Mlátí diferák?

prohledat
26 příspěvků (zobrazeno 1 až 26) od 27.03.2012 do 28.03.2012, založil/a Hrabosh
řadit dle data
17:46:17
28.03.2012
Hrabosh
Ok, takže du shánět převodovku .... nemáte nekdo na prodej?
17:24:36
28.03.2012
peti
-> Hrabosh:

a) urcite je jednoduchsie vybrat motor,a hlavne u skodovky kde to je zalezistost na 30 min.

a potom prevodovku co je na vlecke oproti kyvke rozpravka

b) hruska je jeden kus s hnacou hriadelou a samostatne vymenit nejde, da sa vymenit cela hriadel aj tanierový kolesom ( su sparovane) a potom treba znova vymedzovat vole v prevodovke, tak bude asi jednoduchsie vymenit celu prevovku kus za kus
15:58:20
28.03.2012
Hrabosh
Tak jsem do toho koukal a čep je v pořádku. Taky jsem si ověřil, že talířové kolo se točí, když je jedno kolo na zemi a druhým na heveru otáčíš....



Viděl jsem nicméně vylámaný zuby na hrušce.



Pamatuju si správně, že



a/ vlečková převodovka jde bez vyndání motoru vyndat jen s enromním usilím.



b/ hruška je součást hnané hřídele a nejde vylisovat ven a vyměnit.



Dík ...
09:44:54
28.03.2012
jarda.u1
-> Hrabosh: bude vylomenej zub na stalym prevodu
08:34:36
28.03.2012
minno
-> Hrabosh 27.03.12 22:19:40: upresním čo písal Matthes, 10 je čap a tento čap istí len 1 šrób voči povysunutiu a je to číslo 3, je tam vidno také predĺženie na tom šróbe, tak to predĺženie zalezie do toho čapu.
08:17:56
28.03.2012
Hrabosh
OK, dneska sundám váleček spojky a mrknu na to. Nicméně mi stejne nejde do hlavy:



1/ když je to uvolněnej čep, proč to reaguje na to, jestli motor je/není v záběru?



2/ proč se netočí klec a talířové kolo, když jedno kolo stojí a druhým točím? Vždyť přece když mám jedno kolo odlehčený a nastartuju motor, tak se to druhý bude točit .... tak by to mělo fungovat i obráceně, ne?
22:43:25
27.03.2012
Gryzly
-> Hrabosh: Ten spešl šroub je číslo 3, jeden je takový a tři sjou obyč M8x20
22:30:18
27.03.2012
Minik03
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Aha ajo 3 3
22:24:28
27.03.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Hrabosh: Jo 10 je ten cep a 2 jsou ty srouby. Akorat tam jsou srouby 4. 2 a 2 ruzny...
22:22:38
27.03.2012
Minik03
-> Hrabosh: Tady není rozkreslená klec sama o sobě. Uvádí se tam jako jeden díl
22:19:40
27.03.2012
Hrabosh
Je to číslo 10 v tomhle katalogu? skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../51-diferencia l



- kde tam jsou ty zajišťovací šrouby, jak jste říkali?
22:16:30
27.03.2012
Gryzly
-> Hrabosh: Mě kdysi vyjel, když jsem se tak blbě otáčel, že jsem čumákem najel na vjezd co kříží chodník, až k bráně, dal jsem zpátečku a ujel jsem půl metru a kouslo se to. mohl jsem popojíždět tak o půl metru tam a zpět. Stál jsem na chodníku. Tak jsem si půjčil druhý auto, v půjčovně jsem si půjčil plaťák, pod motor škodovky jsem dal paletu, paleťákem nadzvedl a najel na ten plaťák. odvezl jsem auto domů a tam jsem uplně bez problémů sjel dolů a vše fungovalo jak mělo. Pak se s autem najezdilo ještě cca 20 000km a pak odešel diferák úplně protože na jakýkoliv kvalt to nejelo.

Ale jinak je to na výměnu převodovky nebo aspon diferáku
22:10:48
27.03.2012
Nwkt
-> Milan 136: Vyjede, urazí hrušku a pak to nejede 3
22:08:15
27.03.2012
Matthes, záškodník z TechWebu
No tata ho toho casu natlouk zpet a pozobal svareckou. Najelo se potom asi 50 000km. Dneska uz bych to takhle nedelal... Radsi to udelat poradne. Jinak ten cep se nema tocit. Je jistenej jednim nebo dvema srouby kose diferaku. Ty se ustrihnou a pak se toci a vyjede...
22:06:05
27.03.2012
Milan 136
-> Hrabosh: jde, než zas vyjede a rozmlátí obal...
22:03:31
27.03.2012
Hrabosh
Aha, ... a jde tam natlouct zpátky, nebo se to musí celý rozdělat?
21:54:19
27.03.2012
Minik03
-> Hrabosh: když točíš kolem a druhé stojí, tak se točí klec uvnitř ale satelit a hruška ne. Povysunutý čep by to mohl taky být.
21:46:56
27.03.2012
Gryzly
-> Hrabosh: Mohl by to dělat povysunutý čep v kleci diferáku. To taky zkontroluješ pod spojkovým válečkem. Je to taková hřídelka cca 10mm v průměru, která se točí a když se vysune může zadrhnout o skříň a zablokovat kola. Možná se vysunula jen trochu.
21:17:58
27.03.2012
dakar.cz
-> Hrabosh: a nemůže to byt třeba poloosa? Mě se to stalo na favoritu..
20:46:50
27.03.2012
Hrabosh
Do řiti, toho sem se bál ....

... nicméne proč by to nemohla dělat hruška? Ta se přece točí ať otáčíš levým, nebo pravým kolem, ne? Akorát ty ložiska to teda asi nebudou ....
20:09:25
27.03.2012
Minik03
tak zuby zkontroluješ snadno, svrchu rozděláš spojkový válec a uvidíš dovnitř.

Ale pokud jsi točil nejdřív jedním a pak druhým kolem a dělalo to stejně, tak to nebude asi ani hruška, ani ložisko. Bude to něco uvnitř diferáku.



Mě se stalo například, že se mi rozletělo planetový kolečko.
20:05:12
27.03.2012
Hrabosh
Jak to poznám?

Ešte sem myslel zub na hrušce jestli není ulomenej ....
19:53:29
27.03.2012
Minik03
Nemáš vysypané ložisko na diferenciálu?
17:52:42
27.03.2012
Hrabosh
Jo - Auto je š. Garde z 5q z Rapida....
17:51:57
27.03.2012
Hrabosh
Zdarec,

dnes jedu z práce, zastavím na křižovatce a když se rozjedu, tak najendou slyším zezadu mlácení. Frekvence zavisí na otáčkách kola a na tom, jestli motor je/není v záběru. Když jedu na trojku šedesát do kopce, tak to vydává zvuk jako starej diesel. Nebo jakobyste vrtali s příklepem do železa ...



Homokinetáky to asi nebudou, protože sem zvedl nejdřív jedno a pak druhý kolo a točil jím ... a zvuk šel z převodovky a v obou případech - nepředpokládám, že by se poškodily dva homokineťáky přesne ve stejnej čas.



Jinak jedno kolo jde otáčet jakoby o něco tíž.



Dojel jsem s tím asi 20km domů ale ted nevím, co dál ... je ten diferák podle vás opravdu špatně? Případně nějaký tip na někoho, kdo by mi to v Brně opravil? (na sídlišti převodovku rozdělávat nebudu)



Dík.
Extreme Tyres