skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Převodovka 110l
-> Toňas: stává se...asi vada materiálu
Vážení škodovkáři, vim trvalo mi to dlouho než jsem se dotoho pustil, ale už mi to jezdí. Závada byla ta, že se urvala lamela v těch nejtkách. Nevím ale proč, píčoviny stim nedělam. Já se bál, že to byla poloosa atd, tak naštěstí to bylo jen toto. Jinak všem děkuji za rady ;-)
-> myschaak AZNP K.Hora: mas recht marenko. Utrhlej stred lamely od zbytku. Tez jsem nejednou videl.
-> myschaak AZNP K.Hora: to jsem zavrhnul podle fotek kde je fakt nějak divně ložisko k přítlačáku.. a připisovat to nebudu, když nevyhraje nikdo tak víc peněz pro mě



-> Matsoft: nebo tak
-> Peťa Klíč: připiš si tam střihlou lamelu,kurz 1.31
to už jsem parkrát zažil)
to už jsem parkrát zažil)
ja mam jeste jeden typ. Odnytovane oblozeni z lamely.
-> Peťa Klíč: A ešte mohla prdnúť celá spojka. Ale to by bola rána.
-> Peťa Klíč: ještě to venku nemám. Já jsem strojvedoucí a dost jezdím tak toho času taky není vela. Ale jen co něco zjistim tak vás zde budu informovat. Mějte strpení
-> Toňas: tak coo, už máš venku motor??
uzavírám sázky:
prdla mrkev kurz 2.12
uletěl přítlačák kurz 1.85
uletěl celej setrvačník kurz 1.99
vysypal se diferák kurz 1.65
vysypalo se ložisko v klice 1.47
-> Toňas: hlavně tyjo nezapomeň než vyndáš motor tak převodovku podlož, nebo ti žuchne na zem a dokurví se ti to tvoje táhlo
uzavírám sázky:
prdla mrkev kurz 2.12
uletěl přítlačák kurz 1.85
uletěl celej setrvačník kurz 1.99
vysypal se diferák kurz 1.65
vysypalo se ložisko v klice 1.47
-> Toňas: hlavně tyjo nezapomeň než vyndáš motor tak převodovku podlož, nebo ti žuchne na zem a dokurví se ti to tvoje táhlo
-> Peťa Klíč: lepsi, nez kdyz ho to prejede
. Ostatne bych to s tim ujizdenim na volnobeh s porouchanym soukolim nevidel tak zle
.


-> Toňas: Tak si sežeň ještě jednu sílu a ať se kouká co se tam při nastartovanym motoru a sešláplou spojkou dějě. Třeba to je jen povolenej přítlačák, jak praví Eidy.
-> COL: jj aby mu ujelo



Ja bych rekl, ze je proucha na soukoli staleho prevodu - pokud tam bylo to silne cukani...
... Zkusil bych pustit motor, zaradit, vylezt ven a zkusit auto popotlacit - pokud mozno ve smeru zarazene rychlosti.
... Zkusil bych pustit motor, zaradit, vylezt ven a zkusit auto popotlacit - pokud mozno ve smeru zarazene rychlosti.
Motor běží normálně, žádné divné zvuky, nic. Když zmáčknu spojku tak je sylšet z prostoru spojky jakoby škrábání kov o kov. Žádné hrůzostrašné zvuky se jinak z toho neozývají
Co to dělá, když je to natočený a mačkáš spojku? Skoro to vypadá na povolenej setrvačník nebo minimálně úplně chybějící ložisko v klice - obé vymele gufero (na labyrint to nevypadá:) a pak by to bylo takhle zahnojený. Že by praskla klika a stihlo se to tolik zasvinit si nemyslim
-> Toňas: To vypadá divně. Jako kdyby bylo vypínací ložisko proti přítlačáku nakřivo. Není povolenej přítlačák od setrvačníku?
to je divný, že ty obrázky nejdou. V srpnu mam dovolenou, tak se dotoho pustím.
tonda.wbs.cz/p1000179_ori ginal.jpg a tonda.wbs.cz/p1000180_ori ginal.jpg
tonda.wbs.cz/p1000179_ori ginal.jpg a tonda.wbs.cz/p1000180_ori ginal.jpg
-> Toňas: obrázky nefungujou
hele vyndej motor, stačí ti k tomu nějakej vozejček a sedumnáctka klíč

ach, teď se mi ty fotky podařilo hacknout, no vůbec to nevypadá žeby to bylo v pořádku, takže motor ven a zjistit
hele vyndej motor, stačí ti k tomu nějakej vozejček a sedumnáctka klíč


ach, teď se mi ty fotky podařilo hacknout, no vůbec to nevypadá žeby to bylo v pořádku, takže motor ven a zjistit
Táááákže: lehl jsem si pod auto a kamarád mi postupně řadil všechny rychlosti. Táhlo nevypadlo, to drží a opravdu to vypadá že to řadí, řadička zůstane na požadovaný rychlosti. Dále když to běží na volnoběh a sešlápnu spojku, tak je slyšet takový škrábání a když ji pustim tak zvuk zmizí a když ji pustim tak je mezi tou pákou a přítlačákem? (snad to nazývám správnými názvy) mezera, je to vidět na fotce, jak se to zbýhá doprostřed jak je to tam otlačený. Na první pohled při sešlápnutí to vypadá, že to funguje, ale nefunguje. A šechno je teda hrozně mastný, zaolejovaný. Asi sákne převodovka. zde jsou odkazy na foto: tonda.wbs.cz/p1000179_o
riginal.jpg a tonda.wbs.cz/p1000180_o
riginal.jpg
jo a přijdemi, že ten přítlačák je trochu šišatej,....
jo a přijdemi, že ten přítlačák je trochu šišatej,....
-> Toňas: Je při řazení cítis ono "zařazení"? Jako že to tam "spadne"? Nebo s tím kvrdláš a nic? Když dáš 1, 2 nebo zpátečku, kde máš řadičku? Nevrátí se jako na 3 nebo 4? Mohlo by to být i prasklý táhlo nebo tak něco.
klínek v bubnu to nebude. Ten se nikdy nesmí střihnout a nikdy nesmí přenášet žádnou sílu. Ten je tam skoro zbytečnej. Sílu přenáší konické spojení.
Mrkni do špajzky jak jsem říkal a pak uvidíme.
klínek v bubnu to nebude. Ten se nikdy nesmí střihnout a nikdy nesmí přenášet žádnou sílu. Ten je tam skoro zbytečnej. Sílu přenáší konické spojení.
Mrkni do špajzky jak jsem říkal a pak uvidíme.
jeste jedna moznost mi napadla, ale to by tam asi nebyl furt neutral. Zlomena vidlicka, kterou se tam davaji rychlosti-ta, ktera je sprazena s tahlem razeni.
-> afro100: ten diferák mě napadl taky..... no kdyby se ustřhl klínek co je mezi poloosou a bubnem tim to asi třeba nebude, že? No dneska už na to kašlu, sem tak naštvanej že to nechci vidět, zejtra na to mrknu..... aneb když už se to má posrat tak pořádně....
alebo rosypany diferák :)
-> Toňas: lamela, přítlačák, vypínací ložisko, stržená mrkev. Tipuju na něco z toho. Sundej kryt spojkovýho válečku a koukni co se tam jak točí, když máš zařazeno.
-> Toňas: asi sa odporucal priltlacak, takze motor von a pozret sa, co sa co je vo veci.
to bude problém skôr medzi motorom a prevodovkou (spojka, prevodovka, možno sa niečo ulomilo alebo zavarilo :)
Zdravím, mám škodu 110L. Dnes se mi stalo to, že sem se normálně roujížděl a když sem zařadil dvojku začalo auto hrozně moc cukat. Tak jsem zastavil a chci se znovu rozjet, ale nejdeto. Ať tam dám jakoukoliv rychlost prostě to nejde. Zkoumal jsem jestli mi nevypadlo táhlo řazení a nevypadlo. Jde řadit bez zmáčknutí spojky. Je pravda že kamýnky na obou poloosách už měly vůly. Převodovky se zdá být ještě původní z fabriky. Motor je ok, ten normálně běží, ale nejde mi do hlavy že při nastartovaným motoru bez zmáčknutí spojky tam dávám rychlosti. Je mi jasný že to bude muset všechno ven, jen by mě zajímali vaše názory atak.
Díky
Díky