skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tlmice Skoda 110
22:35:56
18.06.2013
18.06.2013

schrenkie
Ahojte dakujem za rady, ten napad s WD-eckom bol najlepsi, plne doporucujem. Tri krat som to prestrekol, nechal asi tyzden posobit a povolilo to tak lahko, akoby to bolo nove, ziadne hasaky a pripravky neboli treba. Doslova to slo rukou. Ako fakt som bol prekvapeny :)
07:35:38
03.06.2013
03.06.2013

Jozka
-> Bukaj: To jsem viděl jen vyfocený v příručce, tyhle monážní otvory.. vypuštěno hlavně kvůli rezonancím tuším..
-> schrenkie: V případech, kdy se tlumič vzpouzí demontáži, je dobrý vzít 5-6 mm tlustej plech (pasovinu), vyvrtat díru 5 mm v průměru a pak jí dopilovat dle jiného tlumiče do patřičného tvaru a použít jako reakci.. a samozřejmě se neukvapit a prolejvat WD či jinejma sajrajtama.. nejhorší je hned v 1. kole ožvejknout ten patvar stranovým klíčem
-> schrenkie: V případech, kdy se tlumič vzpouzí demontáži, je dobrý vzít 5-6 mm tlustej plech (pasovinu), vyvrtat díru 5 mm v průměru a pak jí dopilovat dle jiného tlumiče do patřičného tvaru a použít jako reakci.. a samozřejmě se neukvapit a prolejvat WD či jinejma sajrajtama.. nejhorší je hned v 1. kole ožvejknout ten patvar stranovým klíčem

01:16:55
03.06.2013
03.06.2013

afro100
-> schrenkie: kluc tam nedavaj .. poriadne to prelej nejakym uvolnovacom hrdzavych skrutiek a daj tam poriadny hasak .. ja som to chytil do maleho hasaku a ten maly hasak do velkeho hasaku (kvoli miestu na dve ruky a skubol klucom.. a ked budes nahodou robit otvor, tak nie zpoza sedaciek ale jednoduchsie je od motoroveho priestoru ;)
22:51:07
02.06.2013
02.06.2013

schrenkie
Ahojte, no vidim ze sa nam tu rozbehla fajn debata ohladne mojho problemu. Co sa tyka tych fotiek tak ja som na aute ziadny bocny otvor nenasiel. Je to dobry napad, ak zlyhaju klasicke metody demontaze, tak si ten otvor budem musiet vytvorit :) Obavam sa ze ten koniec zavitu kde je ta ploska tusim na 6 vidlicovy kluc bude ohlodany hrdzou a ze sa mi pretoci v kluci, a budem v kely, presne tak ako sa mi pretocil na lavej strane a to kluc bol novy a pre istotu som to strekol aj WD. Islo to dost z tuha. Mozno keby som mal nejaky maly hasak ale nemam bohuzial. Nakoniec som to vzal karboskou :)) Len na tuto stranu sa karboskou nedostanem. Skusim radu Eidy streknut to WDckom, par dni nechat posobit a potom to skusit, len je tam fakt otrasny pristup zaroven drzat zavit a este odskrutkovavat matku. Ak tobude nanic, vyrobim si otvor v batozinovom priestore :) Zatial dakujem :)
22:45:49
02.06.2013
02.06.2013

Bukaj
-> saskyn2: Já si toho všiml právě, když jsem rozebíral tohle auto - čistil jsem ho od všech dílů a ty gumové záslepky jsem viděl poprvé a bylo mi to taky divný

22:43:47
02.06.2013
02.06.2013

m8rinek
-> Bukaj: Tak to kilo/erko fakt nemá a přitom docela praktická věc...
22:39:41
02.06.2013
02.06.2013

saskyn2
-> Bukaj: Ty jo tak toho jsem si nikdy nevšim

15:31:18
02.06.2013
02.06.2013

Bukaj
02.06.13 15:25:19
15:25:19
02.06.2013
02.06.2013

Bukaj
02.06.13 15:13:38krucinál, blbej net...
15:13:38
02.06.2013
02.06.2013

Bukaj
De Luxe 66 ani 67 ty otvory už nemá.
Zde pohled zezadu (v místě mřížky nasavače) - 1000MB 1965
Zde pohled zezadu (v místě mřížky nasavače) - 1000MB 1965
15:06:38
02.06.2013
02.06.2013

Bukaj
Třetí pokus...
14:57:58
02.06.2013
02.06.2013

Bukaj
-> saskyn2:
Ono mi to nevložilo fotku, nějak mi hapruje internet...
Ono mi to nevložilo fotku, nějak mi hapruje internet...

13:46:21
02.06.2013
02.06.2013

saskyn2
-> Bukaj: A nebylo to domorobo? Teda nějakou tu žábrovku jsem taky měl a nepamatuji se že by tam byly otvory ale možná se pletu, resp. nikdy jsem na tom tlumiče neměnil
13:38:45
02.06.2013
02.06.2013

Bukaj
Tak opravdu to mají jen žábrovky - je to kvůli jinak tvarovanému plechu za mřížkou (žábrou), která trochu brání pohodlné demontáži tlumiče. Novější modely s hranatou mřížkou už tam mají slušný přístup po demontáži mřížky, takže servisní otvory netřeba 

11:59:11
02.06.2013
02.06.2013

Bukaj
-> saskyn2: Tak možná to měly jen první modely. Rozebíral jsem teď jednu 1965 a vzadu ve stěně dvě obdélníkové díry s gumovými záslepkami. Taky mi přišlo, že u 1967 jsem si toho nevšiml, jdu to omrknout 

10:59:37
02.06.2013
02.06.2013

saskyn2
-> Bukaj: ??? servisní otvory na MB jsem vživotě neviděl a stovka taky nic takovýho nemá
09:29:16
02.06.2013
02.06.2013

Bukaj
Nevím, jak u kila, ale MB má vzadu za sedadly pod čalouněním servisní otvory pro demontáž tlumiče. Mají to i 105/120, takže předpokládám, že i kilo. Nahoře chytit plochým klíčem 6mm a matici nejlépe očkovým 17 mm (některé tlumiče měly matku na 16mm klíč).
01:16:28
02.06.2013
02.06.2013

Citr0nik
-> schrenkie: ano je tam zarez ja tam davam vidlicovi kluc .. velkost si niesom isty ale okolo 5-5.5-6 .. alebo ako pise Eidy 

01:12:32
02.06.2013
02.06.2013

Eidy
-> schrenkie: konec závitu je zbroušenej do plošky, tam to musíš vzít sikovkama nebo hasákem. Ideálně možná samosvíracíma kleštěma www.dovavanik.cz/eshop/..
./501382_o_0.jpg
Asi to bude zarezlý, tak to nejdřív postříkej WD nebo něčím podobným a nech to pár dní působit.
Asi to bude zarezlý, tak to nejdřív postříkej WD nebo něčím podobným a nech to pár dní působit.
00:59:50
02.06.2013
02.06.2013

schrenkie
Ahojte prepacte za mozno blbu otazku ale ako dam dolu zadny pravy tlmic na Skode 110?Problem je s hornou matkou. Ono k lavemu sa da dostat lahko ked dam dole chladic. Ale pravy je schovaty za plechom. Dal som dolu ventilator kurenia a este aj mriezku z blatnika. Problem je hlavne s tym ze treba nejak zaistit tycku voci matke a moc tam nemam miesto. Existuje na to nejaky pripravok? Lebo mi to pride pomerne ako gynekologicky zakrok, nieje tam nic vidno len to tam mozem nahmatat. Dakujem za pomoc :)