skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Záklon
08:39:40
31.03.2011
31.03.2011

Vrba
-> matisek: Má to docela podstatný vliv. Když jsem na rapidu zvětšil záklon tak se to auto řídí mnohem pohodlněji.Předtím jsem musel pořád korigovat směr.Přínos je cítit jak v přímém směru tak v zatáčkách.
19:30:09
29.03.2011
29.03.2011

matisek
-> pistaa: Díki ale môj záujem o vzdelanie narazil na moj nezáujem učiť sa angličtinu.Ja som si už otom pohladal všeličo a z toho vyplívalo,že by to malo mať vpliv v priamom smere ako písal vhml a o to mi aj ide,samozrejme že to neni jediná vec.Možno to nepomôže ale asi ani neuškodí.
16:25:19
29.03.2011
29.03.2011

Eidy
Jen pro upřesnění, na stabilitu má vliv závlek kola. Zvětšením záklonu se závlek zvětšuje, ale lze nápravu zkonstruovat i s velkým záklonem a 0 závlekem či naopak.

14:54:45
29.03.2011
29.03.2011

vhml
-> pistaa: záklon má vliv na stabilitu při jízdě rovně a ne zrovna malý
11:13:46
29.03.2011
29.03.2011

pistaa
-> matisek: zaklon priamom smere je nanic, ak chces zvysit smerovu stabilitu skus nieco ine, ale zaklon to veru naozaj nieje :)
ak chces zvysit stabilitu v zakrutach tak to je zasa nieco ine.
studuj nadalej materialy nizsie, nakonci prejdes testom :)
pridam link nech som neni za debila ako to je zvykom ze len terorizujem....
www.optimumg.com/OptimumG WebSite/.../KPI%20_%20Cast er_legacy.htm
zobrazenie co a ako :
www.minimania.com/images/ .../KPI2.jpg
a naposledy trosku teorie o KPI:
www.minimania.com/web/... /ArticleV.cfm
ak chces zvysit stabilitu v zakrutach tak to je zasa nieco ine.
studuj nadalej materialy nizsie, nakonci prejdes testom :)
pridam link nech som neni za debila ako to je zvykom ze len terorizujem....
www.optimumg.com/OptimumG WebSite/.../KPI%20_%20Cast er_legacy.htm
zobrazenie co a ako :
www.minimania.com/images/ .../KPI2.jpg
a naposledy trosku teorie o KPI:
www.minimania.com/web/... /ArticleV.cfm
21:42:56
28.03.2011
28.03.2011

matisek
Už tam dávam tie podložky,3mm,hore aj dole.
-> Bedřich:
Také niečo by som robil len v prípade že by som vedel presne aký záklon vlastne chcem,no kedže vlastne viem figu,tak by to bol len pokus z neistým výsledkom,ja neviem možno sa mi ani toto nebude páčiť,ak teda vôbec niečo spoznám.
Ja si od toho slubujem hlavne večšiu snahu ísť rovno vo večších rýchlostiach.Tak som zvedavý čo to spraví.
-> Bedřich:
Také niečo by som robil len v prípade že by som vedel presne aký záklon vlastne chcem,no kedže vlastne viem figu,tak by to bol len pokus z neistým výsledkom,ja neviem možno sa mi ani toto nebude páčiť,ak teda vôbec niečo spoznám.
Ja si od toho slubujem hlavne večšiu snahu ísť rovno vo večších rýchlostiach.Tak som zvedavý čo to spraví.
18:17:24
28.03.2011
28.03.2011

Bedřich - zrušená registrace
-> suri: To už je hold úděl některých.

18:14:05
28.03.2011
28.03.2011

suri
Bedřich 28.03.11 17:53:57 napsal:
→ Tuner#2: V tomto případě je nejednoduchší vyrobit
spodní uchycení svilskáku na potřebný odklon (a třeba i nějaký
záklon) celé znovu.A dle úhlu jaký chceš…
1.materiálově to na nápravě výjde nejlevněji
2.frézováním to nemusí být nic složitého
atd atd atd. ale je tady tolik konstruktérů a chytrých lidí, že každý
tento nápad nosí určitě v hlavě… alebo skôr zostane pri kecaní u piva
→ Tuner#2: V tomto případě je nejednoduchší vyrobit
spodní uchycení svilskáku na potřebný odklon (a třeba i nějaký
záklon) celé znovu.A dle úhlu jaký chceš…
1.materiálově to na nápravě výjde nejlevněji
2.frézováním to nemusí být nic složitého
atd atd atd. ale je tady tolik konstruktérů a chytrých lidí, že každý
tento nápad nosí určitě v hlavě… alebo skôr zostane pri kecaní u piva
17:53:57
28.03.2011
28.03.2011

Bedřich - zrušená registrace
-> Tuner#2: V tomto případě je nejednoduchší vyrobit spodní uchycení svilskáku na potřebný odklon (a třeba i nějaký záklon) celé znovu.A dle úhlu jaký chceš...
1.materiálově to na nápravě výjde nejlevněji
2.frézováním to nemusí být nic složitého
atd atd atd. ale je tady tolik konstruktérů a chytrých lidí, že každý tento nápad nosí určitě v hlavě...
1.materiálově to na nápravě výjde nejlevněji
2.frézováním to nemusí být nic složitého
atd atd atd. ale je tady tolik konstruktérů a chytrých lidí, že každý tento nápad nosí určitě v hlavě...
15:33:00
28.03.2011
28.03.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 28.03.11 15:15:41: V kasli propiluješ a ono to v těch 6mm nebude tak tragický a pobere to svislák v silentblocích. Ale je pravda, že se mě to moc nelíbí tohle řešení, byť bude asi funkční bezproblému.
15:15:41
28.03.2011
28.03.2011

minno
-> matisek 26.03.11 22:26:11: toto je myšlienka naprd. Posunutím tých dier na uchytenie spodného ramena v nápravnici by si to celé rozhodil, nepasovali by ti úchyty nápravy do karosérie na podlahe a na moste, nehovoriac o tom, že si neviem predstaviť, ako by si do toho potom uchytil tehlicu so zvislým čapom, nakoľko by ten užší koniec ramena, do ktorého ide excenter, bol takýto vykrútený (A), bolo by potrebné potom ten koniec ramena tiež nejako upraviť (B), proste bolo by to celé povykrúcané a o ničom.....

14:43:13
27.03.2011
27.03.2011

Jura_Favorit
suri 27.03.11 12:07:13 napsal: → castrol: to neviem , asi to dával na fábiu a kvôli mierke
Přesně tak, bavil jsem se s ním o tom tehdy
Přesně tak, bavil jsem se s ním o tom tehdy

14:38:30
27.03.2011
27.03.2011

suri
-> anubis: ale to asi nebude stáť pár korún , toto funguje už niekoľko rokov spoľahlivo
14:37:53
27.03.2011
27.03.2011

Bedřich - zrušená registrace
-> vhml 27.03.11 10:49:36: Jsi neomylný?
13:34:43
27.03.2011
27.03.2011

anubis
-> suri: nevím, to felda rameno vypadá zajímavě ale do takovéhoto sváření ramene bych asi nešel... podle mého by bylo nejlepší vyrobit nové rameno- klidně trubkové a od zadního silentbloku k tomu udělat rozpěru místo toho, aby to bylo celý jedno rameno...
12:43:26
27.03.2011
27.03.2011

castrol
-> suri: ok neva 

12:30:31
27.03.2011
27.03.2011

matisek
-> vhml: No mne sa praveže moc nepačia tie podložky toto by nebolo ani vidieť že sa tam niečo zmanilo.Na žigulaku som to takto robil ale tam sa to tak robí normalne,je to trochu inak uchytene...No tie podložky sú jednoduchšie to je fakt.
12:07:13
27.03.2011
27.03.2011

suri
-> castrol: to neviem , asi to dával na fábiu a kvôli mierke
12:00:13
27.03.2011
27.03.2011

castrol
-> suri: len tak mimo preco je ta vana tak upravena ??
11:58:53
27.03.2011
27.03.2011

Tommyk
-> vhml: jo to sem taky někde viděl
jinak viz suri

11:57:34
27.03.2011
27.03.2011

suri
11:53:14
27.03.2011
27.03.2011

vhml
-> Tommyk: taky jsem to někde viděl, nemáš nějaký foto nebo popis? Pak mě ještě napadlo převařit jenom uložení čepu spodního
11:52:32
27.03.2011
27.03.2011

Tommyk
-> vhml: vím že se převařuje spodní rameno vložením klínu
10:50:34
27.03.2011
27.03.2011

vhml
Jinak nemá někdo myšlenku a nápad jak upravit záklony na felicii? Případně i odklony. Je to tlumený eNkovejma HPčkama, tudíž bez možnosti změny v horním i spodním uložení tlumiče.
10:49:36
27.03.2011
27.03.2011

vhml
-> Bedřich: ... když tě všechno zradilo...

10:35:21
27.03.2011
27.03.2011

Bedřich - zrušená registrace
-> matisek: Pokud neupravíš i zbylé díry tak tu nápravu nesložíš.
10:30:49
27.03.2011
27.03.2011

vhml
Podložka na svisláku je výrazně elegantnější
22:26:11
26.03.2011
26.03.2011

matisek
Chcel by som na prednej náprave zvečšiť záklon.Viem o metode z podložkamy na zvyslom čape aj o naklonení nápravy ale ja by som rozmýšlal že by som mohol posunúť diery na spodnom ramene,tak aby sa koniec ramena pri náboji posunul dopredu.Keby som tie predné diery posunul o 3mm tak koniec ramena by sa posunul cca o 6mm dopredu a zvečšil by sa záklon.Bol by s tým podla vás nejaký problem,pretože mna zatial žiadny nenapadol,tak sa radšej pýtam,ak som niečo opomenul.