skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Odstranění zavady na Nápravě
12:08:06
02.07.2009
02.07.2009

Syny
-> LiMaK - 742 forever: To s tim musel ale slusne prasit a mit pekne vybehany unasece (vule na kamenech)... Protoze facko zas tak brutalni vykon nema aby to hned strihalo predimenzovany cepy :)
02:35:18
02.07.2009
02.07.2009

LiMaK - 742 forever
Syny 23.06.09 12:59:13 napsal:
Pokud tam je vule mala, tak to neva, pokud je vetsi uz sou cepy namahany hodne razove
a v extremnim pripade (ktery ja osobne jeste nevidel, ale pry se to stat muze)
se strihnou…
tak to ja videl origo čepy kamenů, na uzké kyvce sřihnuté na vlastní oči :-)
znamej kdysi nasadil favo motor a prasil, pak se divil :-(
Pokud tam je vule mala, tak to neva, pokud je vetsi uz sou cepy namahany hodne razove
a v extremnim pripade (ktery ja osobne jeste nevidel, ale pry se to stat muze)
se strihnou…
tak to ja videl origo čepy kamenů, na uzké kyvce sřihnuté na vlastní oči :-)
znamej kdysi nasadil favo motor a prasil, pak se divil :-(
12:59:13
23.06.2009
23.06.2009

Syny
No jen bych rad poznamenal, ze pokud tam drzi klinek jak nabitej, tak je nekce chyba... Ten klinek je tam pouze a jen k tomu, aby ustalil presnou polohu mezi hrideli a bubnem. Spravne by s nim po nasazeni bubnu melo jit hybat. Buben musi byt na kuzelu a ne na klinku! Pokud lita buben i s poloosou dovnitr a ven s nejvetsi pravdepodobnosti nedrzi lozisko v nohavici. Existujou lepidla, ktery to lozisko prilepi (v pripade opetne demontaze se musi nahrat abyl epidlo povolilo). Pokud se pri jizde po nerovnostech ozivaji takovy duty rany od zadni napravy, tak pak je nejspis volnej krouzek, to pomuze dat vymezovaci podlozku, ale jak uz sem psal jinde, ten krouzek se muze posunout pouze o tu vzdalenost, jakou mu dovoli axialni vule v lozisku, cili pokud lozisko neni total KO, tak se ten krouzek posune jen malo a vymezeni jednou podlozkou 0,3mm staci bohate. Mlaceni po nerovnostech taky delaj kameny na poloosach. To je takova necnost, se kterou se ale nic moc delat neda. Proste tam je vyrobne nutna mala vule, ktera se provozem trosku zvetsi, ale ne natolik, aby sli nasadit abnormalni kameny. Takze normalni maj proste malou vuli (radove setiny milimetru) a abnormalni (ktery sou vetsi o 0,1mm oproti normalnim) tam proste nejdou :) Ty kameny jakoba klepou hlavne pri zmene smeru jizdy - to jest kdyz zacouvas, das jedna a rozjedes se nebo naopak... V tech horsich pripadech uz i za jizdy pri brzdeni, akceleraci a tak. Pokud tam je vule mala, tak to neva, pokud je vetsi uz sou cepy namahany hodne razove a v extremnim pripade (ktery ja osobne jeste nevidel, ale pry se to stat muze) se strihnou... A pokud nekomu 2x praskne poloosa a ma k tomu nabehnuto i po 3., tak to uz je dle me k zamysleni hlavne nad chybou majitele a ne nad chybou napravy... (tedy pokud tam na tej naprave neni vsechno made in China a made in Pland)
11:44:27
23.06.2009
23.06.2009

Pavel P..
-> Kočislav: áha tak to jo

11:39:40
23.06.2009
23.06.2009

Kočislav
-> Pavel P..: To neřeším na svém autě, ale na Š120 kterou mám v péči.
...ale jinak dobrý postřeh.



11:31:55
23.06.2009
23.06.2009

Pavel P..
-> Kočislav: ty máš na 136ce kyvku?

08:55:09
23.06.2009
23.06.2009

Kočislav
-> DAVID: Mezi buben a ložisko. Taky se na to ted chystám, ale mám strach, že podložky už mi nepomůžou, dost hlasitě to tam mlátí při jízdě po hrbolech, uvidím.
07:41:50
23.06.2009
23.06.2009

DAVID
-> Gryzly: Mohl bych dat vymezovací kroužek mezi buben a ložisko a nebo až za ložisko?
06:40:25
23.06.2009
23.06.2009

Gryzly
-> DAVID: musí to být pevný na tom kuželu a zároven by to nemelo jezdit dovnitř a ven.
00:14:28
23.06.2009
23.06.2009

Kaprof-Pisařík
-> Nwkt: pozdě

00:14:10
23.06.2009
23.06.2009

Kaprof-Pisařík
-> David29: zalez si rovnat ačka..Pražaku blázniva



00:13:52
23.06.2009
23.06.2009

Nwkt
-> David29: Nezačínej, víš jak to potom dopadá 

00:12:48
23.06.2009
23.06.2009

David29
Njn, kyvka 

20:16:10
22.06.2009
22.06.2009

Čmoud
v te poloose až za ložiskem
20:11:26
22.06.2009
22.06.2009

DAVID
Matthes, záškodník z TechWebu 22.06.09 20:04:45 napsal:
Drzet to musi na konusu, to je hlavni. Jesi ta vule k lozisku je 1–2mm tak
na to jsou vymezovaci podlozky. Popripade lze operny krouzek na poloose
prelisovat.a kde je ten opěrný kroužek
Drzet to musi na konusu, to je hlavni. Jesi ta vule k lozisku je 1–2mm tak
na to jsou vymezovaci podlozky. Popripade lze operny krouzek na poloose
prelisovat.a kde je ten opěrný kroužek
20:04:45
22.06.2009
22.06.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
Drzet to musi na konusu, to je hlavni. Jesi ta vule k lozisku je 1-2mm tak na to jsou vymezovaci podlozky. Popripade lze operny krouzek na poloose prelisovat.
20:01:33
22.06.2009
22.06.2009

DAVID
-> Matthes, záškodník z TechWebu: vymačkany spoj na poloose nemám klinek tam drží jak nabitej.Jestli ma držet buben na konusu a nebo se opirat na ložisku
19:54:12
22.06.2009
22.06.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
Ty pises ze je z toho hovno rozumet. Ale jesi mas vymackanej spoj poloosy a bubnu tak musis dat oboje nove.
19:51:27
22.06.2009
22.06.2009

DAVID
Zdarec Virťáci mám takovy problém s kterým se chci podělit s váma jestli jste ho taky neměli
.Mám na 120 kyvadlovou nápravu a ozivají se se mi zvuky jak jedu pomalu tak cca.10-20km/h (třeba v podzemních garazi)tam je to nejlépe slyšet VRZAVÉ ZVUKY z kol zadních.Bubny jsem dneska rozebral na jeden straně držel dobre ale Chodil dovnitř a ven tak asi 1-2mm i když to drži na konusu poloosys bubnem.Je lepší až to drži na konusu a nebo at se se to opirá na ložisku dosedací plocha bubnu.Mě už dvakrat upadla poloosa tak už bych to nechtel opakovat.Poraťte určite víte jak na to 

