
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
zvislaky
-> Jozka: 

-> suri: Já tě ani moc ne, než po jaru oblezu tři auta.. I když dneska už to jde, ale když jsem měl zamlada hodně a ještě dlouhejch vlasů, bylo to fakt zábavný..

-> Jozka: jazdiť to bude furt ale originalita je podstatná , mám to mazaní rád :-D
-> suri:
. To jistě..
No ale jen tak z plezíru si zas taky práci nepřidělávám. Na autě po tátovi mám teď asi origo osazení z jinýho MB, až se vyklepe, mám nachystanou sice původní, ale s hlavama převychovanejma na 18 mm čep a plastovejma podložkama, na dalším byla donedávna kombinace vpravo origo a vlevo 18 mm se spodní hlavou zkrácenou z kila.. taky to jezdilo
.


No ale jen tak z plezíru si zas taky práci nepřidělávám. Na autě po tátovi mám teď asi origo osazení z jinýho MB, až se vyklepe, mám nachystanou sice původní, ale s hlavama převychovanejma na 18 mm čep a plastovejma podložkama, na dalším byla donedávna kombinace vpravo origo a vlevo 18 mm se spodní hlavou zkrácenou z kila.. taky to jezdilo

-> Jozka: ono to ide ladiť do nekončena ale origo je origo , bronzové púzdra a maznice kam oko dovidí
-> suri: Taky tak, prostě se to vždycky odvinulo od toho, co už bylo na tom daným autě a když nebyly origo čepy, daly se stovkový a k nim nějak doladil zbytek..
-> Jozka: ja som to nikdy ani neskúmal , úspech bolo zohnať tie hlavice a nie si ešte vyberať ... Stará MB náprava bola aj tak pre mňa najkrajšia .
-> suri: Taky mám bohužel jen info "z druhý ruky", 69-ku kilo jsem viděl podrobně jen jednou s už užovkovou nápravou a katalog mám taky první až 1970..
-> Jozka: ten rok som nikdy nedopátral
-> Milos: Chytrý prameny tvrdí, že ze průměr 17 se na 18 mm měnil v 08/1970..
ok takze podla predpokladu sa to lamalo v priebehu vyroby 100viek, rozdiel 17-18, oki pani dakujem
-> minno: prvé , potom už nie
Neviem to presne, ale stovka mala tiež iné zvisláky ako 105-136. Dĺžka aj všetko je rovnaké, jediný rozdiel je v tom, že spodná časť čapu - ako sa nasúva tá spodná hlavica so silentblokom, je asi o 1-2 mm zúžená....
-> Milos: 1000 a první stovky mali dole zúžený priemer čepu na 17mm - tá časť čo sa vkladá do rejdovej hlavice . Novšie stovky potom 18mm ako 120tka ale ešte stále dole bola drážka na klinok . Potom boli ND z drážkami , bez drážok na klinok a rôzne iné kombinácie , ak dodržíš priemer je to jedno .
prosim vas kedy sa menili v priebehu vyroby zvisle capy ? viem ze 1000 mala ine ako typ 742 otazka je ake mala skoda 100/110 L ? tie z 1000ky alebo z uzovky ? dakujem
a este aky je v nich rozdiel ? su dlhsie/kratsie alebo sirsie/uzsie
a este aky je v nich rozdiel ? su dlhsie/kratsie alebo sirsie/uzsie