skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
aké upravy na zlepšenie stabylity?.
prohledat
27 příspěvků (zobrazeno 1 až 27) od 31.10.2011 do 04.11.2011, založil/a šípka 120 l
Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:
Zastavil:šípka 120 l
-> vhml 04.11.11 12:23:17: Takový pocity mám i já, ale znám fotky z venku a proto jsem tady s tím výrokem nesouhlasil...
-> Shoraj: aj dorazy sa dajú skrátiť 

-> Tuner#2: je pravda že já na slalomu nepociťuju naklonění auta, přijde mi to že to jede furt stejně rovně, ale na fotkách je to pak běs jak je to nakloněný. Zřejmě přijde na řadu Eidyho uchycení sabíku :-)
wimmer.rajce.idnes.cz/Pol e_22.10.2011
wimmer.rajce.idnes.cz/Pol e_22.10.2011
Lepšie nakláňať sa a mať kolesá na ceste, ako nakláňať sa a mať kolesá vo vzduchu

zas ste mudry jak radia...
pise tam ze nepocituje...to znamena ze moze presadnut z Kia Sportage do znizenej skodovky a ma pocit (pocit, nevravi o exaktnej vede) ze sa to nenaklana...
pise tam ze nepocituje...to znamena ze moze presadnut z Kia Sportage do znizenej skodovky a ma pocit (pocit, nevravi o exaktnej vede) ze sa to nenaklana...
-> tomvm 01.11.11 22:12:51: A sakra a proč se mě to teda s 80kN pružinama a 20mm stabíkem naklání? Na okruhu bych potřeboval min. 200 a víc kN a i tak se to stejně nakloní...
-> tomvm:
Tak si nech udělat video ostrého průjezdu zatáčkou a uvidíš.
Tak si nech udělat video ostrého průjezdu zatáčkou a uvidíš.

Palinator: Ty si nějaký chytrý ! prostě i když švihnu zatáčku tak nepociťuju že by se auto naklonilo. Ona už sériová škoda řady 120 se v zatáčkách moc nenaklání. Ale trochu přece jo.
Šípka 120 L: Nezapomeň ale že se ti změní nedotáčivost/přetáčivost, díky tomu že se ti posune těžiště.
Šípka 120 L: Nezapomeň ale že se ti změní nedotáčivost/přetáčivost, díky tomu že se ti posune těžiště.
-> palinator: tak ja si myslim ze to myslel inak...
napr ja jazdim jednu cestu "spotrebakom" a ten isty den sa po tej ceste vyberem aj na 742.13 motion
a tiez "spotrebak" sa naklana jak o zivot a skodovka sa zda ze vobec...ale je jasne ze sa to nakloni...sak fyzika posobi
-> šípka 120 l: ja osobne som zohnal pruziny speedpro 220ky za 30e ale jazdene asi rok
napr ja jazdim jednu cestu "spotrebakom" a ten isty den sa po tej ceste vyberem aj na 742.13 motion

-> šípka 120 l: ja osobne som zohnal pruziny speedpro 220ky za 30e ale jazdene asi rok
-> tomvm:
Ani málo se ti to nenakloní? Tak to jsi trumfnul i ABC systém od Mercedesu na potlačení náklonů. Ten se i přes největší snahu taky trochu nakloní.
Ani málo se ti to nenakloní? Tak to jsi trumfnul i ABC systém od Mercedesu na potlačení náklonů. Ten se i přes největší snahu taky trochu nakloní.
Zuíma ma aj cena tvrdich pružin priebežne po čom idu.

Pokud chceš stabilní auto, tak musíš mít obě nápravy jak nové, bez možných vůlí. Musíš snížit předek, protože série má předek moc vysoko a podfoukává ho to. Dej si tam 220mm nebo 260mm nebo kolik se ještě dělá ať to máš níž. Čím tužší pružiny tím míň se v zatáčkách nakláníš. Čím silnější stabilizátor tím se taky míň nakláníš. Pokud máš sériové gumy (165 nebo 175) šířka tak není třeba zadní stabilizátor. Mám pouze ve předu tlumiče FENOX pružiny 220mm/72kN jinak série a ve 4 lidech se ani málo nenakloní. Nikdy.
-> palinator: asi tak nějak

-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček:
STABYLITA, DEBYLITA a jiná slova příbuzná...
STABYLITA, DEBYLITA a jiná slova příbuzná...

STABYLITA no ty krááso
alebo skor 




pomocne kolecka ?
Vpredu max. zrezať o 1,5 závitu, inak ti to bude pružiť iba na dorazoch 

byl sem zvyklej jezdit s feldou, koupil sem si 130L (vlečka) a uplne strasne mi to prislo oproti felde jak to sedí :D ... v pradu seriove pružiny riznute asi o zavit a 3/4 vzadu pružiny nevim co ale origo asi ne a všude tlumiče monroe (nevim jesi sou tvrdsi/mekci nez serie) a docela mi to vyhovuje :) kola, jezdil sem apolla na 165/70 aj na 165/80 a ted mam prolisy 4,5j na 165/70 :) a nestezuju si :)
Edit: vzadu mám áčka asi jako Eidy :D
Edit: vzadu mám áčka asi jako Eidy :D
210 T2 vpředu, vlečka + zkracené kyvkové vzadu, nastavené odklony, tlumiče Kůrka A SPOUSTA PROHLEDANÝCH TÉMAT TADY NA VIRTU !!!!
-> šípka 120 l: vlečku,tvrdší tlumiče,stabilizátor 18-19mm,pružiny i uřezané jsou znát,lepší ale třeba dát od T2 , vše bez vůlí,víc moc nevyřešíš
Poradí ešte niekto kto má skúsenosti???????????????
??????
Ja som rozmišlal asi takto snižiť predok no neviem o kolko zavitov ay to už nebolo moc,sériové r 14 nahradiť r-13 kami kolesami,tlmiče no rozmišlal som aj nad žiguliackimi dakto to chvali no neviem či je moc preraania,v zadu neviem či snižovať večinov behame v aute 5ti a tak zadna časť je aj dosť zařažená,no možno y svoje uroil v zadu stailizátor,dalej y som sa chcel opitať či pomožu aj tvrde silenbloky motora,a to je tak asi všetko ešte mam doma na zadnú časť rozširovacie podložsky hrubé 3 cm.. 

za seba mozem napisat tolko...
ked som na auto nahodil 220ky pruziny, nove seriove tlmice PAL, dopredu 4,5J prelisy a dozadu 6,5J prevaraky so 175/60 R13 (asi 5 rocne)...tak som to auto nespoznaval...
po nahodeni tvrdych tlmicov sa to zlepsilo este viac...
ked som nahodil zas OR34 na zimu tak to bolo uz menej stabilne ale stale lepsie nez v serii...
taktiez ked som nahodil 5,5J pavuciny s rok starymi 175/60 R13 tak to uz nemalo taku stabilitu, naopak molso sa radoval z toho ze na tych valcoch to drzalo omnoho lepsie (ale len pokial tie 5rocne gumy dovolili)...
ked jazdim normalne tu spominanu zostavu 220, tvrde tlmice, prelisy/prevaraky tak nieje problem brat zatacky pekne pod plynom...
a podlozky pod stabikom nemam, ale budu

ked som na auto nahodil 220ky pruziny, nove seriove tlmice PAL, dopredu 4,5J prelisy a dozadu 6,5J prevaraky so 175/60 R13 (asi 5 rocne)...tak som to auto nespoznaval...
po nahodeni tvrdych tlmicov sa to zlepsilo este viac...
ked som nahodil zas OR34 na zimu tak to bolo uz menej stabilne ale stale lepsie nez v serii...
taktiez ked som nahodil 5,5J pavuciny s rok starymi 175/60 R13 tak to uz nemalo taku stabilitu, naopak molso sa radoval z toho ze na tych valcoch to drzalo omnoho lepsie (ale len pokial tie 5rocne gumy dovolili)...
ked jazdim normalne tu spominanu zostavu 220, tvrde tlmice, prelisy/prevaraky tak nieje problem brat zatacky pekne pod plynom...
a podlozky pod stabikom nemam, ale budu

rozsirovacie podlozky na zadok.....mam 2,5cm na kazdej strane...treba 2,7 ak nechces obrusovat stifty ako ja
je z toho ine auto.....inac seriova vlecka rit vysoko, predok zrezane pruziny......predtym som len cakal kde mi rit ujde....nemal som Acka tak stabilita nebola.....teraz mam ozaj mini Acka, mne by sa ziadalo zadok auta dole pustit kusok...ale neodhodlal som sa este prevarit usi na priecke prevodovky aby som mohol odrezat kus mrtveho zavitu na strunach


Chcel y som sa opitať aké by bolo jedno s tích lacnejších sposoov
prerabky podvozku,chystám sa meniť kolesá 13 lebo mam pocit že aj to urobí
svoje,asi struny spiliť,dake tlmiče tvrdšie,všimol som si že tu dávajú
podložky pod stailizátor ale neviem k čomu je to dobré,ešte som rozmišlal
nad zadným stailizátorom......Nejdriv si musis rict k cemu to auto stavis....pokud s tim budes jezdit jednou mesicne do samosky pro rohliky,tak to snad nema cenu o nakych upravach uvazovat.

tie podložky sú na to , že keď máš auto už docela nízko tak ti môže pri pružení búchať stabilizátor o most,
si daj tvrdšie tlmiče a dosť to pomôže
si daj tvrdšie tlmiče a dosť to pomôže
Chcel y som sa opitať aké by bolo jedno s tích lacnejších sposoov prerabky podvozku,chystám sa meniť kolesá 13 lebo mam pocit že aj to urobí svoje,asi struny spiliť,dake tlmiče tvrdšie,všimol som si že tu dávajú podložky pod stailizátor ale neviem k čomu je to dobré,ešte som rozmišlal nad zadným stailizátorom......
Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:
Zastavil:šípka 120 l