skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dotaz skrze zinek
19:00:21
14.05.2010
14.05.2010

Zdeněk.
Asi na to tedy kašlu, stejnak budu muset nějak ošetřit i kulový čepy, protože ty do zinkovny asi opravdu dát nemůžu, tak natřu doma i ty svisláky...
18:42:22
14.05.2010
14.05.2010

suri
-> Bedřich: vo veľkej zinkovni áno ale tu toľko roboty nemajú a ked zaplatíš urobia všetko
18:41:44
14.05.2010
14.05.2010

Bedřich - zrušená registrace
-> suri: To já vím, jen jsem chtěl vědět ve které zinkovně Ti takto věci sami připraví.Stává se, že nám bíly a žlutý zinek sesypou dohromady a je to.
18:21:50
14.05.2010
14.05.2010

suri
-> Bedřich: ja osobne som tam zvisláky nedával ale otec tam dáva iné veci čo musia byť pozinkované ale nie všade , natreli to volákou kyselinou a ostatné normálne pozinkovalo len to natrené nie , navyše zvislák sa dá dať do otoče a nepozinkuje sa
17:55:53
14.05.2010
14.05.2010

Bedřich - zrušená registrace
-> suri: Prosím Tě kde je taková zinkovna?Asi tam začneme ze Severní Moravy vozit věci na zinek.
17:06:42
14.05.2010
14.05.2010

m8rinek
-> ondie: věčnej svislák je i bez nazinkování. Vykašlal bych se na to...
16:26:04
14.05.2010
14.05.2010

suri
-> Zdeněk.: ak im povieš že to zinkované mať necheš volačím to natrú a nepozinkujú ti si priplatíš kvôli blbosti pár korun aj ked to môžeš natrieť
15:35:05
14.05.2010
14.05.2010

Zdeněk.
-> ondie: Silentbloky tam nejsou. Kdyby šly ty čepy nějak zavěsit a nepotápět celý, tak by to bylo super.
15:32:49
14.05.2010
14.05.2010

Zdeněk.
-> suri: To taky dělají takhle jen zčásti? Povezu jim tam 2 kýble, v jednom budou díly co chci do žlutýho zinku, ve druhým, co chci do černýho. Vesměs šroubky, matky, třmeny...
Podle mě ten kýbl akorát vysypou do bubnu a hotovo, nebo ne?
Podle mě ten kýbl akorát vysypou do bubnu a hotovo, nebo ne?
15:32:29
14.05.2010
14.05.2010

ondie
-> Zdeněk.: nad něčím takovým sem taky uvažoval...určitě musí silentblok ven ale jestli to neublíží té činné ploše svisláku nevím..na originála bych chtěl nechat udělat již po zinku znovu tvrdochrom...to budou pak věčný svisláky..
15:21:51
14.05.2010
14.05.2010

suri
-> Zdeněk.: tak nazinkuj len hlavy ale stačí to natrieť
15:09:27
14.05.2010
14.05.2010

Zdeněk.
Mám další dotázek.
Sehnal jsem nový svisláky ve vosku, ale hlava nemá jaksi žádnou povrchovou úpravu, takže dřív nebo později bez ošetření zrezne. Napadlo mě tedy, když ponesu díly do zinkovny, tak že je k tomu přihodím, ale nevím, jestli se nějak nezničí, nebo jestli potom nějak nezničí pouzdra.
Je to dobrý nápad nechat je taky zinkovat, nebo hlavy radši jen natřít.
Sehnal jsem nový svisláky ve vosku, ale hlava nemá jaksi žádnou povrchovou úpravu, takže dřív nebo později bez ošetření zrezne. Napadlo mě tedy, když ponesu díly do zinkovny, tak že je k tomu přihodím, ale nevím, jestli se nějak nezničí, nebo jestli potom nějak nezničí pouzdra.
Je to dobrý nápad nechat je taky zinkovat, nebo hlavy radši jen natřít.
14:07:38
20.12.2009
20.12.2009

Zdeněk.
-> Jarda: Jj, já už jsem se rozhodl. Kozlíky atd. nechám udělat tím černým zinkem a všechny šrouby dám do žlutýho a přemýšlel jsem o tom utěsnění lakem, což je předpokládám že na to nanesou bezbarvý lak...
Jinak všechny díly - nápravnice, ramena... jsem nechal opískovat a pak natřel základem a vrchní barvou. Komaxitu nějak nevěřím a dělal jsem to taky z důvodu, že když se komaxit odře, tak jediný způsob jak ho opravit je znovu opískovat a komaxit znovu nanést. Na šusplechy apod. je to jedno, ale nápravy se mi při každém odření opravdu rozebírat nechce
Jinak všechny díly - nápravnice, ramena... jsem nechal opískovat a pak natřel základem a vrchní barvou. Komaxitu nějak nevěřím a dělal jsem to taky z důvodu, že když se komaxit odře, tak jediný způsob jak ho opravit je znovu opískovat a komaxit znovu nanést. Na šusplechy apod. je to jedno, ale nápravy se mi při každém odření opravdu rozebírat nechce

10:30:43
20.12.2009
20.12.2009

Jarda - zrušená registrace
ja co si nechavam delat, tak modry nebo zluty chromat v laku nebo pod barvu bez laku, je to galvanicky a ten zluty drzi rozhodne vic, hlavne v laku, ale na zimu to neni... na jezdeni v lete v poho...
galvanickej zinek rozhodne neni naprd, minimalne zastavi korozi a oddali i nasledujici
ja vsechny demontovatelny casti auta uz budu davat zinkovat, na to zaklad barvu na nezaoxidovanej zinek a pak vrchni... na auta, ktera nebudou jezdit v zime klidne na zinek komax :)
Trebas u zelenyho roadstera budu delat zadnui napravu ve zlutym chromatu, na to tmave zeleny komax a predni trmeny a zadni bubny ve zlutym chromatu v laku :)
Vsechny sroubky udelam, tak jak byly puvodne (zluty nebo modry) + lak jak pise pilot
Origo Rapid dostane zluty chromat na napravy a sustplechy a na to cerny polomat komax, ostatni nelakovane dily, zase, jak byly origo + lak.
Zluty rapid dostane na napravy zluty nebo modry, podle toho, co zrovna bude kamos delat :) a na to zaklad na nezaoxidovany zinek a vrchni barvu. Stejne tak chci udelat i predni celo, ktere hrozne orezava, sustplechy, mozna i nadrz, vyztuhy narazniku...
4pistky s nerez pistky uz mam v modrem v laku, tak uvidim....
jinac modry se pry rika tomu stribrnemu :)
galvanickej zinek rozhodne neni naprd, minimalne zastavi korozi a oddali i nasledujici

Trebas u zelenyho roadstera budu delat zadnui napravu ve zlutym chromatu, na to tmave zeleny komax a predni trmeny a zadni bubny ve zlutym chromatu v laku :)
Vsechny sroubky udelam, tak jak byly puvodne (zluty nebo modry) + lak jak pise pilot
Origo Rapid dostane zluty chromat na napravy a sustplechy a na to cerny polomat komax, ostatni nelakovane dily, zase, jak byly origo + lak.
Zluty rapid dostane na napravy zluty nebo modry, podle toho, co zrovna bude kamos delat :) a na to zaklad na nezaoxidovany zinek a vrchni barvu. Stejne tak chci udelat i predni celo, ktere hrozne orezava, sustplechy, mozna i nadrz, vyztuhy narazniku...
4pistky s nerez pistky uz mam v modrem v laku, tak uvidim....
jinac modry se pry rika tomu stribrnemu :)
10:07:51
20.12.2009
20.12.2009

Jarda - zrušená registrace
-> Zdeněk.: to neni liska, to jen kopirovalo vyzranej povrch... tajito tu lisku prave krasne zastavi
kdyz to chces mit hezci, tak to dej predem opiskovat

10:34:21
11.12.2009
11.12.2009

Jozka
-> Zdeněk.: Naopak, zinek je v pohodě, byť dělanej ze známosti. Jen já jsem blbej fotograf - ten povch je takovej proto, že to s bleskem líp neumím a že to bylo před zinkováním nažraný korozí, jinak tomu skladování neudělo nic..
Jestli si vzpomenu, vyštourám bahno ze žlábku blatníku, u kterýho jsem z týhle várky použil asi předloni šrouby M7 - a pofotím za denního světla.
A o koupenejch šroubech s bílým Zn mi ani nemluv, zvlášť z takovejch kšeftů, jako je Obi. Jejich šrouby do plechu třeba v prahovejch lištách nebo na MB koncovejch světlech jsem měnil každej rok - už mě to nebaví, letos přecházím na nerezový.
Jestli si vzpomenu, vyštourám bahno ze žlábku blatníku, u kterýho jsem z týhle várky použil asi předloni šrouby M7 - a pofotím za denního světla.
A o koupenejch šroubech s bílým Zn mi ani nemluv, zvlášť z takovejch kšeftů, jako je Obi. Jejich šrouby do plechu třeba v prahovejch lištách nebo na MB koncovejch světlech jsem měnil každej rok - už mě to nebaví, letos přecházím na nerezový.
21:15:21
10.12.2009
10.12.2009

suri
-> Zdeněk.: to nechytlo lišku ale nechytlo zinok lebo bolo zle očistené , inak nerieš daj žiarovo pozinkovať pozatieraj farbov a prežije ťa to , viem lebo aj 25 mikronovy zinok ( štandard čo sa robí je 10) vydržal dve zimi na aute ktoré sa každý týždeň komplet umýva
21:10:17
10.12.2009
10.12.2009

Zdeněk.
-> Jozka: Sakra, ty mě štveš
chtěl jsem dát kozlíky do toho černýho zinku a jinak všechny šrouby a matky do žlutýho zinku, a když koukám že v garáži to chytlo lišku, tak co to potom udělá na autě
Napadlo mě, říct jim v zinkovně, aby díly v lázni nechali dýl aby tam byla větší vrstva, případně je nechat udělat nadvakrát...je to dobrej nápad, nebo to nemá cenu?
To by mě zajímalo, jaktože všem drží obyč stříbrný zinek, jak ho normálně prodávají na šroubech v obchodě


To by mě zajímalo, jaktože všem drží obyč stříbrný zinek, jak ho normálně prodávají na šroubech v obchodě

08:50:19
10.12.2009
10.12.2009

Jozka
-> Zdeněk.: I já, pracuje se s ním ještě o něco lépe, než s T odrezovačem bolševickým.
Jinak ilustrační foto - žlutý zinek od Schneidera, odložený sice v garáži, ale už nějakých 7 let..
Jinak ilustrační foto - žlutý zinek od Schneidera, odložený sice v garáži, ale už nějakých 7 let..
21:03:42
09.12.2009
09.12.2009

Zdeněk.
-> Jozka:
já jsem s ním velmi spokojen 


09:10:02
09.12.2009
09.12.2009

Jozka
-> Vojťas: Při aplikaci štetcem na kovovým čistým povchu nic, jen bezbarvej povlak, na oxidovaný ploše bílý prášek, který se okartáčuje.. Dobrý na uskladnění, v roce 2002 po povodni jsem s tím vypatlal záložní bubny apod. a pořád jsou v pohodě - pod regálem v nevytápěný garáži.
-> Zdeněk. 03.12.09 19:44:00: Tenhle funguje výborně..
-> Zdeněk. 03.12.09 19:44:00: Tenhle funguje výborně..
20:01:01
03.12.2009
03.12.2009

Zdeněk.
-> Vojťas: To nevím co myslíš, nechal jsem v tom přes noc namočené díly, pak jsem je vyndal, vysušil a po půl roce jsou pořád stejné, hladké a šedé 

19:51:55
03.12.2009
03.12.2009

Vojťas
-> Zdeněk.: a to je ten co rez vyzere nebo premeni na jinou latku ? :)
19:44:00
03.12.2009
03.12.2009

Zdeněk.
-> Vojťas: Tenhle to byl myslím 

19:32:08
03.12.2009
03.12.2009

Vojťas
-> Zdeněk.: jakou barvu mela flaska?
18:16:08
03.12.2009
03.12.2009

Zdeněk.
-> Pilot 105: Na jaký bázi nevím a zrovna dnes jsem tu láhev vyhodil... Zkoušel jsem ten od Hokra 3x účinější a to bylo takový všeljaký, tak jsem koupil litrovku nějakýho levnýho a do druhýho dne to nádherně slezlo a zůstal čistý kov 

14:42:50
03.12.2009
03.12.2009

Pilot 105
-> Zdeněk.: To už záleží na Tobě, otázkou je jak dlouho to ten zlatý vzhled udrží, abys nebyl po několika letech zklamán. Na jaké bázi byl ten odrezovač (HCl, H3PO4)?
14:20:46
03.12.2009
03.12.2009

Zdeněk.
No to jste mě moc nepotěšili, chtěl jsem mít černou nápravu se zlatými šroubky
a když jsem se v té zinkovně ptal jaký zinek mi mi na to doporučili, tak řekli žlutý... Auto spíš než jezdit bude stát v garáži asi, takže by to asi i vydrželo. Ale musím se teda rozhodnout, jestli chci aby to vydrželo co nejdéle, nebo aby to bylo zlatý.
Takhle mám díly připravené, byly na tom dobře, žádná rez, tak jsem je jen vykoupal v odrezovači...

Takhle mám díly připravené, byly na tom dobře, žádná rez, tak jsem je jen vykoupal v odrezovači...
10:29:19
03.12.2009
03.12.2009

Pilot 105
->Zdeněk.: Takto nějak dopadne galvanický pozink s černým chromátem, díly jsou předem opískované jemným korundovým pískem. Závity dopručuji očistit ocelákem, lépe protáhnout závitníkem, nedoporučuji zinkovat díly ani s povrchovou korozí, nebo příliš zamaštěné (vazelína apod.). Já volím tento postup, pískování, konzervace konkorem (vzhledem k paušálním poplatků za zinkování musím nashromáždit větší množství dílů), odvoz do zinkovny.
10:06:43
03.12.2009
03.12.2009

Jozka
Jo, ekologie je sviňa..
-> Zdeněk.: Mě to nosíval známej dělat známýmu (Písek), dělali jen bílej a žlutej - ten samozřejmě výdržnější. A na takových těch věcech jako jsou zámky kapot, různý táhla, pérka a pružinky je to i po pěti letech v pohodě - garážovaný auto, sezónní provoz. Na vrchních šroubech blatníků a podložkách pod nima u zimní provozky (embéčko)ještě taky ne rez, ale.. Takže na nápravu bych si to osobně nedal.
Jinak oni to vyperou v bubnech v nějakejch lektvarech, přitom sleze rez a až na vyjímky i zbytky barev, ale pozor, i zdánlivě lehká liška může dopadnout tak, že ten díl je následně strukturovej - nic to nezamaskuje, naopak zvýrazní každou rýhu a prohlubeň.
No, niklování bylo jiný kafe, ale k tomu už bohužel nemám přístup..
-> Zdeněk.: Mě to nosíval známej dělat známýmu (Písek), dělali jen bílej a žlutej - ten samozřejmě výdržnější. A na takových těch věcech jako jsou zámky kapot, různý táhla, pérka a pružinky je to i po pěti letech v pohodě - garážovaný auto, sezónní provoz. Na vrchních šroubech blatníků a podložkách pod nima u zimní provozky (embéčko)ještě taky ne rez, ale.. Takže na nápravu bych si to osobně nedal.
Jinak oni to vyperou v bubnech v nějakejch lektvarech, přitom sleze rez a až na vyjímky i zbytky barev, ale pozor, i zdánlivě lehká liška může dopadnout tak, že ten díl je následně strukturovej - nic to nezamaskuje, naopak zvýrazní každou rýhu a prohlubeň.
No, niklování bylo jiný kafe, ale k tomu už bohužel nemám přístup..
07:37:11
03.12.2009
03.12.2009

Pilot 105
-> Predator3D: Tak tomu nevěřím, je to přesně obráceně, na barvu má vliv vrstva chromátu, čím je vrstva silnější tím je barva tmavší, tzn. pouze pozinkovaný díly bez chromátu je čistě stříbrný, s chromátem mění barvu od modé - žlutá - olivová po černou.
-> Zdeněk.: Dřív se hodně kadmiovalo (+ žlutá pasivace) a niklovalo, korozní odolnost byla daleko lepší, bohužel je doba ekologie, takže se odchází i od 6 mocného chromu. Kadmiování se snad smí používat je v určitých odvětvých a aplikacích stejně tak jako např. suříkové barvy, ale přesněji by Ti to řekl nějaký odborník přes povrchové úpravy. Toto jsou pouze všeobecné informace, které jsem za několik let návštěv v galvankách pochytil.
-> Zdeněk.: Dřív se hodně kadmiovalo (+ žlutá pasivace) a niklovalo, korozní odolnost byla daleko lepší, bohužel je doba ekologie, takže se odchází i od 6 mocného chromu. Kadmiování se snad smí používat je v určitých odvětvých a aplikacích stejně tak jako např. suříkové barvy, ale přesněji by Ti to řekl nějaký odborník přes povrchové úpravy. Toto jsou pouze všeobecné informace, které jsem za několik let návštěv v galvankách pochytil.
23:43:35
02.12.2009
02.12.2009

jerrom
-> Predator3D: zajímavý, osobně mi to říkaly naopak a mají to tak i na webu www.aa.cz/galvanika/index
4.htm
23:00:15
02.12.2009
02.12.2009

Predator3D
Co sem se ptal v galvanický zinkovně tak je lepší normální zinek stříbrnej (modrej), prej to vydrží až o půl víc jak ten žlutej.
22:53:51
02.12.2009
02.12.2009

Zdeněk.
-> Pilot 105: A nevíš co dávali na tyhle díly dřív, když jsou tako do žluta?
21:41:58
02.12.2009
02.12.2009

Pilot 105
-> Zdeněk.: Pokud Ti jde o zlatavý vzhled, tak se zeptej, zda neumí kadmium, nebo nikl, ale předpokládám že ne. Potom se rozhodni zda Ti jde o vzhled, nebo o korozní odolnost, pokud to druhé, tak zvol olivový nebo černý chromát. Některé galvanovny nabízejí ještě utěsnění pozinkovaných dílů spec. lakem, je to velmi slabá vrstva sepc. laku, který zvyšuje korozní odolnost.
19:03:21
02.12.2009
02.12.2009

Zdeněk.
Povezu to do téhle firmy, jinou jsem nenašel a tady je to co nabízí, takže co mám z toho vybrat na spojovací materiál, čepy ramen, držáky čepů (kozlíky) atd.?
www.galva-chmela.cz/vyrob a.html
www.galva-chmela.cz/vyrob a.html
16:02:16
02.12.2009
02.12.2009

suri
-> Pilot 105: neviem ako to bolo robené nebol som tam , akurát že si nešiel narazit puzdra zvislákov a ked si ich tam náhodou narazil a chcel vystružiť tak si ich vystružil celé preč
15:50:48
02.12.2009
02.12.2009

Pilot 105
-> suri: Bylo to opravdu nanášené žárově (ponořením do roztaveného zinku)? Jediné co má stříbrno žlutý nádech a je odolné je kadmiování, nebo ještě niklování (žlutý nádech je velmi malý), ale to je dražší než zinkování s chromátem a né vžude to dělají a hlavně, nanáší se galvanicky. Jinak dávat žárově zinkovat přesně opracované díly je blbost, přiděláš si tím spoustu starostí.
15:37:11
02.12.2009
02.12.2009

suri
-> Pilot 105: ja neviem čo som mal ale bolo to sakra odolné a ložiská si nenarazil
15:10:40
02.12.2009
02.12.2009

Pilot 105
-> Saky: Žlutý chromát je tak na to aby Ti to nerezlo v regálu.
Nejodolnější je černý chromát (čím větší vrstva chromátu, tím tmavší odstín).
-> suri: Tak to bych chtěl vidět, jak se žárově zinkuje do žluta.:)

Nejodolnější je černý chromát (čím větší vrstva chromátu, tím tmavší odstín).
-> suri: Tak to bych chtěl vidět, jak se žárově zinkuje do žluta.:)
14:57:09
02.12.2009
02.12.2009

suri
-> Saky: záleží ako kde , ja mám žiarový žltý a moje skúsenosti asi vieš , na nalisovanie puzdier a ložísk som musel dlho širglovať kým tam vošli
10:44:16
02.12.2009
02.12.2009

Saky
-> Zdeněk.: pokud pouzijes olivovej zinek tak je o hodne odolnejsi nez ten zlutej, ten zlutej je skoro na nic..
08:38:56
02.12.2009
02.12.2009

jerrom
-> Zdeněk.: Na radu kamaráda každý šroub v zinku stříknu nakonec bezbarvým lakem ve spreji...určitě to aspoň oddálí znehodnocení zinku. Jinak mám na přední nápravě šrouby v ve žlutým zinku a po roce srazového provozu vše drží.
06:30:47
02.12.2009
02.12.2009

suri
-> Zdeněk.: tak rob ako myslíš , tu je škoda radiť .
22:55:35
01.12.2009
01.12.2009

Zdeněk.
-> Borin - Král tuzerů: Ono jak jsem se přesvědčil, sehnat šrouby na nápravy je docela oříšek a stejně by byly stříbrný, já chci žlutý 

22:55:24
01.12.2009
01.12.2009

U-Geen
-> Borin - Král tuzerů: nebo radsi nerez...
22:48:55
01.12.2009
01.12.2009

Borin - Král tuzerů
-> Zdeněk.:
a co koupit šrouby v povrchovce ???

21:52:51
01.12.2009
01.12.2009

Zdeněk.
-> suri: Žárový pozink u nás asi nedělají a nebudu to zinkovat a pak přesto natírat ještě barvou
Potřeboval jsem jen vědět, jestli žlutý zinek na tom vydrží, když s tím nebudu jezdit v zimě, nic víc. To bych mohl pomalu vzít šroubek po šroubku a natírat je průmyslovou barvou, aby to teda bylo "dobře".
Co se týče toho, že dělám pravej opak, tak ano, natřel jsem nápravy alkytonem, i když s ním ty a Borin nemáte dobré zkušenosti. Pořád má dobrých zkušeností víc lidí, než vy dva
. S autem fakt nebudu jezdit denně a tak si myslím, že je to natolik kvalitní a vydrží to. Třeba po nějaký době uznám že jste měli pravdu, třeba ne 

Co se týče toho, že dělám pravej opak, tak ano, natřel jsem nápravy alkytonem, i když s ním ty a Borin nemáte dobré zkušenosti. Pořád má dobrých zkušeností víc lidí, než vy dva


21:44:22
01.12.2009
01.12.2009

suri
-> Zdeněk.: žiarový pozink a nato kvalitnú priemyselnú farbu . ale zatiaľ si robil len presný opak tak načo tieto rady?!
21:16:23
01.12.2009
01.12.2009

Zdeněk.
-> suri: Potřebuju šrouby, matky atd. na nápravy, hrubá rez na tom není, takže snad v pohodě. Tak co jinýho bys na ty štíty dal.