skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mlátí diferák?
Ok, takže du shánět převodovku .... nemáte nekdo na prodej?
-> Hrabosh:
a) urcite je jednoduchsie vybrat motor,a hlavne u skodovky kde to je zalezistost na 30 min.
a potom prevodovku co je na vlecke oproti kyvke rozpravka
b) hruska je jeden kus s hnacou hriadelou a samostatne vymenit nejde, da sa vymenit cela hriadel aj tanierový kolesom ( su sparovane) a potom treba znova vymedzovat vole v prevodovke, tak bude asi jednoduchsie vymenit celu prevovku kus za kus
a) urcite je jednoduchsie vybrat motor,a hlavne u skodovky kde to je zalezistost na 30 min.
a potom prevodovku co je na vlecke oproti kyvke rozpravka
b) hruska je jeden kus s hnacou hriadelou a samostatne vymenit nejde, da sa vymenit cela hriadel aj tanierový kolesom ( su sparovane) a potom treba znova vymedzovat vole v prevodovke, tak bude asi jednoduchsie vymenit celu prevovku kus za kus
Tak jsem do toho koukal a čep je v pořádku. Taky jsem si ověřil, že talířové kolo se točí, když je jedno kolo na zemi a druhým na heveru otáčíš....
Viděl jsem nicméně vylámaný zuby na hrušce.
Pamatuju si správně, že
a/ vlečková převodovka jde bez vyndání motoru vyndat jen s enromním usilím.
b/ hruška je součást hnané hřídele a nejde vylisovat ven a vyměnit.
Dík ...
Viděl jsem nicméně vylámaný zuby na hrušce.
Pamatuju si správně, že
a/ vlečková převodovka jde bez vyndání motoru vyndat jen s enromním usilím.
b/ hruška je součást hnané hřídele a nejde vylisovat ven a vyměnit.
Dík ...
-> Hrabosh: bude vylomenej zub na stalym prevodu
-> Hrabosh 27.03.12 22:19:40: upresním čo písal Matthes, 10 je čap a tento čap istí len 1 šrób voči povysunutiu a je to číslo 3, je tam vidno také predĺženie na tom šróbe, tak to predĺženie zalezie do toho čapu.
OK, dneska sundám váleček spojky a mrknu na to. Nicméně mi stejne nejde do hlavy:
1/ když je to uvolněnej čep, proč to reaguje na to, jestli motor je/není v záběru?
2/ proč se netočí klec a talířové kolo, když jedno kolo stojí a druhým točím? Vždyť přece když mám jedno kolo odlehčený a nastartuju motor, tak se to druhý bude točit .... tak by to mělo fungovat i obráceně, ne?
1/ když je to uvolněnej čep, proč to reaguje na to, jestli motor je/není v záběru?
2/ proč se netočí klec a talířové kolo, když jedno kolo stojí a druhým točím? Vždyť přece když mám jedno kolo odlehčený a nastartuju motor, tak se to druhý bude točit .... tak by to mělo fungovat i obráceně, ne?
-> Hrabosh: Ten spešl šroub je číslo 3, jeden je takový a tři sjou obyč M8x20
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Aha ajo



-> Hrabosh: Jo 10 je ten cep a 2 jsou ty srouby. Akorat tam jsou srouby 4. 2 a 2 ruzny...
-> Hrabosh: Tady není rozkreslená klec sama o sobě. Uvádí se tam jako jeden díl
Je to číslo 10 v tomhle katalogu? skoda-katalog.eu/ekatalog
-105-120/.../51-diferencia
l
- kde tam jsou ty zajišťovací šrouby, jak jste říkali?
- kde tam jsou ty zajišťovací šrouby, jak jste říkali?
-> Hrabosh: Mě kdysi vyjel, když jsem se tak blbě otáčel, že jsem čumákem najel na vjezd co kříží chodník, až k bráně, dal jsem zpátečku a ujel jsem půl metru a kouslo se to. mohl jsem popojíždět tak o půl metru tam a zpět. Stál jsem na chodníku. Tak jsem si půjčil druhý auto, v půjčovně jsem si půjčil plaťák, pod motor škodovky jsem dal paletu, paleťákem nadzvedl a najel na ten plaťák. odvezl jsem auto domů a tam jsem uplně bez problémů sjel dolů a vše fungovalo jak mělo. Pak se s autem najezdilo ještě cca 20 000km a pak odešel diferák úplně protože na jakýkoliv kvalt to nejelo.
Ale jinak je to na výměnu převodovky nebo aspon diferáku
Ale jinak je to na výměnu převodovky nebo aspon diferáku
-> Milan 136: Vyjede, urazí hrušku a pak to nejede 

No tata ho toho casu natlouk zpet a pozobal svareckou. Najelo se potom asi 50 000km. Dneska uz bych to takhle nedelal... Radsi to udelat poradne. Jinak ten cep se nema tocit. Je jistenej jednim nebo dvema srouby kose diferaku. Ty se ustrihnou a pak se toci a vyjede...
-> Hrabosh: jde, než zas vyjede a rozmlátí obal...
Aha, ... a jde tam natlouct zpátky, nebo se to musí celý rozdělat?
-> Hrabosh: když točíš kolem a druhé stojí, tak se točí klec uvnitř ale satelit a hruška ne. Povysunutý čep by to mohl taky být.
-> Hrabosh: Mohl by to dělat povysunutý čep v kleci diferáku. To taky zkontroluješ pod spojkovým válečkem. Je to taková hřídelka cca 10mm v průměru, která se točí a když se vysune může zadrhnout o skříň a zablokovat kola. Možná se vysunula jen trochu.
-> Hrabosh: a nemůže to byt třeba poloosa? Mě se to stalo na favoritu..
Do řiti, toho sem se bál ....
... nicméne proč by to nemohla dělat hruška? Ta se přece točí ať otáčíš levým, nebo pravým kolem, ne? Akorát ty ložiska to teda asi nebudou ....
... nicméne proč by to nemohla dělat hruška? Ta se přece točí ať otáčíš levým, nebo pravým kolem, ne? Akorát ty ložiska to teda asi nebudou ....
tak zuby zkontroluješ snadno, svrchu rozděláš spojkový válec a uvidíš dovnitř.
Ale pokud jsi točil nejdřív jedním a pak druhým kolem a dělalo to stejně, tak to nebude asi ani hruška, ani ložisko. Bude to něco uvnitř diferáku.
Mě se stalo například, že se mi rozletělo planetový kolečko.
Ale pokud jsi točil nejdřív jedním a pak druhým kolem a dělalo to stejně, tak to nebude asi ani hruška, ani ložisko. Bude to něco uvnitř diferáku.
Mě se stalo například, že se mi rozletělo planetový kolečko.
Jak to poznám?
Ešte sem myslel zub na hrušce jestli není ulomenej ....
Ešte sem myslel zub na hrušce jestli není ulomenej ....
Nemáš vysypané ložisko na diferenciálu?
Jo - Auto je š. Garde z 5q z Rapida....
Zdarec,
dnes jedu z práce, zastavím na křižovatce a když se rozjedu, tak najendou slyším zezadu mlácení. Frekvence zavisí na otáčkách kola a na tom, jestli motor je/není v záběru. Když jedu na trojku šedesát do kopce, tak to vydává zvuk jako starej diesel. Nebo jakobyste vrtali s příklepem do železa ...
Homokinetáky to asi nebudou, protože sem zvedl nejdřív jedno a pak druhý kolo a točil jím ... a zvuk šel z převodovky a v obou případech - nepředpokládám, že by se poškodily dva homokineťáky přesne ve stejnej čas.
Jinak jedno kolo jde otáčet jakoby o něco tíž.
Dojel jsem s tím asi 20km domů ale ted nevím, co dál ... je ten diferák podle vás opravdu špatně? Případně nějaký tip na někoho, kdo by mi to v Brně opravil? (na sídlišti převodovku rozdělávat nebudu)
Dík.
dnes jedu z práce, zastavím na křižovatce a když se rozjedu, tak najendou slyším zezadu mlácení. Frekvence zavisí na otáčkách kola a na tom, jestli motor je/není v záběru. Když jedu na trojku šedesát do kopce, tak to vydává zvuk jako starej diesel. Nebo jakobyste vrtali s příklepem do železa ...
Homokinetáky to asi nebudou, protože sem zvedl nejdřív jedno a pak druhý kolo a točil jím ... a zvuk šel z převodovky a v obou případech - nepředpokládám, že by se poškodily dva homokineťáky přesne ve stejnej čas.
Jinak jedno kolo jde otáčet jakoby o něco tíž.
Dojel jsem s tím asi 20km domů ale ted nevím, co dál ... je ten diferák podle vás opravdu špatně? Případně nějaký tip na někoho, kdo by mi to v Brně opravil? (na sídlišti převodovku rozdělávat nebudu)
Dík.