skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Brzdy Š105gl problém !
prohledat
26 příspěvků (zobrazeno 1 až 26) od 26.05.2012 do 20.06.2012, založil/a Tomáš Třeštík
-> Kočislav: vymenit HBV/pregumickoivat rovnako zdochol aj mne pri odvzdusnovaní
-> Kočislav: mozu byt uz napuchnte hadice alebo sa mohli pripchat kanaliky v brzdichoch nejakym sajrajtom zo starej brzdovky / vnutra hadic.
Ja osobne by som aspon pomenil brzdove hadice a podla potreby rozobral brzdiče a skontroloval ci tam nei je nejaky sajrajt.
Ja osobne by som aspon pomenil brzdove hadice a podla potreby rozobral brzdiče a skontroloval ci tam nei je nejaky sajrajt.
-> ZdeněkH: Jednou to stačí, neboj - našel jsem si související téma, popsal problém a až pak jsem zjistil, že je to v poměrně neatraktivní sekci "úpravy." Proto jsem svůj problém nacpal sem, tam už je to odmázlé.
-> Kočislav: jednou to nestačí?
Dovolil bych si využít téma pro následující problém: Měnil jsem dnes brzdovku na Š120 1988, která má najeto 30tkm – opravdu původních, HBV původní, brzdová kapalina zjevně mnohaletá.
Nejprve jsem chtěl využít udělátko, které mi někdo věnoval – hadička napojená na upravené víčko od nádobky tak, aby se mohla soustava tlakovat např. hustilkou, nicméně hustilka byla rozbitá, takže jsem se musel uchýlit ke konvenčnímu řešení s pomocníkem na sedadle řidiče.
Postup byl takový, že jsme stejným způsobem jako při odvzdušňování vymačkávali starou brzdovku nejprve z PZ kola, v nádobce jsme nechali klesnout hladinu vždy tak o 2 cm a dolévali jsme novou. Jednu chvíli tam bubliny šly, poté šla již čistá, nová kapalina bez vzduchu, nicméně kolega říkal, že pedál má už jiný chod. Pokračovali jsme obdobně přes LZ a PP kolo, načež u LP kola jsem zaznamenal, že při sešlápnutém pedálu není v brzdiči žádný tlak, přestože odvzdušňovák je dostatečně povolený – jen tam trocha kapaliny jakoby prolnula a nic víc.
Zkoušel jsem tedy odvzdušnit HBV – u spodního vývodu jsem po několika pokusech dosáhl skutečného natlakování – kapalina pod tlakem prskala, u horního vždy jen tak vytekla, jako by tam byl tlak znatelně menší. Nevím, ke kterému okruhu je který vývod. LP kolo se tedy nepodařilo pořešit.
Následkem je to, že auto takřka nebrzdí, předtím byl účinek souměrný a pedál zabíral takřka po sešlápnutí velice citlivě, k dosažení brzdného účinku nebylo skoro třeba vyvíjet nějakou sílu. Nyní pedál sice není „gumový“ ale zabírá téměř na podlaze a subjektivně mi přijde, jako kdyby brzdilo jen PP kolo.
Poraďte prosím, co s tím. Mám to zkusit celé znova odvzdušnit nebo mám rovnou zkusit jiný HBV?
Trochu mě frustruje že popsanou metodu jsem před mnoha lety opakovaně úspěšně aplikoval a nyní plus loni na 136ce jsem se dočkal značných problémů.
Nejprve jsem chtěl využít udělátko, které mi někdo věnoval – hadička napojená na upravené víčko od nádobky tak, aby se mohla soustava tlakovat např. hustilkou, nicméně hustilka byla rozbitá, takže jsem se musel uchýlit ke konvenčnímu řešení s pomocníkem na sedadle řidiče.
Postup byl takový, že jsme stejným způsobem jako při odvzdušňování vymačkávali starou brzdovku nejprve z PZ kola, v nádobce jsme nechali klesnout hladinu vždy tak o 2 cm a dolévali jsme novou. Jednu chvíli tam bubliny šly, poté šla již čistá, nová kapalina bez vzduchu, nicméně kolega říkal, že pedál má už jiný chod. Pokračovali jsme obdobně přes LZ a PP kolo, načež u LP kola jsem zaznamenal, že při sešlápnutém pedálu není v brzdiči žádný tlak, přestože odvzdušňovák je dostatečně povolený – jen tam trocha kapaliny jakoby prolnula a nic víc.
Zkoušel jsem tedy odvzdušnit HBV – u spodního vývodu jsem po několika pokusech dosáhl skutečného natlakování – kapalina pod tlakem prskala, u horního vždy jen tak vytekla, jako by tam byl tlak znatelně menší. Nevím, ke kterému okruhu je který vývod. LP kolo se tedy nepodařilo pořešit.
Následkem je to, že auto takřka nebrzdí, předtím byl účinek souměrný a pedál zabíral takřka po sešlápnutí velice citlivě, k dosažení brzdného účinku nebylo skoro třeba vyvíjet nějakou sílu. Nyní pedál sice není „gumový“ ale zabírá téměř na podlaze a subjektivně mi přijde, jako kdyby brzdilo jen PP kolo.
Poraďte prosím, co s tím. Mám to zkusit celé znova odvzdušnit nebo mám rovnou zkusit jiný HBV?
Trochu mě frustruje že popsanou metodu jsem před mnoha lety opakovaně úspěšně aplikoval a nyní plus loni na 136ce jsem se dočkal značných problémů.
celou konzoli s posilovačem,brzd.válcem a novým spojkovým válcem..tenhle víkend to nějak nevyšlo
tak uvidíme jestli bude čas během týdne..

-> Tomáš Třeštík: Ty jsi tam dával jenom posilovač nebo celej komplet posilovač i s válcem z jednoho auta který fungovalo? Já když to čtu tak jsi si hrál jen se šroubkem dole co seřizuje výšku pedálu. A co šroubek mezi posilovačem a válcem jakou to má vůli?
tak uvidím zítra vše mám nachystané..komplet nové..tak snad to bude brzdit
+ ještě to odvzdušním 


posilovač jsem dělal 2x oba byly špatné ale zjistil jsem to až po montáži
nyní je tam 3 a ten vím že fungoval s autem v kterým byl jsem sám jezdil..takže tam je teď tenhle..a příští víkend budu dávat komplet nové věci na zadek a pak se uvidí 


no pak je ještě možnost že jsi namontoval vadný posilovač nebo válec..
-> Tomáš Třeštík: Jeste me napada povol vzadu tu rucku - myslim jeji stelovani a skus nastavit znovu ty samostavy a odvzdusni znovu zadek. Samo je potreba aby vzadu vse fungovalo a hybalo se - pistky atd. A stelovani rucky nech az nakonec. Jeste muzes premerit prumer bubnu- cinne plochy zda uz nejsou prilis opotrebovane.
ať jsem tu dával vejš i níž tak to brzdilo pořád stejně jen pedál byl hodně nad spojkovým asi 2-3cm tak jsem to dal aby byly +- stejně ale stejně to brzdí na nic :( příští tejden vyměním komplet zadní brzdy+lanka a znovu odvzdušním...
-> Tomáš Třeštík: na jakou vůli to máš seřízený?
tak to vůbec nepomohlo 

aha taky ty už jsem měl povolený..jdu zkusit seřídit ten šroub pod posilovačem..a znovu povolím ty holendry...pak napíšu jestli to pomohlo 

-> Tomáš Třeštík: povolením holendrov, ktorými sú k valcu priskrutkované brzdové trubičky.
Ultim: jak se dá odvzdušnit samotnej hl.válec ?
-> Tomáš Třeštík: Taky mrkni jak ti fungujou samostavy vzadu- na tý škodovce se dost rádi povolujou a nebo nenastavujou. Tak jestli držej a je tam minimální vůle paken vůči bubnum.
-> Tomáš Třeštík: Ono neni na skodu zkusit odvzdusnit i samotny hl. brzdovy valec. Tam obcas byva vzduch.
ručku jsem neměl zataženou to vím na 100%...tak mě jako jediný napadá ten šroub u posilovače jak psal Péťa Klíč nebo pak opotřebovaný brzdy vzádu jinak asi nic jinýho mě nenapadá..
Skus prosychr kdyz odvzdusnujes, NEMIT zatazenou rucku ! 

no na ten jsem nešahal ale v minulým autě (v kterým to fungovalo) to brzdilo hned..ale můžu se na to mrknout 

-> Tomáš Třeštík: seštelovanej ten šroubek co vede z posilovače do HBV máš? 

už jsem to dělal tenhle týden a minulé též..pokaždé na to padla 1 brzdovka (500ml)...tak nevím no..a nedělám to poprvé.. tak babo raď



-> Tomáš Třeštík: Zkus to pořádně odvzdušnit.
zdravím mám takový problém auto sice brzdí ale skoro až na zemi..nikde kapalina neteče ani neprosakuje sleduju to už druhý týden..jsou tam měněné hadičky,trubky,posilovač i s válcem+válec spojky..kotouče,destičky,
řádně odvzdušněné ale pedál má moc velký mrtvý chod a brzdí to těsně před tím než se zmáčkne ten čudl co ukazuje že jsem prošlápl brzdu..prosím nevíte někdo čím by to mohlo být ???? napadají mě zadní brzdy ale nevím jestli to není hovadina..kdyby někdo věděl tak předem děkuju za tipy a rady dík
