skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vliv stabilizátoru na opotřebení gum
19:37:58
19.04.2011
19.04.2011

Syny
-> Tuner#2: Ja nad tim nikdy nejak moc nepremyslel... Je to pravda co pisete... Ja sem zblblej uz ze skoly a z kmitani a vlastnich tvaru :) Tam by to bylo jak popisuju nejspis :)
18:20:24
19.04.2011
19.04.2011

Zazaa
no treba tu michelim energy vydrzej fakt hodne ... stejne tak neznicitelne byly GY Eagle NCT2
oboje stojej teda za nic na mokru, ale neubejvaj
na tech NCT sem najel 50tis a to sem je kupoval uz celkem jete .. ono taky hodne dela vaha auta (P205 kterej ma neco prez 700kg)
oboje stojej teda za nic na mokru, ale neubejvaj
na tech NCT sem najel 50tis a to sem je kupoval uz celkem jete .. ono taky hodne dela vaha auta (P205 kterej ma neco prez 700kg)
16:13:31
19.04.2011
19.04.2011

VeTeV
-> Kaprof: kamenné OR34 

15:53:05
19.04.2011
19.04.2011

Kaprof-Pisařík
venni 12.04.11 18:02:08 napsal:
→ palinator: už si viděl pneu co vydrží 100tis km?
Já téže ne Michelinky na xsare nám od novoty vydržely 75 tisíc a byly už hotový..
→ palinator: už si viděl pneu co vydrží 100tis km?
Já téže ne Michelinky na xsare nám od novoty vydržely 75 tisíc a byly už hotový..
15:50:04
19.04.2011
19.04.2011

MOLSO
-> venni: rezerva hej




15:46:27
19.04.2011
19.04.2011

venni
-> palinator: no já taky viděl pneu která měla najeto cca 70tis,ale moc jich nebylo a byla na sráč zhoblovaná a to do tý 100vky ještě nějakej ten km zbejvá. 100tis prostě žádná guma nevydrží 

15:16:44
19.04.2011
19.04.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny 19.04.11 14:57:22: To by se musela ta tyč nějak aktivně nakroutit aby to fungovalo jak píšeš. Když budu brát ideální stav, pevný most ve kterým se to uložení nehne, tak když vezmu levotočivou zatáčku, tak pravé kolo se zatíží, zmáčkne pružina a tím se onec stabíku pohne nahoru. Co se logicky stane s druhým koncem? Taky tlačí nahoru. Na druhou stranu to pomáhá pružině aby se právě tak nezmáčkla, protože část sil na naklomění pobere právě stabík. Za další má pak vliv hlavně při brždění. Kdo se ostře svezl bez stabíku mě dá za pravdu, že v zátáčkách (když má člověk tvrdší pružiny) ani tak znát není, ale je znát při brždění na nerovném asfaltu, nedej bože aby tam byla díra. To se pak dějou věci 

15:14:03
19.04.2011
19.04.2011

palinator
-> venni:
www.rajpneu.cz/pneumatika -0511000334/MICHELIN-ENERG Y-E3A-82T-MO.php
Že by tolik lidí kecalo? cca 90-100 tkm. Moje tvrzení potvrdili i v autoškole, že Micheliny vydrží snad nejdéle a blízko 100 tkm, známej na Laguně měl asi 7 let po koupi pořád Micheliny z fabriky, ještě s pěkným vzorkem, měnil je jen kvůli stáří, taky mu min. 80 tkm najely.
www.rajpneu.cz/pneumatika -0511000334/MICHELIN-ENERG Y-E3A-82T-MO.php
Že by tolik lidí kecalo? cca 90-100 tkm. Moje tvrzení potvrdili i v autoškole, že Micheliny vydrží snad nejdéle a blízko 100 tkm, známej na Laguně měl asi 7 let po koupi pořád Micheliny z fabriky, ještě s pěkným vzorkem, měnil je jen kvůli stáří, taky mu min. 80 tkm najely.
15:03:08
19.04.2011
19.04.2011

magik
ja mam toyo proxes, šípové a po 6.000 km este bolo vidno ciary po obvode kolesa z vyroby
14:57:22
19.04.2011
19.04.2011

Syny
-> Eidy 12.04.11 09:22:08: To jako fakt? Ja mel za to, ze kdyz se nakloni auto, vnejsi kolo zaleze do podbehu, tak stabilizator prave vnitrni kolo pritlaci na cestu...
Ale kdyz nad tim tak premyslim, tak je to asi pravda co pises. Tim se vlastne "stabilizuje" nakloneni auta a to se tolik nenaklopi, pac kdyz do podbehu zajede jedno kolo, tak to zatlaci i druhy... Tyjo co se clovek jeste nedovi
Ale kdyz nad tim tak premyslim, tak je to asi pravda co pises. Tim se vlastne "stabilizuje" nakloneni auta a to se tolik nenaklopi, pac kdyz do podbehu zajede jedno kolo, tak to zatlaci i druhy... Tyjo co se clovek jeste nedovi

14:58:02
13.04.2011
13.04.2011

Tommyk
-> Tomaso435: táta má na mazdě yokohamy, najeto už přes 40tis a vzorku ještě dost
5mm určitě

21:03:04
12.04.2011
12.04.2011

OndraKrupi
-> venni: ale tak taky je hlavní styl jízdy, kontrola pneu, huštění, geometrie...
18:51:50
12.04.2011
12.04.2011

venni
-> Tomaso435: u Tebe mě takový názor nepřekvapuje
samo že na favorita debica stačí 


18:08:37
12.04.2011
12.04.2011

Tomaso435
-> venni: sto né, ale debica passio vydrželi zkoro 50tis :-D nejní nad gumy co moc nestojej a vydržej . tomu řikám kvalita . . nějaký vostrý průjezdy zatáček za mokra , na značkovejch gumách, na to si hrajou jen bohatý frajeři, nebo blbci co jim v pneuservise pán něco nakecá a oni si připlatí 2x tolik za gumu :-D
18:02:08
12.04.2011
12.04.2011

venni
-> palinator: už si viděl pneu co vydrží 100tis km?
16:59:04
12.04.2011
12.04.2011

palinator
-> vhml:
Ať koupí drahý mišelíny, ty mu 100000 vydržej a ještě ušetří.
Ať koupí drahý mišelíny, ty mu 100000 vydržej a ještě ušetří.
11:25:35
12.04.2011
12.04.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
Ve stabíku bych ušetření ojetí gum nehledal.
09:42:16
12.04.2011
12.04.2011

Eidy
-> vhml: To máš pravdu. Chce to ale posílit obě nápravy zřejmě. Už jsem několikrát viděl mít 2 stabíky na zadní nápravě.
09:39:30
12.04.2011
12.04.2011

vhml
-> Eidy: ale zase v tu chvíli se to auto zase nenakloní tolik...
09:22:08
12.04.2011
12.04.2011

Eidy
vhml 12.04.11 09:15:36 napsal: No nebo tak :-)
ALe zatímco nez stabilizátoru ti víceméně všechnu váhu nese vnější guma, tak stabilizátor by to měl přenést i na gumu vnitřní a snížit tak extrémní zátěž gumy vnější. A možná taky ne…
Je to právě naopak. Když se ti nakloní auto a vnější kolo zaleze nahoru tak stabík má tendenci zatlačovat i vnitřní kolo čímž ho odlehčuje.
Jednoduchá rada je, aby tatík jezdil pomalu
ALe zatímco nez stabilizátoru ti víceméně všechnu váhu nese vnější guma, tak stabilizátor by to měl přenést i na gumu vnitřní a snížit tak extrémní zátěž gumy vnější. A možná taky ne…
Je to právě naopak. Když se ti nakloní auto a vnější kolo zaleze nahoru tak stabík má tendenci zatlačovat i vnitřní kolo čímž ho odlehčuje.
Jednoduchá rada je, aby tatík jezdil pomalu

09:15:36
12.04.2011
12.04.2011

vhml
No nebo tak :-)
ALe zatímco nez stabilizátoru ti víceméně všechnu váhu nese vnější guma, tak stabilizátor by to měl přenést i na gumu vnitřní a snížit tak extrémní zátěž gumy vnější. A možná taky ne...
ALe zatímco nez stabilizátoru ti víceméně všechnu váhu nese vnější guma, tak stabilizátor by to měl přenést i na gumu vnitřní a snížit tak extrémní zátěž gumy vnější. A možná taky ne...
09:11:58
12.04.2011
12.04.2011

Luky
Tudíž odejdou obě dvě rychleji? 

23:53:07
11.04.2011
11.04.2011

vhml
Jenom taková teoretická. Může na felicii montáž předního stabilizátoru snížít opotřebení gum? Přece jenom táta najezdí nějakých 50000 ročně a tak položka za gumy není zanedbatelná a podle mě by to mělo mít pozitivní vliv, jelikož to pak bude zatěžovat obě gumy najednou