Hliníky - koroze

prohledat
20 příspěvků (zobrazeno 1 až 20) od 19.02.2010 do 25.02.2010, založil/a palinator
řadit dle data
01:29:35
25.02.2010
Cába
-> palinator: to ti to jako piskoval 16hodin?9 Na to hazel pisek lopatou, ne?3



Jinak loukote mi po umyti od prachu z piskovani do druhyho dne zoxidovali, ale ten hlinik si myslim, ze nic delat nebude
15:26:37
23.02.2010
Jozka
-> palinator: To mě napadlo, že je to nějakej Family Bussines..4. No v tohle stádiu bych si dal nejspíš do stříkací pistole aceton, za pomoci štětce to opláchl, jako 2. krok už jen nějakej saponát a nakonec čistou vodu. Pak už by v pórech nemělo zůstat nic, co by z nich bublalo ven - teda krom nějakých produktů oxidace, ale ty zůstanou i po pískování.
15:03:47
23.02.2010
palinator
-> ozzman1000:

No, řek bych, že dřív bych ty kola měl napráškovaný, než kdyby mi je měli pokovit...3



-> Jozka:

Já to mám složitý, to práškování bude dělat znamý příbuzného a navíc pouze za cenu materiálu, takže si vybírat ani nechci...3

Jestli jde o mastnotu, tak to mám kola celý rukama opatlaný, protože při ručním dočištění to jinak nejde, stačí to teda dát na myčku, tam to vezmou arvou a opláchnout jo?
09:43:18
23.02.2010
ozzman1000
palinator 22.02.10 21:34:04 napsal:

→ Jozka:


No, abych pravdu řek, znova na přepískování se mi to dávat nechce.

Neexistuje jiná metoda, kterou by si to mohli udělat už oni sami

v lakovně? Ten člověk, co mi to pískoval, na tom údajně ztrávil

16 hodin, tak se mi už nechce ani pomyslet na to, mu to tam dát. Osobně

bych ty kola pak zoufalstvím zahodil do Labe…3




možno by si mohol skúsiť dať tie disky po opieskovaní eloxovať, tým sa pasivizuje povrch a nebude ti to môcť nijakým spôsobom oxidovať
08:35:15
23.02.2010
Jozka
Jo, k tý prodlevě u hliníků.. nikde jsem se nic určitýho nedozvěděl, údajně při nějakým rozumným skladování týden - dva - tři nevadí z hlediska oxidace pod prášky. Ovšem když se nějakej díl zatoulal (typicky pokličky), po měsíci už to pro jistotu přepískovávali.
08:27:49
23.02.2010
Jozka
-> palinator: A jo, ty máš "dodavatelů" víc.. Já se vždycky snažil najít někoho, kdo udělá obojí, případně jsem ještě teplý díly po pískování stříkal / natíral sám co nejdřív a mezitím dbal na to abych je neohrabal a jinak nezamastil. Teďka to mám domluvený tak, že když se pískováním najdou nějaký prasárny, tak opravím, přinesu nazpět a pískuje se znova - ale už ne v plným rozsahu.

Měl by fungovat oplach/odmaštění tlakovou vodou se saponátem, pak čistou a vysušit, na těch kolech už by teď nějaký zásadní nečistoty být neměly.. ale snažil bych se u lakýrníků zadat i to odmaštění. Už jen proto, kdyby se něco náhodou nepovedlo. A pokud se jim nebude chtít, považoval bych za signál k odchodu jinam - kdo lakuje, musí umět připravit podklad.. 4 4
21:34:04
22.02.2010
palinator
-> Jozka:

No, abych pravdu řek, znova na přepískování se mi to dávat nechce. Neexistuje jiná metoda, kterou by si to mohli udělat už oni sami v lakovně? Ten člověk, co mi to pískoval, na tom údajně ztrávil 16 hodin, tak se mi už nechce ani pomyslet na to, mu to tam dát. Osobně bych ty kola pak zoufalstvím zahodil do Labe...3
11:41:58
22.02.2010
Jozka
-> palinator: Maximální prodleva mezi pískováním a práškováním u AL je určitě větší než u oceli, kde je zvlášť u již jetejch dílů po 2 hodinách pozdě. Oxidace vzdušným kyslíkem je v principu okamžitej proces, nicméně co vím, tak u AL je v poho jistě postup zmáknutej během jedný šichty - jinak po domácím dočištění už není takovej problém to lehce přepískovat znova, pro jistotu.

Na ten tmel k vypalování při těch 190°C se v týdnu zeptám, ale mám pochyby, zda bude k mání v běžný obchodní síti..10
upraveno 1x, naposled 22.02.2010 11:43:13
13:18:30
21.02.2010
jerrom
-> palinator: no tak tak Jožka to tam psal, že ani profíci co se tím zabívají s tím kitem dělají neradi, že se to propadá a tak...takže to asi jen tak není. Těžko říct
12:05:14
21.02.2010
Borin - Král tuzerů
-> Eidy: Normální hliníkovej kit na auta tu zapékací teplotu nevydrží...4
11:32:04
21.02.2010
palinator
-> Eidy:

No, v hypersupermarketech měli "ALU" tmel s přídavkem hliníkovýho prášku, ale řekli mi, že to vysoký teploty určitě nevydrží, že se musím zeptat někde ve specializovanejch prodejnách... 8
00:39:01
21.02.2010
Eidy
-> palinator: Hliníkovej tmel pod komaxit použít lze. Značku ti neporadím, ale podle mě je to jedno. Prostě hliníkovej.
22:12:24
20.02.2010
palinator
-> jerrom:

Díky, ale přesný produkty nebo to, kde se to dá koupit, tam nebyly...
12:49:08
20.02.2010
jerrom
Tady se teď probíralo ono kitování. Psal to tam Jozka



www.skoda110r.cz/forum.ph p?thread=709...
22:21:55
19.02.2010
jarda.u1
-> palinator: ja myslim,ze kdyz vsechny operace probehnou rychle za sebou,tak ze to kolum neuskodi.
22:16:47
19.02.2010
palinator
-> jarda.u1:

Pískování mi neodstranilo nějaké zbytky právě v záhybech, takže to musím dojet smirkem. Takže aby to šlo na komaxit čistý, tak to prej mám dát opláchnout na myčku.
22:12:54
19.02.2010
jarda.u1
-> palinator: a proc se ptas na tu vodu?Budes je brousit a pak oplachovat?
upraveno 1x, naposled 19.02.2010 22:13:06
22:12:05
19.02.2010
palinator
-> jarda.u1:

A ta voda teda nevíš, jestli tomu vadí nebo ne?
22:02:30
19.02.2010
jarda.u1
Doba mezi opiskovanim a komaxitem by mela byt urcite co nejkratsi,aby se prave predchazelo oxidaci.Jinak s tmelenim al disku zkusenosti nemam,mozna bych pouzil hlinikovy kit,ten je materialu kol asi nejblize.
21:58:27
19.02.2010
palinator
Zdravím,

mám opískovaný Meteory a dohadujem se, jestli povrchu vadí, kdyby se na surovej opískovanej povrch šáhlo vodou, jako jestli to (ne)zkoroduje, resp. (ne)zoxiduje. Já teda myslím, že voda hliníku (nebo tý slitině) nevadí, ale pro jistotu.

A druhá věc, prodlevu mezi pískováním a komaxitem můžu mít jak asi dlouhou? Jako než to začne nějak oxidovat na vzduchu nebo tak něco...

A třetí věc, můžou se tmelit větší nerovnosti na límci a v dírách s tím, že komax na tom bude držet a že se to nepokazí při vypalování? Případně jaký kit je vhodný?



Díky moc...6 Témata jsem nějaký hledal, ale nezodpovědělo mi to všechny otázky... 6
Extreme Tyres