Pružiny Speedrpo rallye

prohledat
54 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 06.08.2011 do 12.08.2011, založil/a Sepp
řadit dle data
13:01:48
12.08.2011
Petr Urban
-> vhml: Podej pak info o výsledku, at rozptýlíš pochyby či naopak napiš že to nedopadlo dle očekávání, na tom taky nic není. Všeci se naděláme chyb a omylů. Je to o tom kdo to dokáže před ostatníma přiznat, to je u mě frajer !
08:07:05
12.08.2011
vhml
-> Tuner#2: jakou svojí cestou? však se nakonec ukázalo, že to jeden člověk z virtu umí repásnout
07:58:18
12.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi 12.08.11 03:50:23: Až na to, že mezi těma chtrákama byl určitě i vhml... Ještě nedávno tady řešil kdo je zrepasuje, nakonec nikdo, ale půjde na to svou cestou, otázka je jestli úspěšnou 4
03:50:23
12.08.2011
Petr Urban
-> vhml: Díky za info upřesňující jaký sem debil že sem je teda dal pryč...ale já to tehdy řešil i na virtu a nikdo nevěděl a všeci chytráci mi řekli že je to neopravitelné v ČR.
15:41:48
11.08.2011
vhml
-> Urbi: chce udajne kolem 2000 za sadu coz je sranda cena a olej je tam do Proflexu, takze moznost volby tam asi taky bude. jen si vybrat
15:38:25
11.08.2011
Petr Urban
-> vhml: To nevím jestli půjde poznat....jestli existuje nebo má někdo nějaký měříc viskozity nebo má takové zkušenosi že odhadne co tam má být ...to netuším. Každopádně by se to tím mohlo dát i trochu odladit, existují různé tuhosti olejů do tlumičů, dělá se to na motorky. Dal bych asi něco středního. Ty základní jsou jak voda. No jo já nemám takové kontakty...kdybych je měl a věděl že to někdo zvládne repasnout a nebude to stát mnoho tisíc, určitě bych skvělý tlumiče nepouštěl z domu.
15:32:54
11.08.2011
vhml
-> Urbi: ale bude :-) je treba se ptat na spravnejch mistech jak ho tam kdysi davali :-)



Jen mam strach z nastaveni tuhosti, protoze nikdo nevi jak hustej tam byl olej, a z vylityho jestli to nejak poznat?
upraveno 1x, naposled 11.08.2011 15:33:25
15:30:30
11.08.2011
Petr Urban
-> vhml: Chovalo se to výborně hlavně při vyšších rychlostech sem mohl letět po hnusně cestě jak blázen a bralo to veškerý binec na cestq a v zatáčce se to ani nehlo a já kokot blbý sem celou jednu sadu sachsů v perfektním stavu v unibalech prodal za 5 tis. protože sem se bál toho tečení a že to právě nikdo nerepasuje, navíc je to už starý tlumič. Možná se ti to povede repasnout, ale ten plyn už tam pak nikdy nebude.
upraveno 1x, naposled 11.08.2011 15:30:42
12:08:28
11.08.2011
Eidy
-> vhml: Jo, to je jasný.
11:50:37
11.08.2011
vhml
-> Eidy: to uz je celkem jedno cim to foukaji, princip je stejnej.
11:26:06
11.08.2011
Eidy
-> vhml: Ale Spax uvádí, že jsou plněný kryptonem, ne dusíkem.

Jinak ano, je to kvůli pěnění oleje. Nejlepší jsou jednoplášťový tlumiče, kde je olej od plynu oddělen plovousím pístkem. Ale takový tlumiče jsou výrobně dražší a proto se moc nepoužívají.

Ale jsem teda překvapenej, protože jsem měl za to, že Gaz je taky plynokapalinovej.
11:10:52
11.08.2011
Karel.
-> Dušan: no kdyby to šlo přes tebe,tak bych si teda taky jednu sadu objednal1
11:07:09
11.08.2011
vhml
-> Urbi: tlakem dusíku je zapbráněno pěnění oleje.



Tys měl Sachsy závodní? Chovalo se to dobře, máš s něčím srovnání? Já je tu mám, ale je třeba je repasovat a nějak se mi do toho nechce.
11:03:07
11.08.2011
Petr Urban
-> m8rinek: Ano motorky to mají rozhodně a mnohem vymakanější,některé i progresivní útlum na pružině,bud má měnící se průměr nebo dvě pružiny jako mají protlum. Ale já myslel tím progresivní, že to jedno kolečko nestojnoměrně otvírá/zavírá přepouštěcí kanálky na stlačení a roztažení, to znaměná že se nelineárně mění tuhost na odskok/přískok. S přibívající tuhostí začíná být stalčení tužší než roztažení...to sem bral jako za tu progresivitu...možná by na to pasovalo jiné slovo :D Třeba nestojnoměrné otvírá přepouštěcích kanálků v tlumiči seřizovacím šroubkem.

-> Eidy: Spaxy jsou teda plynokapalinové, v čem to je přínos oproti obyč kapalinovým jako je GAZ ? Taky sem doted jezdil plynokapalinové Sachsy a fungovaly perfetkně, kdyby z předních nechcal olej proudem a zadní nebyly tak strašně tvrdý,jezdím je doteď.
11:14:13
10.08.2011
m8rinek
Já měl za to, že progresivní tlumiče mají třeba motorky, kde šteluješ útlum o odskok zvlášť, ale tady vidim jen jedno kroutítko?
11:10:08
10.08.2011
Eidy
-> Urbi: Na Spaxech je tuhost seštelování taky poznat, ale musí se tlačit dost velkou silou, takže jestli je štelování progresivní, to nedokážu říct. A už vůbec ne rozdíl stlačení roztačení. On ten plyn vevnitř roztahuje tlumiče taky dost velkou silou, takže je to zkreslený. Ale obecně jsou tlumiče snáz stlačitelné a hůř roztažitelné.
09:34:59
10.08.2011
Shader
-> radekp: 08.08.11 20:36:07 Na spotřebáku mám sériovky o 2 a půl závitu. Jo vím, trošku prasárna3
00:21:03
10.08.2011
Petr Urban
-> Eidy: Progresivní charakteristiku seřizování, na stlačení a odskok asi ne. Čokin asi neupřesnil zcela správně v čem progresivní. Já sem tedy zpozoroval že do tuhosti 14 z 28 (to je polovina) je tlumič tvrdší na roztažení, od polohy 14 výše je tvrdší na stlačení a síla na roztažení už se mi zdá téměř stejná. Např. minulé tlumiče orig. Sach Sporting s tlustou pístnicí byli na stlačení tvrdší než na roztažení...trochu z toho soudím že "závodní" tlumič bude na stlačení zřejmě tvrdší ? Takže v tomhle bych viděl tu progresivitu...v tom že se asi nestejnoměrně s vyšší tuhostí nějak uzavírají přepouštěcí kanálky v tlumiči, jen nechápu moc proč to není pořád stejný a mění se poměr síly na stlačení a roztažená se zvyšující tuhostí.
00:13:20
10.08.2011
Petr Urban
-> Dušan: Čoveče můžu se tě zeptat prosím kolik přesně stály a přes co si to řešil, přímo gaz-shocks.co.uk, nebo poradil by si jak pro kámoše sehnat jednu sadu ? Můžeš do SZ, mám takové něpěkné ponětí že jsme člověka co nám to sháněl možná přeplatily, navíc mám škrábnutou pístnici. A můžeš podat reference jak se ti jezdí a jaké na pístnici si měl dorazy vepředu a tuhost jaké se osvědčila ? Děkuji ti za info.
08:32:14
09.08.2011
Karel.
-> Dušan: jako já je živě neviděl,jen tak soudím co jsem tady zatím vyčetl, protože teď se vás tady sešlo víc s gazama4 tak je namontuj,chci se svézt2
08:26:37
09.08.2011
Dušan
-> Karel.: me to zpracovani prijde paradni, zatim jsem nespoznal chybu. Stupnovani je koleckama a maji jakoby zapadku po jednom kroku.
08:21:58
09.08.2011
Karel.
-> radekp: o kolik přitvrzený jsou nevím, kupoval jsem je již na minulým autě. Ale že by to bylo bláto? to teda ani náhodou, ony asi pružiny jsou a zachraňujou to tlumiče4



-> Čokin: jak máš to štelování? máš to nějak odstupňovaný nebo tam jsou jen čárky nebo čísla dle tuhosti? Už jsi laboroval s nastavením tuhosti?je to nějak moc poznat? Jako mě na těch Gazech zaráží, že co kus to originál, aji Dušan má jiný než vy9 jako vesměs jde o prd, nějakej doraz, ale nějak to zpracování............pod ívám se na ně u Dušana a třeba koupím gazy, uvidíme2
08:15:14
09.08.2011
vhml
-> havlik: to není cena věru zlá. Otázka ale jestli už se pomalu nevyplatí koupit HP. I když zase tady je ta skvělá možnost štelování
07:59:32
09.08.2011
havlik
-> vhml: dušan kupoval naposled a psal 7800 typuju vcetne posty do čr
07:49:21
09.08.2011
vhml
-> Čokin: a co stály? Sice tlumiče od Kurky s cenou 400/kus těžko někdo překoná, ale kdyby náhodou... :-)
07:07:48
09.08.2011
Eidy
-> Čokin: Chceš říct, že GAZy mají progresivní charakteristiku?
02:42:55
09.08.2011
Čokin
Tak jestli mohu dovolím si také hodnocení i když jezdím asi 2 týdny GAZ na kterých mám najeto cca 700 km a Spaxi jsem nikdy nejel. Spaxi jsem měl osobně na Speedpru v ruce a upřímně mě to přišlo jako sériový tlumič s ventilem na seřizování tuhosti. GAZy na mě zapůsobili mnohem profesionálněji at už celkovýmm robustním provedením, tak průměrem pístnice ale i řešením dorazů nebo ventilu průtoku oleje a jeho chodu. O progresivitě tlimiče nemluvě. Co se jízdních vlastností GAZu týče tak bordel na silnici to pohlcuju úplně neskutečně, při pomalejší jízdě na nerovném povrchu to poskakuje tak jako všechny sportovní přitvrzené tlumiče, takže jednoduše řečeno fungují dle mě až překvapivě výborně a určitě doporučuju GAZy.
02:06:30
09.08.2011
Sepp
Díky za odpovědi.-> tomvm: -> vhml: -> Urbi:
23:42:03
08.08.2011
Petr Urban
-> Karel.: Na Gazech sem zatím nejezdil (pořád rozbrušuju a slícovávám sání k nové hlavě), ale vezl sem se s Čokinem a velice dobré svezení a velice kvalitní a jemné štelování. Co sem já řešil byla jen jiná délka trochu,takže nutnost trochu tlumič podložit vepředu pokud máš moc sníženo a nutnost udělat nový spodní držák a nebo to řešit svérázně a to trochu změnšit tlumič bruskou za 2 min. aby vešel do orig. předního držáku, vzadu nic řešit nemusíš. To že má lehce škrábnutou pístncii beru jako vyjímku a je to tak lehce že snad nepoteče. Za mě určitě Gazy, ale oboje tlumiče jsou dobré. Pružiny mám vepředu okruh speedpro a i na naše cesty myslím dobrá volba a nebo v zimě vem od T2,můžeš si navíc říznout jak chceš, ty speedpro okruh jsou dost nízké, doraz je zároveň s spodním ramenem, musíš místo dorazu navařit pásovinu, s 13" koly a nízkoprofilovou gumou můžeš někde škrtat, navíc Tunerova tolik nepropruží, když je ještě tvrdší.
upraveno 1x, naposled 08.08.2011 23:43:17
20:53:20
08.08.2011
havlik
-> Eidy: já si myslim ze s 200 ze seriovy pruziny bude este niz net ty tvoje 205tky 80kN
20:36:07
08.08.2011
radekp
-> Shader: seriová pružina má 285 mm a její limitní snížení bych viděl tak na 1,5 otáčky....2 už je moc...
20:34:25
08.08.2011
radekp
Já bych chtěl poukázat na horší kvalitu lakování Spaxů. Tady je tlumič zdejšího člena...tohle auto ještě ani nevyjelo z garáže.Ty moje jsou na hranách taky jen poprášené... Jinak se Spaxy určitě chybu neuděláte...třeba Matoo prosazuje spíše GAZy, rád bych to projel a srovnal, snad budu mít někdy příležitost...



-> Karel.: o kolik máš tlumiče z Motexu přitvrzené? vždyť Sakyho 250 jsou měkké bláto.
zvětšit Pružiny Speedrpo rallye - obrázek od radekp vložen 08.08.2011 20:34:25
20:18:59
08.08.2011
Eidy
-> Shader: Já mám 185mm ale se 120N/mm takže 200 ze sériový pružiny určitě nee. Pokud to nechceš mít nízko jako havlik.
16:12:48
08.08.2011
Karel.
-> Tuner#2: nevím proč ty dodatky, stačí normálně odpovědět a né mít k tomu další řeči, díky
15:37:57
08.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Minik03 08.08.11 15:32:37: ROFL



-> Shader 08.08.11 15:33:50: Jenže u série 44kN bude jiná volná délka než u 80kN pružin. Co mám vysledováno, tak s 220mm 80kN je auto skoro stejně vysoko jako se sériovou 250mm pružinou. Ale co auto to originál a pak to chce jemně doladit.



-> Karel. 08.08.11 15:33:51: Za mě GAZ, mají lepší štelování tuhosti, ale na mě nedej, já jen blbě kecám a co si nepřečtu v odkazech na netu to nevím 40
upraveno 1x, naposled 08.08.2011 15:38:41
15:36:52
08.08.2011
vhml
-> Shader: měkkou pruzinu nemuzes riznout tolik. Pocitam tak 230 maximalne
15:33:51
08.08.2011
Karel.
-> havlik: 3 pohoda



a někdo kdo pomůže s výběrem Gaz nebo spax?
15:33:50
08.08.2011
Shader
-> Tuner#2: Letos určitě né3 takže v zimě budou jo, to bych si počkal. Ale něco jsem tam chtěl dočasně mrsknout, že bych říznul série na volnou délku 220-200? Že bych si jako vyladil potřebnou výšku (snížení), to by nemělo ničemu vadit ne?6
15:32:37
08.08.2011
Minik03
-> Tuner#2: Nebo by to mohl rovnou posadit jenom na dorazy, ty prece taky perujou ne? :D
15:26:37
08.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shader 08.08.11 15:24:49: Myslím, že letos stejně asi už nevyjedeš, tak počkej na várku přes zimu 4 a nebo tam dočasně něco řízni...
upraveno 1x, naposled 08.08.2011 15:26:58
15:24:49
08.08.2011
Shader
Taky se přidám, když už se to tady řeší. Přemýšlím jaké pružiny zvolit (na předek) tlumiče budou Spaxy. Chtělo by to max. těch 220, ale o něco nižší by byly ideálnější. Na netu jsem zatím našel jen ty 220ky, ty ze speedpra se asi moc snižovat nedají že, aniž by přišly o své vlastnosti?
15:22:26
08.08.2011
vhml
-> havlik: -> Tuner#2: souhlasím i já :-)
15:19:22
08.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik 08.08.11 15:16:46: Dobře Ty, zrovna jsem chtěl něco podobnýho napsat, ale zas bych byl za buřiče 4 5
upraveno 1x, naposled 08.08.2011 15:19:30
15:16:46
08.08.2011
havlik
-> Karel.: sakyho pružiny jsou bláto a tlumiče z motexu jsou sračky
15:15:38
08.08.2011
Karel.
-> Eidy: díky, mám právě sakyho pružiny a tlumiče od motexu a zdá se mi to dost tvrdý, ale tak uvidím4



Ještě mě zajímá otázka gaz nebo spax? počkám až kámošovi dojdou ty GAZY, ale když vidím co tady poslední dobou kluci řeší, tak mi příjde, že spax má lepší provedení8
15:09:33
08.08.2011
Eidy
-> Karel.: Ke SPAXům se hodí v podstatě jakýkoliv. Obecně k lepším tlumičům horší pružiny nevadí. Ke špatným tlumičům dobrou pružinu moc nelze.

Dle údajů od vhml to bude úplně v pohodě.
15:07:01
08.08.2011
Karel.
jen iformativně, budu kupovat tlumiče spax a zajímá mě jestli se k tomu hodí ty okruhový pružiny od speedpro? Nějaký reference?



-> Urbi: jezdil jsi s něma už na těch GAZ?
14:50:21
08.08.2011
Petr Urban
-> samadi: Klidně může jestli chce úplně zbytečně vyhodit 1500,- za pěkně nalakované pružiny s téměř originální tuhostí, proč ne. Já bych vzal origo, řízl je a nechal opískovat a nakomaxitovat, tuto akci já mám za cigára a kafe. Kdyby jste za to dali 500,- pořád seš 1000,- v plusu a máš to samé co ze speedpra. Jinak rezavé budou fungovat uplně stejně a máš to zadara 3
13:20:28
08.08.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> samadi 08.08.11 13:09:35: Přečti si co napsal vhml a pochopíš...
13:09:35
08.08.2011
samadi
-> Urbi: preco by si ich nekupoval, ked ich chce a ma na to?...
Extreme Tyres