Tlumič - chod

prohledat
41 příspěvků (zobrazeno 1 až 41) od 25.02.2010 do 23.03.2010, založil/a Jirik_Tuňák - zrušená registrace
řadit dle data
14:15:17
23.03.2010
haso
tak...zobral mi ich na reklamaciu (som mu povedal ze som ich dal testovat), ale ze chce odo mna razitko kde som to testoval 9 boooze ma snad jebne...ludia v BA nemate dakto nejaky servis kde by mi niekto napisal ze dna bla bla boli u nas otestovane tlmice pricom jeden vykazoval odchylku od druheho a razitko a podpis?

boze s prepacenim ma raz slak trafi
19:11:26
20.03.2010
alesek - 105 S
-> Miky: Pokud to stlačíš málo, nic to nevyhodnotí. Jinak není nutné to stlačit úplně přesně stejně, útlum je vyhodnocen jak z výchylky, tak z rychlosti pohybu, takže čím víc to stlačíš, tím rychleji se to vrací. Na lístku, který ta mašinka vytiskne je i grafický záznam kmitu, obecně se dá říct, že po stlačení to má vyjet zpět a znovu již nepřekmitnout.
17:21:50
20.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> palinator / alesek - 105 S : Ty Monroe co jsem měl, tak byly plynokapalinový a byl jsem s nimi velmi velmi spokojený. Jeden začal po dlouhých letech téct, tak jsem vyměnil celou sadu, vyzkoušel pár značek a už nikdy nesehnal odpovídající kvalitu.

Dneska dělají taky Monroe plynokapalinu, je na nich napsáno GAS technology, v ruce jsem je ještě neměl, mají i jinou barvu, než ty moje původní.



-> darklord: U mě je to furt stejný, bez ohledu jestli s nima kvrdlám 2x nebo bych si sednul a šmrdlal s nima tejden v kuse bez spánku. Přišly mi divný už na autě.
16:20:19
20.03.2010
haso
-> darklord: dal som ho tak jak je v aute...tj tam kde je upevneny v naprave to bolo dole pridupnute botou v ramci moznosti a tahal som ho hore...ale vzdy len 1x



no tak som oba tlmice skusal 10x...ten ktory bol predtym vzdy maksi po asi 6tom stlaceni/vytiahnuti zrazu zacal tvrdnut a ked som pak dal oba tlmice vedla seba a tahal oba naraz tak to bolo rovnake, resp s minimalnym rozdielom...tak to vyzera ze vtom fakt nieje ziadna chyba...
upraveno 2x, naposled 20.03.2010 16:40:35
15:52:22
20.03.2010
darklord
-> haso: pockaj, chces tym povedat ze si tlmic neskusal v polohe v akej je namontovany do auta a pred samotnou skuskou si ho aspon 10x nestlacil a nevytiahol? 4 skus dat ten tlmic vodorovne alebo dole hlavou a uvidis rozdiel...
15:31:36
20.03.2010
haso
-> alesek - 105 S: takze chces tym naznacit ze tomu tlmicu nic nemusi byt?
13:32:07
20.03.2010
Miky
jo ten přístroj máme ve škole taky akorát se mi nezdá to že určitě na každej ten tlumič nezatlačim stejně .. tak jestli to tak přesný je. nevim jen polemizuju .)
13:24:53
20.03.2010
alesek - 105 S
Pánové, pokud zkoušíte tlumiče v ruce, musíte nejprve provést několik zdvihů, během kterých se olej "nacucne" do pracovního válce, protože pokud klasický dvouplášťový (doubletube, DT) nějakou dobu nepracuje, vyteče olej skrz sací ventil na dně tlumiče do prostoru mezi vnějším a pracovním válcem až se vyrovnají hladiny. To samé se děje pokud auto chvíli stojí, tlumiče prostě začínají fungovat až po chvíli jízdy. Jiná situace nastává u jednoplášťových tlumičů (monotube, MT), které se pokud vím montují do moderních aut, hlavně japonců. Jinak obecně lze říct, že větší útlum má být ve směru vytažení pístnice. Pokud to zkoušíte v ruce, musí být tlumič ve svislé poloze pístnicí nahoru, jinak to nemá žádnou vypovídací schopnost.

Co se týká jednotlivých značek, tak Ateso dávno patří pod Monroe, i když plynokapalinové tlumiče do Favoritů a Felicií se vyrábějí v cizině, klasické kapalinové v Hodkovicích nad Mohelkou. Taky musíte porovnávat konkrétní typy tlumičů. Hodně se liší útlumy tlumičů pro Felicii 1,3 a třeba 1,9D. Těch konkrétních typů tlumičů je fakt hodně, jen pro 1,9D byly aspoň 3.

Co se týká měření útlumů na autě, existuje přístroj zvaný M-tronic, což je krabička, která se přísavkami přidělá na blatník v místě tlumiče a kabelem připojené čidlo se položí na zem ke kolu. Pak se rukama prudce stlačí roh auta a na principu ultrazvuku se změří průběh kmitu. Přístroj sám vyhodnotí na základě porovnání se zadanými hodnotami pro konkrétní vozidlo stav tlumiče. Tento přístroj je jedním z mála zařízení, které spolehlivě změří funkci tlumičů na autě a mají ho v každém lepším servisu.
18:21:36
19.03.2010
haso
-> DuriQ: jo pojdem tam ale az o tyzden, teraz sa este pokusim v skole to nejako otestovat a ked sa mi to nepodari aj tak mu poviem ze som to testoval v skole a somariny mi vravi...
upraveno 1x, naposled 19.03.2010 18:26:34
16:26:44
19.03.2010
DuriQ
haso: chod mu to vratit si nemysli ze terajsi podnikatelia su daku cestny, je rad ze preda a je mu jedno co, pre neho je zaujimave len to ze zarobi :) zial toto je fakt.. keby ti to nechcel vratit tak mu strc do prdele jeden po druhom :)
15:28:12
19.03.2010
palinator
-> Jirik_Tuňák:

A Monroe bys zařadil referenčně kam mezi origo - Kayaby (olej) - a nějaký mrdky (třeba Atesa)?

Myslím teď tuhostně (a může být i kvalitativně).
15:06:52
19.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> haso: Tak si nech jeden přitvrdit. 1
14:40:28
19.03.2010
haso
-> vhml: vravim bol som tam a ten chlap to roztiahol ze vtom nieje ziadny rozdiel...ale podla mna ten rozdiel tam je a neviem ci ja som debil alebo on je debil...



tak preto sa pytam ze ci existuje nejaka metoda /dostupna/ ktorou by som mu dokazal ze ten tlmic je na hovno
14:07:09
19.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> vhml: Reklamací, popř. kontejnerem. 1
14:02:43
19.03.2010
vhml
-> haso: funguje každej jinak? Funguje. Je to normální? Není. Nevím proč váháš nad reklamací.
13:50:17
19.03.2010
haso
-> Jirik_Tuňák: jo rovnaku vec pozorujem aj ja...
13:47:52
19.03.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> haso: Podle mě jsou na hovno i ty Fenoxy. Mám žiga Delphi a je to stejný jako u tebe, navíc jeden uvnitř při vytahování bublá a druhej ne. Jsou jetý max. 2000 km. Už nikdy podobný hovna, jako Ateso, Fenox, Delphi, Ngujang Ping Long apod. nekoupím a vrátím se zase k osvědčeným Monroe. Který dělaly léta letoucí výbornou službu....
13:45:40
19.03.2010
haso
-> Gemini: mame to v skole?



resp....ked by som ten tlmic pripevnil v hornej casti a dole za oko tahal cez 10kg zavazie nebolo by to v podstate to iste?
upraveno 1x, naposled 19.03.2010 13:46:22
13:26:26
19.03.2010
Gemini
-> haso: da sa otestovat cas vytiahnutia pomocou 20kg zavazia cez kladku
13:25:09
19.03.2010
haso
-> darklord: ale jeden ide lahsie roztiahnut a stlacit nez druhy...8
13:15:15
19.03.2010
darklord
-> haso: v domacich podmienkach asi len namontovat do auta a skusit co robi jedna a druha strana po zatazeni a uvolneni...
12:56:15
19.03.2010
haso
nebudem zakladat nove vlakno, spytam sa tu



mam tlmice Fenox na zigulak, oba kupovane v zime nove, nenamontovane



dneska som sa zacal stym babrat a zrazu som si vsimol ze jeden ide z tuha roztiahnut /ale fakt z tuha/ a o daco lahsie stlacit...

a druhy ide lahsie roztiahnut a aj lahsie stlacit a daco vnom akoby neviem sumi, tecie, neviem to nazvat



tak som sadol do auta a isiel som do predajne to reklamovat, kde to skratka chlapik chytil a zacal vytahovat a povedal ze to je v ramci normy a ze ich predal viac nez 300kusov a ze to neni problem (sukromnik, takze si nemyslim ze by robil sam sebe zle meno)

ale i tak mi to nedalo, isiel som do skoly za profakom ze ci mi nemoze pomoct to nejako otestovat, a on povedal ze to sa asi takto tazko a ze mam ist na inu katedru a tam som sa nikomu nedobuchal, skusim este v priebehu tyzdna...



moje 2 otazky:

je ten druhy tlmic vadny?

nejaka metoda ako v domacich podmienkach zistit ci je dany tlmic dobry voci druhemu alebo je vnom nejaky problem...?
11:27:27
27.02.2010
Crestik
omg...to jsou zas hlody. Jak proti stlačení je pružina? Bavíme se o tlumičích. Pera nikoho teď nezajímaj. Je třeba tlumit oba pohyby, dolů, i nahoru. Tzn u aut to jsou vždycky dvojčinné tlumiče. U sportovních/závodních je to uplně někde jinde. U obyč. osobáku jsou tlumiče primárně určené na vyřešení pohodlí, u závodních na přenos váhy. Na nerovnosti maj "rychlé tlumiče", a podle rychlosti, s jakou se píst pohybuje, tak se "přepne" na pomalé nebo rychlé tlumiče...hodně zjednodušeně.
20:59:23
26.02.2010
Rider skoda
-> Jirik_Tuňák: vsak je to v poradku.monroe dvojcinny plynokapalinovy tak jde dost ztuha vytahnout a jeste ztuha docela zatlacit.Delphi je levnej tlumic,takze bude jen jednocinny a tudiz pujde jen ztuha roztahnout.Atesa jsou jak jsi rikal blata coz moc dobre vim zkousel jsem je roztahovat i stlaccovat uz v krame a bylo to mekke v obou pripadech.
16:15:06
26.02.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Tehdá to byly Monroe Sensatrac, ty už se nedělají. Ještě na nich mám vyraženo něco jako GAS technology.
15:33:08
26.02.2010
DuriQ
Lukas/Fishmaster: tak ja som ich mal na aute pred 10r takze ja ti to neprezradim jedine tak JIRKO 1
14:10:45
26.02.2010
Lukas/Fishmaster
No tak hodte dáke konkrétnejšie pomenovanie tých MONROE aby sme vedeli ...4
12:29:52
26.02.2010
DuriQ
Jirik_Tuňák: tiez som mal monroe tlmice a nedam na ne dopustit, proste oproti seriovym srackam to chodilo uplne luxusne :)
10:44:43
26.02.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> minno: To je ale docela bordel ne ? Když jeden typ funguje pokaždé jinak. Jak říkám, někdo na Monroe nadává, ale moje letitý plynokapaliny od nich byly nejlepší co jsem měl. Dokonce i zadní tlumič měl přes pístnici kovovou krytku. Byly to těžký masivní tlumiče. Ani po letech provozu a dlouhém skladování někde v koutě jdou pěkně, nebublají a nepění. To ty posraný Delphíni a Atesa jim nemůžou ani čichnout ke kakáču.
10:16:53
26.02.2010
minno
-> Jirik_Tuňák: riešil som podobnú dilemu, keď som kúpil nedávno od nejakého človeka 4 nové predné PAL tlmiče zo starých zásob, niektoré šli ľahko vytiahnuť, iné ľahko stlačiť :) Jeden šiel ľahko aj-aj, tak ten šiel rovno do koša :) A Ateso to je kapitola sama o sebe.
09:14:54
26.02.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Rider skoda: Monroe plyn-kap. jde o něco méně ztuha stlačit a vytáhnout ztuha (jdou pěkně, přestože jsou dobrých 8 let staré a z toho 6 let jeté). Delphi ztuha jen vytáhnout a stlačit lehce. Ateso jde relativně snadno vytáhnout i stlačit a jsou nejeté.



Z toho důvodu jsem se ptal, proč to tak je a co je správně. :-)
08:43:41
26.02.2010
Rider skoda
-> Jirik_Tuňák: mluvis o 2 tlumicich stejne nebo ruzne znacky?pokud stejne,tak jsem se s tim setkal i s novymi tlumici v mototechne(jedna znacka na stejny vuz a kazdy sel jinak ztuha,tak jsem vybral ty 2 nejtuzsi).jestli o 2 jinych,tak kazdej ma jinou konstrukci nebo je ten druhy KO.jak nejde ztuha vytahnout,tak uz nefunguje jak ma(ne-li vubec).HP netusim od toho tu jsou jini co je maji,Tuner#2 apod.
23:51:34
25.02.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> Rider skoda: A proč jde jeden ztuha vytáhnout a druhej ztuha stlačit a ne oba stejně ?



Např. HPčka fungujou jak ?
upraveno 1x, naposled 25.02.2010 23:52:02
23:28:32
25.02.2010
Rider skoda
Jednocinny tlumic ma jit jen tezko roztahnout.Dvojcinny ma jit tezce roztahnout i stlacit.Ten co jde zkratka i lehce roztahnout je nefunkcni a na vyhozeni.
21:49:49
25.02.2010
Tommyk
teda podle mě musí jít těžce stlačit i těžce vytáhnout, ale vysunout by se měl pomaličku sám, teda pokud se bavíme o plynokapalině4
21:38:59
25.02.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> kury: To mě zajímá rozveď to :-)



Jo a kdyby chtěl někdo nimrat proč se hloupě ptám, tak se ptám ze zvědavosti, protože jsem se o to nijak nezajímal a nespím s dokumentací a Škoda biblema pod polštářem.
21:22:32
25.02.2010
kury
-> darklord: A není to taky tím jestli je ten tlumič jednočinej nebo dvoučinej?
21:13:27
25.02.2010
darklord
-> Jirik_Tuňák: no ak ide tazko stlacit a lahko roztiahnut tak je po smrti...
20:54:59
25.02.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> darklord: A tak, to znamená, že ten tlumič, kterej jede opačně je vadnej ? (ty starší)
20:44:04
25.02.2010
darklord
proti stlacaniu mas pruzinu, proti roztahovaniu tlmic.
20:42:59
25.02.2010
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Nějak jsem se o problematiku tlumiče nezajímal.

Má jít tlumič hůře stlačit a nebo vytáhnout ?

Co potom tužší sportovní tlumič ?



Mám doma více typů starších tlumičů na Škodovku.

1x Atesa, 1x Delphi a 1x Monroe plynokapalina (moje staré). Všechno přední.



Delphi jde ztuha vytáhnout, ale snadno stlačit.

Monroe jde snadněji vytáhnout (ale s větším odporem než Delphi stlačit) a ztuha stlačit.

Atesa jsou bláto nahoru i dolu.



Tak jsem z toho jakejs nemoudrej.



Děkuji.





6
Extreme Tyres