skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Topení Prosím Pomoc
13:00:21
20.10.2010
20.10.2010

jarda19
vylitnul uplne rezavej spunt
22:37:54
19.10.2010
19.10.2010

minno
-> jarda19: super.....
čím to bolo preboha upchaté?


19:19:36
19.10.2010
19.10.2010

jarda19
Paráda už to topí jak blázen.....Je tam na tričko furt..... Byly ucpany hadice..
15:20:42
17.10.2010
17.10.2010

jarda19
Tak tedko sem přišel od auta....mám toho plny zuby...Hadice k radiátoru nejsou už uplně vařící jako dřív bejvaly...Ano celé topení je vyměněné za nové.. Asi to dám do servisu nebo já fakt už nevim......Je to šílená práce.... Díky už vim ktery ty dvě hadice to jsou.....Jediné co vím, tak to, že při odvzdušnování teče voda a v ní je takovej titěrnej píseček....to bude asi to co mi to ucpává...... Zkusím to protáhnout zahradnuckou hadicí....a uvidim.....
13:44:03
17.10.2010
17.10.2010

petr s
-> minno: Tam topení nevypustíš jedině hadicí od topení
13:42:06
17.10.2010
17.10.2010

minno
-> Pivodak: cele topeni uz menil
-> jarda19: ja by som ti navrhol takýto postup:
Ako prvé sa treba zameriať na to, prečo ti z odvzdušňovacieho ventilku v kufri pri odvzdušňovaní tečie voda len pár sekúnd a potom tiecť prestane. Voda tadiaľ musí tiecť stále. Odvzdušňuješ správne? Čiže až keď je motor už riadne zohriaty a termostat chladenia je otvorený? Chladenie motora je ináč v poriadku? Teplota vody po ohriatí motora drží stabilnú teplotu (80 st.) alebo teplota na budíku skáče? Odvzdušňuj až vtedy, keď sú už hadice, ktoré vedú vpredu do chladiča, už teplé (vyskúšaj rukou).
Ak z odvzdušňovacieho ventilku tečie po otvorení voda len chvíľu, máš to buď celé riadne zavdušnené alebo niekde niečo upchaté a pokiaľ nevyriešiš tento problém, nemá cenu čokoľvek iné s tým skúšať a kúriť ti to nebude nikdy dobre. Takže zameraj sa hlavne na toto. Skús napríklad odpojiť hadice z radiátora a navzájom konce týchto dvoch hadíc prepoj nejakou priehľadnou hadicou, naštartuj a pozoruj či je tam stále prietok, alebo nie. Niečo vymysli.
Btw. vodu môžeš vypustiť najlepšie odpojením tej tlstej hadice pri motore od vodnej pumpy.
-> jarda19: ja by som ti navrhol takýto postup:
Ako prvé sa treba zameriať na to, prečo ti z odvzdušňovacieho ventilku v kufri pri odvzdušňovaní tečie voda len pár sekúnd a potom tiecť prestane. Voda tadiaľ musí tiecť stále. Odvzdušňuješ správne? Čiže až keď je motor už riadne zohriaty a termostat chladenia je otvorený? Chladenie motora je ináč v poriadku? Teplota vody po ohriatí motora drží stabilnú teplotu (80 st.) alebo teplota na budíku skáče? Odvzdušňuj až vtedy, keď sú už hadice, ktoré vedú vpredu do chladiča, už teplé (vyskúšaj rukou).
Ak z odvzdušňovacieho ventilku tečie po otvorení voda len chvíľu, máš to buď celé riadne zavdušnené alebo niekde niečo upchaté a pokiaľ nevyriešiš tento problém, nemá cenu čokoľvek iné s tým skúšať a kúriť ti to nebude nikdy dobre. Takže zameraj sa hlavne na toto. Skús napríklad odpojiť hadice z radiátora a navzájom konce týchto dvoch hadíc prepoj nejakou priehľadnou hadicou, naštartuj a pozoruj či je tam stále prietok, alebo nie. Niečo vymysli.
Btw. vodu môžeš vypustiť najlepšie odpojením tej tlstej hadice pri motore od vodnej pumpy.
12:36:04
17.10.2010
17.10.2010

Pivodak
-> jarda19: Plnící hadice topení teplou vodou z motoru je ta co vede od termostatu kolem palivové hadičky pod auto a zpětná ta co vede kolem zap.svíček k vodnímu čerpadlu a obe tyto hadice jsou u motoru propojeny malou hadičkou o průměru 6mm,ale to že ti voda přestane z ventilku úplně téct vypadá na zavzdušněnou soustavu a pokud tvrdíš že ventil který je pod palubkou na těle topení a pouští do něj vodu je v pořádku tak to vypadá opravdu na vzduch a nebo jestli si něco nezadrbal při výměně radiátoru.Ještě jedno řešení vyměnit celé topení.
12:30:37
17.10.2010
17.10.2010

jarda19
Potřebuju to celý vypustit ale nevím kterou hadici odpojit vzadu aby to všechno vyteklo.....Dělal sem to už jednou u kamaráda...ale to jsme vypouštěli trubkama pod autem...a tam se tedko nedostanu....
12:25:14
17.10.2010
17.10.2010

jarda19
Právě že teče někdy horká někdy vlažná.....a hlavně tak po 15 vteřinách přestane voda téct i když je auto v otáčkách.....prosím můžete mi sem dát někdo fotku motoru a naznačit tam kde jsou v hadice který otevíraj a uzavíraj okruh?? Zkusil bych je odpojit a na jeden konec nasadil pul coulovou hadici a udělat tlak a aby to tim druhym koncem vytejkalo ven.....Díky...
12:13:02
17.10.2010
17.10.2010

Pivodak
S ovzdušnovacího ventilku který je v kufru u ostřikovačů když ho otevřeš teče horká voda?
11:44:46
17.10.2010
17.10.2010

Maťulo
Termostat je v poriadku?
11:42:19
17.10.2010
17.10.2010

jarda19
Lanody 100% v pořádku a kohoutek na otevírání vody do radiatoru taky......Nemůže to bejt někde ucpaný?? Dneska to zase fouká vlažný....
06:19:12
17.10.2010
17.10.2010

Kočislav
-> jarda19: Tipuju problém v lanovodech - v topení je teplá voda, ovšem nefunguje rozvod teplého vzduchu.
01:18:42
17.10.2010
17.10.2010

jarda19
jj obě hadice uplně vařicí....dobře zkusím to..... nějaký další návrhy??
00:51:20
17.10.2010
17.10.2010

matisek
-> jarda19: Takže obe hadice horuce vpredu pri radiatore? a nekúri.Zaujímavé.Ked budeš zas odvzdušnovať skus tu hadicu čo ide do chladiča stlačiť kombinačkamy.Proste tak aby si odvzdušnoval len kúrenie a nie chladič v predu.
23:54:23
16.10.2010
16.10.2010

jarda19
hadice k topení sou vařicí......Zavzdušněny to neni protože vepředu když odvzdušnuju tak teče jenom voda....a pak přetane cca po 10 vteřinách
23:25:38
16.10.2010
16.10.2010

minno
hadice ku kúreniu sú teplé či studené? podľa toho hľadaj chybu.
23:22:25
16.10.2010
16.10.2010

Pavel P..
nemáš to blbě zapojený? pak jedině že by ti to tlakovalo do vody a zavzdušňovalo topení...
23:20:32
16.10.2010
16.10.2010

jarda19
Čus lidi, moje škodovka prostě vůbec netopila....Rozhodl jsem se to řešit....Koupil jsem jako první prostředek na pročištění celyho systemu chladiciho...najel jsem na to 100km a celé jsem to vypustil dole pod autem jak jsou ty 2 šrouby na hadicích....Jenže tenkla jenom a jenom čistá voda s fridexem... Nalil jsem tam uplně novou destilku a antifreezem....Vyměnil jsem kohout pod palubkou který otevírá hornou vodu do radiátoru...To taky nepomohlo...Vyměnit sem tedy i radiátor...Pozor! škodovka topila asi 2 cesty a postupně se to zhoršovalo...Potom foukal pouze vlažny vzduch...Odvzdušnil jsem opět vepředu pod kapotou a zase chvilku topila ale ne moc......Dneska jsem jel a fouká úplně ale úplně ledovy vzduch...Odvzdušnění nepomáhá a vody v chladiči je až až dost......Prosím poradte...Už toho mam dost...Díky