skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
nerez spojovaci material na podvozek
prohledat
30 příspěvků (zobrazeno 1 až 30) od 09.10.2011 do 28.09.2012, založil/a Jarda - zrušená registrace
vyrábajú sa vobec nerez šróby, ktoré majú podobnú pevnosť ako šróby 10,9? Ak, áno, kde sa dajú kúpiť?
-> Eidy: v pevnosti 10,9 sa M8x30 dá zohnať, ale ja ho neviem zohnať v nerezi A2-80. Maximálne majú A2-70, tam kde chodím kupovať...
Ono to nieje nejaké dôležité, šróby čo tam patria samozrejme mám, vlastne je to zložené a motor denne ide. Mne šlo iba o to aby to vyzuálne pekne vyzeralo... (Ostatné remenice mám pekne nastriekané a sú v nich nerez šróby)
Ono to nieje nejaké dôležité, šróby čo tam patria samozrejme mám, vlastne je to zložené a motor denne ide. Mne šlo iba o to aby to vyzuálne pekne vyzeralo... (Ostatné remenice mám pekne nastriekané a sú v nich nerez šróby)
-> stepan: Je to tlumič kmitů, proto bych tam klidně dal 8,8. Ale spíš mi jde o ten rozměr. Původní M8x31 lze nahradit M8x30, to se asi shodneme. A ten musí jít sehnat v pevnosti 10,9.
-> Eidy: Já teda myslim, že když dával výrobce 10.9, tak to nedělal jen tak z legrace když by stačil levnější 8.8.
M8x30 je problém sehnat? Podle mě 8,8 musí stačit taky. Ale to musí jít sehnat.
-> stepan: niečo podobné som si aj myslel...
-> 4dams: Nevymejšlej hovadiny a dej tam co tam patří než si rozbiješ hubu/zničíš motor.
ešte raz využijem tému...
Možem miesto šróbov č. 4 (pevnosť 10,9)
bmwfans.info/parts/.../be lt_drive_vibration_damper
použiť nerez šróby A2-70 ? A2-80 neviem zohnať v tomto ani v podobnom rozmere...
Možem miesto šróbov č. 4 (pevnosť 10,9)
bmwfans.info/parts/.../be lt_drive_vibration_damper
použiť nerez šróby A2-70 ? A2-80 neviem zohnať v tomto ani v podobnom rozmere...
-> 4dams: namazar Cu vazoškou a nebude...
Využijem tému...
Chcem použit nerezové štyfty na výfukové zvody - spoj pri hlave. Môže s tým byť problém?
Chcem použit nerezové štyfty na výfukové zvody - spoj pri hlave. Môže s tým byť problém?
-> Jarda: ale sú aj aplikácie - nehovorím na škodvke kde je namáhaná matica
suri 14.10.11 13:46:27 napsal: je sranda používať 10,9 skrutky a potom nato prvé 8,8 maticea ses si jistej, ze vis o cem pises? sroub se natahne a nebo je namahan strihem... proc treba mas v hlinikovem bloku srouby hlavy 10.9 (1000MPa, kdyz hlinik nema zdaleka ani 500MPa)
nekteri vyrobci si laizli udelat duralove matice kol (cca 600MPa) a pritom srouby kol jsou zase 10.9
proto jsem psal, ze matic A2-70 (700MPa) se nebojim a to v jakekoliv aplikaci na aute...
nekteri vyrobci si laizli udelat duralove matice kol (cca 600MPa) a pritom srouby kol jsou zase 10.9
proto jsem psal, ze matic A2-70 (700MPa) se nebojim a to v jakekoliv aplikaci na aute...
-> suri: V tej dlzke co som potreboval 8,8ky nemali a zas naopak nemali 10,9ky take matice...
-> MOLSO: Mam najradsej ked sa zacnes smat jak jebo namisto teho aby si radsej poradil...
-> MOLSO: Mam najradsej ked sa zacnes smat jak jebo namisto teho aby si radsej poradil...
-> suri: 

je sranda používať 10,9 skrutky a potom nato prvé 8,8 matice
-> minno: Citam cele tema... Som trosku zaskoceny... Napr. polky 4 piestov mam tiez stiahnute 8,8kami imbusmi... Vymenim zakial neni neskoro??? A co sa naprav tyka, tak vacsinou pouzivam vsade uz tie samoistiace matice s tym modrym teflonovym kruzkom... Pevnost tahu 8,8... Na uchytenie kozlikov spodnych ramien o napravnicu mam cierne imbusy pevnost tahu 10,8... Jedine nerezove skrutky alebo matice mam snad v interieri alebo na uchytenie prednej kapoty kde je priemer 7mm...
Chlapi ak by som si mal dat na nieco z toho co som popisal pozor, tak ma prosim upozornite... Dakujem! 


-> Milos: to chce pořádně utáhnout 
Ačkoliv mě se pouze jednou povolil štít zadní brzdy, tak už 3 roky zpátky všechno lepím. Teď mám (kromě předních vrchních ramen) na obou nápravách všechno zalepený a mám jistotu.

Ačkoliv mě se pouze jednou povolil štít zadní brzdy, tak už 3 roky zpátky všechno lepím. Teď mám (kromě předních vrchních ramen) na obou nápravách všechno zalepený a mám jistotu.
tak vidim ze nerez neni nic moc,,, pridam nieco do sudka, neviem ci to teda bolo prave tou nerezou, ale samovolne sa mi po rokoch povolili 4 sroby co drzia drziak 4 piestov k otocnemu capu... som kukal jak puk zistil som to tak ze mi po ceste odleteli po dva sroby , myslel som si ze olovka z kolies, nasledne pri cuvani do garaze a pribrzdeni strasny rachot... tak som na to prisiel, chvalabohu ze sa nic nestalo
osobne si myslim ze zelezo by trochu zarezlo, a nerez sa nejak sama casom povolila
osobne si myslim ze zelezo by trochu zarezlo, a nerez sa nejak sama casom povolila
existuji nerezi s pevnosti mnohem vyssi, ja se setkal v praci s pevnosti pres 2300MPa (ruzne protahováčky zubních kanálků), ale to uz neni austenit, ktery se zpevnuje za studena a asi by se nikomu nevyplatilo z toho delat šrouby... cena je pak uplne nekde jinde
-> minno: ale az na to parkrat poradne dupnes... :) nee, ono tam je nejaka rezerva
(bezne se to navrhuje tak s rezervou 30-50 %) takze teoreticky nerez A2-80 by to vydrzel, otazka jestli to ma smysl, ja spis zamenim 8.8 za ty 10.9


Teraz pozerám do katalógu a šróby M8x50 na spojenie poliek 4-piestov majú ísť v sérii naozaj 10,9
A ja som doteraz žil v tom, že tam patria 8.8 a také som tam aj dal a bez problémov to drží.

12,9 šroubů bych se nebál. Logicky mají vyšší pevnost, čili tam, kde se 8,8 šroub už nevratně natahuje, se ještě 12,9 vesele chechtá a drží. Má prostě jinou strukturu (odhaduju) a proto je prostě pevnější. To neznamená, že je křehčí.
Ale do třmenů bych teda nerez nedal. Bál bych se roztažení brzdiče a následně průšvihu.
Ale do třmenů bych teda nerez nedal. Bál bych se roztažení brzdiče a následně průšvihu.
-> Jarda: Na brzdy ani nemysli pokud nechceš být neboštíkem! Tohle ti nerez neudrží....praskne nebo se půlky od sebe oddělí a šrouby se natáhnou. Nerez A2-70 není máslo, ale tohle už je o dršku. Ty šrouby jsou hlavně náchylné na střih. Místo kde bych se nad tím pozastavil je právě uchycení spodních ramen přední nápravy (ale i tam mám nerez
) a pak štelovací šroub na zadním rameni v kostce. Jinak si myslím, že ostatní je pasé....můžu se mýlit, ale moc tom,u nevěřím, že by škodárna měla mít s nerez šrouby problémy....trhač asfaltu to není.
Jiank na brzdiče stačí i 8,8 pevnostní...stejně v originálu je tam dali. Já použil 10,9 pač jsem je měl po ruce, ale 12,9 se mi zdá už utažené za vlasy...u této tvrdosti bych se spíše bál, že rupnou jak jsou tvrdé
pokud kecám opravte mě.
Jak říkám...já mám nere snad úplně v celém autě i introši...když už tak už

Jiank na brzdiče stačí i 8,8 pevnostní...stejně v originálu je tam dali. Já použil 10,9 pač jsem je měl po ruce, ale 12,9 se mi zdá už utažené za vlasy...u této tvrdosti bych se spíše bál, že rupnou jak jsou tvrdé

Jak říkám...já mám nere snad úplně v celém autě i introši...když už tak už

-> minno: tak ted jsem delal neco na MTX, tak jsem byl poznamenan tim...
tak teda koukam, ze by u rapidu s A2-70 neml byt problem
, ale urco by bylo lepsi sehnat ten A2-80, ten odpovida 8.8
treba u favorita uchyceni napravy k podlaze je 10.9, ale setkal jsem se s tim, ze bylo pul sroubu na prumeru urezleho a stale to drzelo :)
-> Eidy: -> Discovera: dekuji, uz se toho tak nebojim...
a co jeste na brzdach?, tam uz to bude kritictejsi treba spoj pulek 4pistku, tam jsem pri renovaci pouzil srouby 8.8 a kamos mi rikal, ze jsem blazen, ze si zahravam...


treba u favorita uchyceni napravy k podlaze je 10.9, ale setkal jsem se s tim, ze bylo pul sroubu na prumeru urezleho a stale to drzelo :)
-> Eidy: -> Discovera: dekuji, uz se toho tak nebojim...
a co jeste na brzdach?, tam uz to bude kritictejsi treba spoj pulek 4pistku, tam jsem pri renovaci pouzil srouby 8.8 a kamos mi rikal, ze jsem blazen, ze si zahravam...
-> minno: Na spodních jsou 10,9 to máš pravdu a stejně tam mám nerez....nevědomost je sladká
ale věřím, že to nic neudělá....sakra sou tam 4 kósky na rameno
to musí vydržet....a závody nevedu
a pokud to přežije rok, tak se mi odmění pěkným pohledem po roce na neorezlou nápravu




-> Eidy 09.10.11 23:10:30: M8 na horních ramenech pevnostní hlavně "černý" kvůli tomu, aby se neukroutily při demontáži
.


-> Jarda: aké auto? na prednej náprave 120-Rapid sú všade šróby v sérii 8.8, jedine šróby čo držia spodné kozlíky dolných ramien v nápravnici sú 10.9.
Jak říká Eidy není problém na serií. Předek spodní ramena do nápravnice v nerezi A2-70 (matka-šroub) OK, Nerez šrouby uchycení nápravnice v podběhách OK, zadek spoj dotažení plastových kostek na geometrii OK, podélné rameno OK.
A vůbec se nerez pěkně vyjímá na spodku auta než pozink po roce používání v z rezlém stavu
A vůbec se nerez pěkně vyjímá na spodku auta než pozink po roce používání v z rezlém stavu

-> Jarda: Zkušenost mám. Na spodních ramenech s unibalem jsem jezdil rok (cca 300km) se šroubama A2-70. Nic se nestalo. Letos jsem je raději vyměnil za 12,9, protože se mi připletly pod ruku. Ale pokud jezdíš sériový nápravy, tak bych se nerezu nebál. A na horní rameno stačej skoro jakýkoliv šrouby.

chci se zeptat jestli s tim ma nekdo zkusenosti..
nejbeznejsi nerez je austenit A2 - 50 a zpevneny A2 - 70, ktery ma pevnost v tahu 700MPa
srouby 8.8 maji pevnost 800MPa, takovou pevnost ma nerez A2 - 80, ktery kdyz jsem chtel, tak na me ve spojovaku koukali a nevedeli o co se jedna
nejcastejsi pevnostni srouby na naprave jsou 10.9 - 1000MPa, takze dat tam A2-70 by bylo asi velke riziko...
matic se nebojim, ty dam klidne A2-70
nejbeznejsi nerez je austenit A2 - 50 a zpevneny A2 - 70, ktery ma pevnost v tahu 700MPa
srouby 8.8 maji pevnost 800MPa, takovou pevnost ma nerez A2 - 80, ktery kdyz jsem chtel, tak na me ve spojovaku koukali a nevedeli o co se jedna
nejcastejsi pevnostni srouby na naprave jsou 10.9 - 1000MPa, takze dat tam A2-70 by bylo asi velke riziko...
matic se nebojim, ty dam klidne A2-70