skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lakování podvozku
prohledat
46 příspěvků (zobrazeno 1 až 46) od 01.12.2009 do 24.08.2010, založil/a Petr - Rapid 135
09:19:41
24.08.2010
24.08.2010

Viči
2 Lacky: Mokré na mokré znamená, že tu barvu necháš jen odvětrat, a pak na ni stříkáš rovnou vrchní, a zaschnout to necháš jako celek.
17:04:04
05.07.2010
05.07.2010

BeBe
-> Lacky: moja osobna rada,ako zaklad pouzij epoxidovy zaklad,alebo polyuretanovy zaklad,syntetiku nie,bude sa ti to po nastreku trhat a praskat,osobne to tak striekam a drzi to dobre,po zaschnuti to strekni polyuretanom
13:42:02
05.07.2010
05.07.2010

Lacky
Zdravím,řeším stejný problém co se spotkem auta.Na Body jsem slyšel jen to špatné,nidko s ním není spokojen,v obchodě mi ho ale doporučily,prej není nic lepšího,jasné známe obchody,chtějí jen prodat,je jim jedno co se s autem pak stane.Četl jsem celé téma a nikde jsem se nedočetl jak vlastně se to body aplikuje.Pokud to někdo udělal špatně,není divu že se to oloupe. U Body stojí v popisu tohle: Aplikuje se na základované .
povrchy, rychle schne a po zaschnutí je přelakovatelná jakýmkoliv .
systémem nebo ihned po nástřiku "mokré na mokré". Vytváří .
charakteristickou strukturu - krupici.
Trošku nechápu...
1.aplikuje se na základované plochy-tím se asi myslí že povrch je natřen nějakou základovkou barvou.to je asi jasné
2.po zaschnutí je přelakovatelný-jakmile je nátěr/nástřik suchý tak se lakuje vrchní barvou?
3.a co znamená tohle? : "mokré na mokré" když je něco mokré tak jak to může být suché?
Mám v tom trochu bordel,možná by bylo dobré napsat jakým způsobem jste to BODY aplikovaly a co to pak udělalo.Jestli jste body nechaly uschnout a pak lakovaly nebo jak tady píšou na nezaschlé body a do toho barvu...
Mimochodem gumoasfalty atd.-jo super mám to na felině 15 let,4 roky jezdím léto/zima-neustále a super,nic se neloupe,nehnije atd...ťuky ťuk,doufám že to tak zůstane po dalších XX let.Bohužel to nejde přelakovat.
povrchy, rychle schne a po zaschnutí je přelakovatelná jakýmkoliv .
systémem nebo ihned po nástřiku "mokré na mokré". Vytváří .
charakteristickou strukturu - krupici.
Trošku nechápu...
1.aplikuje se na základované plochy-tím se asi myslí že povrch je natřen nějakou základovkou barvou.to je asi jasné
2.po zaschnutí je přelakovatelný-jakmile je nátěr/nástřik suchý tak se lakuje vrchní barvou?
3.a co znamená tohle? : "mokré na mokré" když je něco mokré tak jak to může být suché?
Mám v tom trochu bordel,možná by bylo dobré napsat jakým způsobem jste to BODY aplikovaly a co to pak udělalo.Jestli jste body nechaly uschnout a pak lakovaly nebo jak tady píšou na nezaschlé body a do toho barvu...
Mimochodem gumoasfalty atd.-jo super mám to na felině 15 let,4 roky jezdím léto/zima-neustále a super,nic se neloupe,nehnije atd...ťuky ťuk,doufám že to tak zůstane po dalších XX let.Bohužel to nejde přelakovat.
14:29:54
24.06.2010
24.06.2010

Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Alkytoun. 

14:01:42
24.06.2010
24.06.2010

palinator
Zdravíčko,
trochu oživím toto téma, jelikož to pro mě začalo být opět zajímavé. Chtěl bych spodek vozu uvést do barvy karoserie, tak jak to bylo v originálu. Nyní mám většinu spodku natřenou starým Tlumexem Speciál (stříbrný, přelakovatelný, kvůli nižší pružnosti méně vhodný na Plastisol dle vyjádření výrobce - u mě ovšem vzhledem k téměř nulovému provozu naprosto vyhovující). Chtěl bych si nechat namíchat vhodné množství barvy č. 2040, předpokládám akrylátu. Je akrylát k tomuto vhodný? Opět podotýkám, že vůz není k běžnému ježdění, takže otázka praktičnosti mě moc nezajímá. Ví někdo, kolik cca barvy je třeba k takovéto úpravě spodku? Chci dělat podlahy, podběhy, "ruby" blatníků, čela, atp. Ještě se zeptám - štetkolak by v tomto případě neměl vadit, že? Mohlo by to snad dopadnout i lépe, než stříkáním, jelikož se štětcem nemusím řešit nějaké stékance a zakrytování nechtěně stříkaných míst není tolik potřeba. Navíc nevidím moc plusů, proč stříkat, když výsledek bude díky nerovnostem snad všeho stejný.
Díky za tipy.
trochu oživím toto téma, jelikož to pro mě začalo být opět zajímavé. Chtěl bych spodek vozu uvést do barvy karoserie, tak jak to bylo v originálu. Nyní mám většinu spodku natřenou starým Tlumexem Speciál (stříbrný, přelakovatelný, kvůli nižší pružnosti méně vhodný na Plastisol dle vyjádření výrobce - u mě ovšem vzhledem k téměř nulovému provozu naprosto vyhovující). Chtěl bych si nechat namíchat vhodné množství barvy č. 2040, předpokládám akrylátu. Je akrylát k tomuto vhodný? Opět podotýkám, že vůz není k běžnému ježdění, takže otázka praktičnosti mě moc nezajímá. Ví někdo, kolik cca barvy je třeba k takovéto úpravě spodku? Chci dělat podlahy, podběhy, "ruby" blatníků, čela, atp. Ještě se zeptám - štetkolak by v tomto případě neměl vadit, že? Mohlo by to snad dopadnout i lépe, než stříkáním, jelikož se štětcem nemusím řešit nějaké stékance a zakrytování nechtěně stříkaných míst není tolik potřeba. Navíc nevidím moc plusů, proč stříkat, když výsledek bude díky nerovnostem snad všeho stejný.
Díky za tipy.
20:51:07
09.12.2009
09.12.2009

ondie
-> Jozka: tak nějak
reakce je to vskutku krásná,taky to mám hodně rád,když se hezky kyselinka fosforečná zakusuje do rezu..taková osobní satisfakce proti tý nikdy nekončící korozi
Už sem vystřídal odrezovačů několik (ani nějak neregistruju,že by byl nějakej lepší či horší,když nepočítám starej čssr odrezovač T) ..a všude furt píšou,jak už se může rovnou natírat a barva krásně drží,ale nějak tomu nevěřim a vždycky to před nátěrem stejně odrbu zas tak nějak na kov..


14:12:23
09.12.2009
09.12.2009

Jozka
-> ondie: No, beru to takovejma těma rejžáčkama na ruce, případně i zubníma - jako když se třeba moří dřevo. Zpočátku se mi totiž při aplikaci na vratech, kde jsem se s tím moc nepáral, stalo, že zbytky nahrnutý do rohu spolu se základovkou udělaly strup, kterej se pak po zaschnutí barvy odloupl. To samý platí i o nerozetřených kapkách, který nejdřív zrosolovatí, pak zaschou a dál viz výše..
Já mám totiž dojem, že ten pojem "bezoplachový" se váže k časům minulým, kdy se to muselo po aplikaci dalším oplachem zneutralizovat.
Já mám totiž dojem, že ten pojem "bezoplachový" se váže k časům minulým, kdy se to muselo po aplikaci dalším oplachem zneutralizovat.
10:45:03
09.12.2009
09.12.2009

ondie
-> Jozka: j j,jakože na holej očištěnej plech nacákat odrezovač a i když dneska uváděj u všech bezoplachový..nechává svojí reakcí po sobě takovou šedivou vrstvu,povlak,kterou já pak radši eště zas očistim..
08:48:59
09.12.2009
09.12.2009

Jozka
-> ondie: Tak akorát poznámka - asi líp nejdřív očistit - odmastit a až pak odrezovač - napsals to asi omylem obráceně. Jsem se byl na svoje Body přelakovatelný se syntetikou navrch včera mrknout a po roce furt dobrý, ale ještě se nesvezlo
.
Já bych zkusil nějaký tuningový fórum, tam spíš by se dalo zjistit, co dávají pod tu slonovou kost v podbězích..

Já bych zkusil nějaký tuningový fórum, tam spíš by se dalo zjistit, co dávají pod tu slonovou kost v podbězích..
18:56:04
05.12.2009
05.12.2009

suri
-> ondie: to som písal blbosť lúpe a body , dobrý základ + mobihel wurth soudal niekolko vsrsiev a je pokoj
14:55:19
05.12.2009
05.12.2009

ondie
-> suri: hele prosim tě,celkem se mi ten mobihel i líbí..na netu sem se dočet že příprava podkladu: dobře očištěný a obroušený odmaštěný plech.... to jako nevyžaduje základovku? ...to ve mě moc důvěry nebudí.
Já bych si představoval takto:
-očistit celej spodek komplet na holej plech
-aspoň 2x vše prolejt odrezovačem,očistit odmastit
-2x naprat vrstvu nějaký dobrý základovky (mám dobrou zkušenost třeba se zeleným Synorex Extra - i když nevim zda je to vhodný složením,aby se to nepralo s nějakou gumovou barvou v dalším kroku)
-pak teda něco gumovýho přelakovatelnýho,jakoby krupici (tlumexy,konkory ani nic věčně lepivýho nechci) buď teda nějaký Body,na který všichni nadáváte,sám zkušenost nemám,nebo jak říkáš tenhle mobihel,píšeš ještě Würth,Soudal-nějaký bližší typy?
-no a na závěr to přelakovat něčím (cca v vnější barvě karoserie) ..otázka čím(syntetika,pur,akrylát ,1složka či 2složka??? ..případně i tip na výrobce?)
Zhruba představa teda je,ale mám tam spoustu vědomostních a zkušenostních mezer.
Já bych si představoval takto:
-očistit celej spodek komplet na holej plech
-aspoň 2x vše prolejt odrezovačem,očistit odmastit
-2x naprat vrstvu nějaký dobrý základovky (mám dobrou zkušenost třeba se zeleným Synorex Extra - i když nevim zda je to vhodný složením,aby se to nepralo s nějakou gumovou barvou v dalším kroku)
-pak teda něco gumovýho přelakovatelnýho,jakoby krupici (tlumexy,konkory ani nic věčně lepivýho nechci) buď teda nějaký Body,na který všichni nadáváte,sám zkušenost nemám,nebo jak říkáš tenhle mobihel,píšeš ještě Würth,Soudal-nějaký bližší typy?
-no a na závěr to přelakovat něčím (cca v vnější barvě karoserie) ..otázka čím(syntetika,pur,akrylát ,1složka či 2složka??? ..případně i tip na výrobce?)
Zhruba představa teda je,ale mám tam spoustu vědomostních a zkušenostních mezer.
07:41:09
05.12.2009
05.12.2009

Jarda/felda
-> ozzman1000: BODY 950 je přelakovatelný 

20:50:11
04.12.2009
04.12.2009

suri
-> ozzman1000: v bb čo viem tak ho jedine majú v Technicolor na Zvolenskej vzadu v areáli reštaurácie fiat , pýtaj si prelakovateľné
20:44:30
04.12.2009
04.12.2009

ozzman1000
suri 04.12.09 15:05:44 napsal:
→ ozzman1000: Mobihel Antigravel – cena ako za body a
nelúpe sa ako body a robí sa aj prelakovateľné .
vďaka za tip
→ ozzman1000: Mobihel Antigravel – cena ako za body a
nelúpe sa ako body a robí sa aj prelakovateľné .
vďaka za tip

15:05:44
04.12.2009
04.12.2009

suri
-> ozzman1000: Mobihel Antigravel - cena ako za body a nelúpe sa ako body a robí sa aj prelakovateľné .
11:59:13
04.12.2009
04.12.2009

petr s
-> ozzman1000: Nepoužívat body
11:52:46
04.12.2009
04.12.2009

ozzman1000
rozoberáte tu síce kadejaké tlumexy a plastizoly, ale napr. aj mňa by ma zaujímala nejaká rozumná prelakovateľná alternatíva k BODY
21:35:28
03.12.2009
03.12.2009

palinator
-> Zdeněk.:
V tom případě jsem tam žádnej Plastizol neměl, protože to mám tvrdý jako šutr za pár hodin.
V tom případě jsem tam žádnej Plastizol neměl, protože to mám tvrdý jako šutr za pár hodin.
14:29:26
03.12.2009
03.12.2009

Zdeněk.
-> spartra: 

14:26:30
03.12.2009
03.12.2009

spartra
-> Zdeněk.: ano, ano všechno opravíme, chyba není ve vašem přijímači
problém bude tady

14:23:23
03.12.2009
03.12.2009

Zdeněk.
-> spartra: No kdyť povídám, auto ještě nevyjelo. Až vyjede, lepit to určitě přestane 

14:11:55
03.12.2009
03.12.2009

spartra
-> Zdeněk.: prd vlebnosti na to stačí drobet prachu
14:00:57
03.12.2009
03.12.2009

Zdeněk.
-> palinator: vznikne jakási reakce a bude lepit, auto mám postavený v garáži, venku ještě nebylo a i po 1/2 roce co jsem to natřel tak lepí, teďka při nižších teplotách moc ne, spíš vůbec, ale až se oteplí tak zase určitě začne 

13:50:20
03.12.2009
03.12.2009

palinator
-> Pavel P..:
Tak šedobílý si myslím, že jsem neviděl nic... možná minimálně, takže jestli tam žádnej není, tak je to důvod, proč se s tím nic neděje.
Nebo ví někdo, co se stane při styku Tlumex - Plastizol?
Tak šedobílý si myslím, že jsem neviděl nic... možná minimálně, takže jestli tam žádnej není, tak je to důvod, proč se s tím nic neděje.
Nebo ví někdo, co se stane při styku Tlumex - Plastizol?
09:20:10
03.12.2009
03.12.2009

Jozka
-> m8rinek 02.12.09 16:35:45:
-> Petr - Rapid 135: Hlavně pořádnej základ, pak už jak je ctěná libost - plně vyhovující je i klasika viz. -> ozzman1000: a ani s Body by neměl být problém - naplácal jsem ho na umytej a vyspravenej ještě suříkovej nátěr a už to vypadá nějaký čtyři roky pořád stejně.
Do přelakování už bych nešel, zatím mě to vždycky (prahy, podběhy, ocel. nárazníky) dřív nebo později popraskalo, ať už na tom byla nitrokombinace nebo akrylát. A profíci mě to rozmluvili i pod vodou ředitelnýho Spiess Heckera. Ten polyuretan možná jo, ten je takovej sametovej.. Poslední pokus v tomle směru jsem udělal vloni se syntetikou na rub blatníků a ta se zatím chová mravně - ale jestli to není tím, že některý jsou ještě pořád ve sklepě.

-> Petr - Rapid 135: Hlavně pořádnej základ, pak už jak je ctěná libost - plně vyhovující je i klasika viz. -> ozzman1000: a ani s Body by neměl být problém - naplácal jsem ho na umytej a vyspravenej ještě suříkovej nátěr a už to vypadá nějaký čtyři roky pořád stejně.
Do přelakování už bych nešel, zatím mě to vždycky (prahy, podběhy, ocel. nárazníky) dřív nebo později popraskalo, ať už na tom byla nitrokombinace nebo akrylát. A profíci mě to rozmluvili i pod vodou ředitelnýho Spiess Heckera. Ten polyuretan možná jo, ten je takovej sametovej.. Poslední pokus v tomle směru jsem udělal vloni se syntetikou na rub blatníků a ta se zatím chová mravně - ale jestli to není tím, že některý jsou ještě pořád ve sklepě.
09:16:23
03.12.2009
03.12.2009

Pavel P..
-> Zdeněk.: no je to takový bahno takže se to dá krásně natřít v tlustý vrstvě...
-> palinator: plastizol je ten sajrajt z výroby, takový šedobílý...
-> palinator: plastizol je ten sajrajt z výroby, takový šedobílý...
07:02:54
03.12.2009
03.12.2009

palinator
-> Pavel P..:
Jestli je plastizol to, co zbylo na podlaze, tak je to stříbrným v klidu přetřený. A zatím nevím, nic se neděje, ani nevím, co by se mělo dít. Byť je to na obale nedoporučené.
Jestli je plastizol to, co zbylo na podlaze, tak je to stříbrným v klidu přetřený. A zatím nevím, nic se neděje, ani nevím, co by se mělo dít. Byť je to na obale nedoporučené.
00:08:37
03.12.2009
03.12.2009

Zdeněk.
-> Pavel P..: A je teda lepší než klasickej tlumex plast? Potřebuju koupit ještě jednu plechovku a natřít (nastříkat) druhou vrstvu
Mě že nejde přelakovat nevadí, ale zakladatel tématu chce mít spodek v barvě kakaa 


23:45:50
02.12.2009
02.12.2009

Pavel P..
-> Zdeněk.: jde patlat na tlumex a plastizol... stříbrnej se nesmí dávat na čistej plastizol... a jestli je přelakovatelnej je jedno bych řekl

23:21:27
02.12.2009
02.12.2009

Zdeněk.
-> Pavel P..: Mám takový pocit, že ten Tlumex plast plus ale nelze nanášet na předchozí nátěry jako je plastizol nebo gumoasfalt, vlastně lze, ale co to udělá?!
a navíc není přelakovatelný...

19:00:26
02.12.2009
02.12.2009

ozzman1000
filcek 02.12.09 18:39:16 napsal:
no blatniky nevim ale podlaha praska
tam to možno praská lebo je to viac namáhané chemicky (voda, sol...) aj mechanicky (otrasmi, vibráciami, ohýbaním kasne)..preto vravím že ja by som si to tam nedal... ja osobne by som tam dal kvalitnú základovku aspon 2 vrstvy, na to 3-4 vrstvy gumoasfalt resp. Konkor 500. Potom následne to každé 2-3 roky vyčistiť, pretrieť jednou vrstvou a neexistuje ze by tam niečo praskalo.
suri 02.12.09 18:29:53 napsal:
→ ozzman1000: neviem , videl som kopa takto robených áut
každý malo iný povrch a základ a na každom sa lúpal a hnilo to pod ním ,
zlatý wurth soudal alebo mobihel
no mne to zatiaľ drží, keď to začne praskať, tak ti dám vedieť
no blatniky nevim ale podlaha praska
tam to možno praská lebo je to viac namáhané chemicky (voda, sol...) aj mechanicky (otrasmi, vibráciami, ohýbaním kasne)..preto vravím že ja by som si to tam nedal... ja osobne by som tam dal kvalitnú základovku aspon 2 vrstvy, na to 3-4 vrstvy gumoasfalt resp. Konkor 500. Potom následne to každé 2-3 roky vyčistiť, pretrieť jednou vrstvou a neexistuje ze by tam niečo praskalo.
suri 02.12.09 18:29:53 napsal:
→ ozzman1000: neviem , videl som kopa takto robených áut
každý malo iný povrch a základ a na každom sa lúpal a hnilo to pod ním ,
zlatý wurth soudal alebo mobihel
no mne to zatiaľ drží, keď to začne praskať, tak ti dám vedieť

18:44:04
02.12.2009
02.12.2009

Pavel P..
-> palinator: taky mám stříbrnej tlumex ale z roku 77 a drží krásně.
18:39:16
02.12.2009
02.12.2009

filcek
no blatniky nevim ale podlaha praska
18:29:53
02.12.2009
02.12.2009

suri
-> ozzman1000: neviem , videl som kopa takto robených áut každý malo iný povrch a základ a na každom sa lúpal a hnilo to pod ním , zlatý wurth soudal alebo mobihel
18:23:38
02.12.2009
02.12.2009

ozzman1000
Borin - Král tuzerů 02.12.09 18:08:13 napsal:
→ ozzman1000: Ale musí dát přelakovatelný, jsou
i nepřelakovatelný
dole som písal ktoré to sú
filcek 02.12.09 18:08:07 napsal:
my jsme daly na podvozek bodycko a na to normal lak a praska to takze bych to
uz v zivote neudelal a bud tlumex ci konkor
ja som dal Body na plechárinu (prahy a lemy blatníkov), na to polyuretán a žiadne praskanie sa nekoná. Ja osobne by som si Body na podvozok nedával, ale pokiaľ chce chalan na podvozok lak, tak jednoznačne Body. Dobre sa s tým robí, rýchlo to schne, je to praktické v kartušiach na pištol... a čo je hlavné že sa s tým človek celý nezadrbe pri robote
→ ozzman1000: Ale musí dát přelakovatelný, jsou
i nepřelakovatelný

dole som písal ktoré to sú
filcek 02.12.09 18:08:07 napsal:
my jsme daly na podvozek bodycko a na to normal lak a praska to takze bych to
uz v zivote neudelal a bud tlumex ci konkor
ja som dal Body na plechárinu (prahy a lemy blatníkov), na to polyuretán a žiadne praskanie sa nekoná. Ja osobne by som si Body na podvozok nedával, ale pokiaľ chce chalan na podvozok lak, tak jednoznačne Body. Dobre sa s tým robí, rýchlo to schne, je to praktické v kartušiach na pištol... a čo je hlavné že sa s tým človek celý nezadrbe pri robote

18:08:13
02.12.2009
02.12.2009

Borin - Král tuzerů
-> ozzman1000: Ale musí dát přelakovatelný, jsou i nepřelakovatelný 

18:08:07
02.12.2009
02.12.2009

filcek
my jsme daly na podvozek bodycko a na to normal lak a praska to takze bych to uz v zivote neudelal a bud tlumex ci konkor
18:03:36
02.12.2009
02.12.2009

ozzman1000
pokiaľ chce dávať na spodok lak, tak jednoznačne Body - je to vynikajúco prelakovateľné
17:55:57
02.12.2009
02.12.2009

palinator
-> Pavel P..:
Já natíral stříbrným Tlumexem "88 a neplatí pro něj nic z kritiky, co se snáší na současný. Akorát smrdí jak hejcuk...
Já natíral stříbrným Tlumexem "88 a neplatí pro něj nic z kritiky, co se snáší na současný. Akorát smrdí jak hejcuk...

17:38:02
02.12.2009
02.12.2009

Pavel P..
Tlumex je akorát hustější rezistin, žádná sláva.... ale viděl jsem teď Tlumex plast PLUS a to je konečně starej dobrej tlumex, pořádně hustej jak gumoasfalt, ten bych doporučil víc než obyč Tlumex.
17:31:50
02.12.2009
02.12.2009

suri
-> palinator: konečne praktická rada .
17:28:26
02.12.2009
02.12.2009

palinator
Dej tam Tlumex a neser se s tim..

17:26:59
02.12.2009
02.12.2009

suri
-> ozzman1000: a body sa mu za rok olupe ako perníkový domček .
17:26:20
02.12.2009
02.12.2009

ozzman1000
m8rinek 02.12.09 16:35:45 napsal:
→ Petr – Rapid 135: kitovat to nebudeš?
myslím že plnič je na podvozok úplne zbytočný, miesto plniča tam radšej daj dve vrstvy kvalitnej základovky, potom dve vrstvy Body (910 alebo 950) a na to daj potom vrchný lak. Pokliaľ si dobre pripravíš podklad a spravíš to poctivo, tak ťa ten podvozok prežije
→ Petr – Rapid 135: kitovat to nebudeš?

myslím že plnič je na podvozok úplne zbytočný, miesto plniča tam radšej daj dve vrstvy kvalitnej základovky, potom dve vrstvy Body (910 alebo 950) a na to daj potom vrchný lak. Pokliaľ si dobre pripravíš podklad a spravíš to poctivo, tak ťa ten podvozok prežije

16:35:45
02.12.2009
02.12.2009

m8rinek
-> Petr - Rapid 135: kitovat to nebudeš?
23:13:34
01.12.2009
01.12.2009

Petr - Rapid 135
Zdravim, měl bych dotaz ohledně úpravy podvozku na svojemn Rapidu. Mám to momentálně stažený už skoro komplet až na plech a váhám nad postupem "lakování". Mám v plánu stříknout celý spodek plničem, přes to bodyšuc (pomeranč. povrch) a přelít ho světlym kávovym lakem, aby to udělalo omyvatelný lesklý povrch. Má někdo nějaký zkušenosti s takovou záležitostí popřípadě radu jak udělat takový povrch aby byl lesklý a imunní proti korozi? V zimě a dešti už to nikdy jezdit nebude, tak mám strach jen z občasných odletů šutrů ze silnice. Díky moc za jakoukoliv dobrou radu.