skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vypadlá poloosa?
prohledat
24 příspěvků (zobrazeno 1 až 24) od 11.12.2011 do 11.12.2011, založil/a black_devil
-> black_devil: šikula!

Díky všem, je zpátky.
-> suri: už nic nepíšu 

-> venni: ja ti chcem naznačiť len aby si si prečítal kolkým už vypadol
-> suri: dobře,chtěl jsem Ti jen naznačit,že u feldy mi nikdy nevypadnul!
-> venni: jiné autá ale neriešime -> vhml: osvedčená
-> suri: dobra myšlenka
-> suri: ještě mi nevypadnul.Ale fígl na to nemám.U 3/4 jiných aut nalévám olej přes kontrolní šroub takovou "šprickou"
-> vhml: vyšroubuješ bowden a do náhonu - štvorhranu kde zapadá lanko naskrutkuješ samoreznu skrutku do dreva , vykrútiš plech čo ho drží a náhon vytiahneš - hlava skrutky je väčšia ako otvor v obale náhonu-takze tá tyčinka z ozubením nemôže vypadnúť
-> suri: a jak ho osvedcene vyndat? budu menit olej v prevodovce ( nevím co tam je, ale po ránu to neradi) tak at si nenaseru do bot.
-> venni: tebe ešte asi nikdy nevypadol že ? je to na to jednoduchý fígel , mne nevypadol zatiaľ nikdy ale aj tak sa istím ako potom poliť prevodovku ... a osobne ludí ktorý menia olej v prevodovke a vypustia ho vykrútením skrutky aretácie poznám kopu takže s tým že budú vedieť vybrať náhon by som moc nespoliehal
-> venni:
-> suri: ale i jak píšeš ty,lepší jak pak půlit špajzku a hledat v ní kousek náhonu,to řešil teď kámoš v létě,když mu táta chtěl pomoct a na vlastní pěst mu dolejval olej do převodovky

-> suri: ale i jak píšeš ty,lepší jak pak půlit špajzku a hledat v ní kousek náhonu,to řešil teď kámoš v létě,když mu táta chtěl pomoct a na vlastní pěst mu dolejval olej do převodovky

-> suri: jestli má někdo problém vyndat náhon tachometru,tak by si neměl na autě dělat nic.Rychlejší je vyndat celej kloub z převodovky,pořádně to ve svěráku očistit a pěkně utáhnout pásky.Pod autem tahle práce stojí za prd...
nevypouštej olej načo , vnútorný klb nechaj v prevodovke len si vonku vymeň manžetu a namaž si to a potom to len zasunieš do namazaného klbu a zasponkuješ , určite lepšie ako keď amatér vyberá náhon tacha a spadne mu do prevodovky
-> black_devil: zaleží kolik oleje tam máš
Olej by měl téct vždy.Jestli to auto máš na dýl,tak ho vypusť a dej novej.Nalejvá se tak,že odšroubuješ náhon tachometru a pak tou dírou 
Náhon tachometru se demontuje klíčem číslo"9",po vytočení šroubku vysuneš zajištovací plech a opatrně vytáhneš náhon i s plastovým kolečkem z převodovky.


Náhon tachometru se demontuje klíčem číslo"9",po vytočení šroubku vysuneš zajištovací plech a opatrně vytáhneš náhon i s plastovým kolečkem z převodovky.
-> myschaak AZNP K.Hora: je potřeba vypouštět ten olej? Teď když je ta poloosa povypadnutá, tak zatím nic neteče.
-> black_devil: musíš si vyrazit spodní kulák na rameni,lepší i srazit kulák řízení,vypusti asi olej ze špajzky,pak vyrazit poloosu ze špajzky-zapáčit něčím přes obal převodovky¨a je venku,pak rozložit složit a obráceně zpátky,olej do špajzky naleješ dírou když vyndáš náhon tachometru.....nic hroznýho ale jestli si to nedělal tak s tím nedělní odpoledne třeba užiješ.....
-> black_devil: musíš vyndat spodní kulovej čep ze šenklu a poté pujde poloosa ven.
-> black_devil: u facka jsem to nedelal, ale asi to bude jak pises.. u prevodovky je to stejny jako u rapida, proste nejakym pajcrem nebo velkym sroubovakem zapacis tak, abys neposkodil simerink na viku.... a poloosa vyskoci....... ale myslim, ze favoritaci ti radi a lepe poradi...
-> Matsoft: ok, díky, ještě bych poprosil, jestli by mi mohl někdo napsat menší postup, jak ji vyndat? Nikdy jsem ji nevyndával, ale tak určitě musím sundat kolo, povolit středovou matici a co dál? Díky
-> black_devil: tak dva krouzky ze tri vidime...( takze pokud je tam i treti,tak OK) takze pekne poloosa ven, rozebrat, koupit novou vazelinku, manzetu.. a dat dohromady a zpet namontovat.
-> vhml: no tak zrovna normálně to nevypadá :D Ale asi je jen vypadlá, a protrhl manžetu, né?
Vypada snad ze není v hajzlu? :-D
Mozna bude stacit jen dat novou manzetu
Mozna bude stacit jen dat novou manzetu
Zdar, jsem tu s dalším problémem, praskla mi konzola převodovky, takže převodovka trochu hapala, potom jsem ji měl na heveru. Vyměnil jsem konzolu, a teď koukám, že díry na konzole nesedí s dírami na karoserii. Přikladám foto poloosy, doufám, že není v hajzlu :/