
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Přegumičkování pístků
18:39:11
29.06.2011
29.06.2011

Kočislav
-> minno: Je to 136 GL, vše origo, na HBV jsem odvzdušňoval hned zezačátku, jinak postupuju teda podle literatury - začínám PZ kolem a předek dělám od středu nahoru. A nádobku samozřejmě v průběhu akce dolévám.

13:18:26
28.06.2011
28.06.2011

minno
-> Kočislav: podľa toho čo píšeš by som sa v prvom rade zameral na ten vzduch. Udržiavaš nádobku plnú? Nádržka má 3 samostatné komory, ak si nedáš pozor, tak jednu komoru vyprázdniš a na prvý pohľad je v nádržke naďalej "kvapaliny dostatok".
Brzdový rozvod máš klasika 130tkový? Neviem na akom aute si to menil, a či si tam náhodou nedával prepojky. Ak je to klasika rozvod bez prepojok, tak treba odvzdušňovať postupne jednotlivé okruhy. Najskôr odvzdušni samotný HBV povolením holendrov, niekedy to zvykne robiť šarapatu a po odpojení a znovupripojení niektorej brzdy z okruhu, ide HBV na prázdno a nechce pumpovať a odvzdušňovanie rovno na kolesách je neúčinné.
Po odvzdušnení HBV odvzdušni najskôr horné piestiky na 4p a potom odvzdušni spodné piestiky na 4p + zadok. Zadok si už vôbec odvzdušňoval?
Brzdový rozvod máš klasika 130tkový? Neviem na akom aute si to menil, a či si tam náhodou nedával prepojky. Ak je to klasika rozvod bez prepojok, tak treba odvzdušňovať postupne jednotlivé okruhy. Najskôr odvzdušni samotný HBV povolením holendrov, niekedy to zvykne robiť šarapatu a po odpojení a znovupripojení niektorej brzdy z okruhu, ide HBV na prázdno a nechce pumpovať a odvzdušňovanie rovno na kolesách je neúčinné.
Po odvzdušnení HBV odvzdušni najskôr horné piestiky na 4p a potom odvzdušni spodné piestiky na 4p + zadok. Zadok si už vôbec odvzdušňoval?
22:19:56
27.06.2011
27.06.2011

Kočislav
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Zkusím se na to podívat, ale nemyslím si, že by se nějak extrémně vracely. Pohyb pístků jsem sice sledoval, ovšem na tohle jsem se nezaměřil. Každopádně teda odvzdušňovat, odvzdušňovat, odvzdušňovat :D
16:43:01
27.06.2011
27.06.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
Este jedna vec. Nevraci se ti moc pistky po povoleni brzd? S kamaradoj sme je museli ustavit do nejaky rozumy polohy, aby to brzdilo hned a aby nebyla mezi deskama a pistkama mezera treba 2mm.
16:41:56
27.06.2011
27.06.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Kočislav: Trn se ladi jen kdyz menis THV. 4 pisty jsou zlo :-) My to vzdy delali tak, ze sme odvzdusnili, projeli, odvzdusnili, projeli, odvzdusnili. Asi se ty bubliny nekam doklepou ke sroubum 

16:34:56
27.06.2011
27.06.2011

Kočislav
Echm, no tak přegumičkováno mám, ovšem nastal následující problém: jedná se o 4p, nové kotouče, ony nové brzdiče, nové destičky a po "odvzdušnění" je pedál pořád tragicky nízko. Takže jsem se pokoušel o opakované odvzdušnění, všechna 4 kola předepsaným pořadím, vč. válce, ale nedobral jsem už ničeho lepšího.
HBV je starý asi 4 roky, nepodezírám ho, jiné úpravy na brzdých dělané nebyly a bylo to OK. Při opakovaném odvzdušňování se to chovalo tak, že pedál už někdy tvrdnul tak, jak by se dalo předpokládat, ale po několika našlapáních klesl opět dolů. Už jsem měl dokonce podezření, že to musí někde přisávat, protože z jednoho z předních odvzdušňováků jsem už dosáhl toho, aby šla čistě kapalina, ale když už jsem chtěl odvzdušňování oné části ukončit, stejně tam nakonec zase šel vzduch a tak pořád dokola.
Vím, že odvzdušňování 4p je zkouška trpělivost, ale chtěl bych se zeptat především na následující:
- může konfigurací nové kotouče, nové destičky, vyvstat potřeba seřizování trnu na posilovači?
- je možné, aby po instalaci nikdy nepoužitých a tudíž vzduch obsahujících brzdičů bylo toho vzduchu tolik, abych i poté, co jsem při odvzdušňování prolil téměř 0,5l brzdovky stále vyšlápával odněkud vzduch?
Netěsnost jsem nikde nezjistil, vše jsem znovu podotahoval.
HBV je starý asi 4 roky, nepodezírám ho, jiné úpravy na brzdých dělané nebyly a bylo to OK. Při opakovaném odvzdušňování se to chovalo tak, že pedál už někdy tvrdnul tak, jak by se dalo předpokládat, ale po několika našlapáních klesl opět dolů. Už jsem měl dokonce podezření, že to musí někde přisávat, protože z jednoho z předních odvzdušňováků jsem už dosáhl toho, aby šla čistě kapalina, ale když už jsem chtěl odvzdušňování oné části ukončit, stejně tam nakonec zase šel vzduch a tak pořád dokola.
Vím, že odvzdušňování 4p je zkouška trpělivost, ale chtěl bych se zeptat především na následující:
- může konfigurací nové kotouče, nové destičky, vyvstat potřeba seřizování trnu na posilovači?
- je možné, aby po instalaci nikdy nepoužitých a tudíž vzduch obsahujících brzdičů bylo toho vzduchu tolik, abych i poté, co jsem při odvzdušňování prolil téměř 0,5l brzdovky stále vyšlápával odněkud vzduch?
Netěsnost jsem nikde nezjistil, vše jsem znovu podotahoval.
10:54:53
18.06.2011
18.06.2011

Kočislav
Tak právě přegumičkovávám a řeším dilema: mám do brzdiče vsunout pístek a až potom dát prachovku? Nebo nasadit do drážky v pístku patřičný lem prachovky a pak to celé společně usadit do brzdiče? Nebo je to jedno?
Druhá věc: brzdiče jsou uvnitř poměrně vydatně zamatlané jakýmsi kozervačním tukem a to včetně kanálků. Mám si lámat hlavu s tím, že se mi to nepodaří odstranit na 100%?
Druhá věc: brzdiče jsou uvnitř poměrně vydatně zamatlané jakýmsi kozervačním tukem a to včetně kanálků. Mám si lámat hlavu s tím, že se mi to nepodaří odstranit na 100%?
15:25:27
06.06.2011
06.06.2011

suri
-> palinator: www.ate-info.de/de/.../at
e-bremszylinder-paste-180-
ml toto alebo super je toto c1552172.cdn.cloudfiles.r
ackspacecloud.com/129503_x
800.jpg je to z lítihom , vhodné aj na vodiace čepy a v podstate na všetko čo sa na brzdách maže kde je guma , dávam aj pod manžety prasiatok a pod. potom je to skoro na veky
23:27:44
05.06.2011
05.06.2011

fidelmc
BREOX fluid BCF 7 - vodicka, vhodna pro uvolneni zatuhlych valecku a asi i jako konzervant SYNTHESO GLK0 - vazelinka, vhodna jako konzervant a mazivo
Myslim si, ze je to odolne vuci styku s brzdovkou a asi i odolne vuci teplotam(nesteka?). Ja tuhle vazelinku davam na zadni brzdy, kde jezdi kov na kov. Jen jeden druh te vazelinky je takovy ciromlecny a druhej je takova stribrna jestli to nebude SYNTHESO GLK1(tu jsem daval na samostavy, cepy plovoucich trmenu atd)
Kazdopadne tu 0 pod prachovky a na steny valce pred tesnenim, nedaval bych to do prostoru, kde je pak brzdovka.
Myslim si, ze je to odolne vuci styku s brzdovkou a asi i odolne vuci teplotam(nesteka?). Ja tuhle vazelinku davam na zadni brzdy, kde jezdi kov na kov. Jen jeden druh te vazelinky je takovy ciromlecny a druhej je takova stribrna jestli to nebude SYNTHESO GLK1(tu jsem daval na samostavy, cepy plovoucich trmenu atd)
Kazdopadne tu 0 pod prachovky a na steny valce pred tesnenim, nedaval bych to do prostoru, kde je pak brzdovka.
22:57:32
05.06.2011
05.06.2011

palinator
Klubko_ 05.06.11 22:33:21 napsal: → palinator: Jinak bude stacit nejaky mazivo, ktery nezasycha a nelepta gumu ze.
Na to jsem se ptal, jestli někdo takovej výrobek nezná.
Na to jsem se ptal, jestli někdo takovej výrobek nezná.
22:33:21
05.06.2011
05.06.2011

Klubko_
-> palinator: jo tohle. No kdyz jsem kupoval tu kapalinku, tak existuje jeste takova vazelinka a ta je na plovouci trmeny. To by mohlo byt vhodny i na tohle. Jinak bude stacit nejaky mazivo, ktery nezasycha a nelepta gumu ze.
21:48:43
05.06.2011
05.06.2011

palinator
-> Klubko_:
Do novýho posilovače nepolezu, spíš jsem myslel přimáznout to horní těsnění u trnu k HBV. Ono je to lehce namazaný už z výroby, ale chci to mít 100%, až to tam budu dávat.
Do novýho posilovače nepolezu, spíš jsem myslel přimáznout to horní těsnění u trnu k HBV. Ono je to lehce namazaný už z výroby, ale chci to mít 100%, až to tam budu dávat.
20:48:22
05.06.2011
05.06.2011

Kočislav
Díky moc, přesně takovouto nějakou radu jsem potřeboval. Zkusím použít tu konzervační kapalinu. Jinak alkyton už jsem nanesl asi před rokem v prvním záchvatu instalační vášně, ale na zbytek příprav dosud nedošlo.
20:38:47
05.06.2011
05.06.2011

Klubko_
-> palinator: myslis ploska membrany s telem posilovace? Tam kdyz uz neco, tak klouzek www.ddpneu.cz/product/tec
hnicky-klouzek-500g-mastek
.html
-> Kočislav: viz obr.
-> Kočislav: viz obr.
19:26:03
05.06.2011
05.06.2011

palinator
-> Klubko_:
No, myslel jsem něco, čím bych mohl přimazat posilovač - styčnou plochu pryž-ocel.
No, myslel jsem něco, čím bych mohl přimazat posilovač - styčnou plochu pryž-ocel.
19:21:58
05.06.2011
05.06.2011

Klubko_
-> palinator: jak uvedl Matthes, tu spesl mazaci sragoru na tento ucel.
Je to takova bezbarva kapalina. Ale nazev si ted nevzpomenu. Radsi pouziju tohle, nez brzdovku.
Je to takova bezbarva kapalina. Ale nazev si ted nevzpomenu. Radsi pouziju tohle, nez brzdovku.
17:22:39
05.06.2011
05.06.2011

palinator
Když jste u toho, jaký produkt používáte k mazání pryžových částí?
16:56:55
05.06.2011
05.06.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
No nasucho urcite ne. Bud brzdovkou nebo tou spesl mazaci sragorou na tento ucel.
16:56:35
05.06.2011
05.06.2011

fidelmc
Hlavne at nejsou vnitrky vyrezle(v miste, kde tesni gumicky na pistcich). Potrit brzdovkou, nasunout a prostor u pod prachovkou potrit konzervacnim tukem(na to urcenym). Jeste bych pred sundanim starych prachovek a odvzdusnovaku, trmeny opiskoval a natrel nejakou barvou. Co jsem cetl, alkyton docela vydrzi.
16:50:13
05.06.2011
05.06.2011

Kočislav
Chtěl bych se optat zkušenějších: mám nepoužité 4p brzdiče, které 20 let ležely někde na půdě, tudíž jsem se rozhodl před jejich použitím vyměnit jak prachovky, tak další gumové součásti.
Sadu od Rubeny mám, ovšem chci se zeptat na váš názor, zda při nasazování kroužků na pístky potřít kroužky brzdovkou apod., nebo montovat nasucho, případně se zeptat na rady, zkušenosti, tipy, na co si dát pozor a tak, dík.
Sadu od Rubeny mám, ovšem chci se zeptat na váš názor, zda při nasazování kroužků na pístky potřít kroužky brzdovkou apod., nebo montovat nasucho, případně se zeptat na rady, zkušenosti, tipy, na co si dát pozor a tak, dík.