
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
P R U Ž I N Y - identifikace...
prohledat
16 příspěvků (zobrazeno 1 až 16) od 19.12.2009 do 21.12.2009, založil/a su.tech – nezodpovědný hajzlík
14:24:01
21.12.2009
21.12.2009

Jozka
-> su.tech: Koukám, že kde ty začínáš (1978), tam zhruba já končím - takže moje tabulka bude asi kratší
. Já jen že na stovkovejch pružinách jsem ty tuším bílý a zelený fleky štetcem viděl jen jednou v životě, ostatní měly na záverným závitu vždy buď nic, nebo to "okýnko" jakože tvrdoň-drsoň..

11:28:25
21.12.2009
21.12.2009

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Jozka: Ne, myslím že ty toleranční třídy dodržovali. Jen asi byla otázka případného dodavatele k jakému značení při výrobě přistoupili...
Ještě jsem se díval do jedné knihy, kde ty pružiny jsou popsané a souhlasí to. Jedna z těch knih je autorizovaná škodovkou, jedna je přímo servisní pomůcka od škodovky.

11:26:07
21.12.2009
21.12.2009

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> vhml: Mám tabulku všech používaných pružin o roku výroby tuším 1978 do roku 1990 - tedy do ukončení výroby všech vozidel typu 742... Garde, Rapid nevyjímaje. A samozřejmě rozlišené od kdy do kdy, v jakém typu, která náprava.
a je tam psáno tuším volná délka pružiny, takže jsem to měřil od - do. Od prvního zatočení od začátku do posledního do konce - jak je vidět na fotce.

11:22:16
21.12.2009
21.12.2009

Jozka
-> su.tech: To souhlasí s mou literaturou - akorát jsem si myslel, že s ploškama se babrali jen u MB a 100 a u 105/120 si to zjednodušili na barvu.
11:26:49
20.12.2009
20.12.2009

vhml
-> che.jiri: a jo, on je tam jeste jeden půl závit. Přece jenom stará vypálená obrazovka udělá svý
11:07:22
20.12.2009
20.12.2009

che.jiri
-> vhml: já tam vidím spíš naměřeno 325 než 315 :-)
10:39:27
20.12.2009
20.12.2009

vhml
-> su.tech: máš nějakou ošizenou tabulku hodnot. Dělali se i pružiny 316mm které podle mě mají k naměřeným 315 blíž.
19:36:45
19.12.2009
19.12.2009

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Jozka:
-> Pavel P..:
-> A všichni ostatní koho toto téma zajímá:
Chytrá literatura jejíž obsah autorizovala Škoda, automobilová a. s. hovoří takto:
- Pružiny pérování jsou v důsledku výrobních tolerancí tříděny do dvou skupin podle silových hodnot. Pružiny s nižší hodnotou síly (při stlačení) nejsou označeny, pružiny s vyšší silou jsou značeny buď vybroušením plošky, nebo kódovým označením, nebo jsou označeny barvou a to vždy na konci drátu posledního závitu.
- Podle tabulky hodnot se jedná o pružiny zadní kdy průměr drátu je 13,6 mm, volná délka je 325,5 mm, vnější průměr je 114,6 mm... a jsou určeny pro kyvadlovou zadní nápravu.
Takže -> Tuner#2: měl pravdu...
-> Pavel P..:
-> A všichni ostatní koho toto téma zajímá:
Chytrá literatura jejíž obsah autorizovala Škoda, automobilová a. s. hovoří takto:
- Pružiny pérování jsou v důsledku výrobních tolerancí tříděny do dvou skupin podle silových hodnot. Pružiny s nižší hodnotou síly (při stlačení) nejsou označeny, pružiny s vyšší silou jsou značeny buď vybroušením plošky, nebo kódovým označením, nebo jsou označeny barvou a to vždy na konci drátu posledního závitu.
- Podle tabulky hodnot se jedná o pružiny zadní kdy průměr drátu je 13,6 mm, volná délka je 325,5 mm, vnější průměr je 114,6 mm... a jsou určeny pro kyvadlovou zadní nápravu.

19:16:39
19.12.2009
19.12.2009

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Jozka: Jo zrovna hledám literaturu... možná to dělala nějaká pérovna jako externí zakázku... ale na polsko bych to neviděl. Bydlím od nich kousek a oni pokud nemusí tak si nijak výrobu nekomplikují, takže aby polák dával na pružinu značku ražbou je podle mě dost nepravděpodobné...



19:12:36
19.12.2009
19.12.2009

Jozka
Pochromavat jako raritu - ještě jsem neviděl škodovácký pružiny s číslíčkama - vždycky jen barvičky (zelená, bílá..) nebo "okýnko".. Míry z hlavy bohužel nevím.
15:02:31
19.12.2009
19.12.2009

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Pavel P..: Já si právě jistý nejsem... Ale zase na druhou stranu minulý týden jsem byl v Mladé Boleslavi a jen tak z prdele protože jsem na něco čekal jsem se zeptal na pár čísel ať se něco děje na servise... říkám paní tohle tady asi mít nebudete protože to jsou díly na verzi která se nikdy sériově nevyráběla. Ona mi na to povídá ne, my to tady nemáma a nikdy jsme neměli... Nic tak překvapujícího - aspoň řeč nestála a snaha byla. Ale pak mi řekla, že leží 2 kusy na centrálním skladě... už je mám doma....
A co se týká pružin tak určitě značené byli barvou - akorát se mi nechce vytahovat knížky a hledat co jaká barva znamená... asi budu muset...



14:57:06
19.12.2009
19.12.2009

Pavel P..
origo snad značený nebyli, tam žádnej nápis škoda nebyl.... tipnul bych to na rannou polskou druhošku
14:52:16
19.12.2009
19.12.2009

su.tech – nezodpovědný hajzlík
Délka pružiny od začátku ke konci otáček.
14:51:27
19.12.2009
19.12.2009

su.tech – nezodpovědný hajzlík
Obě dvě jsou značené na konci závitu a to nápisem Škoda 496 a dál už to nejde kvůli zalepení barvou přečíst. Ta fotka to taky moc nevystihuje, ale aspoň je to trochu vidět.
14:50:34
19.12.2009
19.12.2009

su.tech – nezodpovědný hajzlík
Pružiny - jsou špinavé, ale jinak nezkorodované ani nijak jinak poškozené.
14:49:54
19.12.2009
19.12.2009

su.tech – nezodpovědný hajzlík
Našly se u jednoho pána, co dával svoji Škodu 120 na protiúčet... mělo by se jednat o origo pružiny protože říkal, že je kupoval ještě kdysi v mototechně. Pružiny jsou špinavé - přežily povodně. Nicméně na tento typ ND povodeň moc vliv nemá. Mělo by se jednat o zadní pružiny - jsou černé, na jedné straně lehce označené bílou barvou. Dole na jednom závitu je nápis Škoda - pak jsou samé čísla většinou nečitelné, ale hned za nápisem je číslo 496 - zbytek přečíst nejde, protože je to zalité barvou. Průměr drátu je 13 mm a celkově mají 11 otáček...