
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zadna geometria-pomoc surne!!!
-> minno: No vtej veci taka vec ze mi to nedalo tak som teraz vzbehol do garaze zobral som dlhu latu a len tak na hrubo som to odmeral a lava strana ma razvor 239,4mm a prava 239,5mm takze vyzera ze je dobre ale to som meral len tak na rycho zo zvedavosti musim urobit presnejsie meradlo

-> peter l: Diery práveže možno ani nebude treba prepilovať. Možno ti stačí teraz dať len jedno koleso viac dopredu a tým sa napraví aj súososť a aj zbiehavosť.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Daco take riesenie mam na meranie zbiehavost,takze chapem

-> minno: Ja ta chapem,a mozno to skusim ale najprv by som aj tak musel prepilovat dieru je totiz na doraze...moze to bit ten suosovost lebo som menil aj nostnik na pozdlzne ramena a nemusi byt na 100% presne aj ked som sa snazil 

-> minno: Rekl bych, ze se proste bojej, ze neco urvou, neco urezlyho se rozsype atd.
-> peter l: Jinak ty dva jekly mely vuci sobe docela vuli a vaklalo to. Vyresil jsem to tak, ze na tom vetsim byly ve vzdalenosti treba 25cm od sebe dve matky a sroubama jsem tlacil ten mensi jekl dolu. Takhle se to blbe vysvetluje a vyfotit to nemuzu, protoze mi to cely Bukaj zatahl asi pred mesicem a porad to nevratil.
-> peter l: Jinak ty dva jekly mely vuci sobe docela vuli a vaklalo to. Vyresil jsem to tak, ze na tom vetsim byly ve vzdalenosti treba 25cm od sebe dve matky a sroubama jsem tlacil ten mensi jekl dolu. Takhle se to blbe vysvetluje a vyfotit to nemuzu, protoze mi to cely Bukaj zatahl asi pred mesicem a porad to nevratil.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Daco budem musiet vymisliet na meranie suosovosti..a dik za napad
-> peter l 27.09.12 19:43:46: v servise ťa pošlú do prdele so škodovkou vs geometria jedine tam, kde pracujú debili. Poznám také servisy. Také servisy aj ty pošli niekam. Nájdi si taký servis, kde ti to budú chcieť nastaviť bez zbytočných komentárov a nebude problém. Veď tam máš nové nápravy. V tom nie je problém, že by sa im to nedalo, alebo že to nevedia, problém je v tom, že to nechcú robiť. Nevidím rozdiel v nastavovaní geometrie či je to škodovka, alebo akékoľvek iné auto.
-> peter l: Ja si proste svaril na mereni soutyci ze dvou jeklu, ktery dou do sebe zasunout. Na koncich jsou svisly tycky s mericimi hroty, ktery prikladas k disku. Potom merim rozdil pozic vepredu a vzadu na kolech... Souosost jsem meril normalne metrem ve dvou lidech. Delal sem auta od malucha po audi A6 a vsechna jezdi v pohode bez problemu s ovladanim nebo sjizdenim gum.
Cena toho nastroje je par korun a supleru na samotny mereni ma asi kazdej...
Cena toho nastroje je par korun a supleru na samotny mereni ma asi kazdej...
-> auta.petr: Tak to to som si myslel aj ja ze jedno kolo zbiehavost a druhe rozbieh.sakra

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Este som to aj nestihal napisat
presne tak ako si pisal,bohuzial je to unas tak...tak ze radsej to skusim doma ako keby som mal chodit od servisu k servisu oni mi povedia ze nemam ist geometriu ale do kovosrotu ako keby som len teraz pocul


-> peter l: Ty máš kyvku a u kyvky zlá súososť robí ešte väčší bordel ako u vlečky. Kyvka je viac pretáčavá aj keď je geometria v poriadku. A teraz si vezmi keď sa ti v zátačke spraví na kolese Véčko jak prasa a ešte navyše ide zadná náprava mimo osy vozidla....Potom to je pretáčavé jak hovado.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A sakra, nějakej šotek mi to přehodil, samozřejmě to bylo směřováno na autora tohoto vlákna...

-> auta.petr: Ja mam geometrii v pohode



-> Matthes, záškodník z TechWebu: Myslím si, že máš tu sbíhavost udělanou do zatáčky, pokud si to neměřil na geometrii, která změří celé auto. Máš nejspíše jedno kolo do sbíhavosti a druhé do rozbíhavosti, tím pádem jakoby do zatáčky.
-> minno: To viem ale ked sa ukazem v servise zo škodovkou a ze mi treba urobit zadnu geometriu tak ma poslu do teplich krajin



-> minno: Kamos sel na optickou a chteli ho poslat do rite, ze to nejde :-D Pak ze to neumi. No nakonec to tam kamos stouchal sam a technik jen rikal jak to je...
Pokud je karoserie nebourana a nevyvarovana, tak to docela jde. Na vlecce se mi to tak nejak povedlo a auto se chova bez problemu, gumy se nesjizdi.
Pokud je karoserie nebourana a nevyvarovana, tak to docela jde. Na vlecce se mi to tak nejak povedlo a auto se chova bez problemu, gumy se nesjizdi.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No nic musim sa do toho pustit,tak to jak je urcite nenecham ma to dost sere..



-> peter l: Tak s tým zájdi na riadnu geometriu. Zlá súososť dokáže robiť s autom riadnu šarapatu na ceste. Doma sa to nastavuje zle, lebo potrebuješ šteľovať na zadku súčasne aj súsososť, aj zbiehavosť.
-> peter l: Hele je to mozny. Kazdopadne musis stelovat vzdy oboje a zaroven. No je to pekna pakarna...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Len tak po gadzovsky
.moze to robit aj to???

-> peter l: Hele a meril si i souosost? To je dle me dulezitejsi nez 2mm rozbihavost.
Je to na mokrej naprave,ale skusim to prepilovat dieru a nastavit na zbiehavost 2mm dufam ze to pomoze.
-> peter l: nezaskodi napisat na jakom priblizovadle
-> peter l: Předpokládám, že to je u 742. Tak ty drážky propiluj.
Na sklizeci mlaticce taky zataci zadek :-)
na ještěrce? tam je to normální
Po poskladani a vyskusania auta mam pocit ze v zakrute ma zadok chce predbehnut proste zadok akoby plaval po odmerani je rozbiehavost 1,5mm(nedalo sa nastavit totiz sruba je uz na doraze)moze to robit rozbiehavost,to plavanie?????prosim surne!!!