syndrom plavania

prohledat
45 příspěvků (zobrazeno 1 až 45) od 01.05.2010 do 01.10.2010, založil/a Jendo-virtak
řadit dle data
22:49:24
01.10.2010
afro100
-> kadett: to ja len tak, ze sa tu vytahuju zas skoro pol roka stare temy
22:48:32
01.10.2010
kadett
-> afro100: našťastie ešte nie 5
22:39:55
01.10.2010
afro100
-> fisho17: po piatich mesiacoch to auto uz moze byt aj na srot ;)
22:37:02
01.10.2010
fisho17
s tym tlakom na zadnych si robis srandu?ak sa nemylim predpisane na beznu prevadzku su v rozmedzi vzadu 1.90-2.10 chlape daj si spravit geometriu a urcite sa budes divit.... kks toto som este nepocul take tlaky,ja to vydiet niekde na parkovisku tak by som ti strelil a okamzite spustil na hodnotu aku maju byt.
15:31:44
08.05.2010
Tomas.C
-> Danster: dobre vysvetlene v tom odkaze
00:18:46
05.05.2010
Syny
-> kamikaze: No pokud ma vzadu 3,5 tak to mu zadek absolutne nemuze drzet na ceste... Ale sapozrjem pokdu se do toho prida vymleta naprava, tisic vuli a ja nevim co jeste, tak bude muset maknout aby plavan iodstranil...
23:33:20
04.05.2010
kamikaze
-> Syny: Jo, mě jde o to, že na gumě je tolik co snese a na autě je zas co snese auto. Buď má blbej budík nebo si myslí že guma musí bejt tvrdá jako šutr (ať si tam dá pro mě za mě mlýnský kameny40). To že mu to plave nemusí mít spojitost s pneu, ale spíš bych to viděl na nápravu. Ale je to jen moje doměnka a trochu i zkušenost.
upraveno 1x, naposled 04.05.2010 23:34:32
20:53:35
04.05.2010
Kuladmin
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ja ti dam vocasa 3 sem to chtel upravit a vono mi to zbuchlo a poprdeli no 3.



Takze opet ale zkracena verze:

3

Sem se zakecal pri nafukovani OR34 a ejhle najednou mi nestacil budik do 10 ale hned jsem to zas ufoukl ale ze to trvalo 3

A popravde taky jsem hooodne znejistel ale z gumouz to nastesti nic nezpusobilo - jo jizda s tim by byla asi ohodne horsi.

To jen tak naokraj co ty stary poctivy gumy zvladnou. A ne jako co se mi minule dostaly do ruky Bridgestone a Goodearky boule ze stran jak vysity a datumy vyroby sotva pred 5 a 6 lety. (Samozdrejmne uz nepouzitelny byt vzorek by jeste chvilku dal).
upraveno 5x, naposled 04.05.2010 22:29:25
20:40:24
04.05.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
To je vocas von to smazal 3
20:39:53
04.05.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Kuladmin: No tyjo... Ja z toho tehda nemel moc rozum este, ale ted bych asi utek. To by byla pekna slupka kdyby to ruplo...
20:31:29
04.05.2010
Syny
-> kamikaze: Vsak to ano, ale pokdu ji prefoukne na, nebo dokonce nad maximum, tak pak staci vzit diru nebo nejakou nerovnost a kolo muze bouchnout...
17:33:25
04.05.2010
kamikaze
Tak ono je jedno co je na gumě, důležitý je co je napsaný v manuálu auta, tady nejde o gumu ale o to jak je ta guma zatížená, jak jsou dimenzovaný nápravy a tak.
15:58:09
04.05.2010
Syny
-> LiMaK - 742 forever: no novy gumy to vetsinou do 3,5 maj i vic... Pac nas octavie ma psany na zadek pri plnej zatezi snad 3,6... Ale ORka nebo nejaky 13let stary hnoje ty budou mit tak 2,5 :)
upraveno 1x, naposled 04.05.2010 15:58:30
14:58:45
04.05.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> LiMaK - 742 forever: Vidis, ja jednou dedovi nafoukal OR34 na skodovce na 6 atmosfer 3 U Aralu meli takovy blby stojany na foukani 8 Ale nejelo se s tim, hned jsem upustil.
upraveno 1x, naposled 04.05.2010 14:58:59
14:56:36
04.05.2010
LiMaK - 742 forever
vetsinou byva na osobnich gumach napis maximum inflate to 3,5 .... no, takže to asi mozna vydrří, ale je to debil, kdo tolik fouka do klasické normalni gumy...



PS: v zime, na kvalitnich značkovych zimakach, při rozmeru 175/60 r13 poznám kur*evský rozdíl v jizdnich vlastnostech, kdyz mam tlak na přední gume 1.8 nebo 1,6 /bavíme se o 130tce, na predni naprave a s celkem dobre naloženym kufrem zimní vybavou a sudem sterku :-D
12:11:23
04.05.2010
Syny
-> Jendo-virtak: Asi te nenapisu nic co tady uz nepadlo, ale davat pruziny z vlecky na kyvku to je pekna prasecina :) Takze vratit zpatky normalni kyvkovy s kyvkovejma domkama... Dal - mit 13let stry gumy taky asi nebude to pravy orechovy - tim spis s tlakem 3,5 bar... To ses asi zblaznil ne? To vemes nekde diru a ta guam bouchna, pac na takovejhle tlak urcite nenei delana - zkus si na tej gume precist jaky ma maximalni pripustny tlak... Vepredu tech 1,8 je tak akorat, to sem daval taky (vic bych fakt nedaval), ale vzadu vic jak 2,3 bych taky urcite nedaval... Radialni pneumatika se vzdy bude jevit trochu rozplacla, protoze tim, ze se "rozplacne" bok prave znamena, ze ma behoun kontakt s ulici... Tim ze to prefouknes z toho udelas balon, kterej pojede jen po stredu gumy a jizdni vlastnosti = 0... Pokud mas zadni napravu ve srackoidnim stavu tak to na jizdnich vlastnostech urcite taky neprida. Takze nejdriv udelaj vse jak ma byt a pak to res dal, pokud to bude plavat furt... A pokud to chces vsecko mit tak jak mas, tak hodne stesti at se nekde nezabijes, ale rady tady asi jiny nedostanes...
upraveno 1x, naposled 04.05.2010 12:15:05
12:03:51
04.05.2010
Syny
-> bibendum30: Tady mas obrazek :)
zvětšit syndrom plavania  - obrázek od Syny vložen 04.05.2010 12:03:51
11:55:27
04.05.2010
kamikaze
Tak pokud tam máš normální rozměr pneumatik (né z náklaďáku), tak při 3 bar to musíš mít jako šutr, tlak určuje tuhost gumy. Zkus jinej manometr, jinak to nevidim. Pochop, že když to budeš mít moc tvrdý tak ti za chvíly odejdou tlumiče a nápravy dostanou taky pěknej kouř. A k tej geometrii, já myslel že jí mam OK a pak jsem se divil že mam sjetý vnitřky,to že to nikam netahne neznamená že je geometrie v pohodě. A taky snadno jsem jí urth ze silnice.
upraveno 2x, naposled 04.05.2010 12:01:00
20:08:06
02.05.2010
palinator
-> Jendo-virtak:

Tak není to nějaký zmetek? Zkus dát jiný gumy na test a uvidíš.
14:38:57
02.05.2010
Jendo-virtak
-> kamikaze: geometria by mala byt dobra gumy mi nedere auto neskace ani netaha do strany.no ked tu gumu mam nafukanu na 2,2 a zatlacim na nu tak je proste mekka chova sa proste tak ako dusa nikdy nema dost tlaku tak aby bola fakt ze tvrda hovorim mal som ju nafukanu na 3,5 co je fakt dost a stale bola ako keby mekka ked som zahupal autom tak som roste videl ze sa to hupe na tej gume.ze by to bolo fakt az tak nekvalitne gumy ??
11:53:34
02.05.2010
kamikaze
3.5 bar je moc, buď ti blbě měří budík nebo máš blbou geometrii + ty pružiny. Když tu gumu nafoukáš na 2 bar a rukou na ní zatlačíš tak se stane co? Já měl blbou geometrii a při jízdě dopředu jem měl áčka a když jsem couval tak véčka a gumy se taky kroutily. Ten tlak je moc. A nebo si tam dej kola z žebřiňáku a plavat ti to nebude40
11:38:44
02.05.2010
Jendo-virtak
ani mne nejde o to aby bol bok pneumatiky rovno-nemusii ale podmienka je nech je ta pneu tvrda pri tom tlaku aky ma byt a nie ze to auto sa na tej pneumatike hupe uz som to tu x krat hovoril a kazdy mi radi len skrz podvozok
10:28:10
02.05.2010
Danster
-> palinator: Tady to máš vysvětlený cs.autolexicon.net/articl es/diagonalni-pneumatika
23:15:17
01.05.2010
bibendum30
-> palinator:

Radiálka6 .... nákres diagonálky jsem už v PC nenašel...rozdíl je v kladení pláten při výrobě,buď radiálně nebo diagonálně4
zvětšit syndrom plavania  - obrázek od bibendum30 vložen 01.05.2010 23:15:17
22:42:38
01.05.2010
palinator
-> havlik:

Já nechci rovnej bok....3 Jakej je rozdíl v konstrukci mezi diagonálkou a radiálkou? Nikdo mi to ještě nedokázal zodpovědět.
upraveno 1x, naposled 01.05.2010 22:42:49
19:03:18
01.05.2010
jarda.u1
-> Jendo-virtak: bejt tebou,tak tam dam kyvkovy pruziny a popripade vypodlozim domky pruzin.
19:00:06
01.05.2010
Jendo-virtak
-> jarda.u1: hej hej to viem o tom uz dlho uvazujem.ale zas ma napadlo ze budu acka tak chcem kupit tie gumy medzi pruziny a dat to tam ci nie??? mohlo by to byt este o nieco tvrdsie
18:48:09
01.05.2010
jarda.u1
-> Jendo-virtak: tak je zkus prohodit a uvidis.Kyvkove pruziny jsou ale o cca 90 % tuzsi nez vleckove,takze na tom maji podstatny podil
18:43:37
01.05.2010
Jendo-virtak
-> jarda.u1: ved ano to ja viem ze tie pruziny tam nepatria sak ja som sa pytal vseobecne koli comu to moze tak plavat ci to moze byt silentblokmi na ramenach,pruzinamy atd...a ci je normalne ze guma mi robi hento ked na ostatnych autach je to uplne ine skusal som aj felici na mp 12 a ta tie drzala guma sa hentak nerozlievala a nehupala.
18:39:40
01.05.2010
jarda.u1
-> Jendo-virtak: tak proc se ptas,kdyz sam nejlip vis,cim to je?Ja rikam,ze ty pruziny tam nepatri.
18:36:16
01.05.2010
Jendo-virtak
hmm tak dakujem vam velmi pekne.aj ked to nieje mnou ale gumamy ved to vidim ze sa ta pneu proste rozlieva a ako hovorim kamarat ma na fiat uno stare pneu kumho ma ich nafukane na tlak aky ma byt ta guma je tvrda jak slak a s autom ani nepohnem a na tych mojich gumach sa to auto hupe ako na lodi ked som tam mal stare gumy tak to normalne drzalo
18:25:16
01.05.2010
petr s
-> Jendo-virtak: Nenadávej na gumy ale na sebe Dej auto do původního stavu a bude to lepší
18:19:13
01.05.2010
jarda.u1
-> Jendo-virtak: nejdriv tam vrat puvodni pruziny jak pise -> havlik: a pak udelej geometrii.Ty pruziny z vlecky jsou sice delsi,ale za to mekky jak prase,tudis se neni cemu divit.
18:18:20
01.05.2010
Jendo-virtak
este taka otazka je rozdiel ked je koleso bezdusove a dusove ci nie spravi ta dusa nieco
18:12:49
01.05.2010
Jendo-virtak
ale to potom vyrabaju co za gumy sak to by som zakazal na tom sa clovek zabije sak to sa ani obiehat na tom neda to plava jak lod to auto fakt skusal som ich prehodit aj dopredu a to iste to je otras ja ked chytim to koleso a zakyvem s nim tak sa vlni cele auto a to bez vynalozenia velkej sili kamarat ma na fiat uno kumho ma to nafukane na spravny tlak a s tym autom proste nepohnem
18:10:27
01.05.2010
Jendo-virtak
-> palinator: nie merak mi ukazuje dobre
17:16:06
01.05.2010
havlik
-> palinator: pokud chceš rovnej bok pořid si diagonálku radialka vždycky bude spláclá trošku
17:12:57
01.05.2010
palinator
Cože? 3,5 bar? Vždyť to ani většina plášťu nevydrží. Máš správně seřízenou sbíhavost? To mě neříkejte, že bok je na dnešních gumách tak měkký, že při 2,5 barech je splasknutá. Mám vzadu 2,2 bar na rozměru 175/70 R13 na Meteorech, taky je bok asi měkčí (Westlake SP-06), protože je to mírně prohnutý, ale je to v pohodě.

Neukazuje ti blbě měřák?
13:39:59
01.05.2010
skoda_105_L
Hele měl jsem taky tenhle problém. 2 gumy jsem měl, byly starší, jeté (Barum Brillantis 175/70 13") a dvě úplně stejné jsem kupoval později nové. Ty nové jsem dal na zadek a plavalo to šíleně. Musel jsem to nafoukat tak na 2.8, aby se s tim dalo vubec nekam jet. Normálně se ty gumy prostě žvejkaly. Přitom měly úplně stejné veškeré značení. Tak jsem to prohodil, předek se zadkem, takže ty nové gumy jsou na předku, kde není žádná zátěž a je to v pořádku.
11:44:12
01.05.2010
Jendo-virtak
ja to nechapem proste su to nove gumy sice matadorky ale ta guma je meksia ako zimna
11:43:25
01.05.2010
Jendo-virtak
-> 105: nerobim si srandu vazne a praveze sa mylis ta guma je stalke kao keby splasknuta vobec nejazdim po prostriedku gumy
11:42:32
01.05.2010
Jendo-virtak
-> havlik: no to uz som skusal gumu spustit na 2,5 a guma bola uplne splasknuta a plavalo to este viac
11:42:26
01.05.2010
105
S tema 3,5barama si delas srandu ze?.. s takovym tlakem jezdis jen po prostredku te pneu
11:37:52
01.05.2010
havlik
tak zadní gumy upust na nějaký 2bary a uvidíš že to bude v pohodě3 a eště tam vrat pružiny co tam patří
upraveno 1x, naposled 01.05.2010 11:39:03
11:30:20
01.05.2010
Jendo-virtak
takze mam tu problem mam skodu 125 predok mam znizeny a vzadu su pruziny z vlecky a medzi zavitmi pruziny su tie gumove podlozky co su pod pruzinou takze je to relativne tvrdsie.predne pneu barum 165 70 R13 su to 13 rocne gumy mam ich nafukane na 1.8 bar zadne gumy som mal tie iste a celkom to drzalo ale musel som kupit dozadu nove pneu matador mp 16

165 70 R13 tie gumy mam nafukane na 3.5 bar co je uz dost a plava to jak slak predok na tych starych gumach celkom rzi ale ten zadok je hroza.predpokladam ze to bude asi tymi gumami??podotykam ze vola v riadeni neni.a pytam sa co vsetko ma vpliv na plavanie skodovky???zadna naprava kyvadlova a podlozky 2 cm
Extreme Tyres