skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
4 písty a problém s pedálem
22:36:18
24.03.2010
24.03.2010

sikula
mám nové válečky,nové těsnění,fakt vše vyčištěné a nakonec už je po závadě,musel jsem rozhýbat válečky,do prachovky jsem stříknul trošku brzdovky a je to lepší funguje to.
20:57:47
22.03.2010
22.03.2010

sikula
David
samostavy bych řekl že cajk,no to by mohlo jít,děkuji za radu,proto že nic jiného mě už nic nenapadá.
samostavy bych řekl že cajk,no to by mohlo jít,děkuji za radu,proto že nic jiného mě už nic nenapadá.
19:33:10
22.03.2010
22.03.2010

David V6
-> sikula: tak je kus vyšlápní bez destiček a dej je tam hodně na těsno,jinak časem zůstanou povylezlý kousek víc,co zadní samostav taky často blbne
22:43:27
21.03.2010
21.03.2010

sikula
tak to vypadá na pístky v brzdiči,šlápne válečky povylezou o 3mm a tak o 2 mm se vráti,ani když našlape rychle,nevylezou víc.
22:17:02
18.03.2010
18.03.2010

sikula
posuvkou
22:13:22
18.03.2010
18.03.2010

petr s
-> sikula: A jak to měříš?
22:12:01
18.03.2010
18.03.2010

sikula
tak dneska nový brzdový válec,19mm a stejné pro jistotu jsem vzadu schodil buben a válečky mám opravdu 19mm podle mě nemá cenu dávat jiné 22mm,jinak pořád to samé,pindík na pedálu vůči pístku v hbv je zhruba 0,5mm a je to uplně jiné nevím si rady
19:09:47
09.03.2010
09.03.2010

sikula
no rozdělení komor,jo asi tam bude rozdíl ale znám lidi co dali 4písty propojky,pořádně to obvzdušnili a jezdí.Tak by to mělo fungovat.
13:42:31
09.03.2010
09.03.2010

Lukky_sk
mna ale zaujímalo ako je to s HBV na 4piesty a na 2 piesty či je tam rozdiel. je tam nejaký posun v komorách? viem že oproti starému zo stovky - ten má pre obidva okruhy rovnaký objem, majú novšie zadný okruh večší ako predny. ja len či na 4 piesty sa ešte nezväčšoval ked musi tlačiť aj predok aj zadok.
11:40:08
09.03.2010
09.03.2010

darklord
-> Klubko_: posilovace su na 19 a 22 valec ;) tj dva typy.
autodilykrc.cz/eshop/.../ posilovac-brzd:299e88ef337 b1410
autodilykrc.cz/eshop/.../ posilovac-brzd:299e88ef337 b1410 napsal:
Info: pro 19 válec nutná úprava tlačítka!!
autodilykrc.cz/eshop/.../ posilovac-brzd:299e88ef337 b1410
autodilykrc.cz/eshop/.../ posilovac-brzd:299e88ef337 b1410 napsal:
Info: pro 19 válec nutná úprava tlačítka!!
09:36:06
09.03.2010
09.03.2010

Klubko_
-> Lukky_sk: posilovacu do 105-136 je jen jeden typ
01:11:59
09.03.2010
09.03.2010

Lukky_sk
len tak popri HBV d=19mm na posilovace boli rovnaké aj na 4 piesty aj na 2 piesty? mam podobny problem zatial stale nedoriešeny. vzduch tam už nema kde byť a stale to nieje ono
22:13:42
08.03.2010
08.03.2010

sikula
aaa mám 0,3až 0,7mm
22:11:20
08.03.2010
08.03.2010

sikula
jo až po,proto že to jinak bylo stejné
studuji kde bych našel nějakou míru na kterou to štelovat a nič
studuji kde bych našel nějakou míru na kterou to štelovat a nič
22:06:12
08.03.2010
08.03.2010

Klubko_
-> sikula: napred uber toho pindika. Ale tys s nim hybal az po odvzdusneni ze?
21:55:30
08.03.2010
08.03.2010

sikula
no tak ted to mám nastelovane spíš tak,že když tam vračím válec,tak už cejtím že se sním peru a je asi opřenej o píst v hlavním brz.válci.Takže teda skusit přetěsnit ještě jadnou HBV a naštělovat pindíka
21:47:35
08.03.2010
08.03.2010

Klubko_
-> sikula: tim pindikem se stelu mrtvej chod pedalu. Vim, ze Syny si s tim hral taky docela dlouho a ja chvili taky. Kdyz je to moc vysroubovany, tak to je pak spatne, ze se pistek nedostane pri uvolneni pedalu az dolu, ale nevim, jak to zmerit no. Zkouset. V knizce to ale myslim popsany je. Kdyz ale pises, ze az do minima, na to bacha, to je zakerny. Radsi dycky mit vic. Ono to pak nasaje vzduch, ani nevis, jak a muzes delat znova.
21:09:09
08.03.2010
08.03.2010

sikula
na novej prd. Zkontroluj vnitrek valce a jak rikas, kdyz je vnitrek v cajku, tak jen ty gumicky. Na druhou stranu, esis to predtim mel dobre odvzdusneny a ted byl zavzdusnenej zadek, to me trochu zarazi. Ale kdyby byla nekde dira nebo neco, tak to tama chcije ze. Nedelals trubky? Me se jednou stalo, ze jsem v prubehu odvzdusnovani zjistil, ze mam nedotazenou jednu trubku v kostce a delalo to bordel.
co by ještě mohlo bejt spatný kromě gumiček?né trubky né,akorád jsem odpojil dvou pístky a připojil propojku,také jsem zkoušel kdy ten pedál funguje jak má tak na to zabejčit jestli někde něco nepoteče nebo nepraskne,taky mi to bylo divný,že tam byl vzduch,když jsem nalil nádobku a až do minima jsme to ovzdušnovali na jeden zátak,takhle 3x takže ta cesta od HBV v trubce musi bejt protáhlá kapalinou.kokážeš mi vysvětli to že to nebylo vůbec ono a když jsem vytočil toho pindíka z pedálu do HBV tak je to cajk,četl jsem tu že by tam měla být asi 3až 5 desetin mm vůle,já to třeba mám bez vůle možná i v plusu a někdy to brzdí,respektivě se to pohnulo k lepšímu,ted jde o to jestli není špatně že je to vytočené moc.
díky moc za rady
co by ještě mohlo bejt spatný kromě gumiček?né trubky né,akorád jsem odpojil dvou pístky a připojil propojku,také jsem zkoušel kdy ten pedál funguje jak má tak na to zabejčit jestli někde něco nepoteče nebo nepraskne,taky mi to bylo divný,že tam byl vzduch,když jsem nalil nádobku a až do minima jsme to ovzdušnovali na jeden zátak,takhle 3x takže ta cesta od HBV v trubce musi bejt protáhlá kapalinou.kokážeš mi vysvětli to že to nebylo vůbec ono a když jsem vytočil toho pindíka z pedálu do HBV tak je to cajk,četl jsem tu že by tam měla být asi 3až 5 desetin mm vůle,já to třeba mám bez vůle možná i v plusu a někdy to brzdí,respektivě se to pohnulo k lepšímu,ted jde o to jestli není špatně že je to vytočené moc.
díky moc za rady
20:51:51
08.03.2010
08.03.2010

Klubko_
-> sikula: na novej prd. Zkontroluj vnitrek valce a jak rikas, kdyz je vnitrek v cajku, tak jen ty gumicky. Na druhou stranu, esis to predtim mel dobre odvzdusneny a ted byl zavzdusnenej zadek, to me trochu zarazi. Ale kdyby byla nekde dira nebo neco, tak to tama chcije ze. Nedelals trubky? Me se jednou stalo, ze jsem v prubehu odvzdusnovani zjistil, ze mam nedotazenou jednu trubku v kostce a delalo to bordel.
20:43:42
08.03.2010
08.03.2010

sikula
klidně koupím novej,když budu vedět že je to HBV.jde jen o to abych nešel koupit,válec,válečky,samo
stavy,znáte to....
20:38:25
08.03.2010
08.03.2010

Klubko_
-> sikula: aha, zajimavej zpusob. Pretesni este jednou ten valec.
20:16:50
08.03.2010
08.03.2010

sikula
Nwkt-Nyslíš že válec,jo vím,válec co tam byl tak při první obvzdušnování odešel,budiš,vyměnil jsem gumičky,stejný,tak jsem dal se svého předchoziho auto co fungovalo normálně ale pro jistotu také nové gumičky,ve vnitř nějak vydření nebo tak nejsou,jo nové je někdy nové.V práci dělám hydraulické válce a pístnice a když to někdy vidím co funguje přetěsní se a jede to zase v pohodě dál,tím myslím třeba svářečku nerez elektrody udělaj se bobany pilník,strhnou hrany a frčí to 

20:07:17
08.03.2010
08.03.2010

sikula
přes kompresor?nastavím si tlak,třeba 0,5baru,ve víčku mám díru samo že plnou nádobku,jeden mi začne tlačit vzduch a otevřu obzdušnovák a tak dál,v lepších servisech nebo podobně se to dělá běžně akorád mají něco jako na OMV na pneumatiky.
17:55:53
08.03.2010
08.03.2010

Nwkt
-> sikula: Brzdovej válec
17:54:27
08.03.2010
08.03.2010

Klubko_
-> sikula: jak to odvzdusnujes pres kompresor?
20:27:01
07.03.2010
07.03.2010

sikula
tak jsem to dnes skusil ovzdusnit pře kompresor a byl tam vzduch a to dost,teda jen vzadu,tak jsem vzal cele auto komplet a vlítnu do toho a pedal špatný,řekl bych že stejný,tak ještě jednou zadek ovzdušnit a něco málo tam ještě bylo...stejný,zkusil jsem teda zatáhnout ručku a šlapat,první šlapnutí je stejný a druhý třeti je lepší,ale do půlky je ten pedál beztak nic moc,ale zlepší se to.
Tak jsem měl jistotu že vzduch tam už není,tak jsem se pustil do toho čůračka v posilovači,byl to jen pokus,tak jsem neodpojoval HBV.pindík koukal 16mm tak jsem to natáh na 18mm vrátil a lepší,tak ještě jednou a pindíka na 20 a pedál paráda.Neřešil jsem to dál a auto ven,projel přibrzdil jen před garáži a tak auto brzdilo hned a všechni kola,pedal cca 3cm a tvrdolín,tak jsem testoval testoval a někdy se ten pedál na další šlápnutí propadne k podlaze,prostě 10krát dobrý a pak 3krát špatný,třeba se mi taky stalo že pedál je dobrel pustím zatáhnu ručku a šlapnu až dolu,dolů myslím kousek od podlahy,pedál mi nepropadává nebo tak,ale jednou tak a pak tak.Děkuji za radu klucí
Tak jsem měl jistotu že vzduch tam už není,tak jsem se pustil do toho čůračka v posilovači,byl to jen pokus,tak jsem neodpojoval HBV.pindík koukal 16mm tak jsem to natáh na 18mm vrátil a lepší,tak ještě jednou a pindíka na 20 a pedál paráda.Neřešil jsem to dál a auto ven,projel přibrzdil jen před garáži a tak auto brzdilo hned a všechni kola,pedal cca 3cm a tvrdolín,tak jsem testoval testoval a někdy se ten pedál na další šlápnutí propadne k podlaze,prostě 10krát dobrý a pak 3krát špatný,třeba se mi taky stalo že pedál je dobrel pustím zatáhnu ručku a šlapnu až dolu,dolů myslím kousek od podlahy,pedál mi nepropadává nebo tak,ale jednou tak a pak tak.Děkuji za radu klucí
21:50:21
04.03.2010
04.03.2010

minno
-> Syny: vsak origo sa principom funkcnosti vo vnutri nicim nelisi od druhosky :)
14:56:14
04.03.2010
04.03.2010

Syny
-> Klubko_ 03.03.10 13:08:42: To bych typnul na mozna zatuhly pistky... Na prvni seslapnuti se pohnou, ale nevrati se tolik a kdyz spalnes podruhy, tak tedy musi urazit kratsi vzdalesnost ke kotouci => ze pokud seslapnes pedal stejne, tak to brzdi vic...
-> minno 03.03.10 09:15:34: To se mi jeste nikdy nestalo tyjo... To je naka specialita druhovyrobnich valcu? Ja to vzdy delal na origu a pohoda...
-> minno 03.03.10 09:15:34: To se mi jeste nikdy nestalo tyjo... To je naka specialita druhovyrobnich valcu? Ja to vzdy delal na origu a pohoda...
09:12:19
04.03.2010
04.03.2010

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
když to samostav nedrží tak pružina přitáhne pakny, ty vymačkal z válečku kapalinu zpět do nádržky a pak se můžeš divit že prošlápneš celej pedál a jedeš dál 

09:06:12
04.03.2010
04.03.2010

J3STER
-> Peťa Klíč: Máš recht samostavy jsou svině. Taky mi rapid skoro nebrzdil.

21:00:00
03.03.2010
03.03.2010

Klubko_
-> sikula: mrkni na ten trn, jak psal syny.
20:23:51
03.03.2010
03.03.2010

sikula
tak hlavní brzdový válec tak je originál 19mm a ten tam pořád je,s ruční brzdou jsem to zkoušel ten fígl znám a neni to nějak znát,určitě je to lepší ale o pár procent.zítra to zkusíš ovzdušnit přes nádobku kompresorem
13:30:51
03.03.2010
03.03.2010

David29
Rozebrat HBV, gumičky KO
13:08:42
03.03.2010
03.03.2010

Klubko_
-> Syny: tak jak pise minno. Zacinam THV a pak az jdu ke kolum.
Este k tem samostavum...mam proste pocit, ze kdyz pribrzduju treba ke stopce, tak kdyz jemne pribrzduju, tak to zpomaluje, ale kdyz pedal pustim a pak stejnou silou pedal znovu seslapnu, brzdi to mnohem snaz. Co na to rikate? Dela mi to u skodne a ted jsem si vsiml, ze trochu i u feldy. Na skodne mam rucku celkem volnou, protoze drhne jeden buben, ale pedal brzdi hned.
Este k tem samostavum...mam proste pocit, ze kdyz pribrzduju treba ke stopce, tak kdyz jemne pribrzduju, tak to zpomaluje, ale kdyz pedal pustim a pak stejnou silou pedal znovu seslapnu, brzdi to mnohem snaz. Co na to rikate? Dela mi to u skodne a ted jsem si vsiml, ze trochu i u feldy. Na skodne mam rucku celkem volnou, protoze drhne jeden buben, ale pedal brzdi hned.
09:15:34
03.03.2010
03.03.2010

minno
-> Syny: no s tým zavzdušneným THV je to sranda, ale stalo sa mi to tiež....Po montáži nového valca som ani za boha nemohol pedálom napumpovať brzdovku do valca a pretlačiť ju až ku kolesám....Proste ten nový valec nepumpoval....Musel som povoliť trubičky od valca a valec najskôr "naplniť"....
Keď ale niekto už normálne poodvzdušnoval od kolies, tak je logické že už musí byť odvzdušnený aj THV, to hej....
Keď ale niekto už normálne poodvzdušnoval od kolies, tak je logické že už musí byť odvzdušnený aj THV, to hej....
09:05:53
03.03.2010
03.03.2010

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> sikula: fungujou ti vzádu samostavy?? jinak zkus pžitáhnout ručku aby šlqa na doraz na 7. zub a jestli to bude dobrý sou to samostavy 
s timhle sem se taky chvilku trápil a už sem plešatěl
pak sem dotáhl ručku a brzdilo to
zkrátka a dobře samostav má udržovat pakny v takový vzdálenosti od bubnu aby začaly s chodem pedálu a tlakem kapaliny brzdit hned, pokud samostav nefunguje jak má tak se ty pakny pomalinku odstěhujou kam je táhne pružina a potom využiješ celej chod pedálu než se vůbec ty pakny přiblíží k bubnu a proto to napodruhý už brzdí líp

s timhle sem se taky chvilku trápil a už sem plešatěl

zkrátka a dobře samostav má udržovat pakny v takový vzdálenosti od bubnu aby začaly s chodem pedálu a tlakem kapaliny brzdit hned, pokud samostav nefunguje jak má tak se ty pakny pomalinku odstěhujou kam je táhne pružina a potom využiješ celej chod pedálu než se vůbec ty pakny přiblíží k bubnu a proto to napodruhý už brzdí líp
00:13:01
03.03.2010
03.03.2010

Syny
-> Klubko_: Tak zezacatku to urcite prska kdyz tam zacnes lejt brzdovku, ale kazdopadne pokud ji tam nalejes, dostanes ji ke kolum a zacnes to odvzdusnovat tam, tak se mi ani jednou nestalo, ze by pak v tom THV byl vzduch... A pokud se tak stane, tak je dost mozna v haji preve THV (ale to by asi tekl).
00:04:27
03.03.2010
03.03.2010

Klubko_
-> Syny: no, ja to taky uplne nechapu, ale zacinam s odvzdusnovanim od thv a proste to kolem sroubu prska vzduch. No to je jedno, nechci se o tom prit. Dobrej postreh s tim trnem.
23:45:35
02.03.2010
02.03.2010

Syny
-> Klubko_: Tohle sem do dneksa nepochopil... Pokud se odvzdusni dobre u kol, nemuze byt zavzdusnenej THV. Nekolikrat sem to zkousel a proste tam vzduch neni a byt nemuze...
-> sikula: Co tam bylo predtim za valec? Stejenj typ/jinej typ? Stejnej prumer/jinej prumer? Doporucuju si pohrat s nastavenim trnu co couha z posilovace a tlaci na THV
Dela to zazraky... Staci aby ten druhej valec mel trochu jinak delany to dno a uz tam je moc velka mazera a pedal zabira jinde...
-> sikula: Co tam bylo predtim za valec? Stejenj typ/jinej typ? Stejnej prumer/jinej prumer? Doporucuju si pohrat s nastavenim trnu co couha z posilovace a tlaci na THV

21:37:33
02.03.2010
02.03.2010

sikula
zdravím,vím řeší se tu to tak vše různě....serie škoda 120 polislovač 19mmHBV a v zadu válečky 19mm nový HBV,proto že jsem si myslel že ten první odešel,gumičky.Mám to propojené propojkami,ovzdušněné a zaboha to nebrzdí první slápnuti se zastaví pedál tak centák od podlahy a pak se to maličko zlepší,když našlapu více krát,s motorem je to lepší,myslím si že ovzdušněné to mám dobře,ještě mě napadá zkusit to kompresorem přes tlak vzduchu, auto na štěrkové cestě přibrzdí lehounce šmírem,předek a zadek lechce také,ale problém je ten pedál,děkuji za radu pepan