skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
120l plave na silnici
Měl jsem kdysi něco podobnýho. Kupoval jsem do sady 2ks nových Barum Brillantis 175/70 R13 na škodovku... 2ks už jsem měl. Ty nový jsem dal na zadek. No neskutečný, jak to plavalo... musel jsem je přehustit, abych vůbec dojel domů... měl jsem je nafoukaný na 2.8 a furt jsem viděl, jak se ta guma z ráfku zouvá. Po příjezdu jsem je prohodil s předníma... Předek je lehkej, nahuštěno normálne, žádnej problém. Připomínám, že ty nový gumy měly veškeré označení stejné včetně výrobce, akorát byly o 2 roky mladší.
-> Syny:
Člověče naše Číny 195/55 R15 se na těžký Vectře neprověšovaly, až mě to překvapilo (ale stejnej model gum v 175/70 R13 na škodovce už samozřejmě houpe). Nový Kormorany zimáky 185/65 R14 houpou jak blázen, i když jsou hodně přefouknutý. Táta má na služební Fabii Combi 1.6 TDI rovněž nový Semperity 195/55 R15 zimáky a taky jsou měkký v bočnicích.
Člověče naše Číny 195/55 R15 se na těžký Vectře neprověšovaly, až mě to překvapilo (ale stejnej model gum v 175/70 R13 na škodovce už samozřejmě houpe). Nový Kormorany zimáky 185/65 R14 houpou jak blázen, i když jsou hodně přefouknutý. Táta má na služební Fabii Combi 1.6 TDI rovněž nový Semperity 195/55 R15 zimáky a taky jsou měkký v bočnicích.

Přesně jak píše -> Syny: začít odpředu až do zadu vše projít mě toto čeká taky nejsem z toho vůbec rád. Ale doufám, že GO náprav to zvládne 

Sam mam na letnakach 195/50 R15 a i tak se to na bocnicich dost houpe... To by tam clovek nesmel mit tu bocnici pomalu vubec nebo to nahustit jako beton :) Ale jak uz tady padlo, spis bych se zameril na geometrii, gumy jako takovy (stari, hazivost vzorku, rovnomernost sjeti), tlumice, a kompletne zadni napravu. Zkouknout vsecky silenty, srouby/matky, bubny (jestli jsou u kyvky dobre nasazeny), jestli neni vule na poloose, jestli neni vule mezi prevodovkou a nohavici... Je toho plno co to muze delat...
-> minno:
Mě přijde že to dělá každý auto s pneu s vysokým profilem. Přejdu s VeBe z nízkoprofilovejch letňáků na vysoký zimáky a má to asi stejnou odezvu na volant, jak škodovka s balonama.
Mě přijde že to dělá každý auto s pneu s vysokým profilem. Přejdu s VeBe z nízkoprofilovejch letňáků na vysoký zimáky a má to asi stejnou odezvu na volant, jak škodovka s balonama.
Já jsem se zase u auta s vlečkou (po prvních jízdách) nemohl zbavit dojmu (po 10ti letech na kyvce), že se to v každý zatáčce urvalo do smyku :-)
Samozřejmě že se to neurvalo, ale naklánělo to tu kastli tak nějak jinak, fakt nezvyk :-)
Samozřejmě že se to neurvalo, ale naklánělo to tu kastli tak nějak jinak, fakt nezvyk :-)
tzv dobovy runflat



-> Matthes, záškodník z TechWebu: ja si taky řikal že se mi asi auto už rozpadá... pak sem dofouknul zadky a dobrý . . . .
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no gumy vypadaly, jako by tam bylo normalnich 150kPa... 

-> COL:
Takze gumy tvrdy jako sutr? Tlak tam nebyl, ale boky byly rovny jako by tam byly 3 bary?





Podhustena kola? Ja kdysi vytahl dele nejetou dedovu 120 a jel jsem. Ale jel jsem jak uzovka, furt jsem to musel vyrovnavat kroucenim volantem, jako kdybych ridil hada. Po obhlidce, ktera zahrnovala i pohled na kola jsem si niceho divneho nevsiml. Ale pak jsem preci jen zmeril tlaky a neveril svym ocim, predni kola nemla ani 50 kPa. Byly tam dusove OR6 a podhustene na pohled vubec navypadaly. Po dohusteni se auto chovalo zcela normalne.
-> Mach: a nie je to len subjektívny pocit po prejdení do škodovky z iného auta? lebo toto škodovky s kyvadlovou zadnou nápravou robia.
-> Mach: Buchty, tlmice, pruziny, spoj pozdlzneho ramena a nohavice poloosi, spatna geometria...
tatovo 120 strasne plave po silnici. dneska jsem se v tom svezl a zda se mi ze zadek auta za predkem strasne plave.. predek jede hezky a ten zadek mi pripada jako by se porad vlnil. treba po vyhnuti se chodci se vrati zpat a auto ma tendenci se porad vlnit. co by to mohlo delat??