skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Převodovka Favorit - problém s řazením
U Favorita mi na 4 stupeň celkem vibruje šaltrklacek.. neni to nic hroznýho, ale ostatní stupně to nedělají, že by něco s kolem 4.stupně v špajzce?
-> Tomaso435: to si nepletu,myslel jsem to celkově,špatně jsem to formuloval

-> Radza: hlavně si nepleť pojmy repase/nabarvení ;)
5eknu svůj názor, tři roky jsem jezdil se 4,2 a rok a půl jezdím s 3,9, kterou jsem na fa dal, poté co se mi sekly rychlosti a posrala pětka. Do kopce si s krátkou musím dřív podřadit, na rovinách na pětku to jede běžně 100-110, kde bych s dlouhou jel tak max. kilo.
Čili je to asi o zvyku, ale na spotřebě se to podepsalo o 0,3L k dobru.
Čili je to asi o zvyku, ale na spotřebě se to podepsalo o 0,3L k dobru.
-> Tomaso435: -> Matthes, záškodník z TechWebu: -> OndraKrupi: Mno,zkusim jí tam dát a uvidíme ty rozdíly.Taky se podělim o zážitky
.Ptám se proto,že bych chtěl tu špajsku zrepásnout,tak mě právě zajímalo,jestli je celkově lepší ta 3 nebo 4.


-> Tomaso435: Jedine pro motor minimalne 100k.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jedině 3,9 :D s tou 4,22 se jezdí katastrofálně :D ja sem 100 000km kamarád s ní a nechtěl bych jinou :D
-> Tomaso435: Pak to je rukama :-) 3,9 bych nechtel.
-> Radza: no podle grafu a teorie ano
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ani ne, jak on často řadí tak tam ztrácí :D mame vyzkoušeno, dvě stejný auta jen rozdílný převodovky a se 3.9 to upaluje prostě rychlej
-> Radza: Max rychlost nizsi, ale zrychleni lepsi.
-> OndraKrupi: na rychlost a akceleraci celkově lepší 4.22?
-> Radza: podle toho jak jezdíš, jestli chceš jet na spotřebu, lehká noha na plynu tak 3,9 jestli chceš jezdit naopak pak 4,2
-> Tomaso435: mam klasiku,136L.Já se ptám proto,protože mi tu zbyl motor i se skříní z Blackline a přemejšlim,že bych tu špajsku hodil do latě.Tak,jakou mam obrousit a nalakovat?tu co mam v autě a nebo tu druhou?

-> Radza: co máš za motor ? mě se nejlíp jezdí s tou 3,9 . . s tou 4,22 je to jizda vo nervy .... ale 999 z 1000 virťáků doporučuje tu 4,22, pač sou líný si pod kopečkem podřadit a pohrávat si s tim autem :D
-> Tomaso435: A která z nich je na rychlost,na úsporu,atd,prostě a jednodušššššeee,která je lepší?

-> Radza: stará má 3,9 stálej převod (menšé otáčky na pětku při devadesátce) , a ty novější večinou už pořád 4,22 cca o 400ot víc.
Nebudu zakládat zbytečně novotu,využiju aktuální topic.
Chtěl jsem se zeptat,jakej je rozdíl mezi špajskou z fav 136,r.v.89 a fav 135,r.v.94(BMM).Díky za odpovědi
Chtěl jsem se zeptat,jakej je rozdíl mezi špajskou z fav 136,r.v.89 a fav 135,r.v.94(BMM).Díky za odpovědi

-> honza600: mě tohle dělalo spojkový ložisko, pedál spojky šel ztuha.
Skus sa pozriet na klby na tyckach radenia, mal som podobny problem na felicii. vid link: skoda-virt.cz/cz/.../1459
07-prevodovka-fel-mpi-97-p
roblem
Prosím o odbornou radu ohledně převodovky Favorit. Při velkém prohřátí motoru, třeba 50 km jízdou po dálnici, lze poté najednou dost težce řadit, hlavně třeba při přeřazení z 1 na 2. Jakoby se řazení kousalo v určitém momentu. Kontroloval jsem stav náplně převodového oleje a ta je dostatečná. Čím to může být? Bylo by vhodné případně použít jiný, justší typ oleje? Jaký je standard a jaký byste doporučili hustší? Nebo jiné doporučení? Předem děkuji!