-> Jozka: ještě mi povež , na jakej pruměr ji máš ztočenou ?
já tam dám tech 70mm. myslim že to bude akorát... a udělám to dle tebe na tu vejšku.
jinak jak máš silnou stěnu po ztočení? mě tady mnohé nezbývá vnitřní pruměr 66,3; vnější 81,7 síla stěny 7,4.. takže po ztočení na 70 zbyde cca 1,8mm každá stěna.
já tam dám tech 70mm. myslim že to bude akorát... a udělám to dle tebe na tu vejšku.
jinak jak máš silnou stěnu po ztočení? mě tady mnohé nezbývá vnitřní pruměr 66,3; vnější 81,7 síla stěny 7,4.. takže po ztočení na 70 zbyde cca 1,8mm každá stěna.
10:09:33
03.10.2014
03.10.2014

Jozka
-> Tomaso435: Jo, i v replikách, co mám já, je číslo odlitku asi taky - mě se trochu pomíchaly... Bohužel jsem nijak detailně origo s replikama neporovnával, jen jsem změřil otvory v discích a na obrábění přidal jednu originální.. Ty origo bych musel vytěžit vyklepáním z disku po sejmutí kola a to teď není v plánu
, tak to budeš muset nějak vymyslet, aby to bylo dobře - nebo vyčkat, až se ozve někdo, kdo má originální krytku na volno..


09:33:31
03.10.2014
03.10.2014

Tomaso435
-> Jozka: jasný.. no i tyto repliky maj to číslo... tak koukám že ji asi stáhnu i na vejšku a bude po problému...
23:15:32
02.10.2014
02.10.2014

Jozka
Těch 14 mm takhle..
22:56:14
02.10.2014
02.10.2014

Jozka
Já jsem jednu vyhmátl.. ale mám vyšší - celková 23 mm, válcová část 14 mm, z toho půlka na osazení, hloubka je cca 18 mm.. takhle to funguje - ale úplně si nejsem jistej, jestli zrovna tahle je originální, i když číslo odlitku uvnitř je..
E: By chtělo ještě od někoho info křížem..
E: By chtělo ještě od někoho info křížem..
22:33:54
02.10.2014
02.10.2014

Tomaso435
-> Jozka: heh... nojo to je taky fakt :) jak muže bejt hluboko?
má někdo origo pokličku k oměření ? :) tady ta má 18mm na výšku. když odečtu ty 3mm na venek tak zbyde 15mm... muže bejt ?
má někdo origo pokličku k oměření ? :) tady ta má 18mm na výšku. když odečtu ty 3mm na venek tak zbyde 15mm... muže bejt ?
22:23:50
02.10.2014
02.10.2014

Jozka
-> Tomaso435: No, tak když takhle, tak volnější.. Origo bych řekl, že čouhající výška byla nejmíň 5 mm po paměti.. ale auto s originálama mám z ruky. Ale pokud se na zadní nápravě nedostane dno pokličky do kontaktu s poloosou, tak na tom nesejde..
20:46:39
02.10.2014
02.10.2014

Tomaso435
-> Jozka: no jelikož kola asi lakovat já už nebudu, jelikož nestíhám termínově, musim pokličky udělat tak aby je pak vzal namatlal, a vlepil.. nevím jakou metodou je bude lakovat uživatel...
jo přesně 3mm aby je bylo za co chytit a zároveň aby to koukalo z kola.. myslim e to bude takovej standart...
-> ondie: kola mám oměřený... ale vč barvy starý.. takže tam musim udělat trochu vůli.... jinak ja vozim vše lepený, pač packy se večinou zůrážej a zatim všechno cajk :)
jo přesně 3mm aby je bylo za co chytit a zároveň aby to koukalo z kola.. myslim e to bude takovej standart...
-> ondie: kola mám oměřený... ale vč barvy starý.. takže tam musim udělat trochu vůli.... jinak ja vozim vše lepený, pač packy se večinou zůrážej a zatim všechno cajk :)
19:55:16
02.10.2014
02.10.2014

ondie
-> Tomaso435: Určitě počkej až budeš držet kola v ruce
A já osobně bych pokličku udělal tak,aby se naklepla jakoby na fest...lepení bych teda nedůvěřoval.

A já osobně bych pokličku udělal tak,aby se naklepla jakoby na fest...lepení bych teda nedůvěřoval.
19:41:22
02.10.2014
02.10.2014

Jozka
-> Tomaso435: Lépe při určování rozměru osazení oměřit pro jistotu více kol ze sady, nejlépe pak všechny.. a 3 mm chceš ponechat vysokou válcovou plochu, vykukující ven z kola ?
Osazení mám osobně víceméně napřesno a drží buď v komaxu, anebo na takovým tom šedivým karosářským tmelu dobře - ale až se budu nudit, udělám zase upevnění na imbusový červíky, jaký měly neorigo pokličky prvních kol, který jsem kdysi koupil..
Osazení mám osobně víceméně napřesno a drží buď v komaxu, anebo na takovým tom šedivým karosářským tmelu dobře - ale až se budu nudit, udělám zase upevnění na imbusový červíky, jaký měly neorigo pokličky prvních kol, který jsem kdysi koupil..
12:15:31
02.10.2014
02.10.2014

Tomaso435
-> m8rinek: zatím nemám kolo jen pokličky... kola budou za tejden
OK takže nechám 3MM na uchycení a zbytek se zúží... a asi spíš to udělám menší na nalepení
OK takže nechám 3MM na uchycení a zbytek se zúží... a asi spíš to udělám menší na nalepení
12:03:43
02.10.2014
02.10.2014

m8rinek
-> Tomaso435: Z venku (kdyby jsi si dal práci vzal do ruky kolo i pokličku tak na to přijdeš).
Buď to udělej ,,na přesno,, aby poklička nevypadávala, nebo s vůlí třeba 2mm a lep na silikon.
Buď to udělej ,,na přesno,, aby poklička nevypadávala, nebo s vůlí třeba 2mm a lep na silikon.
10:03:38
02.10.2014
02.10.2014

Tomaso435
... sice ne leštění, ale středový pokličky....
nevim jak kolo vypadá, ale poklička se nasouvá z vnitřní strany? to znamená že dole bude mít osazení aby nevypadla ven? nebo se bouchá z venku do ráfku ?
já jen že tu mám nový odlitky a potřebuju je nechat stáhnout na pruměr středu ráfku... tak at vim o čem mám uvažovat :) a pokud to někdo dělal je to tak jak si myslim, kolik mm je ideální stočit aby pokličky venku vypadala dobře? aby moc nečuměla ven ale aby nebyla zapadlá ? :) kujuuu
nevim jak kolo vypadá, ale poklička se nasouvá z vnitřní strany? to znamená že dole bude mít osazení aby nevypadla ven? nebo se bouchá z venku do ráfku ?
já jen že tu mám nový odlitky a potřebuju je nechat stáhnout na pruměr středu ráfku... tak at vim o čem mám uvažovat :) a pokud to někdo dělal je to tak jak si myslim, kolik mm je ideální stočit aby pokličky venku vypadala dobře? aby moc nečuměla ven ale aby nebyla zapadlá ? :) kujuuu
01:49:09
02.06.2014
02.06.2014

Karlos (WIO46)
A co tak u těch koprů udělat leštěný límec, plus jen ty vrchní hrany otvíráků, plus třeba znak na pokličce a zbytek do barvy? Prostě á la Vetev.
23:01:03
01.06.2014
01.06.2014

palinator
-> Olin:
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../4129_2010-10 -05_01-46-49_29.jpg
Zeptej se Tomáš#K jak mu šel leštit blok a jestli by do toho šel znova. A to je to člověk kterej má ještě svatou trpělivost.
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../4129_2010-10 -05_01-46-49_29.jpg
Zeptej se Tomáš#K jak mu šel leštit blok a jestli by do toho šel znova. A to je to člověk kterej má ještě svatou trpělivost.
10:58:47
01.06.2014
01.06.2014

Tomaso435
-> m8rinek: kdybys mi řek že to sou kola nějakýho usa old pickupa, tak by to sedělo.
10:53:52
01.06.2014
01.06.2014

sep
-> m8rinek: :souhlas,na mě je to taky moc nigga gangsta ale proti gustu....
10:44:38
01.06.2014
01.06.2014

Jozka
-> m8rinek 01.06.14 08:55:29: To fakt vypadá dost divně..
Ale na autě s bílou střechou to vadit nebude..


10:05:26
01.06.2014
01.06.2014

Olin
-> sep 01.06.14 08:03:30:
Přiložené fotky jsou parádní, takového výsledku chci dosáhnout pánové
Bude to mordovačka, ale i když výsledek bude "kolotočářský", tak mi se osobně velice líbí kopretiny naleštěné...
Přiložené fotky jsou parádní, takového výsledku chci dosáhnout pánové


09:43:55
01.06.2014
01.06.2014

castrol
-> Olin: nevies do coho sa pustas
ale drzim palec 


09:31:02
01.06.2014
01.06.2014

mirecek.666
-> m8rinek: s tim se dá pouze souhlasit
08:55:29
01.06.2014
01.06.2014

m8rinek
-> sep: Jen výsledek je poněkud ,,kolotočářský,,. www.skoda110r.cz/forum/74
738.jpg
www.skoda110r.cz/forum/74 661.jpg
www.skoda110r.cz/forum/74 661.jpg
08:03:30
01.06.2014
01.06.2014

sep
-> Olin: :to už vyjde líp nechat si je poprášit kovem a zalakovat,vzhled bude chrom a ušetříš si dvě sady nehtů a asi 50 hodin práce.
01:10:41
01.06.2014
01.06.2014

Jozka
-> Olin: Zajímavej projekt, proč nezkusit.. Piš si odpracovaný hodiny.. 

00:45:11
01.06.2014
01.06.2014

Olin
-> castrol 31.05.14 20:23:50:
Plánuju to vyzkoušet..Bude to chtít velkou trpělivost a hromadu času, ale výsledek může být fantastický. Chci něco jiného než jen vyleštit límec a střed hodit do barvy..To má skoro každý..Pořádný výsledek chce pořádnou práci...Já na to nespěchám, mám na své šadé plecháče se zimním pneu, takže pohoda. Takže to vidím, že dám zabrat své Narex vrtačce
Samozřejmě to budu dělat po kouskách, uvidím, jak to půjde na prvním kole a podle toho se uvidí, jak dlouho to bude trvat. Jinak moc díky za rady a názory. Nejprve musím sundat dolů starý komaxit a pak brousit a brousit a čistit a na závěr leštit a leštit
Foto hodím hned jak dojdu k nějakému posunu. Jinak jsem se díval a komplet leštění s chemickým čištěním a veškerým servisem by stálo 13 tisíc, což si to raději udělám sám 
Plánuju to vyzkoušet..Bude to chtít velkou trpělivost a hromadu času, ale výsledek může být fantastický. Chci něco jiného než jen vyleštit límec a střed hodit do barvy..To má skoro každý..Pořádný výsledek chce pořádnou práci...Já na to nespěchám, mám na své šadé plecháče se zimním pneu, takže pohoda. Takže to vidím, že dám zabrat své Narex vrtačce



21:09:38
31.05.2014
31.05.2014

Bagrr- máma mele Emu
-> m8rinek: tak to sry ciwe :-D jen jsem zaregistroval inzerát na bázousu tak sem si to spojil :-D
20:40:19
31.05.2014
31.05.2014

m8rinek
-> Bagrr- máma mele Emu: Mam opačnej problém, musim přepočítat sklady, aby mi nějaký zbyly :D.
20:34:29
31.05.2014
31.05.2014

Bagrr- máma mele Emu
-> m8rinek: ciwe nesnaž se je furt udat :-D
20:23:50
31.05.2014
31.05.2014

castrol
-> Olin: chce to more casu ale kedze ho mas a aj supravu ,tak nevidim dovod nevyskusat to
20:21:55
31.05.2014
31.05.2014

myschaak AZNP K.Hora
-> m8rinek:





20:09:10
31.05.2014
31.05.2014

m8rinek
-> myschaak AZNP K.Hora: Chemicky vyleštit by to šlo, ale to je kolo za cca 1500Kč... a už jsme zas u těch minilitů :D.
20:04:58
31.05.2014
31.05.2014

myschaak AZNP K.Hora
-> Olin: jj,spíš jde kopretinám vyleštit jen límec a střed stříknout do barvy...jinak na límec je idální na leštění soustruh.....nebo by byla možnost chem. leštění co jsem někde slyšel ale nemám zkušenost