skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Úprava převodovky
Nakonec to asi stejně skončí tak, že buggy bude jen na zadní náhon s origo převodovkou a čistě na zábavu :) motor chci škodovácký hlavně z důvodů dostupnosti a ceny a zbytek bych si udělal. vymýšlení dalších převodovek a podobně už nesouhlasí s mou teorií "co nejjednodušší". :) Nejsnažší mi přišla uprava jen 1. převodového stupně ale . .. .
-> ochoda: Jenže Niva má samonosnou karoserii, čili shánět podvozek z Nivy je docela problém. 

co sehnad podvozek z Lady nivy? ale nevim na kolik to vide ani jesi je to sehnatelny ale to taky bylo 4x4 ne? 

-> Akasa: Diferenciály třeba ze sierry bys asi sehnal levně.
-> Akasa: nejlepší by byla rychlostka z nějakýho 4x4 tam máš i redukci ....a když k tomu máš i obě nápravy tak máš fajn trakturek buginu 4x4
Ještě mě napadla možnost že místo druhé převodovky použít 2 diferenciály a postavit 4x4,Tím by se to zároveň zpřevodovalo
problém je ale v tom z čeho sehnat za rozumný peníze samostané diferenciály, asi z nějakého 4x4
problém je ale v tom z čeho sehnat za rozumný peníze samostané diferenciály, asi z nějakého 4x4
-> Akasa: bez druhý převodovky neutáhneš pluh ani nic težšího ...
mám vyzkoušený na lehký trakturek převodovka škoda 120 a motor jawa 250 kola 16 šíp a nebo motor škoda octavia super - provoz lpg a dvě převodovky + zadní naprava octavia / ja mám dvě zadní napravy z oktávky + polosy se svislákem wartburg 4x4 šípaky 15 pokud to chceš mít robusnější aby to trošku vydrželo ... tak napravu z multikary a pod .. kola min 14 šípáky 16 jsou nejlepší
mám vyzkoušený na lehký trakturek převodovka škoda 120 a motor jawa 250 kola 16 šíp a nebo motor škoda octavia super - provoz lpg a dvě převodovky + zadní naprava octavia / ja mám dvě zadní napravy z oktávky + polosy se svislákem wartburg 4x4 šípaky 15 pokud to chceš mít robusnější aby to trošku vydrželo ... tak napravu z multikary a pod .. kola min 14 šípáky 16 jsou nejlepší
kola budou 155/80 r13 s hodne hrubým vzorkem, máme doma malý pluh, takže na výkon to není až tak náchylné (utáhne to domácí fréza s motorem z trabanta na 1 válec s spřevodováním do síly asi 2x (na jedničku to jede místo 15km/h 7,5km/h)) ale problém je spíš v tom aby ten co bude stát za pluhem stíhal a přitom to mělo nějaký otáčky aby motor nechcípl
kdyby se nějakým způsobem daly ty kolečka vyměnit, tak na úpravu bloku prevodovky (nejak to vyříznout a obvařit) bych měl lidi
kdyby se nějakým způsobem daly ty kolečka vyměnit, tak na úpravu bloku prevodovky (nejak to vyříznout a obvařit) bych měl lidi
Trosku mi nesedi co nejlehci a orba... Jinak te to asi nemine, ptz pocitam ze das vetsi kola, na malych toho stejne moc nezoras, tak to by to pak bylo ultra rychly,. A ty 4% vykonu te snad nezabijou, ty si vykompenzujes prave 10 rychlostma.
-> Jarinko: aby s tím mohl orat, tak asi jedině ještě jednu převodovku, jak píše myschaak AZNP K.Hora:
pochybuju že by se ten převod vlezl do seriovýho obalu.
pochybuju že by se ten převod vlezl do seriovýho obalu.
-> Akasa: Jedine u profi úpravcov, a to ťa výde na min 2500kč
ale problém je v tom že to chci postavit co nejlehčí, navíc další převodovka = další ztráty na výkonu, je tedy možné nějakým způsobem změnit poměr na 1.rychlosti?
dát ještě nějakou převodovku k tomu
Zdravím vás, mám jednu otázku ohledně úpravy převodovky favorita. Hodlám stavět buggy ale potřeboval bych silnou jedničku pro případnou orbu a podobné činnosti :) Je nějaká možnost jak upravit 1. převodový stupeň, popřípadě jak? Předem děkuji za odpověď.