skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
prestavba na 5q
prohledat
15 příspěvků (zobrazeno 1 až 15) od 06.10.2013 do 26.01.2014, založil/a aquaspeed105
20:36:31
26.01.2014
26.01.2014

steyr
-> srdcar 120L: iba 3 kg?? myslel osm si ze viac...no odlahcovanie na zavody :) 5 ku itak nikdy neradim :)
16:06:50
26.01.2014
26.01.2014

srdcar 120L
-> steyr: K čemu ti to je? Chceš to dát do šrotu? 5-ti kvalt je o asi 3 kg těžší než 4-kvalt, ale váhu obou nevím, nikdy jsem to nepotřeboval vážit.
20:09:21
14.01.2014
14.01.2014

steyr
prepacte, ze sa vtlacim do temy...ale ked sa tu uz riesi 4 a 5q....nema niekto nahodou orientacne vahu suchej 4q a 5q prevodovky ? dakujem
16:53:26
14.01.2014
14.01.2014

šadesa
díky pánové
jsem jsi toho nevšim že tady je katalog

15:32:55
14.01.2014
14.01.2014

dragon_cb_cz
-> šadesa: To je takovej problém 3x kliknout v katalogu? skoda-katalog.eu/ekatalog
-105-120/.../49-hridele-a-
ozubena-kola-(5q)
15:32:13
14.01.2014
14.01.2014

minno
-> šadesa: skoda-katalog.eu/
15:28:38
14.01.2014
14.01.2014

šadesa
zdravím kolegové nevý někdo čísla ložisek hnacího hřídele 5q,ještě líp kde je sehnat a nekrást

23:28:24
12.01.2014
12.01.2014

vojtosu
-> vhml: no já mám právě bubny, které tam byly na tech poloosách,bubny jsem nemenil
-> TAZ1500: no to já právě nevím ,co vím ,tak jsem nikdy předtím vůli necítil,ale nikdy jsem s kolem nepootáčel.Myslím si ,že ty poloosy s tou origo převodovkou neměly vůli,ale jistě to nevím.Myslíš ,že pokud tam ta vůle je tak to nečeu vadí?může se něco stát?
-> dragon_cb_cz: no právě ,to je věc která se mi dělat nechce ,převodovku sem měl rozdělanou měnil jsem polovinu věcí(skládal ze dvou jednu),rozpadlej diferák vyletěl čep mezi satelitama a poškodil diferák,hřídel,obal převodovky,dost jsem si stím užil,nikdy jsem to předtím rozdělané nemel.Právě že pokud se auto zatíží(nemám tam ani motor) tak ta vůle když je auto na zemi nejde cítit,otázka jestli ta vůle po tom zatížení vymezí nebo ne,nikdy jsem se stím nesetkal,tak nevím jestli to vadí nečemu??
-> TAZ1500: no to já právě nevím ,co vím ,tak jsem nikdy předtím vůli necítil,ale nikdy jsem s kolem nepootáčel.Myslím si ,že ty poloosy s tou origo převodovkou neměly vůli,ale jistě to nevím.Myslíš ,že pokud tam ta vůle je tak to nečeu vadí?může se něco stát?
-> dragon_cb_cz: no právě ,to je věc která se mi dělat nechce ,převodovku sem měl rozdělanou měnil jsem polovinu věcí(skládal ze dvou jednu),rozpadlej diferák vyletěl čep mezi satelitama a poškodil diferák,hřídel,obal převodovky,dost jsem si stím užil,nikdy jsem to předtím rozdělané nemel.Právě že pokud se auto zatíží(nemám tam ani motor) tak ta vůle když je auto na zemi nejde cítit,otázka jestli ta vůle po tom zatížení vymezí nebo ne,nikdy jsem se stím nesetkal,tak nevím jestli to vadí nečemu??
18:41:53
12.01.2014
12.01.2014

dragon_cb_cz
-> vhml: No to by se ale nevymezilo pootočením celku o 90 stupňů ne?
-> vojtosu: Pravděpodobně jak říká -> TAZ1500: , vůle kamenů v diferenciálu. Řešení jsou dvě - buď abnormální kameny (který asi neseženeš), nebo výměna planetových kol v diferáku. Ty se ještě sehnat dají, otázkou je, jestli se ti chce to celý rozebírat...
-> vojtosu: Pravděpodobně jak říká -> TAZ1500: , vůle kamenů v diferenciálu. Řešení jsou dvě - buď abnormální kameny (který asi neseženeš), nebo výměna planetových kol v diferáku. Ty se ještě sehnat dají, otázkou je, jestli se ti chce to celý rozebírat...
09:52:27
12.01.2014
12.01.2014

TAZ1500
-> vojtosu 12.01.14 08:53:52: podle toho co pišeš to sou kameny tuhle vuli najdeš asi u všech škodovek s kyvadlovou napravou
09:05:11
12.01.2014
12.01.2014

vhml
-> vojtosu 12.01.14 08:53:52: mě to dělala špatná kombinace bubnu a poloosy. Ty kužely na sebe pořádně neseděly.
08:53:52
12.01.2014
12.01.2014

vojtosu
zdravím,předělávál sem svou stovku na 5Q mokry,převodovku mám ze š125 a poloosy ze š105,měnil jsem ložiska v kolech samozřejmě i gufera ,ale mám problém z vůlí.nejdřív byla moc velká axiální vůle ,četl jsem ,že by mi měly pomoct podložky 0,3mm,ale bohužel nepomohly.Nakonec jsem zjistil,že ty nová ložiska mají vůli,takže sem ložiska vyměnil ty už axiální vůli nemají,ale pořád tam mám vůli když se chytne kolo nahoře a dole jak se zkouší normálně vůle na ložisku,ale otočím to o 90 stupnů a vůle je třeba pryč.Myslíte ,že by mohla být vůle v převodovce jako na kameních?Bouchnu do kola ozve se klepnutí,pokud by byla vůle na kameních tak mi olej v převodovce asi nevymezí ne?protože zatím tam žádnej nemám.Díky moc za rady
19:48:44
06.10.2013
06.10.2013

srdcar 120L
Dá se to zkrátit prakticky kdekoliv na dlouhé tyči od řadičky po první kloub. Když máš dvojkloub, jde to někdy i v části těsně před převodovkou. Záleží na tom, jestli máš tyč venku, jestli máš tyč s domkem nebo s kloubama. V místě, kde to chceš zkrátit, si hlavně udělej podélně rysku dostatečně dlouhou, aby ti přesahovala zkracovanou část, to je kvůli tomu, abys se dostal po zkrácení do stejné polohy při řazení. Rozřízneš, zkrátíš o 6 cm, dáš dovnitř jako výstuž trubku o něco delší a buď to celé svaříš nebo sešroubuješ či snýtuješ. Tak jsem to zkracoval já, měl jsem původní řazení na 4 kvaltu s domkem těsně u převodovky. Řadicí kulisu jsem nechal původní ze 4 kvaltu a dodnes i po 14 letech provozu, s ní nejsou žádné problémy.Zkracovat tyč těsně u uchycení k řadičce moc nedoporučuju, po zplacatění konce se nemusíš přesně trefit a máš zaděláno na problémy s řazením.
19:48:25
06.10.2013
06.10.2013

TAZ1500
kdekoliv až na misto kde to jezdi v tom silonu
16:46:27
06.10.2013
06.10.2013

aquaspeed105
zdravim, nedavno som na svojej 105 vymenil seriovy 4kvalt za novy 5kvalt, nasiel som si info o tom ze bude treba este skratit radiacu tyc o 6cm, viete mi poradit kde by som to mohol skratit?