skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Povrchová úprava Škoda 130
13:12:29
06.10.2010
06.10.2010

Discovera
-> Tuner#2: No když ho tam máš tak možná ano...já ho tam nemám a jak budu dělat nový introš, tak půjde koberec nalepit nebo něco mezi něj ještě dám...každopádně to co tam mezi tím bude bude chycené lepidlem. Proto chci mít hlavně základ v naprostém pořádku aby to i případně nerezlo díky případné kondenzaci.
12:28:23
06.10.2010
06.10.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Discovera 05.10.10 22:08:22: Já ho mám i v interiéru, černej a pokud je pod kobercema i ten filc, tak naprosto bez problému. Letos jsem měnil strunu na plyn a vše jako nové...
22:08:22
05.10.2010
05.10.2010

Discovera
-> ondrej1: On je dobrý
ale prostě na introš bych ho nedával určitě....jak jsem psal má tu dobrou vlastnost, že je po zatvrdnutí nepatrně pružný....příklad: rameno př. nápravy v komaxitu....už u dvou lidí jsem vypozoroval popraskání komaxu a následného reznutí a dělali repeté renovace (ať mě lidi neberou za slovo...beru to z osobní zkušenosti) a Alkyton ti to ustojí a ne jen na něm....do i 3 týdny vytvrdnutého alkytonu uděláš nehtem vrup...do syntetiky málo kdy (nepodařilo se mi). Tak proto....Alkyton se otlačí-vytlačí. A i přes to ho sám používám a nevidím důvod ho nepoužívat dál...jen do něj už přidávám tužidlo určené k Vivemetalu.

19:40:15
05.10.2010
05.10.2010

ondrej1
-> Discovera: ja som pocul ze alkyton neni v niektorych bodoch dobry ale nevedel som ze az tak

16:14:14
05.10.2010
05.10.2010

Discovera
-> ondrej1: Na introš Alkyton NE....na to se vykašli.....alkyton má tu vlastnost, že je v podsattě i po vytvrdnutí pořád jakoby gumový a hned bude promačkaný....základ a dvousložku
Jedině dvousložka je po zaschnutí a vytvrdnutí opravdu jako šutr.....jestli ti o to auto jde nevyhazuj na testy prachy....a pod kobercem ti kondenzuje v zimě voda a pokud nebude kvalitní ochrana bude ti to reznout.
Ono každý má na to svůj názor....já se nerad vracím na už hotové věci....
Jedině dvousložka je po zaschnutí a vytvrdnutí opravdu jako šutr.....jestli ti o to auto jde nevyhazuj na testy prachy....a pod kobercem ti kondenzuje v zimě voda a pokud nebude kvalitní ochrana bude ti to reznout.
Ono každý má na to svůj názor....já se nerad vracím na už hotové věci....

16:07:01
05.10.2010
05.10.2010

palinator
-> VeTeV:
Nejlepší je Speciál, nemůžu si pomoct.
Nejlepší je Speciál, nemůžu si pomoct.

15:54:59
05.10.2010
05.10.2010

VeTeV
-> Tuner#2: jenže ten obyč už je prostě jak píše vhml - to chce koupit, otevřít a nechan vypařit a vytuhnout... plust je paráda, pěkně kašovité konzistence 

15:31:11
05.10.2010
05.10.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 05.10.10 15:02:48: Jo je to možný, že tam mají plus, mám velkou pixlu už leta doma.
15:02:48
05.10.2010
05.10.2010

vhml
-> Tuner#2: tlumex plast plus. Obyčejnej T.P. je jenom černá vodička úplně k hovnu
15:00:29
05.10.2010
05.10.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> ondrej1 05.10.10 14:39:12: S body mám zkušenost že přeschne a pak praská a loupe se po plátech, raději Tlumex plast.
14:56:14
05.10.2010
05.10.2010

ondrej1
-> Discovera: Asi tak a na interier staci aj akyton
?

14:54:01
05.10.2010
05.10.2010

Discovera
-> ondrej1: Vykašlat se na tlumex
stejně to pod ním rezne (při silné vrstvě) a ani o tom nevíš. Ohledně barev a délky schnutí co říká Tuner#2 je pravda a sám už obyč nikdy více. nejlepší na tom je, že člověk musí vyhodit pár stováku, aby nakonec zjistil, že ty barvy sou stejně naprd


14:39:12
05.10.2010
05.10.2010

ondrej1
-> Tuner#2: Velice pekne dakujem lebo som si nevedel dať rady
.A na spodok stačí aj Body 999 alebo Tlumec neviem co je podla teba lepsie?

14:35:49
05.10.2010
05.10.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> ondrej1 05.10.10 14:31:40: NJ ale moje auto pokud myslíš Žlutku, tak nejezdí každý den a v zimě vůbec a to je samozřejmě znát. V denním provozu mám Favorita a tam už jsem si odzkoušel co vydrží obyč Synorex základovka a co ta dvousložková. Fakt to drží a chrání úplně jinak, dneska bych jí jako základ dal jak na nápravy, tak na spodek auta. Schnutí je individuální, záleží na teplotě a u Alkytonu třeba i na odstínu. Bratránkovi černý matný schnul do půl dne a byl tvrdý, ale můj žlutý schne dva dni a do úplného proschnutí má tak týden. Ta dvousložka schne hned, do půl dne určitě.
14:31:40
05.10.2010
05.10.2010

ondrej1
-> Tuner#2: asi kupim tu dvojzlozkovu a alkyton a ake si mal schnuce doby kolko si to nechal schnut?Lebo naozaj na tvojej naprave ani po 6 rokoch žiadna hrdza a pod gumoasfalt si daval co?

13:56:59
05.10.2010
05.10.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> ondrej1 05.10.10 13:46:03: Já jsem natíral, po naředění jde i stříkat. Pokud nakoupíš třeba u výrobce, tak ani epoxidová dvousložková základovka Tě nezrujnuje finančně. Já měl barvu, tužidlo a ředidlo, tzn. tři plechovky za 290,- z Plzeňského Sincoloru.
13:46:03
05.10.2010
05.10.2010

ondrej1
-> Tuner#2: a ešte som sa chcel opýtat základovka sa ma nastriekat alebo staci natret?
13:44:59
05.10.2010
05.10.2010

ondrej1
-> Tuner#2: Dakujem lebo ja som naozaj bezmocny aj v obchode idem do jedneho tam hovoria nieco ine a zas pridem do druheho aj tam zas nieco ine najlepsie je ked sa spytam odborníka

11:49:47
05.10.2010
05.10.2010

Petrson
-> Tuner#2: Ano tj pravda. Já sem tam dával novou pozinkovat, protože měla na pár místech odřenej lak a už to začalo chytat lišku, tak sem z ní dodstal pryč barvu a ty některý místa vyborusil a šla do zinku, a právě ten chlapík co tam dělal tak říkal, že sem z toho tu barvu ani nemusel dávat pryč, že si s tím umí poradí. Ale jak byla pěkná když se přivezla
ale pak šla do barvy

11:45:22
05.10.2010
05.10.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petrson 05.10.10 11:20:52: A nejen to, Pilot mě vysvětloval, že před zinkováním to namáčí v kyselině a pak nějakých roztokách, jenže zinek se pak dovnitř nedostane a ta kyselina jen podpoří korozi zevnitř.
11:20:52
05.10.2010
05.10.2010

Petrson
-> Tuner#2: ¨tam je blbý, že se nedá dosta i dovnitř.
Jinak příčka jde mám jí doma :)
Jinak příčka jde mám jí doma :)
11:17:28
05.10.2010
05.10.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
Opískovat, 2 x natřík kvalitním dvousložkovým epoxidovým základem (úplně jiná dimence než nějaký Formex či běžné základovky) a na vrch opět znova dvousložkový epoxidový vrch a nebo v případě ušetření syntetika/Alkyton. Pozink je dobrá věc, ale třeba šikmé ramena je nemožné pozinkovat tak aby to bylo dobré.
22:21:11
04.10.2010
04.10.2010

Discovera
-> ondrej1: jo a někdy ještě rychleji...kór auto na každodení ježdění.
Největší problém je čistota opiskovaného či otryskaného materiálu (někdo to začne natírat až třebas na druhý den či dokonce později a ještě k tomu špinavé pracky). Po ní nejlépe odmasit a pak poctivě základ při dvousložkové základovce stačí jedna vrstva (pokud je kvalitně natřeno příp. stříknout pistolí) a nechat hlavně pořádně vyschnout 24h. Pak vrchní lak dvousložku a po 6h druhou vrstvu a nechat definitivně zatvrdnout dalších 24h případně déle a můžeš skládat. U Vivemetalu je lepší opravdu asi po 6h dát druhý nátěr...vrstvy se spojí a přesto se první vrstva nerozmazává. Pokud budeš natírat třebas spodek auta do barvy při zanechaném plastizolu (hádám dobrý stav kastle pod ním), tak základ jednu vrstvu primru a po 12h do laku....trvá delé než zaschne díky plastizolu...reaguje to stejně blbě jako Alkyton na platizol a vše co je tohoto složení či z gumy....
Největší problém je čistota opiskovaného či otryskaného materiálu (někdo to začne natírat až třebas na druhý den či dokonce později a ještě k tomu špinavé pracky). Po ní nejlépe odmasit a pak poctivě základ při dvousložkové základovce stačí jedna vrstva (pokud je kvalitně natřeno příp. stříknout pistolí) a nechat hlavně pořádně vyschnout 24h. Pak vrchní lak dvousložku a po 6h druhou vrstvu a nechat definitivně zatvrdnout dalších 24h případně déle a můžeš skládat. U Vivemetalu je lepší opravdu asi po 6h dát druhý nátěr...vrstvy se spojí a přesto se první vrstva nerozmazává. Pokud budeš natírat třebas spodek auta do barvy při zanechaném plastizolu (hádám dobrý stav kastle pod ním), tak základ jednu vrstvu primru a po 12h do laku....trvá delé než zaschne díky plastizolu...reaguje to stejně blbě jako Alkyton na platizol a vše co je tohoto složení či z gumy....
22:03:07
04.10.2010
04.10.2010

ondrej1
-> Discovera: ok dik pripravim si to a ked budem mat cas tak spravim tu napravu a podla teba je mozne aby hento spravila sinetika po 5rokoch viz.foto

22:01:09
04.10.2010
04.10.2010

Discovera
-> ondrej1: Stačí ti bohatě Vivemetal s tužidlem nebo Alkyton s tužidlem pro vivemetal
nebo v tom utopíš moc lowe. Opiskovat natřít Primrem nechat zaschnout přes noc v pokojové teplotě a pak šup namíchat dvousložku nebo hybryda alkyton
vyjde to nastejno. Dvousložku vrchní dávám na dvakrát. Tady si je kupuji já barvypami.cz/index.php?op
tion=com...
www.skoda110r.cz/forum_fo rm.php?reply=3112...


www.skoda110r.cz/forum_fo rm.php?reply=3112...
21:56:47
04.10.2010
04.10.2010

death
-> ozzman1000: vidiš, na Pragopur jsem zapoměl, taky odolná a cenově výborná barva
21:51:51
04.10.2010
04.10.2010

ondrej1
-> Discovera:
Tak zajtra pojdem do Farby-laky a pojdem skusit zohnat vivemetal+alkyton+zakladn
a Chemopur alebo Primer a este tvrdidlo a vlastne cim viac vrstiev tym dlhsie vydrzi len neviem v akom poradi zacat najprv zakladna to viem ale s tym vivametalom neviem


21:45:50
04.10.2010
04.10.2010

Discovera
-> ondrej1: jinak základ používám pro Alkyton Primer nebo penetrák (doporučil prodejce VIVEMATALU) jinak mají i pro něj jejich základ i s možností tužidla do základu.
...sakra to je jak reklama
...sakra to je jak reklama

21:43:15
04.10.2010
04.10.2010

Discovera
-> ondrej1: postup viz. ozzman1000....jinak VIVEMETAL je podle popisu na obale asi z ruska pač je to samá azbuka a cz návod nalepen, ale je to velice kvalitní barva opravdu jsem čuměl a s tím tužidlem do této barvy jsem to z Alkytonem jen zkusil a zjistil stejný efekt (jiný tužidlo mi deformovalo strukturu alkytonu po zaschnutí) obě barvy jsou základem uretan proto jde smíchat..ale barvu bych určitě nemíchal (alkyton do VIVEMATEALu). Jediná nevýhoda je, že barva schne trochu déle než Alkyton...dva dny potřebuje i s tužidlem...pokud se dostane na PU50ku tmel, kterou používáme jak víme na karosárnu třebas od EMFI, tak schne až týden....(stejně jak alkyton).
Vzhledem k ceně začínám uvažovat, že se na Alkyton vykašlu....bylo mi řečeno, že s tužidlem vydrží teploty překračující schopnosti Alkytonu. Namíchají jakou koliv barvu v RAL.
Vzhledem k ceně začínám uvažovat, že se na Alkyton vykašlu....bylo mi řečeno, že s tužidlem vydrží teploty překračující schopnosti Alkytonu. Namíchají jakou koliv barvu v RAL.
21:35:43
04.10.2010
04.10.2010

Discovera
-> death: má pravdu chlapec ->ozzman1000 ...jinak sám jsem dvousložkových vyzkoušel dost, ale tahle mě opravdu překvapila. Hlavně nespěchat mezi vrstvami....natřít to umím taky během 2h od základky až po vrchní, ale to se vymstí 

21:32:39
04.10.2010
04.10.2010

ondrej1
-> Discovera: Velmi pekne dakujem velmi si mi pomohol ale este neviem ten vivemetal zmiesam z alkytonom alebo ako?a pod to aj zakladovka ze.A tiez su tam schnuce doby tak ako to pise ozzman1000?
21:14:33
04.10.2010
04.10.2010

ozzman1000
-> ondrej1:
opieskovať, odmastiť, 2 vrstvy dobrej základovky a na to odporúčam 2-3 vrstvy dvojzložkovej polyuretánovej farby (Chemopur, Pragopur a pod.). Vydrží to určite viac ako obyčajná synetetika. Dôležité je však dodržať pri práci "technologické prestávky" tzn. nechať farbu (hlavne základovku) poriadne vyschnúť pred nanesením ďalšej vrstvy. Keď to budeš mať hotové, pred zmontovaním to nechaj vyzrieť pri izbovej teplote cca 1-2 týždne kým lak sadne a vytvrdne. Lak je potom menej náchylný na odrenie.
opieskovať, odmastiť, 2 vrstvy dobrej základovky a na to odporúčam 2-3 vrstvy dvojzložkovej polyuretánovej farby (Chemopur, Pragopur a pod.). Vydrží to určite viac ako obyčajná synetetika. Dôležité je však dodržať pri práci "technologické prestávky" tzn. nechať farbu (hlavne základovku) poriadne vyschnúť pred nanesením ďalšej vrstvy. Keď to budeš mať hotové, pred zmontovaním to nechaj vyzrieť pri izbovej teplote cca 1-2 týždne kým lak sadne a vytvrdne. Lak je potom menej náchylný na odrenie.
21:08:27
04.10.2010
04.10.2010

death
-> Discovera: pěkně :) ještě by mě zajímalo co používají automobilky na nová auta. *Jen si říkám že když bych dělal další auto, stejně bych nevěděl co udělat nejlépe, ono bude asi těch dobrých barev víc :)*
21:00:00
04.10.2010
04.10.2010

Discovera
-> death: to já slyšel taky...až po vyzkoušení té dvousložkové VIVEMETAL jsem čuměl co to s alkáčem uděllo....barva je jak sklo lesklá víc než originál a nechtem zapomeň na jakýkoliv vryp....já tou barvou dělám komplet celý spodek do béžové (2040 míchaná tužidlo dodatečně na potřebné množství barvy). Nedalo mě to a zkusil jsem to použít na alkyton a paráda....obojí je uretan.
Jen nevím jestli už beude ta barva tak pružná s tužidlem
přeci jenom dobrá vlastnost alkytonu, že je jakoby tvárný po zaschnutí.
Jen nevím jestli už beude ta barva tak pružná s tužidlem

20:48:28
04.10.2010
04.10.2010

death
-> Discovera: do alkytonu tužidlo slyším prvně a líbí se mi to
20:47:04
04.10.2010
04.10.2010

death
-> MATTESS: ano, ale většina dvousložkových barev jí ustojí lépe nežli syntetiky/nitra
20:45:53
04.10.2010
04.10.2010

death
-> ondrej1: taky nemám rád gumoasfalt a tlumex :)
20:43:03
04.10.2010
04.10.2010

MATTESS
-> death: brzdovku ustojí málokterá barva

20:41:32
04.10.2010
04.10.2010

Discovera
-> ondrej1: Teda nevím, kdes přišel na to, že pozink je dražší než Alkyton, ale určitě opiskovat a základ "libovolný" a do Alkytonu jde koupit tužidlo....po dvou dnech je barva jak šutr...dělám to taky tak. Jinak VIVEMETAL je název barvy s tužidlem co si kupuji..dělám s tím celý spodek do barvy auta 288kč za 0,7l plechovku a 60kč za tužidlo.
20:39:57
04.10.2010
04.10.2010

ondrej1
-> death: mne vobec nejde o výzor ja potrebujem hlavne aby tam nebola hrdza mne nevadi ked je to zaspinene hlavne nech tam neni hrdza a gumoasfaltom to zasierat nechcem
20:36:53
04.10.2010
04.10.2010

death
-> ondrej1: z mých zkušeností alkyton nevydrží brzdovku, olej vydrží, nebo alespoň jsem s olejem problém neměl že by škodil viditelně barvě. Základovka epolex - dvě vrstvy a navrch dvě vrchní, ale sto lidí sto názorů. pokud nepotřebuješ mít podvozek v lesku a nevadí ti že barva po několika letech lehce zprašuje tak agrohel, ale! dá se sehnat jen v kilovce, menší jsem se nesetkal
20:32:35
04.10.2010
04.10.2010

ondrej1
-> m8rinek: a podla teba vydrzi aj v zime?
20:26:00
04.10.2010
04.10.2010

m8rinek
-> ondrej1: opískova, vrstva formexu a několik vrstev syntetiky...
20:23:46
04.10.2010
04.10.2010

ondrej1
-> death: Dakujem a kolko vrstiev zakladovky by si dal?A je pravda ze alkyton sa pri stiku s olejom alebo benzinom sa zosuveri?
20:20:59
04.10.2010
04.10.2010

death
-> ondrej1: nevím jak celý virt, já bych doporučil opískovat, základovku epolex s2300 nebo tak nějak se jmenuje a navrch buď alkyton nebo agrohel.
20:14:55
04.10.2010
04.10.2010

ondrej1
Ahojte virťáci,prepáčte že to tu zaplnujem ale nikde som sa presne nedočital aká farba je lepšia.Vždy ste asa tu pohádali a nakoniec nič s toho nezišlo:)Ja mam nápravu natrenú syntetikou po 5 rokoch stáleho vozenia mi spravila toto viz.foto aky je váž názor.A nemám financie na pozinkovanie maximalne mozem opieskovať stači alkyton alebo ja naozaj neviem čo by vydržalo ja používam auto ako spotrebáka a chcem ho mať v 100% stave hlavne podvozok.Tak vás prosím aby ste mi s týmto problémom pomohli.Dakujem