skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
tlumiče favorit/froman
prohledat
12 příspěvků (zobrazeno 1 až 12) od 29.12.2009 do 11.01.2010, založil/a patnact - zrušená registrace
15:03:40
11.01.2010
11.01.2010

petr s
-> Labros: Ale je výstupní kontrola a ta to rozdělí kam to půjde
14:48:17
11.01.2010
11.01.2010

Labros
alesek - 105 S 11.01.10 08:18:42 napsal: → Labros:Tím vším jsem jen chtěl říct, že kvalita se i během prvovýroby může značně měnit a hlavně hrozně záleží, kdo je zákazníkem. Pokud by odběratelem byla přímo automobilka, je kvalita velmi přísně hlídána a to i samotnou automobilkou. Pokud se jedná o aftermarket, jako v tomto případě, na kvalitu se kašle. Automobilka by špatnou kvalitu dodavatele vyřešila jeho změnou. Jednotlivý koncový zákazník nezmůže nic.
nevím, jestli tě správně chápu, ale ta Kayaba tvrdí, že tlumiče pro prvošku i pro aftermarket vyrábí na stejné lince, ve stejnou dobu, stejnýma lidma, takže je to asi úplně jiná situace, než v Monroe Czechia.
nevím, jestli tě správně chápu, ale ta Kayaba tvrdí, že tlumiče pro prvošku i pro aftermarket vyrábí na stejné lince, ve stejnou dobu, stejnýma lidma, takže je to asi úplně jiná situace, než v Monroe Czechia.
08:18:42
11.01.2010
11.01.2010

alesek - 105 S
-> Labros: Co můžu z vlastní zkušenosti říct, tak konkrétně u předních tlumičů Fa/Fe, které se až na několik prvních sérií favoritů (které měly Sachsy nebo Boge) po celou dobu vyráběly v Monroe Czechia v Hodkovicích nad Mohelkou (dříve PAL, ATESO a nevím co ještě), tak se během historie několikrát měnil design.
Původně byly tlumiče šroubované, tzn. rozebiratelné a tedy i repasovatelné, ale povrchová úprava stála za …, byla to nějaká prášková barva, která se loupala, ale přitom se zcela neoddělila, takže voda uvízlá pod odfouklou barvou způsobila hlavně v místě svaru misky s pláštěm i na misce samotné dílo zkázy a často se stalo, že za provozu se korozí zeslabená miska ohýbala až do doby, kdy začala škrtat o pneumatiku. Potom se zavedla tzv. autoforéza a ta už je OK.
Další změna byla na samotné pístové sestavě, kdy se tzv. průtokovka (planžeta se štěrbinami pro průtok v malých rychlostech pohybu pístnice) nahradila lisováním oněch drážek přímo do pístu, a podobných změn uvnitř tlumiče bylo více.
Poté, co fabriku převzalo Monroe, upustilo se od šroubovaného vodítka a tlumič je uzavřen zdeformováním trubky, takže již nerozebiratelný. V současné době je hodkovická fabrika v rámci Monroe zaměřena na výrobu zadních tlumičů a tyto přední na Fa/Fe se vyrábí už jen jako pozůstatek původní výroby. Linka je umístěna stranou od ostatní výroby, jsou na ni nasazováni především pracovníci najímané od agentur, nikdo se tam příliš „neohřeje“ a kontrola na této lince se objeví velmi vzácně. Tomu také odpovídá kvalita, nebudu se už o tom více rozepisovat, to by bylo na několik stránek A4.
Tím vším jsem jen chtěl říct, že kvalita se i během prvovýroby může značně měnit a hlavně hrozně záleží, kdo je zákazníkem. Pokud by odběratelem byla přímo automobilka, je kvalita velmi přísně hlídána a to i samotnou automobilkou. Pokud se jedná o aftermarket, jako v tomto případě, na kvalitu se kašle. Automobilka by špatnou kvalitu dodavatele vyřešila jeho změnou. Jednotlivý koncový zákazník nezmůže nic.
Původně byly tlumiče šroubované, tzn. rozebiratelné a tedy i repasovatelné, ale povrchová úprava stála za …, byla to nějaká prášková barva, která se loupala, ale přitom se zcela neoddělila, takže voda uvízlá pod odfouklou barvou způsobila hlavně v místě svaru misky s pláštěm i na misce samotné dílo zkázy a často se stalo, že za provozu se korozí zeslabená miska ohýbala až do doby, kdy začala škrtat o pneumatiku. Potom se zavedla tzv. autoforéza a ta už je OK.
Další změna byla na samotné pístové sestavě, kdy se tzv. průtokovka (planžeta se štěrbinami pro průtok v malých rychlostech pohybu pístnice) nahradila lisováním oněch drážek přímo do pístu, a podobných změn uvnitř tlumiče bylo více.
Poté, co fabriku převzalo Monroe, upustilo se od šroubovaného vodítka a tlumič je uzavřen zdeformováním trubky, takže již nerozebiratelný. V současné době je hodkovická fabrika v rámci Monroe zaměřena na výrobu zadních tlumičů a tyto přední na Fa/Fe se vyrábí už jen jako pozůstatek původní výroby. Linka je umístěna stranou od ostatní výroby, jsou na ni nasazováni především pracovníci najímané od agentur, nikdo se tam příliš „neohřeje“ a kontrola na této lince se objeví velmi vzácně. Tomu také odpovídá kvalita, nebudu se už o tom více rozepisovat, to by bylo na několik stránek A4.
Tím vším jsem jen chtěl říct, že kvalita se i během prvovýroby může značně měnit a hlavně hrozně záleží, kdo je zákazníkem. Pokud by odběratelem byla přímo automobilka, je kvalita velmi přísně hlídána a to i samotnou automobilkou. Pokud se jedná o aftermarket, jako v tomto případě, na kvalitu se kašle. Automobilka by špatnou kvalitu dodavatele vyřešila jeho změnou. Jednotlivý koncový zákazník nezmůže nic.
13:36:31
08.01.2010
08.01.2010

Labros
-> alesek - 105 S: to o pěnění je pravda.
Ještě bych k tomu něco řekl, i když to s tím úplně nesouvisí. Četl jsem teď článek od KYB o výrobě tlumičů v Čechách (někde v PC kraji.) Psali to teda přímo v tý firmě, ale věřím tomu. No v tom článku se píše, že všechny tlumiče (prvovýroba, orig.náhradní díly, aftermarket) jsou ze stejný výrobní linky, dělaný za stejných kvalitativních podmínek, stejnýma lidma. Takže u KYB odpadá dohadování, jestli je aftermarket stejně kvalitní, jako prvoška.
Ještě bych k tomu něco řekl, i když to s tím úplně nesouvisí. Četl jsem teď článek od KYB o výrobě tlumičů v Čechách (někde v PC kraji.) Psali to teda přímo v tý firmě, ale věřím tomu. No v tom článku se píše, že všechny tlumiče (prvovýroba, orig.náhradní díly, aftermarket) jsou ze stejný výrobní linky, dělaný za stejných kvalitativních podmínek, stejnýma lidma. Takže u KYB odpadá dohadování, jestli je aftermarket stejně kvalitní, jako prvoška.
13:22:34
08.01.2010
08.01.2010

milano
my sme na formane rok jazdili favoritove tlmice a rozdiel bol nebadatelny.
15:18:47
07.01.2010
07.01.2010

alesek - 105 S
-> Labros: Sice je to výrobek Monroe, ale plynokapalinový přední tlumiče na Fa/Fe se v v Hodkovicích nikdy nevyráběly a to se tam ty původní vyrábí dodnes. Monroe je celosvětová firma a tyhlety reklamní trháky jako "Monroe Senzatrac", nebo "Monroe Reflex" se vyrábí v jiných závodech. Ale co se týká plnění tlumičů plynem, u dnešních aut je to standard. Má to už Fabia I. i Octavia I. a jediný účel toho plynu je, aby olej nepěnil.
14:54:22
07.01.2010
07.01.2010

Labros
-> alesek - 105 S: věřím, obvykle to tak bývá, že delší zadek bude potřebovat větší útlum, tak jenom prodejci dílů to neřeší, pasuje nepasuje - ok, zvláštní že tohle je dokonce tlumič Monroe, stejně tak to vypadá v katalogu Elitu, člověk musí dát na vlastní zdroje a nevěřit jen prodejcům.
14:42:58
07.01.2010
07.01.2010

alesek - 105 S
-> Labros: Pokud se jedná o originální díly, tak ty se určitě liší pro krátkou i dlouhou kastli v útlumech, a dokonce se u favorita a formana lišily přední tlumiče. Vím to takřka jistě (donedávna jsem pracoval v Monroe Czechia, dříve Pal, Ateso, Autobrzdy...), rozdíly v útlumech nejsou zas tak velké, ale čísla dílů se liší.
11:23:40
07.01.2010
07.01.2010

Labros
když si vyhledám zadní tlumič na formana a dám si seznam kompatibilních aut, tak to kromě favorita, formana a pickupa vyjede dokonce i feldu. Tak by to měl bejt stejnej díl.
e-shop.levneautodily.cz/p rodukt/seznam-automobilu.p hp?productID=...
e-shop.levneautodily.cz/p rodukt/seznam-automobilu.p hp?productID=...
10:28:47
07.01.2010
07.01.2010

alesek - 105 S
Určitě bude se liší i útlum.
19:23:30
29.12.2009
29.12.2009

Kuladmin
jsou zamene, pruziny jsou jiny
19:20:47
29.12.2009
29.12.2009

patnact - zrušená registrace
Ahoj chlapi, jsou zadní tlumiče favorita a formana vzájemně záměnné? Nejsou na formana o něco tužší?