Kterak Gryzly na Pohofest málem nedojel

prohledat
57 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 10.07.2012 do 21.07.2012, založil/a Gryzly
řadit dle data
22:52:26
21.07.2012
Zazaa
-> Vrba: presne to same se me stalo s gardesem ... valim do kopce a najednou neni vykon a chciplo tak sem otevrel kapotu a videl jak benzin chcije na vejfuk, tak sem ji zas zavrel a cekal a doufal se to neblafne ...
19:57:24
21.07.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> Vrba: taky se mi stalo už lutý gls letos...kousek měděnýho drátu a jak to jezdí3 3 3
21:40:35
18.07.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Gryzly 18.07.12 21:23:54: Super, díky za info 4
21:39:33
18.07.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Dušan 18.07.12 08:05:10: Třením jak psal vhml. Průchozí podložky mají beztak větší díru než je průměr šoubu/šteftu takže o nějakém přenosu síly na střih nemůže být řeč. To by musel být dřík bez závitu a lícovaná díra což by na kolech moc nevydrželo.
21:23:54
18.07.2012
Gryzly
-> Tuner#2: Nakonec jsem měnil celý unašeče, přišlo mi to jako menší zlo.

Ale že seš to ty, tak jsem ted šel sundat kolo a buben a změřil jsem to.

Moje štefty Š130 mají 46mm a přesně 46mm je místo, mezi zadní částí unašeče a nejhlubším vybráním v brzdovém štítu. Takže by to šlo dosti ztuha tam nasadit. Ale jelikož jsou ty štefty zbytečně dlouhý, kdyby sis to chtěl dopředu připravit jako náhradní díl, tak by stačilo je o 2mm zkrátit.

Pokud bys to ale musel měnit v polních podmínkách, pomohlo by odšroubení brzdového štítu a vyklonění ho na stranu, pak by se to vešlo. Musel bys mít ale klíč č.12 a navíc jdou ty čtyři šrouby dosti ztuha a matky co drží kryt gufera se rády protáčí.

Proto jsem je k tomu krytu přivařil.



Jinak ty moje dlouhý štefty mají celkovou délku 69mm
upraveno 1x, naposled 18.07.2012 21:25:08
14:02:38
18.07.2012
Komár 1981
Gryzly, mel si good luck! Zes to takhle vyresil, to ses master! 156
09:26:38
18.07.2012
Vrba
To byla sakra klika.Všem,kteří mají ten přívod uvolněnej,doporučuju to nebrat na lehkou vahu a opravit to na lepidlo.Kdyby to tenkrat chytilo,tak by asi bylo vymalováno.Motorovej prostor byl celej politej benzinem.
08:58:49
18.07.2012
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Vrba: tomu se říká z prdele klika
08:52:04
18.07.2012
minno
-> Vrba: Tiež dobrá príhoda. To mi vraví, že si asi do povinnej výbavy vozu asi tiež pridám aj ten tekutý kov. Človek nikdy nevie.
08:40:27
18.07.2012
Vrba
Taky přidám svoji trochu do mlýna.Jeli jsme na Pohofest,Čokin jel předemnou.Zbývá asi 60km do cíle ,čokin začne předjíždět ,já hned za nim a najednou vidím jak mu z kapoty letí oblaka a z místa pod expanzkou teče tekutina.Zatroubil jsem a problikl světla a čokin zastavil u krajnice.Myslel jsem si,že vyvřel při předjíždění.Teplota ale dobrá a po otevření kapoty všechno mokré od benzínu.Z víka karburátoru upadla přípojka paliva i s hadičkou a benzín stříkal na svody a do oblasti expanzky.Velké štěstí bylo,že to nezahořelo,protože toho benzínu v tom podběhu bylo opravdu hodně.Oprava tekutým kovem asi na 40minut a jelo se dál.
08:08:40
18.07.2012
vhml
-> Dušan: třecí síly na ploše jako každej šroub. Žádnej šroub kromě lícovanejch nesmíš mít namáhanej na střih. Vždy slouží jen k vytvoření tření mezi plochama, přes které přeneseš sílu.
08:05:10
18.07.2012
Dušan
-> Tuner#2: nejde mi nejak do hlavy ze nesmi byt namahany ve strihu. To mi pak vysvetli jak se prenasi sila na kolo..
07:27:51
18.07.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> U-Geen 18.07.12 07:23:52: Tak, tak viz. to co jsem psal. Utáhnout kolo s podložkou raději víc než je obvyklé. Když vezmu jak některý pneuservisáci zarvou kolo pneumatickou pistolí, že to pak 1m pákou nejde povolit, tak bych hledal příčinu určitě v tom malém dotažení. Třeba si podložka časem sedla a chtělo to přetáhnout.



-> Gryzly: Co ty 130štefty, šli by tam v případě "nehody" dát zezadu? Na střih nesmí bejt šteft/šroub kola namáhaný vůbec!!!
upraveno 1x, naposled 18.07.2012 07:28:25
07:25:26
18.07.2012
Gryzly
-> U-Geen: Na střih ne?
07:23:52
18.07.2012
U-Geen
-> Gryzly: no steft by mel bejt spravne jenom namahanej na tah :-)
07:21:01
18.07.2012
Gryzly
Jinak jsem koukal po obchodech a třeba na Speedpro prodávaj jen kratší a tu část mezi závitem a rádlováním mají jinou a je tam i kousek bez závitu. Stejně tak tu nejširší část, to osazení mají také jiné.
07:19:26
18.07.2012
Gryzly
-> Kuladmin: Mě příjde že ty štefty hlavně nevydrželi tah. Stalo se to při pomalým rozjezdu do zatáčky. kdy vlastně odstředivou silou auta je šteft namáhaný i na tah.

V tom momentě když to ruplo, tak tam ale jeden šteft už nebyl, protože jsem ho nenašel a ty zbylý tři ruply zaráz.
00:01:30
18.07.2012
Kuladmin
-> Gryzly: Tak jsem koukl na ty fotky cos mi poslal a je to hodne divnej matros prijde mi strasne krehkej takze jedna vetsi rana a konec.
22:51:43
17.07.2012
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Gryzly: Ačkoli mě tady banda ukamenuje, myslím že rozdíl nebude jen v délce závitu na kyvku a vlečku. 4
22:47:36
17.07.2012
Gryzly
-> su.tech: Proč to já právě nevím.

Kola jsem utahoval vždy stejně a ty podložky tam byli cca 2600km a rok a půl.
22:35:44
17.07.2012
Kuladmin
-> Gryzly: Kdyz koukam na ten lom tak zajimavej material muzes mi tu fotku v plnym poslat na email. Kouknu poradne. Kazdopadne bych to prisuzoval malemu dotazeni jak zde uz nekdo napsal tim ze tam byla ta podlozka - tam je blby ze na skodovce neni poradne stredeni a tim padem i ta podlozka byla ,,navolno,, a melo to tendenci trochu litat - dle meho kdyby tam ta podlozka nebyla tak by se to nemuselo nikdy stat. Pak buh vi co je to za material. A to ze to prdlo prave na konci prechod zavit/drik je jasny. Je to dano tim obrobenim materialu.
upraveno 3x, naposled 17.07.2012 22:41:28
22:29:30
17.07.2012
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Gryzly: Nečetl jsem to, ale jen ve zkratce se chci zeptat... čemu tedy přikládáš fakt, že se střihly? - Užítím nesprávných šteftů?
22:26:02
17.07.2012
Gryzly
22:24:04
17.07.2012
Gryzly
Zadek

Série - Ulomený
zvětšit Kterak Gryzly na Pohofest málem nedojel - obrázek od Gryzly vložen 17.07.2012 22:24:04
22:16:40
17.07.2012
Gryzly
Zleva: dlouhý, normální a s nasazenýma z š120 a na kraji ulomený vajgl
zvětšit Kterak Gryzly na Pohofest málem nedojel - obrázek od Gryzly vložen 17.07.2012 22:16:40
22:14:03
17.07.2012
Gryzly
Tak jsem v vyměnil rovnou celý unašeče z jiné nápravy. Ty štefty dlouhý co tam byli tak měli delší ten tisícihran a závit začínal hned za ním.

Tady dlouhý a rapidí
zvětšit Kterak Gryzly na Pohofest málem nedojel - obrázek od Gryzly vložen 17.07.2012 22:14:03
22:30:02
11.07.2012
palinator
-> COL:

Tak mě napadá, že proti sabotáži by mohly postačit i blbý plastový krytky na matky, ty, které nejdou bez použití kombinaček nebo té plastové pinzety sundat...
18:45:46
11.07.2012
Gryzly
-> Tuner#2: Ze Š120 jde a je tam trocha rezerva. A ty dlouhý co tam byli tak nejdou bez sundání čtyřlístku a proto je tam minulej majitel po sundání kol nechal. Až budu dávat origo štefty tak dáv vedet jestli jsem se vlezl.
15:22:36
11.07.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
Teda to je síla, moc pěkně jsem si početl a klobouk dolů. BTW šteft jde na vlečku dát do čtyřlístku i když je tam štít s paknama? Skoro bych se vsadil, že min. ten origo 130 nejde... NJ další výhoda vlečky u kyvky bys bez stahováku byl nahranej 40



Jinak dle mě při průchozí podložce je třeba kola opravdu dotahovat dostatečně aby podložka nemohla na smyk/střih působit na štefty/šrouby.
15:05:50
11.07.2012
COL
-> vhml: původní...
14:44:13
11.07.2012
vhml
-> COL: štefty originál, nebo nějaké kupované?
13:31:57
11.07.2012
COL
Mě se stalo něco podobnýho. Jedu v rychlém pruhu v kopečku asi 120km/h. Předjiždím, zrychluju a najednou lup a zesilující vibrace zezadu. Tak zastavím a koukám a nevidím jednu matku a on tam není ani šroub a ejhle ostatní jsou značně povolený.... Šroub ustřižen stejně jako u Gryzlyho. Teorie: tři neutažené matice se dále povolovaly a jeden utaženy šroub držel kolo (ostatní jen středily), po prvním vyšším zvýšení rychlosti a zvýšení namáhání šroubu už to šroub nedal a ustřihl se. Štestí, že ostaní matky se nestihly uplně stočit.

Proč ty matky byly povolené, netuším, ale vzhledem k tomu, že v krátkém inervalu jsem na ten poroblém narazil 2x (podruhé ale byly uvolněné všechny, tak se na to přišlo dřív), to mohla být i sabotáž.
00:38:52
11.07.2012
haso
-> Matthes, záškodník z TechWebu: alebo to bolo navrhnute na casovanu pevnost a cas stiftom prave nadisiel 47 3



-> Gryzly: hlavne ze sa nic nestalo, ziadna nehoda a teraz je z toho dobry zazitok
23:35:56
10.07.2012
lukas4
-> Gryzly: luxusní článek 6 tohle prostě nevymyslíš 3
23:26:32
10.07.2012
Gryzly
podložky měli ty díry docela na těsno, podložky byli bez osazení na kolo. Kdyby byli moc utáhlý neprasklo by to hned pod matkou?
23:14:25
10.07.2012
Vojta P. - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to by právě asi chtělo zkoušky na těch šteftech a vidělo by se..každopádně štěstí že Gryzly dojel
23:05:46
10.07.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Vojta P.: No tomu natazeni verim, ale strihu moc ne. Je otazka z jakyho materialu jsou ty srouby.
23:04:15
10.07.2012
Vojta P. - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: vim já 3 ale prostě to vypadalo na nataženej a prasklej šroub..jak a co se stalo bůh ví, ale přecejen ten výkon 136tky musíš vzít v potaz 1

E:a stačilo at nezasírám..:)
upraveno 1x, naposled 10.07.2012 23:04:50
23:00:07
10.07.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Vojta P.: No a jak by doslo k ustrihnuti? To by jeho motor musel mit hodne velkej tocivej moment 3
22:56:07
10.07.2012
Vojta P. - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: já teda nechci nic řikat ale jak sem to viděl tak šrouby čistě ustřihnutý, jakoby nataženej závit no a nevydržel a byl z toho čistej ,,řez,,
22:52:14
10.07.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
Ja bych videl pricinu v tom, ze ty srouby byly namahany na ohyb, coz je nepripustne.

A zacit to mohlo moc malym utahovacim momentem kdy nedoslo k potrebnemu sevreni casti. NEBO moc velkym utahovacim momentem kdy doslo k natazeni sroubu (tzn mala pevnost).
22:50:31
10.07.2012
Vojta P. - zrušená registrace
-> Gryzly: pravda, hrbatý to tam je, je to po rekonstrukci a je to špatně udělaný..fakt se ti to rozkymácelo a to docela dost 4

jinak díky za pochvalu 6
22:47:48
10.07.2012
Gryzly
-> THOMMY : Já se ale rozjížděl uplně pomalu, žádná prudká akcelerace a myslím že to ruplo ještě když tam byla jednička.



Pokud někdo máte možnost pevnostní zkoušky, klidně mu pošlu ty čtyři štefty co ještě mám na druhém kole.



-> Vojta P.: Máš to auto pěkný, Tam na tom mostě za Vamberkem byl asi hrbatý asfalt, zdálo se mi že se klepe zadek, ale bylo to asi cestou. Matky drželi.



-> beastyLA - ten první: Variant jsem měl několik, Zavolat si na sraz pro záchrannou četu s nářadím. Jsem té kamarádce říkal jak jsme před lety tučím Itchimu měnili těsnění pod hlavou na letišti v Hrocháči.

Nebo si zavolat domů aby mi dovezli kladivo a jedno šikmé rameno, ale to bybylo tak na tři hodiny nejmín.
22:36:04
10.07.2012
THOMMY
Aha, tak proto...

Nemohl někdo třeba matky povolit, a přes tu podložku se štefty při záběru ustřihly?
zvětšit Kterak Gryzly na Pohofest málem nedojel - obrázek od THOMMY  vložen 10.07.2012 22:36:04
22:11:55
10.07.2012
krusa
-> Gryzly: hezké počtení a hlavně že jsi dojel4
22:11:22
10.07.2012
vhml
Docela by mi zajímal původ šteftů.
22:10:04
10.07.2012
castrol
hezky pekne
22:09:43
10.07.2012
Tomaso435
-> Gryzly: tyjo slušně ucvaklý9
22:08:27
10.07.2012
beastyLA - ten první
-> Gryzly: nádherný článek... měl jsi dát echo a někdo by se pro tebe zajel a pomohl ti4 ale žasnu nad Tvou reakcí pokračovat dál. Zachoval jsi se jako správný Pohofesťák :)
22:06:39
10.07.2012
minno
-> Gryzly: Teraz sa tu začnú šíriť fámy, že i na vlečkách odpadávajú kolesá. Ale ináč hustý príbeh. Oplatilo sa čítať až do konca. Sila. Šťastie, že to dopadlo tak, ako to dopadlo. Toto by ma fakt v živote nenapadlo, že sa niečo také môže stať. Tie štefty boli vyrobené potom asi z blata.
Extreme Tyres