Pětka nejde zařadit

prohledat
54 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 21.03.2011 do 25.03.2011, založil/a vhml
řadit dle data
09:04:35
25.03.2011
suri
-> OndraST: iba jeden je
21:15:58
24.03.2011
minno
-> OndraST: ako viac druhov? raz keď je to EP 80W90 GL4 tak to nemôže byť nič iné :) A množstvo snáď podľa prevodovky koľko tam má ísť toľko v nej predsa je :)



www.auto-moto-shop.sk/1/i ndex.php?idvyrb=473...
21:07:01
24.03.2011
OndraST
suri 22.03.11 15:39:11 napsal: → minno: a olej je tam aký? ten Castrol 80W/90?

minno 23.03.11 09:28:45 napsal: → suri: jj

Castrol EP 80W-90 GL4, je víc druhů ne, rozhodující je to GL4, popřípadě kolk l ? je v 4q převodovce 2litry nebo míň.
upraveno 2x, naposled 24.03.2011 21:12:15
13:28:42
23.03.2011
peti
-> suri: jj chcel som ty len potvrdit tvoje slova4
13:28:07
23.03.2011
suri
-> peti: ja viem ale tu sa na to každý vykašlal
13:25:53
23.03.2011
peti
-> suri: mam olej v 5Q valvoline 75W/90 neviem si ho vynachvalit, iny olej by som do prevodky uz nedal, v zime je to velky luxux oproti PP80 co som mal predtym v 4Q 4
10:59:19
23.03.2011
Vrba
Ja pouzivam klasicky PP80 a s tim mi to zatim vzdycky fungovalo nejlepe
10:38:10
23.03.2011
suri
-> minno: 80W/90 Castrol , ako ak je okolo 10st vonku dlhšie tak pohoda ale ak je okolo nuly tak je to katastrofa a prevodovka dostáva napiču , šaltpákou nejde pohnúť poriadne
10:03:44
23.03.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno: No prave nejak tak vselijak. U jinych aut a u vleckovy prevodovky to nedela.
10:01:36
23.03.2011
minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ale z 2 na 3 ideš vždy cez N, takže to je iný problém :)) A robilo ti to vždy, alebo len pri stuhnutom oleji?

-> suri: a aký máš olej teraz?
09:49:18
23.03.2011
suri
-> minno: mne je skôr lúto mojej prevodovky lebo tá zabehnutá je ale olej jej neprospieva
09:48:36
23.03.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno: Me se neco podobnyho stavalo u stary prevodovky pri razeni ze dva na tri. Nevyresil sem to nikdy.
09:46:07
23.03.2011
minno
-> suri: do zimy sa to zabehne :) a ako vravím, keď idem pákou do dvojky cez neutrál, tak to ide pekne, no problem.
09:38:51
23.03.2011
suri
-> minno: ale zima zase príde , ja osobne to idem urobiť čím skôr mi to zdravotný stav dovolí
09:34:21
23.03.2011
minno
-> suri: neriešim to. už je po zime a tuhých mrazoch :)
09:31:30
23.03.2011
suri
-> minno: a niesi ochotný skúsiť nejaký 75W/90? to je luxus olejík , Castrol TAFX okolo 11,50€ chodí teraz /bežne stál 26/ alebo tento je super obchod.damoslovakia.sk/ka talog/.../bp-energear-sgx- 75w-90-1l za super cenu
09:30:15
23.03.2011
vhml
Nelišili se třeba nějak v průběhu výroby přesuvníky nebo zoubky na kolečku?



Našel jsem třeba dvojkový kolečka s různejma výškama zoubků...
09:28:45
23.03.2011
minno
-> suri: jj
22:28:13
22.03.2011
vhml
-> upír 130: nemenil. Je to origo pětkový, vím že jiný4 Ale pořád jsme u toho, že ve vidličkách to není, nespadne mi tam přesuvník samotnej na kolečko
21:52:05
22.03.2011
upír 130
-> vhml: neměnil si zpátečkový kolečko?? pokud ano tak jsi ho mohl zaměnit se čtyřkvaltovým, který má větší průměr na jedné straně a nevejde se tam s nějakým kolem při řazení pětky.. ted nevím jestli s dvojkovým nebo jedničkovým..
15:57:01
22.03.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Vrba: Tyjo ja si ted nevybavuju jak to tam vsechno je. Jen vim, ze tam sou kulicky u kazdy tycky (3), ktery drzej jeji pozici a pak ty kolicky ktery zamezej zarazeni dvou kvaltu. Dalsi cervik tam drzi hridelku zpatecky.
15:39:11
22.03.2011
suri
-> minno: a olej je tam aký? ten Castrol 80W/90?
15:01:40
22.03.2011
škodec
-> minno: no ja mam skusenost aj na novych. Seat Ibiza, Fabia I. Combi no prisudzujem to hustemu a stuhnutemu oleju ked boli tie minusove teploty. Ak sa necha chvilku zohriat vsetko v poriadku a ako vravis vzdy len pri preradovani na 2ku. Za tepla ziaden problem.
14:57:58
22.03.2011
minno
-> škodec: ja som to ešte na žiadnom inom ani novom aute nezažil. A nerobili mi to ani žiadne iné škodovácke prevodovky, čo som mal. Prisudzujem to tomu, že tá prevodovka je z nových dielov a ešte nie je riadne zabehnutá, má len 8000 km. Myslím, že sa to už zlepšilo a časom sa to úplne vytratí, lebo prvé radenia za studena to robilo aj keď bolo vonku ešte teplejšie a teraz už len keď je zima. Nevadí mi to, len by ma zaujímalo, čím by to mohlo byť, kedže to robí len pri radení z 1 do 2 a len pri preraďovaní, nie pri podraďovaní. A hlavne mi vŕta hlavou, čo sa zmení pri pohybe pákou cez neutrál3 Proste mi to nejde do hlavy. Tým že to preženiem cez neutrál akurát "odháknem" bičík v prevodovke z tyčky radenia 1-2 a znova ho tam nazad "zaháknem"..... Hm, divné.
14:45:56
22.03.2011
škodec
-> minno: myslim ze to je normalne, robi to aj pri novych autach, presne tak ako si to popisal.4
14:38:10
22.03.2011
minno
Mňa by zaujímala zas iná vec.

Keď je vonku nízka teplota a je stuhnutý olej v prevodovke, tak pri preraďovaní z 1 do 2 tú 2 zaradím mierne cez zuby. Sranda ale je, že keď za rovnakej situácie zmením štandardný pohyb páky 1->2 na pohyb 1->N->2 (spojkový pedál stále stlačaný, len proste tú páku preženiem navyše cez neutrál a až potom do dvojky), tak to zaradí pekne, hladko. Čím by to mohlo byť? Nie je mi ani celkom jasné, čo je fyzicky pri tej mojej "finte" radenia iné, že to má na to vplyv, ale to je jedno o:)

Keď sa olej v prevodovke už mierne zohreje, alebo nie je vonku taká veľká zima (pod 0), tak je to úplne OK. A keď je teplota vonku pod 0, stačí že chvíľu dlhšie motor beží na sytič so zaradeným neutrálom, kedy sa ten olej v prevodovke trochu "premieša" a už to potom tiež nerobí. Pri podraďovaní do 2 tiež nie je problém.
13:36:01
22.03.2011
Vrba
-> Čokin: jasne voe
13:29:28
22.03.2011
Čokin
-> Vrba: -> vhml: Vídím, že nejsem sám kdo má s pětkou ted problémy1
13:27:37
22.03.2011
venni
-> vhml: mě to dělá fakt podobný věci jak tady oba píšete s -> Vrba: Když jsem na místě nebo jedou malou rychlostí,opatrně jí tam dám,ale v kvaltu jsou tam pokaždý zuby :( .Převodovku jsme měl rozhozenou na podzim takže už si zase přesně nevybavauju co a jak.Každopádně to tady budu pozorovat a snad jí taky brzo kuchnu abych věděl...

-> vhml: ty vůle na stromečku asi myslel ty,že když dáš kvalt,nasadíš podložku a pootočíš,dál další kvalt a další zajištovací podložka.Ty by měli mít ruznou sílu pokud si to dobře pamatuju,ale jestli to má takovej vliv.
13:22:40
22.03.2011
Vrba
-> vhml: To by mě prave zajimalo,protoze ja jsem musel pouzit taky jinou nez puvodní pětku (puvodni nechal kdosi zrezavět)...a ejhle,problem s řazením.Ja ji tam teda na rozdil od tebe zařadím,ale jde to dost blbě.Zajimavy je,že když jde blbe zařadit,tak je problem ji i vyřadit.A jindy zas funguje jakoby se nic nedělo.Opravdu nedokažu určit čím by to mohlo byt.
upraveno 1x, naposled 22.03.2011 13:23:28
12:42:16
22.03.2011
vhml
-> Vrba: rozhodím to určitě, chtěl jsem ale v teoritecke rovine zjistit co mam kde hledat, co tam lze dat spatne a co se lisilo v prubehu vyroby a muze tak na sebe nepasovat
11:13:23
22.03.2011
Vrba
-> vhml: tak pokud bychj to nezaradil ani bez vidlicky,tak bych to asi resil rovnou.Tak to asi budes muset rozhodit covece-A pak dej vedet cim to bylo
10:59:59
22.03.2011
vhml
-> Vrba: řadící tyč chodi, nepřevlíknu to ani s odpojenou řadící vidličkou ( tou vyndavací)



Vůle teda na tý vidličce pak udělám větší. Já to seřídil v rámci vůli nejbliž ke kolu
10:15:01
22.03.2011
Vrba
-> vhml: Kdyby byl ten krouzek serizenej moc ke kolu,tak ten synchron uz bude v poloze,kdy na nej nezatlaci ty 45 stupnove plosky na te radici objimce a petku bys radil bez synchronizace,..nicmene by jsi ji tam zaradit mel alespon pres zuby.Tohle skoro vypada jako by ti nechodila radici tyc.Ta by mohla vaznout jednak na tom jisteni jak psal -> Matthes, záškodník z TechWebu: a nebo by mohl byt nejaky problem u spinace zpatecky,...teoreticky,te d si nevybavuju jak to tam presne je.Ale predpokladam,ze to jisteni se nerozebiralo - takovy utopeny cervik vzadu prevodovky zespod.
10:06:40
22.03.2011
vhml
-> Vrba: jo, vubec tam ani nespadne, zpravidla jen drnci o zuby



VIcemene problem je nekde v tom, že nejde pretahnout presuvnik na kolecko, ale nedokazu vymyslet proc
upraveno 1x, naposled 22.03.2011 10:07:11
10:04:48
22.03.2011
Vrba
-> vhml: Jako ted po slozeni?a rikas ,ze jsi celou petku vzal z jine prevodovky,...a i se synchronem,nebo ten je z nekama jinama?
upraveno 1x, naposled 22.03.2011 10:07:13
10:03:04
22.03.2011
vhml
-> Vrba: me tam jak s motorem tak bez nej v lepsim pripade drnci o zuby, v horsim ani to a nic to neudělá. Zařadit se mi jí celou zatím nepovedlo.



A zkus nejak rozepsat tu myslenku s ujetym synchronem, jsem ji asi nepochopil :-)
upraveno 2x, naposled 22.03.2011 10:04:14
09:57:36
22.03.2011
Vrba
-> vhml: Muze byt i chyba v synchronu nebo v serizeni radici vidlicky.Mela by se seridit tak,aby se synchron celyma ploskama dotykal protiplosek na objimce a nebyl uz pred zarazenim treba z pulky ujetej,jinak by se to mohlo sekat,...ale to bez rozebrani nezjistis.Mame ale asi uplne stejny problem.Mě tam ta petka jde za jizdy pokazde,nicmene jde prez zuby,..jen pokud se radi opatrne,tak tam spadne v pohode.Za stoje nekdy jde a jindy ne.Pri skladani tam sla spatne,ale jelikoz jsem tenhle problem nikdy predtim nemel,znovu jsem vsechno prekontroloval a prisuzoval jsem to absenci oleje.
09:51:05
22.03.2011
vhml
-> Vrba: neprojizdel jsem, jenom jsem to co nejjednodusejc sesadil,m tusic nejakej pruser, tak abych toho moc zas nevyndaval :-D



Nad pootočením jsem uvažoval, ale dal jsem to tam, tak jak jsem to vyndal z jiny funkcni prevodovky, bez rozebirani
09:44:19
22.03.2011
Vrba
-> vhml: A zkousel jsi ji tam dat za jizdy?Resim ted podobny problem,...a doufam,ze si to sedne i bez zasahu.Po projeti se to trosku zlepsilo,ale neni to 100pro.Jinak ta radici objimka kde jsou ty protizoubky otocit jde a mohlo by to tohle zpusobit,..jestli je spravne vyzkousis tak,ze zvednes jedno kolo,nekdo ti s nim bude tocit a ty budes zkouset bez spojky zaradit petku,...mel by jsi citit odpor jak zabírá synchron (kolo bude pri otaceni klast odpor).Pokud by jsi tu objimku otocil,tak sychronizace nefunguje a budes slyset jen skrceni zubu a nebo to tam skoci hned bez odporu synchronu.
08:46:21
22.03.2011
vhml
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Já to zkoušel, ale přisuzoval jsem to absenci oleje a malá síle. Inu znovu a lépe.



Zajímalo by mě, čím to bude
08:39:33
22.03.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
-> venni: Nemas to varit, ale svarovat 3



Zkus ji kuchnout, jsem na to zvedav. Kazdopadne byla blbost to nezkusit venku.
08:07:18
22.03.2011
vhml
-> venni: skřívený to bejt nemůže, ten TIG to sotva ohřeje.



A který vůle na stromečku myslel konkrétně nevíš?
07:10:22
22.03.2011
venni
-> vhml: Hele Václave chceš něco slyšet?Mě to dělá po složení převodovky a výměny SP + tý dlouhý jedničky uplně to samý co Tobě s tím rozdílem,že mě tam občas skočí,ale to je tak jedenkrát z dvaceti.Vidličku jsme šteloval stokrát,udělal na ní náběh a stejnak hovno.

Jeden lála z Diossu mi řekl,že mam malý vůle na stromečku tak nevim.

PS:Původně mi jí měli skládat tam,ale ten jak viděl navařenou jedničku tak se lekl,řekl že to je skřívaný od vaření a nechtěl to děla,po upnutí do soustruhu bylo vše OK takže se to víceméně postavilo doma a dělá to takový brikule.
23:38:06
21.03.2011
vhml
-> darklord: o tom vim, ale doufam ze nejsem takovej debil :-) Ještě jsem na tohle extra koukal.
23:30:32
21.03.2011
darklord
-> vhml: da sa dat opacne ta vonkajsia cast myslim, a prave preto ze nieje z oboch stran rovnaka tak to moze robit hokej
20:04:38
21.03.2011
vhml
-> Matthes, záškodník z TechWebu: obal i objímka s jádrem byly bez rozebírání použitý s převodovky co jezdila. Taky nemám tušení co to může chybět a doufám v nějaký rozřešení
19:51:52
21.03.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
V prevodovce jsou nekde takovy valecky mezi radicima tyckama, ktery dovolujou zaradit jen jeden kvalt. Myslim ze sou nekde u toho vika jisteny cervikama.

Me moc reseni nenapada popravde. Nedals tam blbe tu objimku na jadro?
19:50:16
21.03.2011
vhml
-> Matthes, záškodník z TechWebu: zpatecka jde, petka se naznaci na kraj radicich zubu, ale nespadne to tam cely.



Jaky ochranny kolik myslis nevim. Kulisa řazení je 4Q, zařadit to nejde ani bez kulisy.
19:45:44
21.03.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
A zpatecka jde ok jo? To si skladal cele sam? Treba ti tam zavazi ochranny kolik, ktery zabranuje zaradit dva kvalty...
Extreme Tyres