skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hp Sporting - skládané pružiny
-> Mach 18.06.12 01:14:31: Můj příspěvek na to jak se tihle pánové chovají, byl myšlen obecně. Stejný pocit a "problém" jsem měl i u Čepka a dalších a za sebe musím říct, že to víc než chápu. I tahle pružina z "propisky" která je váhou auta stlačená na doraz tam funkci má. Bez toho kdyby tam byla jen ta tvrdá by byl tlumič zatěžován jen ve velmi malém rozsahu s obrovskou frekvencí kmitů (čím tvrdší pružina, tím větší frekvence kmitání na menším úseku což je pro tlumič časem hrob) a právě tahle pomocná pružina pomáhá tyhle kmity zmenšovat v době kdy auto jede opravdu rychle. V tu chvíli po hrbolaté cestě jakoby letí a při vyvěšování se právě zapojuje tahle slabá pružina. Proto každý kdo se svezl v soutěšním autě nadával jak je to nepohodlné když se jede před hrboly pomalu, jak to poskakuje jak koza a kopíruje každou nerovnost (logicky když to jede jen po tvrdé pružině a ta malá je stlačena váhou auta), ale jak se za to vezme, tak ten podvozek začne fungovat...
-> Tuner#2: 17.06.12 22:48:18 tobě Hušek něco říkal, mě taky.. připadá mi že chceš říct svým příspěvkem to že jsem s ním neuměl jednat a proto mi řekl to co mi řekl.. mluvil jsem s ním skoro půl hodiny i o jiných věcech a uplně v pohodě... neodpovídal heslovitě jak ty píšeš, atd.. ale víc to řešit nebudu, jak říkáš : "ale aby se s někým bavil na úrovni, tak musíš napřed ukázat že o tom něco víš…" ty jsi mu to dokázal, já asi ne... proto mi řekl že je ta pružina jen k tomu aby udržovala velkou pružinu na svém místě.. ale podívej se znovu na můj předchozí příspěvek s tím vyjádřením, jsou tam obě varianty využití pružiny....
-> DuriQ: ze vyznam tehle doplnkove pruziny muze byt oboji (a muj tip, ze tahle pruzinka z propisky je jen ta zjistovaci byl teda taky ok no :-)
navic pojmem progresivni pruzina se udava u pruziny ktera ma obycejne otacky a urcitou siilu a v urcitym miste se otacky zhustuji a ta sila na jeji stlaceni je v totmto miste mensi... toto co tu je u prvni fotky neni progresivni pruzina ale pruzina skladana 

no co se tyce favonavzdy nekomentuju, radeji
ale co se tyce tech malych pruzinek tak tyhle kokretne vetsinou nejsou z dvuodu progresivniho pruzeni ale z duvodu toho ze ta velka pruzina je vetsinou kratka,, a pri velkym rozkmitu tlumice (nebo zvedlym kole) by pruzina plandala a nemusela by se vratit zpet na svy misto a a tato mala pruzinka vyrovnava a udrzuje na miste prave tu velkou pruzinu,,, ona je vetsinou tak mekka ze ji velkej chlapak stlaci dlani k sobe,, takze by mela vliv progresivni pruziny je celkem blbost protoze uz kdyz auto polozis na zem tak je stlacena na max otackama na sobe...
ale co se tyce tech malych pruzinek tak tyhle kokretne vetsinou nejsou z dvuodu progresivniho pruzeni ale z duvodu toho ze ta velka pruzina je vetsinou kratka,, a pri velkym rozkmitu tlumice (nebo zvedlym kole) by pruzina plandala a nemusela by se vratit zpet na svy misto a a tato mala pruzinka vyrovnava a udrzuje na miste prave tu velkou pruzinu,,, ona je vetsinou tak mekka ze ji velkej chlapak stlaci dlani k sobe,, takze by mela vliv progresivni pruziny je celkem blbost protoze uz kdyz auto polozis na zem tak je stlacena na max otackama na sobe...
tvl vaše problémy chci mít.. takový žabo-myší války.. uplně o ničem ..



-> Tuner#2: Dobre,tak by to ale chtelo konecne nejaky dukaz. Pokud uz sam vyrobce rekne, ze je to tak, tak proc mu neverit.
Snazil jsem se neco googlit (jak me bylo od TTomas vycteno) ale daleko jsem se nedostal. Popravde ani nevim co presne hledat, skoda, ze uz si nepamatuje, kde to nasel.
Fávo forever 15.06.12 14:41:37 napsal:
Směju se, takovejch odborníků a výsledek žádnej, hlavně, že maj
všeci svoji pravdu
Tak zrovna na tebe jsme cekali. Vsimni si, ze cely ten tvuj prispevek, ma informacni hodnotu 0 v jinak zajimave diskuzi.
Snazil jsem se neco googlit (jak me bylo od TTomas vycteno) ale daleko jsem se nedostal. Popravde ani nevim co presne hledat, skoda, ze uz si nepamatuje, kde to nasel.
Fávo forever 15.06.12 14:41:37 napsal:
Směju se, takovejch odborníků a výsledek žádnej, hlavně, že maj
všeci svoji pravdu

Tak zrovna na tebe jsme cekali. Vsimni si, ze cely ten tvuj prispevek, ma informacni hodnotu 0 v jinak zajimave diskuzi.
-> Tuner#2: Já?
To jsi mazal dávno předtím, než jsem já promluvil
Ale stejně, co jsem napsal, za tím si stojím
A je to docela sranda sledovat, jak furt všude vytahuješ co jsem kde napsal 
Seš si vůbec vědom toho, že tvoje posty tu jsou akorát pro smích? Protože si furt hraješ na to, jak všemu hrozně rozumíš a jinak než po tvém to prostě nebude..
Mě sem žádné perly nedáš, já nemám potřebu skládat barevný lego
Furt jen BAN, BAN, BAN..


Ale stejně, co jsem napsal, za tím si stojím


Seš si vůbec vědom toho, že tvoje posty tu jsou akorát pro smích? Protože si furt hraješ na to, jak všemu hrozně rozumíš a jinak než po tvém to prostě nebude..

Mě sem žádné perly nedáš, já nemám potřebu skládat barevný lego

Furt jen BAN, BAN, BAN..

-> Fávo forever 17.06.12 22:57:45: Za smazání galerií a článků můžeš ty a podobní lidé. Po tom cos mě napsal kdysi v SZ a po tom co tu předvádíš za hnus ať už jde o jiná auta či přítelkyně místních členů mě udivuje, že se najde někdo, kdo tě ještě v kartě něco napíše a pomalu polácává po zádech... Já auto nesmazal a nesmažu, pouze jsem upravil fotky tak aby tam bylo to hlavní hned na první straně kvůli linkování a zároveň nemám potřeby házet perly sviním jako seš ty. Klidně ať to stojí BAN, ale jiných slov po tom co už jsem od tebe tady četl ať už veřejně a nebo prostě nemám a budu rád když i přes můj BAN zde tento post zůstane.
-> su.tech: A já taky




-> kreten: A to ja jsem zase pro abychom byli všichni náležitě poučeni co k čemu slouží, kam to patří a jak to funguje. 

-> su.tech: a zapomels dodat, nepremyslet nad kktinama proc je tam ta mala pruzinka, kdyz je tam jen z jedinyho duvodu kterej tady uz byl nekolikrat recenej
Tuner#2 17.06.12 22:48:18 napsal: Jak ale vidím smysl to zde opravdu nemá…
Nejvyšší čas zhasit a jít spát.

Nejvyšší čas zhasit a jít spát.


-> Tuner#2: Divadlo s kartou
to mi říká člověk, který tu smazal veškeré fotky, galerie, články a o kartě ani nemluvě..
U hromyho? Kde že?


U hromyho? Kde že?

-> Mach 15.06.12 14:31:24: Zajímavé je to, že přímo Hušek mě říkal něco jiného, ale aby se s někým bavil na úrovni, tak musíš napřed ukázat že o tom něco víš... Z počátku našeho hovoru byli odpovědi spíš jen heslovité. Mluvil jsem s ním o tom před 3 roky když jsem cháněl všechny možné informace na výrobu mých pružin a tohle mě mimo jiné taky zajímalo protože byla i myšlenka na progresivně vinutou pružinu.
-> Fávo forever 15.06.12 14:41:37: Jo koukal jsem co tu děláš za divadlo s kartou a jaké sračky píšeš u hromyho a občas mě to nedá a něco napíšu.
Jak ale vidím smysl to zde opravdu nemá...
-> Fávo forever 15.06.12 14:41:37: Jo koukal jsem co tu děláš za divadlo s kartou a jaké sračky píšeš u hromyho a občas mě to nedá a něco napíšu.
Jak ale vidím smysl to zde opravdu nemá...
Do HP znám cestu, ale ke Křístkoj je to blíž , co se kontaktu týče a je to opravdu a pouze k zajištění dlouhé pružiny při plném vyvěšení.
U vyšších modelů se specifickým přáním zákazníka to může být jinak, já se zajímal o produkční řadu...
U vyšších modelů se specifickým přáním zákazníka to může být jinak, já se zajímal o produkční řadu...
U-Geen: a cos cekal




-> Mach: presne jak jsem cekal :-)
-> Mach: stejnou funkci to má u KW co má kamarád na octě, tu pružinu stlačíš rukama když chceš což s tou velkou ani omylem
Směju se, takovejch odborníků a výsledek žádnej, hlavně, že maj všeci svoji pravdu
-> Tuner#2: Koukám, že zase přispíváš do fora
-> kreten: Člověk má pravdu, ale jediný na co se tady zmůžou je, že s e navážej do přezdívky

-> Tuner#2: Koukám, že zase přispíváš do fora

-> kreten: Člověk má pravdu, ale jediný na co se tady zmůžou je, že s e navážej do přezdívky

tak jsem volal do HP a u tohohle typu tlumiče malá pružina slouží pouze k tomu aby zajišťovala velkou pružinu proti vypadnutí při maxinálním zdvihu.. Nechala by se udělat i pružina která by vyrovnávala drobné kmity, ale musela by být z jiného drátu a s jinými vlastnostmi. tohle je vyjádření od výrobce.
-> Ultim: -> TTomas: -> Tuner#2: pokud bude dneska chvíle času, tak si zavolám panu Huškovi, a zeptám se ho na to.. Potom to sem napíšu, a uvidí se.
-> Ultim: Tak nebud linej a pouzij google. Kdyz jsme to nasel ja, tak si snad poradis i ty. Byl to prave clanek od cloveka co zavodi a zaroven ladi zavodni auta. Ja myslim, ze je i v podstate blbost aby to fungovalo primarne proti uvolneni te velke pruziny a vetsimu zdvihu. To se da ta hlavni pruzina namotat jinak a delsi se stejnym efektem.
-> TTomas: -> Tuner#2: Tak a tohle je to nejhorsi, zas jsme v bode, ze jedna pani povidala a nebo mame jenom teoretickou predstavu. Bohuzel, to jak se to chova a hlavne proc tomu tak je, nam stale unika 
Osobne si myslim,ze tento muj nazor se alespon priblizuje k pravde 14.06.12 23:04:25
(samozrejme ze muj nazor je nejlepsi ze? ;-] )
Tady fakt pomuze jenom nazor vyrobce odpruzeni nebo zavodniho tymu.

Osobne si myslim,ze tento muj nazor se alespon priblizuje k pravde 14.06.12 23:04:25
(samozrejme ze muj nazor je nejlepsi ze? ;-] )
Tady fakt pomuze jenom nazor vyrobce odpruzeni nebo zavodniho tymu.
-> kreten 14.06.12 23:04:48: Ano projevil jsi se zase opět přesně podle nicku... Pružina má profil drátu tak, aby závity dosedly na sebe a nemohly se sesmeknout, což je i smysl konstrukce.
-> TTomas 14.06.12 23:17:03: Máš pravdu, jen upřesním, že Křistek dělá všechny možné varianty: www.google.cz/search?q=pr otlum&... ale holt pro Škodovku a to hlavně na předek je tahle konstrukce problém díky konstrukci nápravy a velmi malým zdvihům v oblasti pružiny. Víc tady fakt nemá cenu psát...
-> TTomas 14.06.12 23:17:03: Máš pravdu, jen upřesním, že Křistek dělá všechny možné varianty: www.google.cz/search?q=pr otlum&... ale holt pro Škodovku a to hlavně na předek je tahle konstrukce problém díky konstrukci nápravy a velmi malým zdvihům v oblasti pružiny. Víc tady fakt nemá cenu psát...
-> Ultim: Co si pamatuju, tak jsem u netu tenkrat nad tim stravil peknych par hodin, nez jsem se nekam proklikal, takze se mi to hledat fakt nechce..navic kdyz je tu tolik profiku-Kretenu- z oboru, tak se na odbornej vyklad optej tam.
Kdyz jsem se na toto tema bavil s Kristkem, tak mi rikal, ze on je tam nedela, protoze jsou prej k nicemu, ale to rikal treba i na dorazy tlumicu, takze si to preber podle sveho.
Kdyz jsem se na toto tema bavil s Kristkem, tak mi rikal, ze on je tam nedela, protoze jsou prej k nicemu, ale to rikal treba i na dorazy tlumicu, takze si to preber podle sveho.
all: uvidím co to bude dělat na autě

-> Tuner#2: marny to je a marny to bude kdyz tady placate neco o progresivite a perovani na dirach
ta mala pruzina je tam jen z jedinyho duvodu a nato si kazdej musi prijit sam uz kdyz se na ten obrazek podiva, treba podle profilu dratu z kteryho je ta mala vyrobena

-> TTomas: Ne ze bych se chtel hadat, ale nemuze to tak,ze pri prejezdu tech nerovnosti/dir, jde tlumic az do max roztahnuti a pak samozrejme funguje jen ta mensi?
Pak tedy musime rozlisovat:
1-Rally kde to opravdu funguje jako citlivejsi odpruzeni pro rychle kmitani a
2-kopce/okruh, kde ta pruzina plni pouze funkci "vymezovace vule".
Jako uplne nejlip by bylo, pokud bys nasel ten web.
Pak tedy musime rozlisovat:
1-Rally kde to opravdu funguje jako citlivejsi odpruzeni pro rychle kmitani a
2-kopce/okruh, kde ta pruzina plni pouze funkci "vymezovace vule".
Jako uplne nejlip by bylo, pokud bys nasel ten web.
-> kreten: co konkrétního je blbost?
-> TTomas: tak to je urcite blbost
alespon u tehle HP co jsou na fotce niz

-> Tuner#2: -> TTomas: Tohle nám nikdo neřekl ve škole.

-> TTomas 14.06.12 22:37:53: Samozřejmě máš pravdu, už jsem to tady taky několikrát psal, ale je to marný, je to marný... 

Mozna je to blbost, ale kdyz jsem se o tom snazil pred lety neco dozvedet, tak jsem nakonec vypatral zahranicni web kde byla funkce nazorne vysvetlena a udajne to vypomaha te hlavni pruzine zvladat rychle kmitani, ktere by jinak vedlo k odskoceni. Takze hlavni funkce se projevi az pri rychle se opakujicich dirach. Resili tam prave i jejich vhodnou tvdost a mnoho dalsiho.
-> Ultim: dobre pises.. to male je na vymedzenie len ziadna progresivita ako sa tu pise.
Souhlasim spis s VHML. Ta mala pruzina je stlacena na doraz jenom tim ze auto stoji. Je to takova vymezovaci pruzina,aby pri max roztahnuti tlumice nevyjela ta hlavni ze sveho ulozeni nahore.
Po nakresleni grafu/charakteristiky by se mohlo zdat, ze ta mensi dela progresivni zatizeni,ale je to opravdu zanedbatelna hodonota. Navic pokud by chteli navrhnout progresivni odpruzeni, tak by to udelali tak, aby (podle toho grafu) tam nebyl zlom v prechodu mala-velka, ale opisoval nejakou krivku tj. progresivni pruzina s nestejnym stoupanim zavitu.
Tohle je muj uhel pohledu
Po nakresleni grafu/charakteristiky by se mohlo zdat, ze ta mensi dela progresivni zatizeni,ale je to opravdu zanedbatelna hodonota. Navic pokud by chteli navrhnout progresivni odpruzeni, tak by to udelali tak, aby (podle toho grafu) tam nebyl zlom v prechodu mala-velka, ale opisoval nejakou krivku tj. progresivni pruzina s nestejnym stoupanim zavitu.
Tohle je muj uhel pohledu

a když to dáte pryč tak to položíte jako svině



A větší zdvihy bez uvolnění hlavní pružiny
-> Mach: Přesně jak říka radekp, jiná tuhost podle zatížení.
progresiví charakteristika...