letmé uložení kol

prohledat
35 příspěvků (zobrazeno 1 až 35) od 11.10.2012 do 16.10.2012, založil/a Antony - zrušená registrace
řadit dle data
09:49:13
16.10.2012
Ultim
-> Eidy: Ta axialni sila se pocita jako 1/2 statickeho zatizeni. Takze je to i stat. axialni. Stejne po prekroceni te dovolene ax. sily zacne dochazet k nadmernemu oportebeni loziska, rozhodne to nevyjete ven. Stejne se nepredpoklada, ze na zavodaku bude mit to lozisko stejny kilometrovy probeh jako u spotrebaku ne? Pak je na zvazeni, zda po 50K km koupim znovu stejne, nebo kosouhle.
20:05:07
15.10.2012
Bedřich - zrušená registrace
-> Antony: Řešiil jsem přední nápravu s R16.S tím, že náprava bude dostatečně předimenzovaná pro nápravu s R13.Nápravnice při statickém zatížení vydržela bezproblému.Při brždění došlo v jednom místě k překročení meze kluzu.Ale byla spíše moje chyba, protože kdyby jsem se na to místo zaměřil a zamyslel se nad tím tak mi to dojde.Napětí se v tom místě zvětšilo přibližně 2x.Jen tak pro informaci, při slicku R16,Gumě 210/605 a sučiniteli přilnavosti 0.8.bylo přetížení přibližne 0.45g.



Ale ber ty hodnoty s rezervou.Je to opravdu jiný případ.
17:53:34
15.10.2012
Antony - zrušená registrace
-> Bedřich: Povídej, je to o hodně víc?
17:30:40
15.10.2012
Bedřich - zrušená registrace
-> Eidy: Se slikem na správné teplotě by jsem s takovým tvrzením byl opatrný.Až jsem se divil jaké hodnoty mi přišly při přepočítání nápravy...
16:33:59
15.10.2012
Antony - zrušená registrace
-> Ultim: na tu nápravu je čas přes zimu (nový domky, atd.), teď tahám elektroinstalaci 4
10:51:03
15.10.2012
Eidy
-> Ultim: A ty 3g jsou staticky nebo dynamicky? Já jen, že když v zatáčce poskočí kolo bokem a trefíš třeba díru, tak dynamicky se na 3g určitě dostaneš. Možná i víc. Ano, je to maximálně jednou za deset let. :)
10:43:14
15.10.2012
Ultim
-> Antony: ...takze... uz to mas namontovane?
12:33:37
12.10.2012
Antony - zrušená registrace
-> stepan: 4 ty 3g je zhruba přetížení na pouťový centrifuze, takže to fakt nehrozí .
09:58:12
12.10.2012
stepan
-> Antony: Když sem to měřil u sierry, tak při 1,1G klouzala.
08:46:09
12.10.2012
Antony - zrušená registrace
-> Ultim: sice nedokážu odhadnout boční přetížení, ale myslím že určitě ne.
22:57:38
11.10.2012
Ultim
-> Antony: Takze 3209 axialne udrzi asi 15KN. Mas dve kola ze a to druhe udrzi priblizne stejne? Takze do 3g by to melo udrzet 1000kg auto. Jak casto jezdis s MTX s pretizenim 3g do zatacek?
20:40:36
11.10.2012
Antony - zrušená registrace
-> Ultim: ne ne, není naklapěcí. Označení myslím 3209.
20:26:27
11.10.2012
Ultim
-> Antony: Ale neni doufam vyklopne ze ne? To bys pak mel A-cka jak svin 4

JJ, takze i to dvouradove to udrzi. Je to tak jsem jsem ti posilal ten odkaz, proste i klasika udrzi cast axialnich sil.
19:16:36
11.10.2012
Antony - zrušená registrace
-> Ultim: Já doufám, že všechny sily. Nábojem prochází poloosa jako u 120. ale nemá žádný ložisko, jen kameny v rozvodovce . .
19:02:06
11.10.2012
Ultim
Takze to u 1203 pobira vsechny sily? Tak to potom neni co resit. Dej ho tam. Kdyz to udrzi plnou 1203, tak to udrzi i MTX ne?
17:15:23
11.10.2012
Antony - zrušená registrace
-> Ultim: Tady je náboj

máš pravdu že trojka není moc, nicméně bych je dokázal využít i líp.
zvětšit letmé uložení kol - obrázek od Antony - zrušená registrace vložen 11.10.2012 17:15:23
16:12:46
11.10.2012
Ultim
-> Antony: Ne ze bych tomu rozumel, ale to je jedno.

www.skf.com/portal/.../pr oducts?maincatalo...



klikni na to DIMENSIONS a jak je sloupec C0, tak pro max axialni sila muze byt 0,5xC0

viz:

www.skf.com/portal/.../pr oducts?maincatalo...



Na MTX bude pusobit vetsi odstrediva sila v zatackach,nez na 1203 = vetsi axialni.

Loziskem s koso-stykem, rozhodne neprohloupis a kdyz stavis MTX,tak te ty 3k snad ani nezrujnuji.
16:01:57
11.10.2012
Antony - zrušená registrace
-> Ultim: 1203 je takovém kříženec. Má jedno ložisko jako 120, ale unašeč kterej má na sobě ložisko z druhý strany zajištěny maticí. to celý je v domku kterej se dá přidělat na nápravu. poloosa přenáší jen krut.
15:53:12
11.10.2012
Ultim
-> Antony: Obecne se da rict, ze i ty dvouradove dokazi prenest cast axialnich sil. Ale moc rady to nemaji.

1203 ma typ napravy jako 120?
15:34:29
11.10.2012
Antony - zrušená registrace
-> anubis: nee, jiným způsobem nepůjdu. Mám vyřešeny náboj, štefty, domky, kotouče (bubny) poloosy, unašeče. Teď jen jaký ložiska tam přijdou. Jestli stačí normální dvouřadý (cca 300/ kus ze 1203), nebo musejí mít kosoúhlý styk (cca 1500/kus) 4
15:17:46
11.10.2012
anubis
-> Ultim: diskuze je o tom najít vhodný řešení pro Antonyho projekt ne pitvat co kdo řekl a jestli to bylo do posledního písmene správně takže tuto debatu ukončuji a nehodlám se k tomu dál vyjadřovat...



-> Antony: zkoukni ten díl co jsem poslal... je to z Octavie II popř čehokoliv se stejnou nápravou... jediná nevýhoda je rozteč 5x112 ale to by se asi řešit dalo... ale jinak bych řekl že to řeší problém ložiska, kloubu poloosy i náboje kola...
15:14:44
11.10.2012
Ultim
-> Eidy: 100% souhlas.

anubis 11.10.12 12:53:06 napsal:

… proto se nedoporučuje tahat tyhle auta bez

poloos…


Timto pojmem "poloosa" se mysli jen ten vnejsi homokinetak,prave kvuli tomu aby nevyjel naboj. Lozisku jako takovemu je to jedno.

EDIT: Teoreticky existuje moznost poskozeni loziska pokud bude auto bez homokinetaku, za predpokladu ze u toho vnitrniho deleneho krouzku dojde k situaci, ze te co je u prevodovky/motoru bude mit mensi presah, nebo dokonce vuli a cele axialni zatizeni bude tedy prenaset jen vnejsi [dal od motoru]. Takze pri sile jdouci od vozu, by doslo k vytrzeni naboje spolu s tou jednou polovinou.
upraveno 1x, naposled 11.10.2012 15:23:07
15:09:47
11.10.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> anubis 11.10.12 15:03:01: S tímhle se dá už souhlasit. Poloosa musí na délku být proměnná aby auto mohlo pérovat, ale zároveň venkovní "domek" kloubu stažený matkou z veku kola opravdu jistí náboj/ložisko. Proto se ta jízda bez poloosy nedoporučuje. Nicméně ložisko je to co drží axiální síly.
upraveno 1x, naposled 11.10.2012 15:10:18
15:04:31
11.10.2012
anubis
-> Antony: vůbec nic z tohoto... použil bych tohle a máš to téměř bez starostí... v principu je celek podobnej originální sestavě dílů na LR potažmo MTX



www.autokelly.cz/
upraveno 2x, naposled 11.10.2012 15:07:02
15:03:01
11.10.2012
anubis
-> Eidy: -> Ultim: asi jsem to špatně napsal... ne poloosa jako celek ale vnější část s tisícihranem... možná spíš než že něco přenáší tak zabranuje vyjetí náboje...
14:51:07
11.10.2012
Eidy
-> anubis: Poloosa nesmí přenášet žádný axiílní síly. Naopak by měla být roztažitelná a stlačitelná v drážkách v podélném směru, jinak by nebyla funkce nápravy možná. Takže ta nic nepodrží. A kdyby náboj mohl vypadnout z ložiska bez poloosy, tak vypadne i s poloosou. Nebo to rozhodně nevydrží dlouho.
14:11:13
11.10.2012
Ultim
anubis 11.10.12 12:53:06 napsal:

to řeší konstrukce těhlice… je to tam udělaný tak že poloosa je

nasunutá z jedný strany a na její straně zapadne do drážky a z druhý

strany je zajištěná v náboji takže axiální namáhání neodnese ložisko

ale přenese se do těhlice… proto se nedoporučuje tahat tyhle auta bez

poloos…


Promin,ale tohle je uplna blbost. Pokud se bavime o dvouradem lozisku,jako jednom celku, tak tam prihomnost poloosy vubec nema vliv na nic. Klasicka sestava na predoklce je takova, ze mas tehlici, v ni je lozsko zajistene segrovokou. Do vnitrku loziska ja nalisovan naboj. HOTOVO. Ta polosa+matka je tam jenom proto,aby nahodou nevyjel naboj z loziska.. haha,jako by to slo snadno ze...

Proste poloosa rozhodne neprenasi zadne axialni sily, dokonce ani nesmi. Vsechny sily se prenasi pres lozisko.
13:17:43
11.10.2012
Antony - zrušená registrace
Jde mi o to jestli jsou klasika dvouřady, nebo dvouřadý s kosoúhlým stykem. Podle cen ložisek tam je normal, podle toho co píše anubis, bych řekl že s kosouhlým. Řeším co dát na MTX nápravu.
12:58:21
11.10.2012
anubis
-> Eidy: jo jedno ale zapadne z jedný strany do těhlice a z druhý strany je zajištěný poloosou která skrz něj prochází do náboje kde je matka... to ložisko se nesmí namáhat v axiálním směru... správně se do něj nesmí nijak mlátit atd...
upraveno 1x, naposled 11.10.2012 12:59:29
12:54:53
11.10.2012
Eidy
-> anubis: Ale je tam jen jedno ložisko ne?
12:53:06
11.10.2012
anubis
to řeší konstrukce těhlice... je to tam udělaný tak že poloosa je nasunutá z jedný strany a na její straně zapadne do drážky a z druhý strany je zajištěná v náboji takže axiální namáhání neodnese ložisko ale přenese se do těhlice... proto se nedoporučuje tahat tyhle auta bez poloos...
12:52:26
11.10.2012
Eidy
Jak říká Anubis. Je to dvouřadý, kuličkový, nevýklopný.

www.skoda-dily.cz/eshop/1 j0498625-lozisko-predniho- kola.html

Je širší než standardní dvouřadý ložisko.

Edit: Axiální namáhaní jako u každýho kuličkovýho. Podrží to kuličky v drážce. Stejně jako u výklopnýho kyvkovýho.
upraveno 1x, naposled 11.10.2012 12:53:52
12:50:40
11.10.2012
Antony - zrušená registrace
-> anubis: nojo, ale jak je vyřešeny axialní namáhaní? předpokládám, že tam nějaký bude.
12:45:01
11.10.2012
anubis
valivá, kuličková dvouřadá.... 1 prostě dvě řady kuliček...
12:32:36
11.10.2012
Antony - zrušená registrace
Pánové, zajímalo by mě, jaké konstrukce jsou ložiska používaná u jednoložiskového (letmého) uložení kol u aut. Myšleno třeba octavka, fabie apod.

Ptám se, že jsem se s nima zatím nesetkal, a označení výrobce to neuvádí. diky
Extreme Tyres