
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
nýtování obložení spojky
prohledat
17 příspěvků (zobrazeno 1 až 17) od 10.05.2012 do 13.05.2012, založil/a Olgoj Chorchoj
-> aceboss: Když tady má každej závoďáka a točí 8000. 

stepan 10.05.12 16:23:37 napsal:
→ dragon_cb_cz: Už si viděl někde vyvažovat spojku? Ani
si nedovedu představit, jak by se to dělalo.Tuším, že LA se zminuje
, ale pro serii bych to neřešil.
→ dragon_cb_cz: Už si viděl někde vyvažovat spojku? Ani
si nedovedu představit, jak by se to dělalo.Tuším, že LA se zminuje

-> stepan: Vzhledem k tomu jakým způsobem se to sjíždí tak by to rozhození sjetím nemělo být nijak velké (pokud je dobře seřízená spojka nebo se používá talířová pružina). Přímo poznat to asi nebude, ale při vyšlápnuté spojce bude nevyvážená lamela rozkmitávat mrkev a to se může teoreticky podepsat na životnosti např. gufírek v komínku převodovky. Asi malá šance, že to něco způsobí, ale nějaký důvod proč se to dělá bude.
Tak jako tak, pořád nechápu proč to u "běžné" lamely vůbec řešit, když kompletů je všude dost.
Tak jako tak, pořád nechápu proč to u "běžné" lamely vůbec řešit, když kompletů je všude dost.
-> stepan: ono,zas ked si vezmes do ruky samotne oblozenie ,tak je o ,,par gramoch,,je na tom nieco pravdy,zas nechodili tam ludia pre renovaciu lamiel do zavodnych motorov, je pravda ze nik sa nebol nikdy stazovat
-> Olgoj Chorchoj: nitovacku sme mali spravenu z dierovacky,model dohladam a mozem poslat
-> Stvivi: Ja myslim, že je to hlavně uplně jedno, vždyť je to pár gramů na ne moc velkym poloměru a po pár km se to ojede a je to vyvážený zase trochu jinak.
Tak tak, lamela by se měla po obvodu vyvážit. Otázka je kdo to dnes dělá...
-> Olgoj Chorchoj: S nýtováním poradí Fiegr či jeden borec z Kokonína ;).
-> Olgoj Chorchoj: S nýtováním poradí Fiegr či jeden borec z Kokonína ;).
-> stepan: robil som vjednom servise,renovoali sa lameli, lepili brzd. obloznia ,nevyvazovala sa spojka,aj ked som z tym prisiel ,majitel cumel na mna ze co chem:))
-> stepan: si zober do ruky novu lamelu .. v jednom mieste je ubranie materialu po obvode .. viz svetla cast okraja
-> stepan: Pokud vím tak se odstraňuje materiál od kraje, ale to už fakt bez záruky. Tuším, že je to v nějaké škodovácké chytré knize (Cedrych, Baťa, Andrt, dílenská příručka) popsané.
Tak jako tak mi to přijde jako nesmysl, vždyť nová lamela stojí tak kilo (na 180ku spojku) nebo dvě (na 190ku) - pokud se teda bavíme o zadohrabech. Ceny beru origo lamely které se objevují celkem pravidelně na aukru (speciálně ty 180ky).
Tak jako tak mi to přijde jako nesmysl, vždyť nová lamela stojí tak kilo (na 180ku spojku) nebo dvě (na 190ku) - pokud se teda bavíme o zadohrabech. Ceny beru origo lamely které se objevují celkem pravidelně na aukru (speciálně ty 180ky).
-> dragon_cb_cz: To jsem pochopil že lamela, ale jak bys ji chtěl vyvážit? Přidat zavažíčka nebo odvrtat materiál? Ještě nikdy sem nic takovýho neviděl.
-> Olgoj Chorchoj: m8 to řešil u tý keramiky ne?
-> stepan: "Celkem" jsem v tomto případě pochopitelně myslel celek lamely s nanýtovaným obložením, nikoliv s přítlačákem, setrvačníkem, klikou atd. Ale lamela jako taková vyvážená být musí a pokud vím tak je to popsáno i v literatuře (ale tu teď nemám po ruce abych to ověřil).
Jako rychlá reference třeba: www.mjauto.cz/jiricech/ji ricech.php?clanek=13 : Lamela se dynamicky a staticky vyvažuje."
Jako rychlá reference třeba: www.mjauto.cz/jiricech/ji ricech.php?clanek=13 : Lamela se dynamicky a staticky vyvažuje."
vyvažovat? neee, když si necháš nanejtovat tvrdý obložení v renovaku, tak to tutově taky nevyvažujou... beztak je to kus spečenýho prachu co se na celkový nevyváženosti podílí asi tak promilí...
-> dragon_cb_cz: Už si viděl někde vyvažovat spojku? Ani si nedovedu představit, jak by se to dělalo.
Máš nějaký extra důvod se do toho pouštět? Pokud nanýtuješ nové obložení, tak bys pak měl nechat celek vyvážit. Při ceně nové lamely to zní jako dost zbytečné dobrodružství.
je na to potřeba nějakých speciálních nýtů či extra nýtovačky? Dík