skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
4piesty a Hbv 22mm? alebo staci Hbv 19mm
19:31:55
02.08.2010
02.08.2010

Čokin
-> Zazaa: Tak já nevím, asi ho upravím a dám ho tam nechce se mě to vracet a shánět nový.
19:29:31
02.08.2010
02.08.2010

elbacil
-> Čokin: zpetný ventil drží zbytkový tlak na zadných brzdách,nemože to byť namontované s každým druhom válečku len s tými ktoré su k tomu určené lebo to bude stále pribrzdovať

19:27:57
02.08.2010
02.08.2010

Zazaa
no pokud nejses 40kilova blondyna tak to uslapnes jako nic :)
me treba vyhovuje kdyz posilovac neni uplne preposilovanej pac kdyz je frmol tak se clovek nemusi bat o ten pedal zavadit a jde to pekne davkovat ...
ne jak kdyz slapnes ho ho*na a prastis hlavou o sklo :)
me treba vyhovuje kdyz posilovac neni uplne preposilovanej pac kdyz je frmol tak se clovek nemusi bat o ten pedal zavadit a jde to pekne davkovat ...
ne jak kdyz slapnes ho ho*na a prastis hlavou o sklo :)
19:24:30
02.08.2010
02.08.2010

Čokin
Netuším, ale AP Racing to asi nebude
No nic lepšího asi stejně neseženu.

19:18:46
02.08.2010
02.08.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Čokin: Koukam na to: autodilykrc.cz/eshop/.../
brzdovy-valec-19-na-posilo
vac:1570d1b436a06e9e
Vyrobce AP? Co to je?
Vyrobce AP? Co to je?

19:16:58
02.08.2010
02.08.2010

Čokin
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No ta 19ka bude rozumnější přeci jenom s měkším pedálem se dá ten brzdný účinek lépe dávkovat, než když to bude tvrde jak beton a ještě na to budu muset víc tlačit. No nic tento vrátím a koupím 19ku v Krči ji mají.
18:57:43
02.08.2010
02.08.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Čokin: Jo to je tenhle shop... ty jejich popisy to je dilo
Tak bud ho strelit a nebo vratit. Zbozi nakoupene pres net muzes vratit bez udani duvodu do nejake doby... Osobne bych volil 19mm, jinak to bude pekna posilovna.

18:54:16
02.08.2010
02.08.2010

Čokin
Ještě teda jsem se díval co jsem přesně objednával a už vím proč mě to zmátlo, prodejce popisuje tento HBV jako 22mm pro vozy s posilovačem, předpokládám, že někdo spletl popis.
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/114595010-tandemovy- valec-105-120-130.html
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/114595010-tandemovy- valec-105-120-130.html
18:36:52
02.08.2010
02.08.2010

Zazaa
-> Čokin: ten ventilek jde zrusit a jinak 22ka nevadi, ja ji treba v gardese mam
jen proti 19ce je potreba vetsi ovladaci sila a zmensi se krok pedalu (22mm je vic jak 19 a proste tlacis vic brzdovky a stejna sila dela mensi tlak)
jen proti 19ce je potreba vetsi ovladaci sila a zmensi se krok pedalu (22mm je vic jak 19 a proste tlacis vic brzdovky a stejna sila dela mensi tlak)
18:31:54
02.08.2010
02.08.2010

Čokin
Takže obnovím tady toto téme protože momentálně tuto věc řeším. Začnu asi první specifikací mých brzd.
Přední brzdy 4 písty s propojkou na jeden okruh s kotouči 22mm Brembo.
Zadní brzdy kotoučové na 4 písty z toho 2 pístky provozní brzdy a dva pístky hydraulická ruční brzda. Zadní provozní brzda má ještě od HBV zapojený regulátor tlaku.
A ted k problému: Koupil jsem nový posilovač a k němu udajný HBV, jenže mě poslali HBV 22mm místo 19ti. Tak si říkám jestli tam zkusit nedat tu 22ku.
Co se týká instalace tak to chce akorát převrtat díry aby si to sedlo na posilovač a v posilovači prodloužit táhlo tak aby to chodilo jak má, v tom problém nevidím.
Otázka zní, že 22 má udajně zpětný ventil a já neznám jeho přesnou funkci ani umístění. Další věc je ta jestli HBV 22 bude přínosem nebo ztrátou pro sportovní funkčnost brzd.
Přední brzdy 4 písty s propojkou na jeden okruh s kotouči 22mm Brembo.
Zadní brzdy kotoučové na 4 písty z toho 2 pístky provozní brzdy a dva pístky hydraulická ruční brzda. Zadní provozní brzda má ještě od HBV zapojený regulátor tlaku.
A ted k problému: Koupil jsem nový posilovač a k němu udajný HBV, jenže mě poslali HBV 22mm místo 19ti. Tak si říkám jestli tam zkusit nedat tu 22ku.
Co se týká instalace tak to chce akorát převrtat díry aby si to sedlo na posilovač a v posilovači prodloužit táhlo tak aby to chodilo jak má, v tom problém nevidím.
Otázka zní, že 22 má udajně zpětný ventil a já neznám jeho přesnou funkci ani umístění. Další věc je ta jestli HBV 22 bude přínosem nebo ztrátou pro sportovní funkčnost brzd.
21:51:21
21.02.2010
21.02.2010

petr s
-> Wena: To ti dělá hlavní válec proto se dávala 19
21:44:19
21.02.2010
21.02.2010

Wena
No to jsem taky myslel tak jsem dal 19ky ale stejně byl hrozně přebržděnej. Tak teď přes zimu zkusim dát HBV 19ku a uvidim jestli se to změní.
21:42:13
21.02.2010
21.02.2010

mixal.s
Wena 21.02.10 21:40:23 napsal:
jj vepředu 4p. a vzadu 22 válečky. Ale na závoďáku jde pedál hrozně
tvrdě a byl strašně přebržděnej zadek.
to bude tymi 22mm valcekmi vzadu - cim vacsi priemer, tym sa na tie posuvne casti vyvija vacsia sila... teda aspon ma tak jeden mechanik presviecal...
jj vepředu 4p. a vzadu 22 válečky. Ale na závoďáku jde pedál hrozně
tvrdě a byl strašně přebržděnej zadek.
to bude tymi 22mm valcekmi vzadu - cim vacsi priemer, tym sa na tie posuvne casti vyvija vacsia sila... teda aspon ma tak jeden mechanik presviecal...
21:40:23
21.02.2010
21.02.2010

Wena
jj vepředu 4p. a vzadu 22 válečky. Ale na závoďáku jde pedál hrozně tvrdě a byl strašně přebržděnej zadek.
21:39:44
21.02.2010
21.02.2010

mixal.s
Wena 21.02.10 21:36:04 napsal:
Já jezdím DOT4 od ATE už 4roky a nic mi neteče a nikdy nebyl problém.
Mam HBV 22 a brzdí to krásně. A na závoďáku jsem měl to samé a ani
zaboha to nebrzdilo asi co kus to brzdí jinak.
ale rad by som to vyriesil...
Já jezdím DOT4 od ATE už 4roky a nic mi neteče a nikdy nebyl problém.
Mam HBV 22 a brzdí to krásně. A na závoďáku jsem měl to samé a ani
zaboha to nebrzdilo asi co kus to brzdí jinak.
ale rad by som to vyriesil...
21:37:59
21.02.2010
21.02.2010

mixal.s
Wena 21.02.10 21:36:04 napsal:
Já jezdím DOT4 od ATE už 4roky a nic mi neteče a nikdy nebyl problém.
Mam HBV 22 a brzdí to krásně. A na závoďáku jsem měl to samé a ani
zaboha to nebrzdilo asi co kus to brzdí jinak.
a ake si mal v predu brzdy? na oboch 4-piesty?
Já jezdím DOT4 od ATE už 4roky a nic mi neteče a nikdy nebyl problém.
Mam HBV 22 a brzdí to krásně. A na závoďáku jsem měl to samé a ani
zaboha to nebrzdilo asi co kus to brzdí jinak.
a ake si mal v predu brzdy? na oboch 4-piesty?
21:37:21
21.02.2010
21.02.2010

mixal.s
petr s 21.02.10 21:35:13 napsal:
→ mixal.s: Ale pedál jde těžko
hej, ale nebolo to epsie ani na 19mm... :(
→ mixal.s: Ale pedál jde těžko
hej, ale nebolo to epsie ani na 19mm... :(
21:36:04
21.02.2010
21.02.2010

Wena
Já jezdím DOT4 od ATE už 4roky a nic mi neteče a nikdy nebyl problém. Mam HBV 22 a brzdí to krásně. A na závoďáku jsem měl to samé a ani zaboha to nebrzdilo asi co kus to brzdí jinak.
21:35:13
21.02.2010
21.02.2010

petr s
-> mixal.s: Ale pedál jde těžko
21:33:48
21.02.2010
21.02.2010

mixal.s
petr s 21.02.10 21:31:50 napsal:
→ mixal.s: Ale ten brzdový válec je na užovky a zpětný
ventil na M nemá co dělat A další věc je že pístek z posilovače je
taky jiný
no to viem, ze je iny, ale toto bol 22mm na posilnovac... no ved a preto som ho vybral... zatial ale brzdi dobre..
→ mixal.s: Ale ten brzdový válec je na užovky a zpětný
ventil na M nemá co dělat A další věc je že pístek z posilovače je
taky jiný
no to viem, ze je iny, ale toto bol 22mm na posilnovac... no ved a preto som ho vybral... zatial ale brzdi dobre..
21:31:50
21.02.2010
21.02.2010

petr s
-> mixal.s: Ale ten brzdový válec je na užovky a zpětný ventil na M nemá co dělat A další věc je že pístek z posilovače je taky jiný
21:30:39
21.02.2010
21.02.2010

Nwkt
-> mixal.s: Těch schém je víc podle roku
21:29:13
21.02.2010
21.02.2010

mixal.s
petr s 21.02.10 21:24:38 napsal:
→ mixal.s: Tak máš blbě zapojený válec tam kde byl
ventilek patří trubka do zadu ne na předek
no to neviem, zapojil som to podla schemy co bola v knizke... a ked si to tak zoberies, na 4-piestoch je jedenokruh iba predny a jeden okruh zadny spolocne s prednym, jestli se nepletu...
→ mixal.s: Tak máš blbě zapojený válec tam kde byl
ventilek patří trubka do zadu ne na předek
no to neviem, zapojil som to podla schemy co bola v knizke... a ked si to tak zoberies, na 4-piestoch je jedenokruh iba predny a jeden okruh zadny spolocne s prednym, jestli se nepletu...
21:24:38
21.02.2010
21.02.2010

petr s
-> mixal.s: Tak máš blbě zapojený válec tam kde byl ventilek patří trubka do zadu ne na předek
21:20:20
21.02.2010
21.02.2010

mixal.s
novy poznatok: na 4-piestoch mi odisiel HBV (19mm) a dal som sa v predajni prehovorit na HBV s priemerom 22mm na posilnovac. Tak som ho tam dal, celkom fajn, az nato, ze som po odvzdusneni nemohol potocit prednymi kotucmi - teda kolesami... Potom ma napadlo vytiahnut ventilcek, co je v HBV a vsetko je ok... zaroven som vzadu dal valceky s priemerom 22mm, kedze doteraz som mal 19mm.... Brzdi to vynikajuco, ale pedal je aj tak dost tvrdy, akoby bol posllnovac slaby (novy asi tak pred rokom a je uplne v poriadku). Ale stale to nema na ocovu 120-ku, kde su 2-piesty, ta brzdi tak, akoby tam boli 2 posilnpovace.. :((((
21:36:35
31.01.2010
31.01.2010

NAVO
ja som tam daval vzdy to co som mal.. dako som nerisil mno zistil som ze som tam mal zriedenu dot 4 a dot 3 ale teraz som tam dal ani neviem ake oznacenie to ma ale je to este z dob ked bolo asi ceskoslovensko... je urcena do dakych 250°C sa mi zda... ale kamarat ma punto a dot 4 mi tiez vyzrala gumicky...
Inak este taka otazka ked menim barany treba potom aj zadne prasiatka odvzdusnovat? pokial som nic nerobil z valcom hlavnym.?
Inak este taka otazka ked menim barany treba potom aj zadne prasiatka odvzdusnovat? pokial som nic nerobil z valcom hlavnym.?
21:13:04
31.01.2010
31.01.2010

technic autotronic
no mě to bylo divný, dal sem repas gumičky do válce, a tejden to fungovalo, a pak to začlo zase tect, válec neni vyrezlej ani vydřenej
21:10:59
31.01.2010
31.01.2010

petr s
Každej nadává na nekvalitní válce ale většinou jsou sežrané gumičky
20:50:43
31.01.2010
31.01.2010

Jarda - zrušená registrace
-> petr s: to jako fakt s tou DOT4? aplati to i pro favorit? no v rapu mam namichanou DOT3 a DOT4 a do roadstera davam DOT4 uz jen proto, ze je pro vyssi teplotu
20:35:52
31.01.2010
31.01.2010

mixal.s
presne tak, s DOT 4 ani ja nemam dobre skusenosti na skodovkach... Je to tim, ze sa vo volacoch pouzivaju nekvalitne gumicky.. bohuzial... Uz som parkrat rozmyslal aj nad montazou HBV z ineho auta, ale na nic podobneho som nenarazil.
20:26:37
31.01.2010
31.01.2010

petr s
-> Nwkt: U sad to bývá napsáno jakou kapalinu použít Ale vím že dáš li dot 4 tak do půl roku vše začne téct
20:23:43
31.01.2010
31.01.2010

koate
-> Nwkt: zajímavý.játam mám taky DOT4...Jakto stim teda je?
19:37:23
31.01.2010
31.01.2010

NAVO
takze bol som skusit brzdy.. brzdi to vcel dobre len to trosku potahne prdel dopredu cez pravu stranu ale nic extremne,,, a pedal zabera trosku nizsie ako som bol zviknuty...
19:31:07
31.01.2010
31.01.2010

technic autotronic
právě jsem slyšel o tom, že DOT 4 nedělá dobře brzdovýmu systemu na škodovkách
19:27:53
31.01.2010
31.01.2010

Nwkt
-> petr s: A na co jsou dělaný gumičky?
19:21:31
31.01.2010
31.01.2010

technic autotronic
a bude DOT 3 stačit když mám malinko poladěný brzdy na předku? už se mi stalo, že kotouče byly do ruda rozpálený
19:14:23
31.01.2010
31.01.2010

petr s
-> technic autotronic: Ano nejsou na ni gumičky
19:08:23
31.01.2010
31.01.2010

technic autotronic
tak mám otázku, může brzdová kapalina DOT 4 poškodit novej HBV ?
18:04:20
31.01.2010
31.01.2010

NAVO
elbacil 31.01.10 10:27:56 napsal:
→ NAVO: pozor na HVB je ventil!
To si ako myslel? odvzdusnovali se tie 4 piesty co sam tam davali
→ NAVO: pozor na HVB je ventil!

To si ako myslel? odvzdusnovali se tie 4 piesty co sam tam davali
14:44:08
31.01.2010
31.01.2010

mixal.s
Ak sa mylim, staci napisat, necham si aj ja poradit...
14:41:10
31.01.2010
31.01.2010

mixal.s
pardon, ten rozdiel v chode je 4mm
14:40:10
31.01.2010
31.01.2010

mixal.s
no pozor, HBV 22mm ma vytlak 4,94 a 4,94cm2. To znamena, ze aj do predu aj do zadu ide rovnako vela kvapaliny. Kdezto 19mm ma 5cm2 a 3cm2. Ten 5cm2 sa musi zapojit na spolocny okruh a ten 3cm2 iba na samostatny predny. Mozes si to overit na str.: www.vappresov.sk/ponukand
.html alebo este mozes pozriet: prac.fragokov.sk/sk/hydra
ulika-str-menu_9.html. Jediny rozdiel je v dlzke chodu, ale to robi tak 3mm na valci, samozrejme na pedaly isto viac...
10:27:56
31.01.2010
31.01.2010

elbacil
-> NAVO: pozor na HVB je ventil!

04:44:11
31.01.2010
31.01.2010

NAVO
mno takze dneska som konecne prehodil jak napravu a tak aj nahodil 4piesty nechal som teda zatial 19 a uvidim co to bude asi sme to ale zrejme zle odvzdusnily bo ked naslapem pedal tak viac a viac tvrde... pedal musim troska dalej zaslapnut ale ked nato hafnem tak sa pekne krasne secko zakusne... ale vidim ze 22 je nato asi lepsie ze.?? podla vasich skusenosti.. pozeral som inak ze na ake typi sa davali ake HBV a 130 bola vsade ze 19 narozdiel od 105 120... kde sa davali aj 22...
21:10:24
30.01.2010
30.01.2010

technic autotronic
je to tak, ale na 22 musis pouzit malinko vic sily
17:49:37
30.01.2010
30.01.2010

elbacil
-> NAVO: ked som mal 19 HBV tak išiel pedál hlbšie,tak som dal 22 a bolo dobre.

13:27:01
30.01.2010
30.01.2010

technic autotronic
je to možný, píšu to právě proto že sem včera dělal GO brzd na mojí užovce a v mototechně mi řikali tohle podle katalogu pro š130, stejně byrzdy sem si udělal podle sebe a brdí to libově 

13:22:18
30.01.2010
30.01.2010

Nwkt
-> technic autotronic: 130 má 19
13:12:20
30.01.2010
30.01.2010

technic autotronic
Pro š130 je HBV 22 a zadní válečky taky 22, ale pokud dáš HBV 19, třetí typ posilovače a válečky 22 tak to brzdí nádherně, sice je malinko delší krok pedálu ale na funkci je to zanedbatelný jinak si to spočitej cs.wikipedia.org/wiki/Hyd
raulick%C3%BD_lis
a dodej tam rozměry škodováckejch a sílu 200N
a dodej tam rozměry škodováckejch a sílu 200N