Dnes to brzdilo perfektne....mám podozrenie, že sa tam dostala voda (vraj brzdová sústava časom absorbuje nejakú tú vlhkosť a už som ju dlhšie nemenil) a v mraze sa tam utvorili kryštáliky a preto to možno robilo blbosti...vymením brzdovku a ešte uvidím
...a brzdy som neodvzdušňoval prvý raz, akurát, že pred tým na motorke...len na aute ma zmiatlo to, že pár jednotlivcov z môjho okolia mi vnucovalo nejaké špeciálne odvzdušnenie HBV na ktorom nevidím odvzdušňováky ani nič, takže je to blbosť, stačí len otvoriť nádobku( zrejme to mali namysli aby sa tam pri povolení odvzduš. skrutiek na brzdičoch nedostal vzduch po vytvorení určitého podtlaku)
zatiaľ ďakujem za všetky postrehy a návrhy
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Brzdy
17:33:22
27.12.2010
27.12.2010

chladic
11:24:09
27.12.2010
27.12.2010

Bery
-> Kuladmin: poslední věty před smrtí....Chadic:"tak ty brzdy mám hotový"
-> chladic: nechceš zajít za někym,kdo na tebe při tom ovzdušňování dohlídne?poprvé...to není jako nandavat potahy-to se nic neposere,když je nandáš blbě,brzdy jsou občas potřeba!
-> chladic: nechceš zajít za někym,kdo na tebe při tom ovzdušňování dohlídne?poprvé...to není jako nandavat potahy-to se nic neposere,když je nandáš blbě,brzdy jsou občas potřeba!
14:23:28
25.12.2010
25.12.2010

Kuladmin
-> chladic: Proste pokud to chces odvzdusnit tak cely komplet na vsech 4 kolech a nevymyslej nesmysly. Aspon tam vsude natlacis novou kapalinu ale podminkou je ze vse funguje - hybe se a vzadu netecou valecky a ze neutrhnes odvzdusnovaky.
13:58:00
25.12.2010
25.12.2010

chladic
Ale pri tom postupe odpojenia trubiek od HBV a šliapania na pedál by mi potom vytiekla veľká časť kvapaliny a zasa by tam bol vzduch....nemá sa to len povoliť aby to slzilo? Lebo v tej príručke čo mám je to dosť nejednoznačne.
08:05:02
25.12.2010
25.12.2010

jok3r
-> chladic: hele chlape, sezen si nekde prirucku "jak na to: skoda favorit" mas tam vsechny tyhle opravy do detailu popsany i s obrazkama,, jinak HBV se odvzdusnuje tak ze sundas hadice a nekdo ti slape na brzdu dokud ti netece z tech direk brzdovka, pak nahodis hadice a odvzdusnis komplet vsechny brzdy, aspon ja to tak delal kdyz sem menil HBV a brzdi to dobre
14:45:36
24.12.2010
24.12.2010

Syny
Proste THV a HBV je to samy
Nekdo tomu rika tandemovej hlavni valec a nekdo hlavni brzdovy valec nooo 


13:22:05
24.12.2010
24.12.2010

Ultim
-> suri: Sak rikam, spravne je to HBV typ: Tandemovy o prumeru 19mm.
Proste HBV je zaklad.
Proste HBV je zaklad.
13:19:45
24.12.2010
24.12.2010

suri
-> Ultim: Alebo Hlavný brzdový valec je tandemový z primerom 19,48795612mm
13:18:00
24.12.2010
24.12.2010

Ultim
-> suri: Moje chytra kniha pro zmenu pouziva bud HBV nebo HTBV 

13:16:54
24.12.2010
24.12.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> petr s: 

13:16:08
24.12.2010
24.12.2010

petr s
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ale mají 2 hbv
13:13:08
24.12.2010
24.12.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
Ale dyk je to jedno. Tandemovej jako dvojitej. Jako tandemovej seskok padakem, ne? Treba zavodni skodovky s dvema valcema s vahadlem nemaj THV.
13:12:05
24.12.2010
24.12.2010

suri
-> Ultim: väčšina príručiek nájdeného mechanika používa pojem THV
13:11:07
24.12.2010
24.12.2010

Ultim
-> Syny: Jakoze Tandemovy Hlavni Valec nebo Hlavni Brzdovy Valec ?
Za me si myslim ze HBV je spravne.
Za me si myslim ze HBV je spravne.
12:35:34
24.12.2010
24.12.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> petr s: Tak ale to neni uplne zcestne... Jako dvojity hlavni valec no.
12:25:56
24.12.2010
24.12.2010

petr s
-> Syny: Já zase nepřišel na to kdo vymyslel THV
12:24:46
24.12.2010
24.12.2010

petr s
-> chladic: Nevymýšlej a odvzdušni brzdy na kolech pokud kapalina mizí tak teče ale ne do posilovače
12:20:05
24.12.2010
24.12.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: To je jak ty diskuze na lide cz, kde nevi, ze ma skodovka chladic vepredu... 

11:54:06
24.12.2010
24.12.2010

Syny
-> chladic: Ja ziju v tom ze THV a HBV je jedno a to sam - on je v tom naky rozdil?
11:32:16
24.12.2010
24.12.2010

chladic
Vravel som, že neviem na to ako odvzdušniť HBV preto, lebo tam nevidím žiadne odvzdušňovacie skrutky. A favority a formany už nemajú THV, ale HBV. A v HBV neviem o žiadnom spätnom ventile okrem vzduchového na podtlakovej hadici zo sacieho potrubia k posilovaču brzd.
Zatiaľ ďakujem za postrehy. No nevedel by niekto s určitosťou povedať ako zistiť poruchu HBV? A či je možné aby kvapalina pretiekla do posilovača?
Zatiaľ ďakujem za postrehy. No nevedel by niekto s určitosťou povedať ako zistiť poruchu HBV? A či je možné aby kvapalina pretiekla do posilovača?
20:47:31
23.12.2010
23.12.2010

Syny
-> palinator: Ja bych to vymenil cely, tomu bych pak uz neveril...
20:44:40
23.12.2010
23.12.2010

palinator
-> Syny:
To se stejně řeší jen přegumičkováním, pakliže nejde válec nový celý, či se mýlím?
To se stejně řeší jen přegumičkováním, pakliže nejde válec nový celý, či se mýlím?
20:04:25
23.12.2010
23.12.2010

Syny
Spatny zpetny ventil v THV... Spalnes na brzud a brzdova kapalina se vraci do nadobky...
19:08:41
23.12.2010
23.12.2010

Kuladmin
Zkontroluj zda se vse u brzd hybe vepredu pisty a plovouci trmeny. Vzadu sundej buben a koukni zda ti netecou brzdovy valecky. A zda se vse hybe jak ma. Pak skus odvzdusnit cely okruh, ale nevim v jakem stavu mas zadni ovzdusnovaky.
Ale jak tak ctu tak si nejsme jistej zda jsi natolik zdatny zda to udelas sam - kdyz se ptas jak odvzdusnit HBV. Radeji si na to nekoho sezen - preci jen brzdy jsou velmi dulezita vec na aute.
Ale jak tak ctu tak si nejsme jistej zda jsi natolik zdatny zda to udelas sam - kdyz se ptas jak odvzdusnit HBV. Radeji si na to nekoho sezen - preci jen brzdy jsou velmi dulezita vec na aute.
19:05:57
23.12.2010
23.12.2010

afro100
-> chladic: zadne valceky netecu nahodou ? mne sa tak tratila brzdovka tiez ...
19:02:34
23.12.2010
23.12.2010

chladic
Zdravím, asi pred 3 mesiacmi mi na Š. Formane ubudlo brzdovej kvapaliny, tak som ju dolial a bolo všetko v poriadku, po 2 týždňoch po tom znova a bolo všetko v poriadku až do dnes. Dnes ma to skoro stálo hlavu. Nemohol som zabrzdiť. Obloženie aj kotúče sú ešte dosť hrubé. Úniky kvapaliny nebadateľné. Keď chcem zabrzdiť musím párkrát dupnúť na brzdu aby to brzdilo, ale aj tak to nie je ono.
(Viem, že sa to už možno riešilo, ale našiel som len podobnú možnosť bez predošlého úniku kvapaliny) Napadlo ma či ta kvapalina nemohla pretiecť z HBV do posilovača, ale to by sa asi z posilovača vytieklo...
Ešte som chcel odvzdušniť HBV, ale neviem ako na to...
Nejaké návrhy? Ďakujem
(Viem, že sa to už možno riešilo, ale našiel som len podobnú možnosť bez predošlého úniku kvapaliny) Napadlo ma či ta kvapalina nemohla pretiecť z HBV do posilovača, ale to by sa asi z posilovača vytieklo...
Ešte som chcel odvzdušniť HBV, ale neviem ako na to...
Nejaké návrhy? Ďakujem